Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Warlock: Master of Arcanum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Warlock: Master of Arcanum

    Perhaps it was a mistake to send a jack of few trades to become a master of one, but strategic sorcery monsterbasher, W…


    Фентъзи стратегия със сходно семпъл геймплей ако разбирам правилно, но надали има такова разнообразие на единици и способности. Ще пробвам демото когато мога.

    Бележка: преместих тук постовете за играта, за да си оставим другата тема само за "Елизиум".
    Last edited by gollum; 11-05-2012, 11:20.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    #2
    О, аз я следя от около - май 6 месеца (обикновено следя 5-6 интересни за мен заглавия, но не знам дали си стурва да се правят теми за всяка тук във форума - ако има интерес, може би да). Даже съм я споменавал тук-там из нашия форум. Няма много общо с "Елизиум", освен общата фентъзи-тема (която обаче там е лековато-несериозна, докато тук е проработена в доста детайли (да не споменавам за "Доминиънс", който "засрамва" всичко останало в жанра в този аспект). Даже се чудех дали да не отворя отделна тема за "Мастър ъф арканум" - може би си струва, но засега ще оставя тук.
    Играта се създава от същите хора, които правиха "продължение4 на вечната класика (е, поне за мен) "Fantasy General", под името "Fantasy wars" (за западния пазар и "Кодекс войны" за руския). Онази игра не бе лоша, но за съжаление макар и да имаше леко развитие на оригиналната концепция тук-таме, прехвърлянето в 3Д само бе влошило "управляемостта", а самата игра е далеч от сложността на оригинала (за съжаление, но вероятно вината пак е на 3Д-то - същото количество единици би искало много повече пари/време за графика). Както си се досетил, става въпрос за руснаци разработчици.
    После пуснаха една друга фентъзи серия - може да си я чувал, - Majesty. Малко особена, но само съм чел за нея, без да я пробвам - не е баш моята напитка.
    Настоящата игрица по отношение на интерфейс и част от механиката е по-скоро мод на "Цивилзация V" (в това отношение далечно напомня за "Fall from Heaven" - фентъзи мода за четвъртата версия на "Цив"). Тъй-като вече я свалих и даже съм стигнал доста далеч в първата си игра, мога да споделя впечатления.
    Визуално и като стилистика е много приятна - красивичка и достатъчно проста за да няма проблеми (почти) с интерфейса (е, има тук-таме - не работи режима за разрушаване на сгради, да речем; под-екранът със заклинания е неприятно малък и дори с добавените опции за филтриране по тип пак се налага да се превърта доста). За моя изненада, достатъчно е лека и върви на моя вече не първа младост комп - препоръчителните изисквания предполагаха, че ще върви трудно.
    Като геймплей е точно фентъзи-цивилизация с някои промени.
    Има три цивилизации/раси от които да се избира (хора (донякъде стандартни), некроманти (пълния набор - от скелети до вампири) и "зверове" (гоблини и прочее дребосъци (и не толкова дребни)), всяка има собствен набор от сгради, плюс определено количество общи за всички.
    Основата на икономиката (стратегическата част) са градовете, които имат население, което нараства линейно (може да се забави единствено при недостиг на храна, но липсват сложните механизми от "Цив" за контрол на популацията) и се измерва в "хиляди".
    Всеки хиляда души популация дават възможност на един от хексовете в обсега на града (обсегът нараства с по един хекс на всеки 4-6 хиляди души май) да се построи една сграда от достъпните. Част от сщградите са организирани в "дървета", т.е. първо трябва да посториш една, за да имаш достъп до следващата. Друга част изискват определен тип специфичен ресурс, на който обикновено може да се стори повече от един тип сграда (за това след малко). Ресурсите присъстват само като "разрешение" за строеж, но не и собствено като ресурс.
    Ресурсите които реално са такива са злато, храна, манна и знание. Златото и храната са свързани (излишъкът от храна се превръща автоматично в злато едно към едно) и са нужни основно за издръжка на стандартните единици (повечето искат или злато, или храна или и двете; само некромантските единици вместо храна искат манна). Има различни сщгради, които обикновено генерират от 2 до 6 единици злато или храна (има и специални, които се строят само на определен тип ресурс и дават повече), както и сгради, които процентно увеличават текущия доход.
    По същият начин стоят нещата и с манната - стори се сграда, която генерира манна (или знание). Повечето сгради се строят за 1-3 хода време (за разлика от "Цив").
