Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Warhammer 40 000: Armageddon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Warhammer 40 000: Armageddon

    Преди време забелязах, че Gamers Workshop са дали права на Slitherine да направят походова игра по вселената на Уорхамър 40000 и сега излезе начална информация за нея. Засега нищо особено (като информация), но аз разчитам да се получи нещо смиселно. Първо, защото се радвам на походова игра по този свят (сещам се за два интересни опита в тази насока, но и двата са много древни (все на SSI) - Final Liberation и Rites of War (интересното е, че вторият използваше "двигателя" и принципите на PG2; та подозирам, че има какво да се направи и да е добро ) и, второ, защото ще я правят (или поне под тяхна "шапка") Lordz Games Studio, които правят Panzer Corps, както и ред други добри уоргеймове (все походови, с хексове и прочее, т.е. знаят си работата и имат значителен опит - няма да изобретяват колелото). Както се казва, ще се следи какво ще се получи.

    ПП ПОдозирам, че ще използват "мотора" на Panzer Corps, може би с някои "ъпгрейди" (и без друго говорят, че ще трябва да го подобряват и променят за (някъде в бъдещето) Panzer Corps 2. Вероятно ще използвмат и модификация на същата система. Това си има и положителни и отрицателни страни. Както показа Rites of War, за да "работи" както трябва при този сетинг и мащаб, трябва да се "пипне" доста системата (там не го бяха направили в нужната степен).

    #2
    Първото неприятно нещо е, че пак ще се бием с орки. В комбинация с "to the final liberation of the planet"- имаме точно сценария на Файнал Либерейшън.
    "Players lead Imperial troops of the Armageddon™ Steel Legion, with supporting assets from a number of Space Marine chapters against the ferocious Orks" - същото.
    Второто, вероятно, ще да е неподходящата презентация на героите и близкия бой- в Пазер Корпс- не са представени така, както би трябвало да са в игра по Уархамър.

    Положителното би било въобще гранд стратегия в този свят и, разбира се- Данте Blood for the blood Emperor, skulls for the... um... Golden throne?
    Last edited by Spellbreaker; 23-05-2013, 11:18.
    "Далеч съм от мисълта си"

    Comment


      #3
      Аз не съм много навътре в този свят ((харесва ми, така, общо като сетинг и атмосфера, иначе разбира се е невероятно глуповат (но си е баш на място точно за такива игри), но ми се струва, че това е просто същата история, която я пресъздаваха и във Final Liberation (може и де греша, сега като си припомням картата, мязаше на земната). Но, да си призная, това дали ще са орки или не - не е от голямо значение - цялата система просто си плаче за походова игра, т.е. за съответната система и мотор, които повече или по-малко да пресъздават настолната/миниатюрна версия.

      За системата - и аз имам своите съмнения (с оглед на Rites of War, която ясно показа (и така очевидните) проблеми когато системата на PG се ползва за тактически сблъсъци. Обаче това съвсем не означава, че няма измъкване - напротив, може да се приспособи. Друг е въпросът дали ще го направят, но за това ще трябва да се изчакат още данни. Но тези "двадесет параметъра на единиците" са директно взети от обявата на Panzer Corps и оттук и предположението ми (плюс известни опасения). Ако нещо е ясно, то е, че няма да ползват нещо на базата на мотора на Battle Academy (там параметрите са малко), която е съвсем тактическа и в този смисъл донякъде подходяща за Уорхамър.

