Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Походови стратегически и тактически военни, фантастични и приказни игри (новини)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Походови стратегически и тактически военни, фантастични и приказни игри (новини)

    Известно време се чудех, но в крайна сметка реших да отворя отделна тема за тази твърде широка категория игри, като ще я направя важна, за да стои отгоре. Обикновено пускам отделна тема за всяка игра от този тип, на която попадна и ми се стори, че заслужава внимание (възможно, дори не само моето), но често след време става сложно да намеря конкретната тема (или дори да си спомня, че я има). Затова реших да отделя една тема само за това, като идеята е едновременно да служи за нещо като категоризиращ списък (категорията е обширна) с връзки към конкретните теми, така и за новини и общи обсъждания.

    ТЕМА
    Основният категоризиращ принцип са ходовете, т.е. протичането на играта трябва да е разделено на ходове или фази (igoyougo, wego), трябва или да са стратегически игри (т.е. включват стратегически елементи: 4х или уоргеймове) и/или тактически, като е желателно да имат нещо "военно" в себе си (особено за последната категория - тактическите игри). Изключвам каквито и да е реалновремеви игри.
    Жанрови ограничения няма, т.е. може да става въпрос за фентъзи/приказни, фантастични или военно-исторически (исторически
    или псевдоисторически) игри.

    Списъкът ще го организирам в следващия пост, като идеята е да го обновявам с каквото ново излезе, така че да е на едно място.

    ПРАВИЛА ЗА ТЕМАТА
    Новите постове или трябва да съдържат новини за такъв тип игри (за да ги добавим към темата) или обсъждане на някоя такава игра (когато няма отделна тема за нея) или някакви общи дискусии около категорията ("походови" игри).

    #2
    Списък с игри

    В този пост ще изложа списъка (основната причина темата да съществува), като периодично ще го допълвам. Форматът е простичък: име на игра + връзки към ресурси около нея + връзка към тема в подфорума, когато такава е пусната + кратко описание. За удобство ще разделя списъка на няколко отделни категории: стратегически/тактически и в тях военни, НФ/фантастични, приказни.

    Списък
    ---------------------------------------------------------------------------------
    1. ВОЕННО-ИСТОРИЧЕСКИ И ПСЕВДОИСТОРИЧЕСКИ ПОХОДОВИ РС ИГРИ

    1.1 Стратегически

    * (игра) Gary Grigby's World of War
    (допълнения или разширения) A world divided (продължава след ВСВ).
    - (статус) излязла
    - сайт.
    - форумна тема и още една форумна.
    - период: ВСВ плюс малко отгоре.
    - чисто стратегическа игра с провинции, производство и не лоша логистично-снабдителна система. Доста неща зависят от зара що се отнася до сраженията.


    * (игра) Making History - The Calm & The Storm и Making History II
    - (статус) излязла
    - форумна тема за първата част и форумна тема за втората.
    - период: ВСВ.
    - класическа и донякъде тежка стратегическа игра с пълнокръвна икономическа система (което я утежнява донякъде). Съвсем приблизително, нещо като походов Hearts of Iron.


    * (игра) Military History Commander: Europe at war и всичките му подобрения и продължения
    - (статус) излязла
    - форумни теми:
    първа,
    втора
    - период: ВСВ.
    - оперативно-стратегическа игра, хексове, целия европейски ТВД плюс Африканския, производство, технологии, дори базова дипломация.


    * (игра) Commander: The Great war
    - (статус) излязла
    - форумни теми: няма
    - период: ПСВ.
    - обхват: оперативно-стратегическа игра, хексове, целия европейски ТВД плюс Африканския, производство, технологии, базова дипломация.


    * (игра) Strategic Command II
    - (статус) излязла
    - форумна тема и още една форумна тема.
    - период: ВСВ.
    - оперативно-стратегическа игра, квадрати (моторът на цивилизация ²²²), значително развитие на идеите от първата част, включително в посока към усложняване, но и не малки проблеми (главно в следствие от прехвърлянето от хексове на квадрати).


    * (игра) Strategic Command
    - (статус) излязла
    - период: ВСВ.
    - оперативно-стратегическа игра, хексове, целия европейски ТВД плюс Африканския, простичка и интересна, може би малко дребномащабна (карта).


    * (игра) Time of Fury
    (допълнения или разширения) продължение на идеята от Time of Wrath от същите разработчици (затова и няма да слагам отделна тема за да я описваме)
    - (статус) излязла
    - сайт.
    - форумна тема.
    - период: ВСВ.
    - оперативно-стратегическа игра с логистика, производство, технология, на практика е колкото в тази, толкова и в следващата категория. Картата е на хексове, единиците са опростени в стила на настолните уоргеймове.