    Основна разлика с "Цив"-серията е, че градовете имат отделен списък за строеж на сгради и единици, т.е. всеки град може да стори едновременно сграда и да прави единица заедно с това. За да се поризвеждат каквито и да е единици, трябва да се построят сгради, произвеждащи съответният тип единици.
    Всичко това означава, че има смисъл градовете да се специализират. Тъй-като няма никакво ограничение за популацията, а заселническите-единици не "вземат" от популацията, има смисъл да се строят толкова градове, колкото може и има подходящи локации за тях.
    Със "знанието" се изследват нови заклинания, като за целта има достъп до пет случайни заклинания. Щом откриеш едно, то се замества от друго случайно. Манната се използва за правене на заклинания, като освен изискване за мана, те отнемат и "време", което се мери в части от хода (примерно, заклинание, което иска 0,5 време, може да бъде направено два пъти за един ход, стига да има нужната манна. Естествено, повече заклинания този ход не може да се правят).
    Заклинанията варират от лекуващи, увеличаващи или намаляващи характеристиките, до ударни и призовавания на създания или телепорт.
    В момента в играта има само едно условие за победа - "избий всички". Т.е. военната система е най-важното нещо и цел на всичко останало (има примитивна дипломация, но не си струва особено).
    Бойната система напомня много на "Цивилизация V": картта е разделена на хексове (вески с определен тип терен, което дава бонуси или минуси на единиците), във всеки хекс може да има само една единица, независимо сухопътна или летяща. Единиците са или ръкопашни бойци, т.е. могат да нападат единици в съседен хекс, или стрелци (могат да удрят през един или повече хексове). При бой на ръкопашни единици те си отвръщат, те.. нанасят щета едновременно, при обстрел няма връщане (стрелящата страна нанася щета на другата, независимо дали тя е "боец" или "стрелец"). Освен това има и единици със специално способности (магии - ударни, лечение, които имат "брояч" обикновено през 2-3 хода, позволяващ повторно използване).
    Всяка единица има живот, ход, атаки и отбрани. Отбраната не се изобразява директно, а атаката се дава като комплексно число. Реално атаката може да е от един тип или комбинация от няколко типа (стандартни "ръкопашна", "метателна" и магически "живот", "смърт", "елементална"), същото важги и за защитата. Не съм гледал каква е формулата, но е елементарна.
    Водните военни действие се свеждат до два (май) типа бойни кораби, които могат да стрелят и по суша. освен това, както в "Цивилазиция V", всяка сухопътна единица стига да има построено където и да е , в който и да е град пристанище, щом стъпи в морски хекс се превръща в слаб кораб. Слизането/качването отнемат по един ход.
    Броят единици за всяка от трите раси не е много голям. Не съм стигал до края на "дървото", но май има по 2-3 "степени" боец ("основен", "добър" и "елитен"), "стрелец", "разузнавач" и маг/лечител, плюс катапулт, т.е. средно 12-15 единици на раса. Няма реална разлика между "кавалерия" и "ръкопашна пехота" (за съжалени, аз се надявах да "заимстват" системата от Фентъзи генерал, която позволява малко по-интересни ситуации).
    освен това, пръснати по картата има различни "селища" (реално ресурс от несъбираем тип) на други раси (минотаври, елфи, джуджета). Ако те влязат в зоната на даден град позволяват строителството на сграда за набор (позволява набирането на единица от този тип) или някаква друга специфична сграда.
    Градовете се завземат точно както в "Цивилизация V": след като се избият всички чужсди единици, трябва да се атакува самия град, докато "животът" му падне до нула. Тогава може да се окупира. Всеки град може да стреля веднъж на ход по цел в обсег от два хекса. "Животът" на града се определя от населението му. Освен това, могат да се строят сгради-"крепости", които представляват нещо като стрелящи кули. Но е доста безсмислено - животът им не е много голям, а хабят място за нормална сграда.
    Последното във връзка с бойната система: както в "Цивилизация ²V" и "V", единиците трупат опит (всеки ход по малко и от сражения) и когато достигнат "ниво", можеш да избереш между три "умения" (реално може да е увеличаване на атака или защита, допълнителна единица движение или нещо от сорта). Освен това, част от сградите дават възможност да се добавят "ъпгрейди" на единиците, срещу пари. Те са най-различни. Заедно със заклинанията за усилване на отбраната и атаката това означава, че можеш да си направиш единица "танк": да е почти неуязвима за всякаква повреда, да нанася най-различни типове повреди и да регенерира живот. Ще е почти неубиваема.

