Тур-Тур, тия неща с феодилъзм-капитализъм са шменти-капели. Сега като притежавам някой имот, феодал ли съм? А впрочем земята е и капитал, така че ще излезе, че идеята за феода е част от капитализма. Но дори и така погледнато, християнската рая няма гарантирани права върху земята си. Въобще идеята да такива строеви разделения не е съвсем издържана, защото в тия условни епохи става дума за обществени отношения.
Което връща към постинга на Хана. Наистина е необходимо някакво уточнение, изброяване на критерии и сравняване с положението на християнската рая. Най-общо (не особено задълбочено), мисля че ограниченята върху личната свобода и правото на собственост, принудителният труд и покупко-продажбата са основните характеристики. И тук ми се струва, че християнската рая попада във всяка една от тия 4 точки.
Е, винаги може да речете "ама не напълно", даже "съвсем малко", но във всяко едно отношение османската държава има установени правила. Така че това "управление" всъщност има подчиняващ, принизяващ характер. И само така може да има продължаване на традицията.
Което връща към постинга на Хана. Наистина е необходимо някакво уточнение, изброяване на критерии и сравняване с положението на християнската рая. Най-общо (не особено задълбочено), мисля че ограниченята върху личната свобода и правото на собственост, принудителният труд и покупко-продажбата са основните характеристики. И тук ми се струва, че християнската рая попада във всяка една от тия 4 точки.
Е, винаги може да речете "ама не напълно", даже "съвсем малко", но във всяко едно отношение османската държава има установени правила. Така че това "управление" всъщност има подчиняващ, принизяващ характер. И само така може да има продължаване на традицията.
Comment