    * (игра) Gary Grigsby: War in the East
    (допълнения или разширения) подготвят нова, посветена на Западния фронт
    - (статус) излязла
    - сайт.
    - форумна тема.
    - период: ВСВ, източния фронт (изцяло).
    - тип: донякъде микс от стратегическо ниво (производство) и оперативно (логистика, снабдяване в някаква степен). В някаква степен е преходна между тази и следващата категории.
    - римейк а старата дос-овска игра. Мащабна игра с карта на хексове, покриваща целия източен фронт и огромно количество единици (хиляди), дивизионно/бригадно/полково ниво. Иска много време за игра и е доста сложна като механика.


    * (игра) At the Gates
    (допълнения или разширения) няма
    - (статус) в разработка
    - форумна тема.
    - период: упадъка на Рим, донякъде е псевдо-историческа.
    - тип: стратегическа и псевдо-тактическа.
    - играе се с "варварските" племена, Рим (Византия) са неигрови, картата е разделена на хексове, единиците и икономииката се опростени.


    1.2 (Чисто) Оперативни и оперативно-тактически


    * (игра) Unity of Command
    (допълнения или разширения) UoC: Red Turn (съветска кампания, 1943 - 1945).
    - (статус) излязла
    - сайт.
    - форумна тема
    - период: 1942 г., източен фронт.
    - оригинална игра, съвсем проста и изчистена, изцяло оперативна. оригиналната игра покрива кампанията на източния фронт, 1942 г. (но не изцяло), може да се играе от съветска и от немска страна, много качествен ИИ, проста и гениална логистична система, много добра симулация на фронтове, пробиви и обкръжения и то чрез механиката на играта, а не изкуствено или чрез скриптове.


    * (игра) Decisive Campaigns-серия
    - (статус) излязла (две игри от серията - from Warsaw to Paris и Case Blue, в разработка е Clash of Titans ("Барбароса"): тя донякъде променя нещата, като ес опитва да бъде (може би единствената) истинска оперативна игра, която поставя играча в ролята на оперативен командир на високо ниво)
    - форумна тема.
    - сайт.
    - период: ВСВ, цялата серия е замислена постепенно да покрие различните кампании от ВСВ.
    - обхват: оперативно-тактическа с базови стратегически елементи (симулирана система на висше командване (генерален щаб), което задава цели и дава ограничена възможност на играча да влияе върху подкрепленията, които може да получава). Ниво: полково, хексове (10 км), ходове - дневни/неколкодневни.
    - игра на Victor Reijkersz. Разработена, разширена и допълнена система от AT, с много по-добър ИИ (твърде неприятен), но в чисто исторически и ограничен по тази причина "сетинг". Много реалистично по моя вкус симулиране на оперативните бойни действия през ВСВ, добре балансиращо на границата между опростяването (петзвездната серия, UoC) и прекаленото усложняване (War in the East).


    * (игра) Advanced Tactics, Advanced Tactics Gold
    - (статус) излязла
    - форумна тема.
    - сайт и връзка за сваляне
    - период: псевдоисторическа, военно-историческа (могат да се правят такива сценарии), на практика военен "двигател", чрез който могат да се правят всякакви оперативни игри от различни периоди.
    - обхват: оперативна с тактически елементи и нещо като стратегическо ниво (производство, строеж на фабрики, технологии), с отлична (за мен най-добрите като съчетание на възможности и сложност) снабдителна и логистична система. Много добра симулация на бойни действия на високо ниво.
    - продължение на Peoples Tatics, първата професионално направена игра на Victor Reijkersz.


    * (игра) Peoples Tatics
    - (статус) излязла, безплатна игра
    - форумна тема.
    - сайт и връзка за сваляне
    - период: псевдоисторическа а ла 30-те и 40-те години на миналия век.
    - оригинална игра, първата игра на Victor Reijkersz. Псевдо-историческа а ла ВСВ, тактико-оперативна, т.е. има както базови тактически опции (но наистина базови), така и доста развита оперативна страна.


    * (игра) The Operational Art of War III
    - (статус) излязла
    - форумна тема.
    - период: 20-те години до края на Студената война
    - обхват: оперативно-тактическа игра, дивизионно, бригадно или полково ниво.
    - оригинална игра с оперативни и тактически елементи, може би малко сложна като интерфейс и правила. Допълнителна сложност се прибавя от количеството единици под контрол на играча., Картата е на хексове, могат да се съдържат повече от една единица във всеки.