    освен основната карта, в която се сражаваш с останалите опоненти, може да се настроят определено количество "допълнителни светове". До тях се стига през портали и предназначението им е да се биеш с доста по-силните създания там. Може би могат да се строят градове и, евенутално, да се наемат различни типове единици.
    Последният елемент са боговете/куестовете. Засега доста елементарно въведена (може би ще развият нещата). Свеждат се до система от повтарящи се (не особено смислени) куестове - до голяма степен цялата работа е заимствана от Age of Wonders 2. Получаваш кусет в стил построй сграда, създай нов град, завладей град или избий неверниците (последните се появяват от нищото някъде по картата) за определено време. Ако изпълниш задачата, получаваш в замяна пари и някое и друго божествено заклинание. В резултат на това отношенията ти със съответния бог се подобряват (а с неговите противници се влошават - боговете са разположени в окръжност като подобряването на отношенията с един се отразява наполовина на двамата съседни, на следващите двама не се отразява, а съответно на останалите се отразява негативно (отношенията ти с тях се влошават). Могат да се строят и храмове на боговете, но само пи намиране на съответен ресурс (още не съм намирал).

    Играта е сравнително занимателна, но предполагам, че бързо ще се изчерпи откъм съдържание. ИИ-то не е кой знае какво засега (поне впечатления от първа игра): стори много градове и сравнително добре се развива, но на бойното поле е твърд среднист. Общо взето без особени проблеми премахнах двама от съседните си съперници и то след като те ми обявяваха война, без да успеят да я доведат до някъде успешно.
    А, още нещо: съвсем както в "Цив" началното "разузнаване" е много важно, защото се намират различни "свободно" лежащи ресурси (често пазени от гадове), които обикновено дават пари, но понякога и "технология", т.е. магия или единица. Да речем, така получих единица тролове в самото начало на играта (бая силна пехота) и това промени нещата.

    ПП Няма почти нищо общо с Master of Magic. Единствените игри, коти имат нещо общо с него са Age of Wonders и, надявам се, Elemental: Fallen Enchantress (малко по-долу даде скрийншот от по-ранната нейна версия).
    Сега се работи и по една донякъде проста и лека фентъзи стратегийка - "Soveregnity: crown of king", рекламират я като нещо средно между МоМ, Уарлорд и Риск. Но е още в начален етап, така че е рано да се каже каквото и да е.

    Comment


      #3
      Брр. И тази има същия проблем, в началото ако стъпиш накриво и раздразниш някой здрав монстер наблизо, армийките ти заминават за нищо. Паднаха ми се някакви земни елементали (доста по-здрави от моите войничета) ПЛЮС вампири (не стига че с една атака избиват 70% от войничетата ами и се лекуват с това; че и на магия държат). Пробвах да затрия вампирите с 2 групи войничета и доста опитни стрелци, войничетата си измряха всичките и аз реших да спра дотам.
      Last edited by gollum; 11-05-2012, 11:08.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #4
        Не знам, аз нямах такъв проблем, но пък от друга страна, имах късмет да получа единица тролове още в началото. Вероятно без тях щеше да е по-сложно.

