Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Еадор

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Еадор

    Тия дни попаднах на нещо доста интересно, походова фентъзи стратегия с име Еадор (http://www.eador.com/). Авторът е само един, а играта е смес от чертите на повечето добри игри от жанра, като се започне с класиката Master of Magic и се добави по малко от Disciples, Dominions, Warlords, HoMM и разбира се - Цивилизацията, може ли без нея.
    За самата игра - карта, разделена на провинции, като във всяка провинция има множество скрити обекти, които могат да бъдат открити от героите (като в Dominions). За по-ценните от тях пада голям пердах.
    В основната провинция на играча има замък, в който строителството е някаква смес от HoMM, Disciples (трябва да се прави избор между различните видове сгради, не може да се строи всичко) и Цивилизацията (има сходна система за стратегическите ресурси). А като започнах темата за ресурсите - на картата има явни находища, а има и скрити. Управляват се съвсем като в Civilization III. Липсата на ресурс обаче не е преграда да се построи нещо или наеме/обучи войник, но оскъпява процеса изключително много.
    Армиите и героите - тук има от почти всички игри взето, като се добави и Age of Wonders, която съм пропуснал горе. Има четири класа герои (воин, разузнавач, командир и маг) и близо 70 единици. Особенността е, че с изключение на командира, всичките герои в началото могат да водят само до трима войника със себе си. Така че изборът е много важен. Нивата на опита за войниците са някъде около 20, за героите - доста повече. При всяко качване на ниво, независимо на герой или обикновена единица, може да се прави избор на допълнително умение.
    Сраженията много приличат на тези в серията НоММ, с тази разлика, че героят е като единица на полето.
    Магиите - има много, не съм търсил точно колко, повечето са бойни, но има и 24-25 ритуални, провеждащи се в провинциите, точно като в Dominions.
    Освен това, играчът има "карма", която може да се променя в течение на играта и която определя към кой клон на развитието се разпределя героят - към "зли", "неутрални" или добри. Това развитие се определя при почти всяка постъпка на героя, а освен това има разни допълнителни събития, които предлагат морален избор между различните категории. При развитието на строежа в основния замък тази тенденция може допълнително да се подкрепи.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    #2
    Аз я поразцъках последните два дена и съм повече от доволен, толкова разнообразие не съм виждал от много време. За сега съм на 3та или 4та мисия от кампанията и още не съм видял по-голямата част от играта, но каквото съм видял до тук всичко е много мислено и изпипано.
    Единственото дето не съм сигурен, че е както трябва е баланса на героите, може би защото не съм отключил още по-мощните единици, но ми се струва че командирът докато не стане поне 15-то дори 20то ниво е силно безполезен, докато само 5то ниво войн може да убие практически неограничено количество вражески армии, аз накрая на играта с война дори спрях да си купувам армия, нямаше смисъл тъй като всичко умираше от един удар а бронята и жизнените му точки бяха като на десет единици събрани в едно.
    Иначе битките са мноого по-интересни от тези в Heroes-ите, почти всички единици имат специални умения, статистиките им се променят в зависимост от бойния дух и щетите които са понесли, дори и най-мощната единица ако загуби морал или е притисната с постоянни атаки става лесна плячка.
    Със сигурност ще се играе още, препоръчвам я на всеки който може да се пребори с руския
    <<..........>>