    * (игра) Order of Battle: Pacific
    - (статус): в разработка, очаква се да излезе през втората четвърт на следващата година - 2015.
    - форумна страничка за играта.
    - официална страница.
    - период: ВСВ, Тихоокеанския театър.
    - обхват: оперативно-тактическа игра, вероятно кръстоска между 5-звездната серия (PG, PzC) и Commander Europe at War; отделните единици в зависимост от конкретния сценарий са между батальон и полк; отделни ескадрили (авиополкове)/кораби.
    - играта се създава от група хора, участвали в разработката на PzC и Commander: The Great war; може да се определи като пресъздаване на Pacific General, но с определена специфика (някакви базови правила за снабдяване, вероятно нещо а ла Unity of Command), иначе се следва същата схема - отделни мисии, навързани в обща кампания, две страни, прогрес през мисиите, ъпгрейд на единици, трупане на опит. Ще има и "лидери" (командири), но не е много ясно дали в стила на PzC или нещо по-близо до PGIII.


    1.3 Псевдо-тактически или стратегико-тактически

    * (игра) Germany at War: Barbarossa 1941
    (допълнения или разширения) няма, но се предполага, че това ще е първата игра, която трябва да се превърне в серия.
    - (статус) предстои да излезе
    - форумна тема
    - на практика клон на Panzer General, ВСВ (източен фронт, 1941 г.), класове единици, 20-тина параметри + зар, допълнителни фактори, плюс известно "настройване" на единиците, известни логистични фактори (което е развитие на идеята на PG).


    * (игра) Panzer Corps
    (допълнения или разширения) Afrika Corps, Allied Corps
    - (статус) излязла
    - форумна тема
    - осъвременен Panzer General (опростена "тактическа" военна игра) с известни промени спрямо оригинала, 2Д графика, подобрен интерфейс, като цяло сходен с оригинала, донякъде увеличено значение на зара при разрешение на сраженията (rng).


    * (игра) Open General
    - (статус) безплатна и напълно преработена версия на Panzer General 2
    - форумна тема


    * (игра) Panzer General
    (допълнения или разширения) на практика цялата или почти цялата петзвездна серия, плюс втората и третата част
    - (статус) древна игра
    - форумна тема
    - карта на шестоъгълници, ВСВ, класове единици, 20-тина параметри + зар.


    * (игра) War and Battles
    - (статус) в разработка
    - форумна тема
    - обхват: планира се да обхваща от Х²Х до целия ХХ век.
    - тип игра: прехвърляне на класически уоргейм на РС.


    1.4 Чисто тактически (бойни)


    * (игра) Flashpoint Campaigns: Red Storm
    - (статус) излязла, нова
    - сайт
    - период: средата на 80-те години, Западан Германия, НАТО с/у Варшавския договор (реално, съветски и ГДР-ейски сили).
    - отделни тактически сражения с някои оперативни елементи (поради мащабите на картите), единиците са между взводове и роти, фазово "разрешение", т.е. и двете страни "играят" едновременно, като "ходовете" са разделени от командни фази с различна динамика (т.е. играчът с по-добри командно-комуникационни възможности може да има повече командни фази от другия). Обещаваща, интересна, реалистична в рамките на мащаба си симулация.


    * (игра) BBC Battlefield Academy 1 и 2
    (допълнения или разширения) различни "периоди" на ВСВ или кампании (Африка, Морски лъв, Френската, Нормандия и прочее)
    - (статус) излязла - наскоро втората част ("Барбароса").
    - сайт
    - период: ВСВ, западен фронт (Съюзници срещу Германия), предстои излизането на втора част, която ще е посветена на Източния фронт.
    - нова чисто тактическа опростена и с някои абстракции игра. Картата е на квадрати, единиците са полу-отделения, отделни оръжия или машини. Динамична, простичка, има някои базови логистични правила (превозване на пехота, свършващи боеприпаси за някои специални типове атаки). Донякъде напомня за опростена и походова Close Combat.


    * (игра) Steel Panthers - серия
    (допълнения или разширения) старите (платени) и новите безплатни или относително безплатни.
    - (статус) стара, излязла
    - форумна тема
    - период: от ПСВ през ВСВ до съвременност (в отделни варианти)
    - класическа чисто тактическа игра на ниво от рота до бригада. Единиците са отделни тежки оръжия с разчетите, отделни отделения (взводове в някои от частите) и отделни машини (взводове машини), отделни самолети, вертолети и прочее. Размерът на хексовете е 50-200 метра според варианта, всичко като обсег, видимост и подобни е реалистично в рамките на симулацията.


    (игра) TacOps 4
    - (статус) излязла
    - форумна тема
    - период: съвременна


    (игра) Achtung Panzer - Kharkov 1943
    - (статус) излязла
    - форумна тема


    * (игра) Field of Glory
    (допълнения или разширения) множество допълнителни "епохи" (разширяване към средновековие, кръстоносци) и "пакети" с армии и сражения.
    - (статус) излязла
    - форумна тема
    - период: от античността до късното средновековие.
    - тип: чисто тактическа игра, разиграват се отделни сражения по предварително зададен сценарий.
    - РС версия на едноименната система за настолни сражения.