      А за гранд-стратегия - не знам. За мен интересното в сетинга е тактическата страна. Идеално (според мен) би било развитието на системата от PG в една естествена посока (която така и не се реализира за моя изненада, защото би спомогнала за преодоляване на много от недостатъците в стратегически план - но това е цял отделен разговор за 5-звездната серия е нереализираните й възможности) към комбинация от тактически сблъсък (хексове, ниско ниво единици (т.е. отделения с лидери или отделни машини / оръдия - както е в настолната версия)), оперативна страна, т.е. движение на групи от отряди в рамките на оперативна карта плюс снабдяване (базово) и стратегическа част, т.е. провинции и производство на единици.
      Но е ясно отсега, че в случая не става въпрос за това. Най-вероятно е да имаме развитие в посока Rites of War, т.е. "стратегическата" част са отделните мисии (както е и в PG) и основата са тактическите сражения на отделна карта ("операции"), плюс някаква система за попълване и ъпгрейд, вероятно сходна с тази в PG. Ако имаме късмет - тази система ще бъде промислена и реализирана по-добре (обаче имам и своите съмнения, защото ми се струва по-вероятно да използват същия "мотор" като на Panzer Corps, евентуално с минимално доработване (тук не ме притеснява графичната страна - тя си е достатъчна, а именно системата отдолу плюс ИИ: не става за тактическо ниво, а ако решат да го направят малко по-високо, няма да има достатъчна индивидуалност и се губи смисъла да се ползва сетинга). Но все пак най-вероятното е да имаме нещо, което се отнася към PzC така както FG се отнася към PG. Но, да повторя, все пак не е лошо - първата птичка може да доведе след себе си и други, а Slitherine имат интересен опит в "превеждането" на настолни игри към компютърни (Field of Glory).

      Comment


        #4
        Историята не е същата. Войните за Армагедон са популярни и конкретни, а във Файнъл Либерейшън бяха взели почти случайна планета (знае се само с една война, в далечното минало, и то със сили на Хаоса) и пуснали й оркска инвазия.
        На Армагедон се събират най-много имперски сили в последните 10 000 години и безчет чаптъри на Спейс марините, освен това Легиони Титани, многобройни космически флотилии и тн.
        "Далеч съм от мисълта си"

        Comment


          #5
          Аха, ясно - както написах, не съм запознат с историята на света, допада ми само стилистката плюс атмосферата. Планетата във FL много приличаше на земята, по-точно, на голяма част от Азия, центрирана върху Русия. ОТ друга страна, беше не лошо пресъздаване на правилата на настолната игра (т.е. тактическа), за разлика от следващия опит на SSI, Rites of War.

          Да се върна на основното: за мен тази система е интересна преди всичко в тактически план (поне доколкото съм запознат с настолните правила (преглеждал съм ги)), останалото е достатъчно общо, за да не направи никаква разлика ако се разглежда на оперативно/стратегическо ниво. Обаче за да се създаде приемливо интересна тактическа баталия, трябва известна промяна на системата от PG в посока към тактически терен (видимост, релеф), плюс съответната промяна в "конструкцията" на единиците - особено ако ще има (а е неизбежно) отделни персонажи. Честно казано, дори и нещо в посока на (пиша за системата) Fantasy Wars/Steel Panthers/Battle Academy би било достатъчно. Но да погледнем нещата в очите - най-вероятно персонажите ще бъдат реализирани както офицерите в PzC или като героите във FG. В най-добрия (за мен) случай нещо в стил PG3, което е малко вероятно обаче, защото няма да задоволи идеята за персонажа като индивидуален боен герой, а не като командир.
          Самата система на PG/PzC си има своите ограничения и няма да е много подходяща за нещо по-тактическо (твърде много е сила/зар (което може да се приеме за пресъздаване на група от еднотипни единици, но трудно - за персонаж) и съотношения на общи параметри).

          Comment


            #6
            Практически FL не е по обикновения Уархамър 40к, а по Епик Армагедон (така се казва играта). Подобна е, но с други правила и други фигури- за разиграване, настолно, на по-големи, епични битки в същия свят на Уархамър 40к. За това и пълното име на комп. игра е Final Liberation: Warhammer Epic 40,000. В обикновената игра се движат отделни модели- а там цели отряди и формулирования от танкове и други машини. Съответно и водачите на армиите, героите, са пак отчасти абстрактни- отчасти в самостоятелно "героични" групи.
            Зависи от мащаба на новата игра как ще бъде удачно да се интерпретират и те, и всичко останало. Ако по "армагедонски" трябва д е в огромни мащаби.
            "Далеч съм от мисълта си"