    Comment


      #3
      Играта е много добра- бих казал, почти покрива изискванията ми (а те са доста високи). За героите - не бих казал, всеки си има силата, а и доста зависи от това какви предмети ще могат да се намерят на картата. За мен засега най-силната комбинация за началото и средата на играта (макар че досега съм играл само на съвсем малки и малко по-големи карти) е маг и командир. Магът бързо се развива и става много мощен (особено ако има късмет да намери в някоя провинция лавка за заклинания) и е способен да се разправя с охрана от малко, но много силни същества. Командирът е добър за завладяване на чужди провинции, т.е. на етапа, когато се стигне до сблъсък с противника и особено ако последния е наблегнал на достатъчно силна охрана на провинциите си (често тя е по-голям проблем от побеждаването на героите му, макар че зависи много от особеностите на картата). И то не заради друго, а поради способността си да носи доста повече единици дори и на сравнително ниски нива, т.е. преди десето. Пример: оня ден играх (беше четвъртият къс земя, който завладявах в кампанията) една карта, която беше равнинна - т.е. почти липсваха източници на мана - голям проблем, когато основният ти герой е маг, че при това, екипиран с отряд шамани. С единият от двамата противници се оправих сравнително лесно, но вторият бе "похабил" две от четирите си казарми първо ниво за опълченци и копиеносци, т.е. за охрана в провинциите си слагаше копиеносци. Оказа се, че тази охрана е на практика непреодолима и за двамата ми герои (маг и разузнавач). Т.е. бях в много неприятно положение - не мога да превзема нито една негова провинция, а при това той е в състояние да взима мои и да ги прави непревземаеми. Успях да спечеля само с хитрост, "обхождайки" провинциите му през неутрални и с удар в основната му провинция (където охраната също се оказа почти непреодолима - 12 орки 12-14 ниво), но там ми помогна една магия, която намерих случайно.
      В подобна ситуация (както проверих впоследствие), командирът би ми свършил много добра работа, защото на този етап той вече би носил със себе си поне 12 единици, т.е. не би срещнал проблем да се разправи с подобна охрана.
      Воинът не става за тази работа, защото няма да му стигне издръжливост (дори и да използва съответната магия). Разузнавачът и магът също не стават, защото носят много малко единици - те са добри, когато противникът е малоброен и силен.
      Разузнавачът е донякъде като маг, особено ако му попадне подходящ артефакт. Но все пак си е спомагателен, така че той ми е третият избор, т.е. към средата на играта или дори на заключителния етап - когато се съберат средства за трети герой.
      Между другото, огромно значение в играта имат случайните събития и реакцията на играча. Случва се по този начин да се сдобие човек с много добър артефакт или заклинание (в горната игра, подлагайки случайно заловен некромант на мъчения, се сдобих с призоваване на дявол, хаотично заклинание четвърто ниво, чрез което успях да преодолея охраната на главната провинция на противника и да я превзема).
      Много добра идея е възможността да се строят само малко от многото възможни постройки за единици (само четири от 12 на първо ниво; 3 от 9 на второ, 2 от 6 на трето и мисля че 1 от 3 или 4 на четвърто): дава много различни подходи при всяка отделна карта. Впрочем, заради кармата, много често изборът зависи от това кои герои ще са основни.
      Още веднъж: играта е много добра, бих казал, почти шедьовър.

      Comment


        #4
        Изпробвах по-внимателно вариант с воин като основен герой и вече съм склонен да се съглася с теб, Деймос - наистина се превръща в един почти неубиваем танк. Но не още на 5-то ниво - по-скоро след десето. А в повечето случаи войниците, които носи със себе си, са ненужен товар, който само понася загуби. Но, да си призная, без проблем съм убивал подобни добре развити герои-воини, с добре развит маг (правил съм този номер с маг, придружен от група 4-5 шамани и 1 или 2 варвари или бабаити с боен чук). Плюсът на командира са бонусите към групата му, които след десето ниво могат да бъдат доста стабилни, така че да му позволят да се надява чрез армията си да унищожи подобен герои (особено ако в нея има магьосници, защото арбалетчиите, макар и с бонус срещу броня, са слабо ефективни срещу добре развит воин (обикновено с доста над 10 защита от стрели, да не говорим за 60-80 единици живот)).
        Между другото, ако се пуснеш в самостоятелна мисия, това ти дава възможност да разгледаш по-подробно сградите и единиците (макар че моят опит приключи преди реално да бях вкарал единици трето ниво в сражение). Тогава се забелязва, че дори и високо ниво воин съвсем не е достатъчен.