    * (игра) Pike and Shot
    - (статус) излязла
    - тема за играта
    - страница (продуктова)
    - период: ХV² и ХV²² век, опитва се да бъде много историческа и точна в пресъздаването
    - тип: чисто тактическа игра, разиграват се отделни сражения по предварително зададен сценарий. Има и генератор на случайни сражения.
    - разработена е на базата на настолната версия на FOG-Ренесанс (от един от създателите й). Моторът на играта е същия като на Battlefield Academy 2.



    --------------------------------------------------------------------------------

    2. ПРИКАЗНИ И ФЕНТЪЗИ ПОХОДОВИ РС ИГРИ

    2.1 4-Х (стратегически с тактически елементи) игри

    * (игра) Sovereignty: Crown of Kings
    - статус: в разработка.
    - форумна тема.
    - сетинг: собствен, вероятно нещо в стил класическо (псевдо-толкиновско)фентъзи.
    - тип: стратегическа игра с опростени тактически сражения.
    - описание: вероятно пресичане между "Риск" и Warlords. Стратегическа карта с провинции. Опростени тактически сражения на карта с хексове.


    * (игра) Conquest of Elysium 3
    - статус: излязла.
    - сайт.
    - форумна тема.
    - описание: опростена "дос-овска" 2-Д графика (функционална), стратегия (почти без строеж), съвсем базови и без специален контрол от страна на играча тактически сражения. Много добра.


    * (игра) Dominions IV
    - статус: готова.
    - форумна тема.
    - сетинг: специално разработен на базата на кажи-речи всички реално съществуващи митове и легенди.
    - тип: стратегическа игра с тактически сражения.


    * (игра) Worlds of Magic
    - статус: в разработка.
    - форумна тема.
    - сетинг: класически фентъзи.
    - тип: 4-х
    - описание: съвременен вариант на МоМ.


    * (игра) Еадор/Eador: Master of the Broken world
    - статус: готова.
    - форумна тема.
    - сетинг: специфичен фентъзи.
    - тип: нещо като 4-х, но с доста специфики.
    - описание: нещо средно между Desciples, HOM&M с доста елементи от Dominions.


    * (игра) Warlock: Master of Arcanum
    - статус: готова.
    - форумна тема.
    - тип: доста опростена 4-х.
    - описание: на практика, фентъзи игра на база мотора на Цивилизация V. Слаб ИИ, простичък геймплей. Четири игрови "раси".
    - в момента разработват втора част.


    * (игра) Age of Wonders (1 и 2)
    - статус: стара.
    - форумна тема.
    - тип: нещо като 4-х (но не пълна) и тактическа.


    * (игра) Age of Wonders ²²²
    - статус: излязла
    - форумна тема.
    - описание: продължение на AoW.


    * (игра) Fallen Enchantress/Legendary Heroes
    - статус: излязла.
    - форумна тема.
    - сетинг: специфичен, достатъчно далеч от класическия.
    - описание: 4-х фентъзи игра с тактически сражения. Много добра.

    * (игра) Endless Legend
    - статус: в разработка (същото студио, което създаде Endless Space - Amplitude).
    - форумна тема.
    - сетинг: специфичен, май наследява елементи от космическата им стратегия.
    - описание: 4-х фентъзи игра с тактически сражения на отделна карта, с герои, стратегическа и тактическа карта на шестоъгълници. Специфичен арт-стил (малко, ъхъъм, НФ). Проста, но добре обмислена система (от това, което са изнесли до момента като информация). Би следвало да излезе доста добра игра. Това, което не е докрай ясно е дали ще има достатъчно "душа" (особено в расите/героите). Военните единици ще се създават от играчите по подобие на дизайна на космическите кораби от космическата им игра (т.е. общ тип единица, оръжие, защита, специален предмет).


    2.2 чисто тактически (с РПГ-елементи) и псевдо-тактически игри

    * (игра) Age of Fear
    - статус: готова.
    - сайт
    - сетинг: класически приказен.
    - тип: походова игра с кампания, която обединява тактически походови сражения. Силен РПГ-елемент.
    - описание: основната особеност на тази игра е бойната система - оригинално и доста интересно съчетание между походова игра и характерното за реалновремевите тактическо бойно поле с максимална грануларност. Графиката е класическа 2Д олдскул, интерфейсът е минималистичен, но геймплея е оригинален и интересен.


    * (игра) Legends of Eisenwald
    - статус: в разработка.
    - форумна тема.
    - сетинг: средновековен с минимум фантастични елементи.
    - тип: РПГ (реалновремево) плюс походови тактически сблъсъци.
    - описание: Вариация на тема "Дисайпълс", стратегическата част е подобна на Kings Bounty, тактическата е реалитична версия на "Дисайпълс".


