Съобщение

Collapse
No announcement yet.

War and Battles

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    War and Battles

    Ново заглавие (сега е минало през кистарстър), звучи интересно, идеята е да създадат много-платформена система за симулация на исторически сражения, която е базирана на традиционните настолни военни гири (с всичките им плюсове и с идеята прехвърлянето на компютър да премахне повечето от недостатъците). Поне на мен ми звучи интересно, защото тези системи имат голям потенциал. Сайтът на играта, тук има обяснения за геймплея.

    #2
    Първото нещо, което ми направи впечатление е графиката, която според мен е ужасно дразнеща.Архаичната PG ми е много по-приятна като изглед.

    Не видах никъде дали битките са ограничени откъм период, по снимките само техника от ВСВ виждам, но на постера на сайта се мяркат и неща от други епохи.

    Това което е различно спрямо версиите на PG, които играя са въпоросните точки, който ако правилно съм разбрал могат да позволят на едно формирование да се придвижи на доста сериозно разстояние, лишавайки останалите от възможност са сериозни маневри в съответния ход.Харесва ми като идея, защото би позволило по-подвижни тактики, но само при условие, че е направено по нормален начин, а не води до увеличаване на бързината и периметъра на придвижване на дадено формирование далеч над реалните му възможности.
    Хубаво е, че има и опцията за съвместна атака от две или повече съединения подобно на HoI.
    Описана е проста атака, интересно дали ще има възможност за по-детайлно осъществяване на атака, а не просто два клика с мишката.

    Някъде описано ли е дали ще е онлайн или пак основния противник ще е компютъра?
    Подобен род стратегия в онлайн формат ще е нещо много приятно.
    Nobody has three balls but some people have two very good ones!

    Comment


      #3
      Ultramarine написа
      Първото нещо, което ми направи впечатление е графиката, която според мен е ужасно дразнеща.Архаичната PG ми е много по-приятна като изглед.
      М`да, графиката на терена е с твърде ярки цветове - аз предпочитам значително по-убити, а и самото "покритие" да не е толкова визуално агресивно - така по-лесно се открояват самите единици и каквото друго има съществено по картата. Уж са гонели вида на настолните уоргеймове, но поне тези, с които съм запознат са по-близо до предпочитаното от мен. Но като с всяко нещо вероятно може да се свикне.
      Що се отнася до изображенията на единиците: всичко е горе-долу нормално и естествено следва от пак същия източник (настолните уоргеймове с хексове). Аз, да си призная, бих избрал доста по-различно изглеждаща текстура и вид за "картончетата" с единиците, но вероятно са решили да бъдат различни според периода.
      Не само архаичната PG, но и съвременния й римейк PzC са по-добре.

      Ultramarine написа
      Не видах никъде дали битките са ограничени откъм период, по снимките само техника от ВСВ виждам, но на постера на сайта се мяркат и неща от други епохи...Някъде описано ли е дали ще е онлайн или пак основния противник ще е компютъра?
      Подобен род стратегия в онлайн формат ще е нещо много приятно.
      Дал съм връзка към началната страница с обясненията. Доколкото ги разбрах, идеята е да си направят "енджин", който да става сражения от всякакви периоди. именно сражения (а не кампании, поне така изглежда). Затова се предполага, да могат да се "включват" различни допълнителни правила, които да отразяват разликите с различните периоди. По принцип е възможно, защото в света на настолните уоргеймове с шестоъгълници има реализирани на този принцип системи за всякакви епохи. НО обикновено с много големи разлики в правилата и допълнителните карти и прочее галимации. Но по принцип е възможно.
      Най-вероятно идеята им е да продават отделните пакети със сражения, в което има логика и смисъл от чисто търговска гледна точка. Особено ако наблегнат на мултиплейъра, а с цялата поддръжка на "облаци" и много-платформеност - всичко от РС, през таблети до телефони, вероятно ще им донесе добри печалби, ако го направят прилично. Лошото е, че това ще се отрази на интерфейса, който трябва да става за тъчскрийн, т.е. няма десни бутони и прочее удобства.