        Вчера се пробвах с един съседен свят. Съвет: преди да се влезе, или използвайте единица, за която не ви е жал да я загубите, или по-добре подгответе армия от поне 5-6 здрави бойни единици (за предпочитане - елитни, с опит и ъпгрейднати), които да влязат на първия ход и поне още 4 елитни стрелци и магьосници, които да дойдат на следващия ход, за да им осигурят огнева поддръжка - ако влязат на първия вероятно ще бъдат отнесени.
        В другият свят беше претъпкано с много неприятни неутрални единици. Аз влязох със същата тролска единица, която спечелих още в началото и ми помогна през войните с двама от противниците, защото има бонус при атака на градове. Бая ъпгрейната, с няколко заклинания за повишаване на защитата и въпреки това за малко не я загубих, защото се появи до два земни елементала, един огнен, вампири и няколко по-маловажни скелетни единици (бойци и стрелци), към които малко по-късно се присъедини и едно зло дърво (неприятна гад с много живот). Оказа се, че само на хвърлей разстояние от портала има няколко дракона, велики огнени елементали (по-мощни са от обикновените) и още вампири.
        оцелях с много лечение, ударни магии и призоваване на един огнен елементал, след което прехвърлих още сила (минотаври, мечоносци, които скоро дадоха фира, една единица коатълски копиеносци (вършат работа повече за блокиране) две единици елфически стрелци и две единици човешки магове). С тази армийка разчистих значително част от света и пратих заселници, защото има много привлекателни ресурси. Скоро този свят ще бъде колонизиран :=).

        Общо взето, за да се справиш с високо ниво единици, трябва да откриеш към какво са уязвими или поне са възприемчиви донякъде (т.е. имат под 50% защита). Защото елитните неутрални единици често имат имунитет в определена сфера, плюс значителна защита в поне половината от останалите, но най-често са уязвими или поне не много добре защитени от един или два типа щета.
        Вампирите, да речем, не са добре защитени от ръкопашна щета, но са имунизирани към мъртвешка (отрова) и много добре защитени от повечето от останалите (с изключение на "духовна"). Лошото е, че възстановяват живота си за сметка на повредата, която нанасят. Така че е добре срещу тях да се ползват стрелци, а бойци само за довършване. И магии (елементни).

        Между другото, в тази игра си струва да се специализират изцяло градовете. Сградите са така направени, че има смисъл да започнеш развитие в конкретна посока, правейки няколко сгради за определен тип добив, след което да се строят само сгради процентно увеличаващи производството. Поне за пари, но вероятно и за другите ресурси, има няколко последователни сгради с по 50-100% прираст, към които могат да се добавят заклинания, процентно увеличаващи производството (с малка цена в мана за поддръжка). Така може да се направи един град само за пари, друг само за храна и прочее.
        Открих, че използването на градове от други раси има и негативна страна, макар и да не е много съществена - 20% по-малко производство в тях.