            Comment


              #7
              Не знам за имената, аз съм преглеждал правила за сблъсъци, при който отрядите бяха средно от 4-5 до 6-9 фигури, като героите (персонажи с име) могат да бъдат част от отряд, самите сблъсъци траят 4-6 хода (т.е. баш като във FL). Машините са отделни, т.е. нивото е общо взето отделение (ако заемем реален термин). Ако правилон си спомням, имаше една такава игрица (дали пак беше на SSI?), в която играчът контролира 4-6 отделни космодесантници, биещи се с хаоситите на някаква планета (май беше Shadow of the hornet rat, но може и да греша): тя вероятно е следвала не-епичните правила (на които не съм попадал).
              Т.е. същото като в Steel Panthers 3 (новите инкарнации също)/Battle Academy, затова и мисля, че тези системи ще свършат работа. Признавам си, че за мен отделни фигурки или отделения - разликата не е чак толкова голяма (че да говорим за епичност), на практика същите правила за терен, видимост, релеф и прочее ще вършат работа и в двата случая.
              Естествено, зависи какво приемаме за нормално в една измислена вселена с нейните оръжия (очевидно има какво да се обсъжда), но за мен вододела е дали единицата (отделна контролируема "фигурка" или "чип") включва единична контролируема бойна единица или няколко такива единици. В рамките на нашия ХХ век това варира от около рота в началото му та до взвод сега. Минеш ли с едно ниво над това, вече трябва задължително промяна в системата, а местността става по-абстрактна. На това ниво (под вододела) системата е сходна, естествено, иска "вариране" за отразяване на броя фигурки (единична / няколко, съответно, отчитане на формация), но това са подробности.
              Както и да е, сигурен съм, че както и да го реализират, ще е по "епичните" правила, т.е. отряди, а не отделни фигурки. Виж, в най-ниското ниво тактика, т.е. където трябва да се следят и пресъздават микро особености на релефа, видимостта и обсег/закриване/прикритие Lords нямат опит - не са правили ни една такава игра. Но по-вероятно е просто да избегнат тези аспекти (или поне, много вероятно).

              Comment


                #8
                Което описваш е Хаос Гейт играта, а Сянката на Плъха с рогове е по Фентъзи батълс, Хаос Гейт не ползва официални правила.
                Нека го обясня така: Хаос Гейт е "скирмиш игра"- еквивалента й е "Инквизитор" на Геймс Уоркшоп (създателите и държащите правата на Уархамър). След това идва Уархамър 40к- пак се ползват отделни фигури, но те се бият в екип- обикновено между 10 и 20 фигурки, по една машина и тн. Епика е още една скала нагоре. Там цял платуун (не знам техния еквивалент на какво отговаря в съвременната реалност) приблизително 60-80 души за имперската гвардия или 30-50 маринеца са един модел. Танковете (съвременните еквиваленти) се ползват само във формации, а не самостоятелно. И като самостоятелни модели се ползват вече 200-300 и повече метрови крачещи машини (Титани).
                "Далеч съм от мисълта си"

                Comment


                  #9
                  Аха, ясно. Значи това, което съм гледал навремето (за правилата) е било второто ниво - отделни фигурки във формации и отделни машини. Сега, за - Final Lirberation, - там отрядите пехота бяха по десетина фигурки, т.е. по-скоро отделения. И отделни машини или отделни оръдия. Разбира се, можем да кажем, че това е просто презентация, но никъде не се указваше нещо друго, освен съвсем приблизително, защото бяха организирани в "полкове" (по 3-5 отделни единици в полк, ако не ме лъже паметта - а това е възможно, защото съм го играл много отдавна). Титани не помня да е имало. Т.е. поне визуално по-скоро сочи пак към това "второ ниво". Както и да е, не е толкова съществено . Така или иначе, разликата излиза като между Steel Panthers 2 и Steel Panthers 3 (рота до взвод / взвод до отделение).

                  За Chaos Gate си прав - това е. Просто съм ги играл и двете преди цяла епоха (другото беше фентъзи и реално времево), ама съм ги омешал. И двете бяха на SSI.