      Ultramarine написа
      Това което е различно спрямо версиите на PG, които играя са въпоросните точки, който ако правилно съм разбрал могат да позволят на едно формирование да се придвижи на доста сериозно разстояние, лишавайки останалите от възможност са сериозни маневри в съответния ход.Харесва ми като идея, защото би позволило по-подвижни тактики, но само при условие, че е направено по нормален начин, а не води до увеличаване на бързината и периметъра на придвижване на дадено формирование далеч над реалните му възможности.
      Ъъъ, не се заблуждавай - това няма почти нищо общо с PG и петзвездната серия, като изключим шестоъгълниците, но то това е общо място щом става въпрос за уоргеймове. Принципите са съвсем различни - както тактическите сражения (тук разчитат на простотата, която е характерна за почти всички такива системи: атака/отбрана/движение, светата троица на настолните уоргеймове, без всякакви други усложнения), така и "ходовете". Почти във всички уоргеймове имаш или алтернативни "единични" ходове или редуващи се фази, в които има борба за инициатива (който я спечели играе пръв). Така като гледам, тук може би ще прибегнат до по-простичък вариант с редуващи се "полу"ходове.
      Идеята е, че всяка страна получава определен брой активационни точки за своя ход. Всяко действие с едно "пулче" отнема (вероятно) една активационна точка - за движение, атака и прочее. Т.е. ако аз имам 100 военни единици (да речем) и 30 активационни точки за хода, това означава, че ще мога да "играя" максимум с 30 от тях. При това, най-вероятно за всяко отделно действие ще трябва по една активационна точка, е ако искам да придвижа и атакувам с еди кой си единици, може би ще ми струва две точки, а не една. Това създава половинчатост на ходовете спрямо "пълна" система IGOYOUGO.
      За "петзвездната" серия са характерни неща като липса на споделяне на едно и също хексче от повече от една единица (стакване) - тук това, както във всеки настолен уоргейм, е нещо нормално; пълен IGOYOUGO, т.е. редуват се ходове, в рамките на които всеки играе с всички свои единици, а не трябва да избира ограничен брой от тях, с които да действа; възможни са съвместни атаки (както в почти всеки настолен уоргейм); работи се с опростена система за смятане на боевете, където имаш само рейтинг за атака, отбрана, модификатор и зар, които най-често се съчетават с до три-четири "стъпки" за всяка единица. изглежда че тук случаят ще е същия.
      Сега, за самата система на активациите - идеята е, че с подобна система ходовете са доста по-реалистични - хем са по-близо до възможността за отговор и реакция (често има реализирани фази за реакция - не знам дали тук ще е възможно), като същевременно дават възможност (както в реалността) пълководецът да се съсредоточи там, където смята че се решава сражението.

      Ultramarine написа
      Хубаво е, че има и опцията за съвместна атака от две или повече съединения подобно на HoI.
      Уф, къде го бутате този HoI - HoI е коренно различен тип игра и не е уоргейм. ЩО се отнася до възможността за удар с повече от една единица едновременно, това е правило за почти всички настолни уоргеймове, да не говорим за голям брой от компютърните, в които също е нормална механика (за не малко от тях съм писал във форума като TOAWIII, AT, DC и други). По-скоро невъзможността да се прави това е характерна почти само за системата в петзвездната серия, за представител на която си писал (PG). Като където не може да се организира директно, то обикновено се отчита колективна атака (т.е. наличие на повече от една твоя единица в контакт с противниковата), да речем, в системата на компютърната Field of Glory (много добра система именно за сражения, макар че засега покрива всичко от Античността до ранния огнестрелен период, но не по-нататък).

      Ultramarine написа
      Описана е проста атака, интересно дали ще има възможност за по-детайлно осъществяване на атака, а не просто два клика с мишката.
      Не знам дали правилно схващам какво за теб е "детайлна атака", но едва ли - когато имаш няколко стоттици единици (характерно за настолните уоргеймове с хексове) да контролираш, всякакви допълнителни детайли ще затрудняват геймплея, вместо да го обогатяват. Най-вероятно атаката ще се провежда по стандартната схема: задаваш колко единици ще вземат участие (от намиращите се в съседните хексове), след това енджина сравнява стойностите съвместна атака срещу съвместна отбрана, с включени модификатори каквито има (най-вероятно за да зададат разликите между танкове, ПТО, пехота и прочее за системата за съвременни сражения или пехота, конница, копиеносци и прочее за по-древни времена (ако въобще покрива нещо извън късната огнестрелна ера), като цялото изчисление води до отношение между две числа, което на свой ред се сравнява към таблица и се хвърля зар, за да се определи стойността за изхода от сражението (загуби и промяна в позицията). Нещо от този сорт трябва да е.

      Comment

      Working...
      X