    * (игра) Fantasy General
    - статус: древна игра.
    - тип: псевдо-тактическа с кампания (т.е. стратегически елементи малко над стандарта на петзвездната серия, защото е плюс научно развитие).
    - описание: фентъзи вариант на системата на Panzer General. Доста добра тактическа игра с много приятна атмосфера, срещаща стиймпънк, клокпънк с магия и средновековни елементи.


    * (игра) Fantasy Wars
    - статус: излязла.
    - форумна тема.
    - описание: съвременен вариант на Fantasy General, 3-Д графика, поради това, малко по-кофти интерфейс, известни подобрения по системата, но значително опростяване на сетинга.


    * (игра) Battle for Wesnoth
    - статус: излязла, безплатна.
    - сайт.
    - сетинг: класически фентъзи.
    - тип: тактическа игра с базови стратегически елементи (отделно сражение, но има и закупуване и издръжка на единиците), базови РПГ-елементи.
    - описание: интересна вариация на тактическа фентъзи игра, много добър ИИ и каято цяло много добра бойна система.


    * (игра) Fantasy Commander: Eukarion Wars
    - статус: излиза на 16.10.2013 г. (издател Слитерин/Матрикс, независим (италиански) разработчик)
    - тема във форума.
    - сайт.
    - сетинг: класическо фентъзи, свят базиран на Средновековна Европа.
    - тип: тактическа игра (базови "оперативни" елементи), в много отношения базирана на Fantasy General, но с различна бойна система (по-подробна и интересна), обаче с по-малко разнообразие на единици (особено "типове"). Геймплея е подобен.
    - описание: още не е излязла.


    * (игра) Drums of war
    - статус: предстои да излезе (издател Слитерин/Матрикс, независим (руски) разработчик).
    - сайт.
    - сетинг: класически фентъзи.
    - тип: чисто тактическа игра с РПГ-елементи.
    - описание: доста интересна (поне на вид) тактическа игра, по-близо до РПГ, отколкото до "военна", но пък с достатъчно интересна бойна система.


    * (игра) The Banner Saga
    - статус: изрязла
    - сайт
    - тема във форума
    - сетинг: оригинален, базиран на викингски (плюс една оригинална "раса" гиганти)
    - тип: РПГ-кампанийна игра плюс тактически походови сражения с оригинална и доста интересна система.

    * (игра) Battle Brothers
    - статус: разрабока
    - сайт
    - сетинг: мрачно средновековие с леки фентъзи елементи
    - тип: средновековно-приказна версия на Х-СОМ/Jagged Alliance.

    --------------------------------------------------------------------------------

    3. НФ/ФАНТАСТИЧНИ ПОХОДОВИ РС ИГРИ


    3.1 4-Х (стратегически с тактически елементи) игри

    * (игра) Galactic Civilizations II (както и I, III - в момента в разработка).
    - статус: излязла.
    - сайт.
    - форумна тема.
    - тип: 4-х, чисто стратегическа.
    - описание: стратегическа игра на цялостна карта, разделена на квадрати.


    * (игра) M.O.R.E.
    - статус: в разработка.
    - форумна тема.
    - тип: 4-х.
    - описание: съвременен вариант на Master of Orion 2.


    * (игра) Emperor of the fiding suns
    - статус: древна дос-овска игра, на практика безплатна.
    - форумна тема.


    * (игра) Master of Orion (три части)
    - статус: стари.
    - тип: 4-х.
    - описание: първата е донякъде опростена и абстрактна 4-х космическа стратегия със "случайно" технологично дърво и абстрактни сражения. Втората е класическа (за мен), вече с тактически космически сражения. Третата е до голяма степен провал.


    * (игра) Endless Space
    - статус: излязла.
    - сайт.
    - тип: 4-х.
    - описание: доста изчистена и опростена космическа 4-х игра с абстрактни сражения (а ла Galactic Civilization).


    * (игра) Space Empires IV/V
    - статус: излязла.
    - сайт на IV.
    - сайт на V.
    - тип: 4-х.
    - описание: тактически походови сражения, потребителски дизайн на всички единици, строеж на планетите на отделни "постройки", обща карта на звездите, свързани със скокови точки, детайлна карта на всяка звездна система (шестоъгълници, с отделни обекти в тях, въртящи се около звездата си), доста подробно и разнообразно дърво на технологиите с множество отделни клонове. Сраженията могат да бъдат изключително подробни, единиците покриват всичко от наземни платформи през сателити до пълен обсег от различни космически кораби. Детайлна игра, която иска много време. Интерфейсът й не е много удобен и в някаква степен може да се каже, че й липсва "душа" (макар че е и въпрос на вкус).
    Основната разлика във V-тата част (освен известно нарастване на съдържателната част) е, че вместо сраженията да са походови, те са реално времеви с пауза.