                  Comment


                    #10
                    Final Liberation-а имаше май главно човешки части достъпни, на роти, примерно 2-4 машини (танкове, артилерия), 3-5 отряда по 2-6 фигурки (примерно почти само пехота, или три отряда пехота и 2 оръдия и т.н.), имаше и кавалерия, не я помня по колко единици. И имаше някакви въздушни, но само по 1 машина. Цените бяха височки и човек не можеше да вземе кой знае какво със себе си.
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      #11
                      messire Woland написа Виж мнение
                      Final Liberation-а имаше май главно човешки части достъпни, на роти, примерно 2-4 машини (танкове, артилерия), 3-5 отряда по 2-6 фигурки (примерно почти само пехота, или три отряда пехота и 2 оръдия и т.н.), имаше и кавалерия, не я помня по колко единици. И имаше някакви въздушни, но само по 1 машина. Цените бяха височки и човек не можеше да вземе кой знае какво със себе си.
                      Точно тъй, освен това имаше 3 вида имперски титани и 5 вида оркски, така наречните "гаранти". И макар, че отборите можеха да се командват по отделно, използват един и същи морал и бягат всички заедно щом цялата формация понесе достатъчно поражения.

                      В Армагедон мащабите са абсурдно големи: има битки във фабрика, в продължение на който успяват да изработят нови химери (поточна линия) имперците, да ги включат в сраженията (все още в рамките на фабриката) и да разбият орките (армия)...
                      "Далеч съм от мисълта си"

                      Comment


                        #12
                        Появиха се първите изображения ,засега не много информативни, щото става въпрос за арт:
                        някои от машинките на славните имперски гвардейци и на космодесатниците.
                        Другото, котео се изяснява е, че играта е нова, т.е. няма да се базира на някои от досегашните им системи/"двигатели". Никаква по-конкретна информация за мащабите, но съдейки по моделите, звучи по-скоро тактическа.

                        Comment


                          #13
                          Spehss Mehreens!!

                          Срам не срам, ще си призная, че съм чел една от WH40К книгите - Eisenhorn. Макар че всъщност хич не беше лоша.


                          Spellbreaker написа Виж мнение
                          В Армагедон мащабите са абсурдно големи: има битки във фабрика, в продължение на който успяват да изработят нови химери (поточна линия) имперците, да ги включат в сраженията (все още в рамките на фабриката) и да разбият орките (армия)...
                          Всъщност в WH40K по принцип мащабите на всичко са абсурдно големи, просто в повечето игри виждаме съвсем микроскопична част от нещата.
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            #14
                            Каквито и да са мащабите, същественото е как ще построят геймплея. А както посочиха самите разработчици в един пост - трябва всичко да има смисъл и за да включат пехота, машини, артилерия и лека въздушна техника, ще трябва да ограничат най-мащабните машини (разни титани и прочее), така че едновременно мащаба да е смислен и всяка единица да може да се използва срещу останалите, а не да се появява клас единици,който изведнъж да обезсмисля останалите. Хората имат доста опит, така че най-вероятно ще сколасат да направят нещо добро. Но ще трябва да се изчака за повече информация.

                            Comment


                              #15
                              Попаднах на още един откъс информация за тази игра (донякъде влиза в противоречие с неща, които са казани на други места, но това е нормално):
                              “Is it too early to see Warhammer 40K?” I’m pretty sure it is — all of my dealings with Games Workshop-affiliated developers have taught me how tightly GW guards press access to their projects.

                              “It is too early,” Iain says, but he gamely pulls up a promotional shot of units from the game on JD’s computer — the first in-game assets they’ve shown off. There’s Imperial Guard Baneblades and Blood Angels Dreadnaughts and a strapline promising over 300 different units in the game when the sci-fi wargame ships in 2014. The game is running on a modified Panzer Corps engine, Iain says.
                              (оттук)

                              По всичко личи, че все пак играта ще е сходна с PzC като механика. А това не е кой знае колко хубаво, според мен. Имам впечатления от друг опит, използващ "мотора" на PG2.

                              Comment

                              Working...
                              X