        Comment


          #5
          Аз се пробвах, без да довършвам игра, с главен герой - стрелец. И общо взето, изводът ми е, че той е също толкова силен, колкото останалите. Само че си има специфика. Първо, трябва да си намери подходящ лък. Почти винаги се намира място, откъдето да се купи, а си заслужава да си дадете почти всичките пари за такова нещо, защото така героят става почти неубиваем, ако ще и да е 2-3 ниво само. Поне досега аз винаги съм си намирал такова оръжие в самото начало. Второто нещо, което е добре да се намери, са стрелите - за предпочитане - отровни или, ако няма, вевентуално и огнени вършат работа. Плюсът на такъв герой е, че първо, печели всички битки сам и трупа много бързо опит, второ, обхваща почти цялото бойно поле (без ъгълчетата) и лесно ликвидира всякакви магове и други подобни, които обикновено се скатават там. Освен това, с възможността за смяна на оръжията, след 10-то ниво, такъв герой не е беззащитен и в ръкопашен бой.
          Има и още един плюс - разкрива 4-5 пъти по-бързо картата.
          Но общо взето героите са доста добре балансирани.
          На средна по размер случайна карта аз съм сблъсквал равни като ниво стрелец (от моя страна) и боец (компютърен играч). С големи армии, двамата бяха на 15то ниво, разликата беше, че компютърният герой имаше във войската си кентаври - много неприятна изненада. В крайна сметка аз спечелих - с малко. Остана ми някаква мижава единица (май лечител или нещо такова, не помня точно) и героят, също вече каращ на изпарения. Основната грешка, която компютърните герои-бойци правят, е че в началото на битката се опитват да хвърлят магии, вместо да вървят напред.
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #6
            Попаднах на информация, че в момента правят нов вариант на играта. Единствената съществена разлика е графиката - изцяло нов графичен "мотор" (3Д), нов интерфейс и прочее. Честно казано, мен графиката напълно ме удовлетворяваше, а интерфейсът на играта също бе добър. Но вероятно ще има по-добър финансов успех по този начин, което е радостно, защото ще позволи на автора да реализира повече идеи в следваща версия (той има много и добри идеи).

            Comment


              #7
              Еадор 2 е излязла. Недовършена и бъгава според повечето. Ще се чака, щях да я взема веднага, но след SotS II (която впрочем още не е съвсем читава) вече първо изчаквам да излезе играта и да пуснат ревюта и коментари.
              albireo написа
              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

              Comment


                #8
                Само да не се заблудиш, това не е Еадор 2, а Еадор 1, просто прехвърлен в 3Д (аз за малко се разминах с предпоръчването й - щото бях ентусиазиран, но още не съм си приключил с работата за вкъщи и просто нямам време, та затова изчаках). С уж подобрен интерфейс, но според повечето подобренията са съмнителни. Има МНОГО бъгове. Показателно е, че изкараха третата бета-версия буквалон три дена преди да я пуснат официално. Което показва, че официалното излизане си е просто продължение на бета-теста. Така и не се научиха, че това е начин единствено да си спечелиш лоша слава. В тая връзка, подходът на Стардок (след като и те се изложиха веднъж с първата си фентъзи стратегия) е доста по-добър.
                Разликите между двете версии са минимални и освен графиката и интерфейса се изчерпват с малко по-къса кампания и повече от един тип "късове" земя (т.е. различни карти за отделна мисия с различен тип правила на тях - някъде магията е по-скъпа и така нататък). Аз отначало мислех да си я взема, но изчаках и след като попрочетох из форумите им се зарадвах, че съм го направил. Все пак, достатъчно дълго време играх предишната версия, а разликите са направо минимални, така че не знам дали си струва да се купува тази. По-скоро тази седмица ще си взема експанжъна на Fallen Enchantres (все още е в бета - тъкмо ще я пробвам) - цената дори е малко по-ниска от тази за Eador Masters of the broken world. Единственото, което ще трябва да изтърпя за това като ново преживяване е steam - все още не съм си купувал игри през него, но за тази е задължителен. Ще видим как е.

                Сега, хубавото е, че готвят бързи фиксове за основните бъгове, така че се надявам сравнително бързо да я вкарат в строя (и тогава може да се помисли за закупуване, защото дори и без особени промени от оригиналния "Еадор" - той си беше достатъчно интересен). Твърдят, че издават сега, защото такова им било споразумението със Стийм Грийнлайт (просто са очаквали да успеят по-бързо с бета-теста), а много от проблемите им са, че не са имали възможност да тестват играта на много различни конфигурации.

                Между другото, попаднах на една игрица, която също мисля да си купя - излиза на 30-ти този месец, която може и да ти допадне, Империал. Поне аз ще я пробвам със сигурност, при това е доста евтина - Leviathan Warships. Като си мислех за идеалната бойна система (за пръв път видях нещо такова реализирано в една безплатна флаш-игрица, която никак не е лоша - Steam Birds) за космическа стратегия, нещо такова ми е на ума, което е реализирано в нея (макар и не точно за космически сражения, но ако ще са на двумерна карта няма разлика).

                ПП Между другото, мисля че в момента следя всяка една перспективна и интересна походова фентъзи стратегия, така че мога да дам информация какво може да се очаква и дали си струва (за повечето съм пусна ли теми в раздела).
                Last edited by gollum; 22-04-2013, 10:28.