    * (игра) Ascendacy
    - статус: излязла, стара.
    - сайт[/COLOR][/U][/B].
    - тип: 4-х.
    - описание: една от любимите ми космически игри, която все още смятам за почти съвършена. Има изключителна атмосфера и "душа". Космосът е разделен на звездни системи, свързани с преходни точки (класическа схема). Всяка звездна система е отделна оперативна карта, на която са нанесени планети, звезда и всички останали игрови обекти. Картите са 3Д, а не плоски (голяма рядкост). Сраженията се извършват на тези карти, като планетите могат да използват орбиталните си оръжия, а корабите, разбира се, своите оръжия.
    Друг уникален момент е управлението на енергията за космическите кораби. Играчът сам конструира корабите си, като единственото ограничение е размера на кораба, който се измерва в брой свободни полета в него, както и наличните вътрешни системи, което се определя от научното развитие. Във всеки кораб могат да се слагат всякакви системи, като корабът има нужда от скоков двигател, за да може да се движи от система в система (но могат да се правят и чисто системни кораби без скоков двигател), останалите елементи са генератори (енергийни елементи), щитове, оръжия, системни двигатели, сензори и специални системи, които дават особени способности. Главната особеност е управлението на енергията: какво може да прави кораба в рамките на хода се определя от това с колко енергия разполага, а тя на свой ред - от енергийните системи на кораба. Тя са няколко вида (тук пиша по памет), но основните генерират определено количество енергия (освен това има акумулатори, които се "консумират" при употреба, но дават еднократен прираст на енергия), което след това може да се използва за движение, включване на част от щитовете (или всички), използване на специална система и стрелба. Рядко енергията стига за много от тези неща, но цялата система позволява да се създават наистина уникални кораби за най-различни задачи. В Space Empires системата за дизайн на кораби е сходна, но липсва момента с управлението на енергия, което я прави малко по-слаба.
    Сраженията могат ад бъдат доста интересни. Главният минус е ограниченото количество кораби (зависи пряко от броя контролирани от играча системи и доколкото помня е по 1 на система), т.е. рядко може да има достатъчно кораби за наистина интересна голяма космическа битка.
    Строежът се определя от наличните свободни полета в колонизираната планета и е донякъде подобен на решаване на пъзел (донякъде сходен елемент с GalCiv). Може да стане досадно с времето.


    * (игра) Pandora: first contact
    - статус: излязла.
    - сайт.
    - тип: 4-х а ла "Цивилизация" (отделна карта на планета, без космически сражения, развитие на градове и боеве като в "Цивилизация 1-4"), картата е на шестоъгълници.
    - описание: съвременна версия на Alpha Centaury. Действието се развива само в рамките на планетата (няма космически сражения) и в останалото доста напомня на "земния" тип 4-х игри. Особености: доста разнообразни фракции всяка с особености и бонуси/минуси, донякъде подобни на оригиналната игра; случайно генерирано дърво на технологиите, в което се "вижда" само 1-2 стъпки напред (няколко отделни "епохи"); градове, в които се строят сгради като в "Цивилизация", но доста по-опростено (а и самите сгради не са много "вдъхновяващи" или интересни), главната разлика е, че градовете могат да се специализират много силно - производството зависи изцяло от сградите и полетата от картата, които обхваща града (в началото шестте съседни, после се разширява, максимума мисля че е 2 до 3 хекса обсег), - а специализацията е възможна, защото всички ресурси се съхраняват глобално за цялата фракция, а не локално за градовете. Т.е. един град може да произвежда само минерали, друга - само храна, трети - само наука и това да не е проблем, защото научния и производствения град се изхранват от фермерския чрез глобалното разпределение на ресурсите. Популацията може да се мести автоматично между градовете според това къде се живее най-добре (определя се от един параметър, нещо като "щастие"). Т.е. зле устроен производствен град може почти да не увеличи населението си, за сметка на столицата, да речем. Т.е. трябва да се мисли в перспектива и да се откриват съответните сгради навреме (популацията пряко определя производството в града, защото играчът я разпределя между задачите в стил "фермери", "работници", "учени" като в Master of Orion или Master of Magic).
    Сраженията са доста подобни на "Цивилизация", разликата е, че единиците се създават от играча като за основа се взима "тип" единица (вече открит, като пехота, танк, крачещ робот, самолет, кораб, автомобил) и му се определя "въоръжение", "защита" и специална екипировка. В един хекс може да има неограничен брой единици, които се бият една по една, но без да е задължително едната от двете да загине. Интересния момент са специалните "мисии", които се изработват като отделни проекти от градовете и дават възможности като да се маха временно (един ход) "военната мъгла" от определен район на картата, да се прехвърлят орбитално единици, т.е. десант където и да е на картата, да се дава опит на единиците и прочее.
    ИИ е сравнително слаб, може да се каже, че и в някаква степен липсва "душа" на играта, те. .има определена "стерилност" в нея (но това е доста индивидуално усещане).