        Comment


          #5
          Изиграх една пълна демо игра (50 хода)... ще се въздържа да вземам пълната, ще я следя но засега няма достатъчно разнообразие на единици и въобще неща за правене.
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #6
            Не е лоша, но като написах - не е МоМ, определено. В сравнение с другата, която ще излиза евентуално тази година (продължението на Elemental: War of Magic) определено е лековата, за "Елизиум" или "Доминиънс" няма и да споменавам. Впрочем, за 50 хода няма как да видиш всичко, което има за правене - реално не можеш да достигнеш и до по-високите нива единици (има известно разнообразие, но на места балансът (аз първи бих казал, че като самоцел това има значение само за спортни игри) не е много добър, особено при мъртваците).
            Проблемът, засега, е че сравнително лесно можеш да се разправиш с компютърните противници (овладяването на другите светове като цяло е по-сложна задача). Сега се пуснах отново (този път с мъртваците) на предпоследното ниво на трудност, на голяма карта, за да видя дали ИИ-то ще е по-добро и ще представлява реален проблем. Засега даже не съм срещнал някои от ИИ-играчите, но пък имах известни проблеми с чудовищата в околностите - много жилища на огри, които редовно пускат неприятно силните човекоядци, те на свой ред нападат градове и ги превземат. Първоначално имах проблеми, защото първите три мъртвашки войски ска бая слаби - измъквах се само с едно сравнително силно мъртвашко заклинание. Докато междувременно "додрапах" до призраци. Оказаха се имунизирани към ръкопашна или стрелкова щета, т.е. без проблем могат да вземат който си пожелаят град, нямат никакви проблеми и с избиването на огрета. Не са го измислили много добре - по-скоро трябваше да им дадат повишена защита, но имунитет... много е. Компенсира мизерността на останалите основни типове войски, но не е добре измислено.
            Друг момент, който не ми допада много е, че за всички нормални "сгради" няма никакво значение на какъв терен ги разполагаш. Т.е. спокойно мога да сложа ферма в тундрата или дори сред лава и тя пак си дава същия доход. Единствено значение имат специалните ресурси и нищо друго. Опростява застрояването и означава, че всяко място е добро за правене на стандартен тип град (естествено, добре е да има специални ресурси, но и без тях е възможно да се направи добър град).

            Comment


              #7
              Аз тия дни най-накрая стигнах до тази игра
              Наистина има лек и бърз геймплей, особено на малките карти, където за 50-60 хода играта може да приключи, особено ако, както всеки път се падаше при мен - с останалите двама претенденти се падаме все на един остров и аз - по средата. На мен лично най-много ми допаднаха гоблините, чиито две първи единици (стрелец и копиеносец) са бързи, евтини и могат да се произведат в големи количества. ИИ наистина не е особено добър, но какво да се прави Най-хубавото е, че всичко е направено забавно, с чувство за хумор и познаване на класиците (щитът на Джан-бен-Джан например - от "Понеделник започва в събота", или магът Рджак от МоМ и т.н.).
              Попаднах един път и на един от другите светове - порталът наистина се пазеше от земни елементали, а от другата страна имаше разни огнени елементали, енти, вампири и даже някакъв червен дракон. Предупреден от прочетеното тук обаче, аз влязох подготвен - 10 единици първо ниво - слаби наистина, но с опит и броня, плюс един герой-лечител. Елементалите са силнички наистина, обаче ако ги удариш както трябва - бягат да се лекуват, преди да се върнат. И все пак могат да ударят един войник, докато гоблините стрелци "най-добрите стрелци в света", както те сами се наричат, могат да се скупчат на големи групи. И така, гонейки ударените вече елементали, се озовах в другия свят, а там изведнъж се оказаха твърде много враговете, но стрелците, лечителя и няколко светкавици решиха проблема. Най-здрав се оказа дракона, а вампирите, които ми се видяха в началото силни, бяха сгазени така, между другото - оказаха се твърде уязвими за стрелите. Тъкмо бях решил да разчистя цялото място за заселване, когато се оказа, че там имало и диамантен елементал, този:
              Click image for larger version

Name:	DiamondElemental.png
Views:	1
Size:	27.1 КБ
ID:	538601
              Та понеже се оказа, че е или имунизиран към почти всичко (като стрели или повечето магии например) и почти неуязвим към моите бойци, реших да прекратя инвазията, още повече, че той не видя моите скаути.

              Вероятно на играта й липсва hot-seat за игра между хора - на малка карта би трябвало всичко да протече бързо - личи си, че е играта между хора ще е основно предназначение и забавление.
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment

              Working...
              X