                Comment


                  #9
                  gollum написа Виж мнение
                  Между другото, попаднах на една игрица, която също мисля да си купя - излиза на 30-ти този месец, която може и да ти допадне, Империал. Поне аз ще я пробвам със сигурност, при това е доста евтина - Leviathan Warships. Като си мислех за идеалната бойна система (за пръв път видях нещо такова реализирано в една безплатна флаш-игрица, която никак не е лоша - Steam Birds) за космическа стратегия, нещо такова ми е на ума, което е реализирано в нея (макар и не точно за космически сражения, но ако ще са на двумерна карта няма разлика).
                  Това е перфектната игра. Ще чакам с нетърпение. Много благодаря.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    Дано. И аз се надявам да е близко до перфектното. Ако и ти си я взимаш, може някое мулти да спретнем по-нататък . Аз по принцип играя сам, щото и без друго нямам много време, но срещу човек със сигурност е по-интересно. Ще взема да отделя темичка за нея (мислех да го направя като излезе, но може и сега).

                    Comment


                      #11
                      Дълго ревю на потрошения свят

                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #12
                        Благодаря, Империал, ревюто, според мен, е много информативно и точно. Да си призная, аз дори не бих и пробвал кампанията (ако реша да я купя, нещо, за което още не съм сигурен) - дори и преди играх само отделни shard-ове. Главният проблем е повтаряемостта. Вероятно е можело да се избегне с доста по-къса кампания и, същевременно, с въвеждането на повече от една "раса" за начален избор на различните "късове". Така най-малкото възможността за избор и конкретните тактики и стратегии щяха да бъдат повече. Лошото е, че това си е на практика пресъздаване на играта в 3Д, без да се въвеждат кой знае колко нови елементи, а определено си трябва развитие, че и опростяване на някои места.

                        Comment


                          #13
                          В крайна сметка си я взех докато беше намалена. Като цяло поне до момента не съм срещнал някакви бъгове (играл съм я може би няколко часа до момента - две игри на отделен "свят"), всичко върви общо взето добре. Като разлики спрямо предишната версия - по-кофти интерфейс (като цяло), т.е. поне на мен ми е значително по-неудобен. Но може би е въпрос на свикване. Няма особени разлики спрямо "Еадор", като махнем повечето различни типове "светове", но точно това още не съм го пробвал и преработената кампания (но нея даже не съм я започвал). Мисля че като цяло вече "става". Май дори готвят някакво допълнение или нещо от сорта.

                          Comment


                            #14
                            И аз я пробвах и честно казано ми се струва идеална. Като изключим един малък бъг в първата мисия на кампанията, заради който не можеш да затваряш екрана на героя, всичко друго работи нормално, даже като гледам има добавени разни екстри които ги нямаше в оригинала. Хора, които не са играли предната останаха много доволни, та смятам добре са се справили разработчиците.
                            <<..........>>

                            Comment


                              #15
                              Деймос написа
                              Хора, които не са играли предната останаха много доволни, та смятам добре са се справили разработчиците.
                              Да, и което е донякъде по-важно, "на Запад" отзивите са много добри. Голямото недоволство, доколкото схващам, е предимно сред рускоезични фенове на първата поредица. На мен ми допада - като цяло си е същата игра, просто с друга графика (и то - донякъде). Но малко ме напряга интерфейса - най-вече строежа в провинциите и в столицата - доста неинтуитивен ми се струва. Също и опциите на стратегическата карта не са ми много удобни и от време на време правя не това, което възнамерявам. Но като цяло е добре. Още не съм пробвал кампанията.
                              НО - да, справили са се твърдо за петица. Пиша го, защото има и много по-лоши случаи - тия дни пробвах отново, така да се каже, за всеки случай, окончателната версия на "Дисайпълс 3" - преработена и не знам си какво, но макар ад са пробвали да оправят това-онова личи, че или все още не разбират идеята на играта (а може би и въобще на компютърните игри?) или просто толкова могат. Така че - може и многократно по-зле (изцяло в полето на отрицателните стойности). А от друга страна, може и с малко средства да се получи отличен резултат (белоруски пример - писах в съседна тема - Legends of Esenwald или (англоезичен) - Banner Saga).
                              Макар че, да си призная, нищо не може да се сравни с Conquest of Elisyum 3 като атмосфера - поне за мен. Перфектна и откъм скорост и епичност, и "вглъбяване" (душа).

                              Comment

                              Working...
                              X