    3.2 чисто тактически (с РПГ-елементи) и псевдо-тактически игри

    * (игра) Warhammer 40000: Armagedon
    - статус: в разработка.
    - форумна тема.
    - сетинг: уорхамър 40000.
    - тип: вероятно тактическа със стратегически елементи.
    - описание: нищо все още не се знае определено.
    Last edited by gollum; 18-12-2014, 17:21.

    Comment


      #3
      Малко новини

      Попаднах на информация за няколко нови игрици, които попадат в темата и все още се разработват.

      Първо, едно продължение - Strategic Command 3 - ще се върне към хексовете, картата ще бъде по-детайлна. Много добра стъпка, според мен. В тази тема представят малкото информация и скрийншотове, които са известни засега.

      След това, две нови приказни игрици в тактическата категория и двете ми се струват доста обещаващи, особено първата. И двете още не са излезли, макар че на практика са близко до завършване, защото са от независими разработчици, които от доста време си търсят издател (и са го намерили в Матрикс геймс и Слитерин).

      Fantasy Commander - Eukarion Wars
      Връзка към сайта. На практика е почти завършена, разработчиците са италианци (миналата година пробваха безуспешно да съберат пари през една европейска система като кикстартър), иначе правят безплатни флаш игри. Нещо доста близко до Fantasy General (за котио си я спомнят), но без многообразието от типове единици (магически, стийм и прочее), за сметка на това, със значително развита бойна система. Обещава да бъде много добра тактическа игра, още повече, че и предишните им флаш-игри бяха доста добри (тази е развитие на системата, която са използвали в тях). На мен ми звучи доста близо до идеалното. Графиката е 2-Д и с определен олдскул вид, но това може да е само положително, особено ако се съчетае с добър интерфейс (за това имам известни надежди). Арт-стила е малко не съвсем по вкуса ми, но става (предпочитам този от Battle for Wesnoth главно заради по-голямата отчетливост и по-лесното разчитане на терена и единиците).
      Единиците са отряди (както във FG), но по-големи, има подкрепа, огромно значение има атаката във фронт, фланг или тил. Всяка единица може да се развива значително чрез ресурси и опит от сраженията, при това, в избрана от играча посока. Ще я чакам с нетърпение (а междувременно мога да си пусна FG за загрявка).

      Crasleen: Drums of War
      Разработчикът е руснак, има поне една игра преди тази (като тази явно е разработка на базата на предишната). Връзка към обявата (от издателя). Страница на играта. Има пуснато и демо, макар и от преди да си намери издатели. Играта е обещаваща - микс от РПГ и чиста тактика с доста възможности и същевременно достатъчно проста. Поне на мен ми звучи добре.
      Като графика е чисто 2-Д, достатъчно ясно и различимо и поне на мен ми допада.
      Last edited by gollum; 26-07-2013, 16:23.

      Comment


        #4
        Това е по темата, но не знам къде го искаш. Мести/трий както желаеш

        Интервю със Slitherine за техните бъдещи стратегии
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #5
          Да, и аз попаднах преди време на него. Има и доста интересен доклад за финансовото им състояние (от който, да речем, се виждаше, че най-бързо растящия дял е на мобилните устройства - затова и почти всичко вече ще го правят или само или и за тях). Иначе - тук става. Идеята ми е тук да обсъждаме всякакви походови игри от този род (а и въобще "развитието на жанра" ). В общи линии, при текущото обединение на Матрикс, Слитерин е Агеод, те покриват вероятно 80%, ако не и повече, от издаването на този род игри.
          Между другото, интересна е позицията им към продуцирането на игрите.

          Comment


            #6
            В последният абзац се обсъжда една от сериите, която в България не е популярна, но явно там все пак е: поредицата Legion - Chariots of War - Spartan.
            Те са почти една игра, но в различни ери и вероятно засега ще отиде само за мобилни устройства. Статията е интересна, определено. Интересно ми се видя и това, че определят правенето на тази серия като "две отделни игри", заради реалновремевото сражение и походовия стратегически режим.
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              #7
              Те са почти една игра, но в различни ери и вероятно засега ще отиде само за мобилни устройства.
              А, не, засега не правят така. Засега стремежът им е всичките им стари игри постепенно да излязат и за мобилни устройства. Вече втората вълна, т.е. новите се и ще се правят едновременно и за РС, и за мобилни устройства. А някъде се прави само за мобилни устройства. Те са си го написали: на практика няма растеж с физическото продаване, т.е. не си струва особено; има не малък ръст на продаването през Интернет (тук въпросът е дали стийм може да им донесе допълнителни продажби, които да си струват намаляването на цените и изглежда, че те смятат, че не може (но ми се струва, че грешат, особено за игри като PzC)), т.е. това вече им е основен канал; най-голям обаче е ръстът на продажбите на игри за мобилни устройства (те са и по-евтини), затова на практика почти всяка тяхна игра, котя се разработва в момента, има и версия за мобилно устройство, а отделно се правят опростени игри само за мобилни устройства (като новата им серия "древните сражения", която излиза сега и изглежда нещо като PG, но само с "римски" единици).
              Хитрото е разбирането, че една игра трябва да се разработва от хора, които искат да направят точно това. По тази причина те не продуцират игри, а само ги издават, като където намерят за нужно додават средства и осигуряват и разни допълнителни възможности за малките студия (озвучаване и прочее). Съвсем различен подход от големите издатели, но пък и нишата им е доста различна. Въпросът е дали наистина е толкова малка.

              Друго интересно нещо, на което попаднах. Засега е само слух, но е доста вероятен. Ще разработват нова версия (съвременна графика и всичко останало) на Steel Panthers. ЗА мен това е най-добрата походова тактическа симулация, така че ми звучи много добре.
              Last edited by gollum; 02-08-2013, 13:48.

              Comment


                #8
                Вик (от Victor Reijkersz Designs) в поредния си "доклад" за игрите, които разработва, разкри работното название на "загадъчния проект" над който работи (след като предходния месец пусна общо взето първата информация за него, освен че разработва нова игра) - Empire. От двете съдя, че новата игра е доста по-близо до "линията" на Advanced Tactics, но (съдейки по избраното име) ще е много по-близо до идеята на оная стара РС игра от досовските времена Empire Deluxe.
                Естествено, АТ същи има мощен редактор и възможност да се пресъздават почти произволни оперативни военни игри със стратегически елементи (но без тактически), но уклона бе към ХХ век. Докато за тази се надявам, да е хем по-универсална, хем да включва и тактически възможности (последното е чиста спекулация от моя страна, а първото изглежда вече да е сигурно). Вик възнамерява играта да е хем по-проста (те.. да има режим, който предполага игра и от хора, далеч от хардкор уоргеймърщината), хем да има възможностите на останалите му игри (нещата, с които е известен), но развити и допълнени - особено системата за логистика и снабдяване.
                Ако успее наистина да надгради онази отдавнашна игра, ще се получи нещо много добро. А ако нещо е сигурно в неговия случай, това е, че човекът си вдига сам летвата много високо, така че каквото се получи ще е качествено.

                Comment


                  #9
                  Попаднах на информация за поредната походова 4х космическа стратегия, този път от португалски разработчици: Star Lords. Информацията е достатъчно обща, но току-виж се окаже нещо, което да се доближава до "големите" в жанра (за съжаление, все в далечното минало - Master of Orion и Ascendancy).
                  Гледам, че сраженията са походови и на мрежа от хексове. Може би е малко простичко като параметри (далеч по-просто от МоО2).
                  Last edited by gollum; 14-08-2013, 11:44.

                  Comment


                    #10
                    gollum написа Виж мнение
                    поредната
                    за съжаление

                    Все се надявам, че някой ще се осмели да мисли малко по-оригинално и извън каноните, но засега никой не се е престрашил.
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      #11
                      Прав си за това, хем точно на тях (инди-девелопърите) следва да се надяваме. Но пък може и тях да ги разбере човек - на полето на походовите 4-х космически стратегии е толкова пусто, че все още няма какво да измести шедьоври като МоО2, Ascendancy или (ако е за въпрос, пък и като заговорихме за оригиналност) Space Empires IV и V (трябва да ги добавя в списъка долу, но като намеря време). А като опре до тактическите сражения дотолкова липсва оригиналност, че чак е жалка работа.

                      Comment


                        #12
                        Imperial написа Виж мнение
                        за съжаление

                        Все се надявам, че някой ще се осмели да мисли малко по-оригинално и извън каноните, но засега никой не се е престрашил.
                        Както казват рашките "Флаг в руки и барабан на шею", бъдит този който ще се осмели. По вашите земи и Кик стартер работи (тук не, проверил съм).
                        "и будет вам щастя"

                        Comment


                          #13
                          Напълно си прав.

                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            #14
                            Panzer General Online...



                            free to play, което не е много добра новина (защото тия често залитат здраво към pay to win).

                            Ще видим какво ще излезе, но не очаквам много.
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              #15
                              То едни големи карти... нямам думи. Не ми звучи добре. Едно на ръка, че е грозновато. А за FtP си прав, това е по-скоро лоша новина.

                              Comment

                              Working...
                              X