Сун Дзъ написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Днешното българско поколение мъже
Collapse
X
-
Сун Дзъ написа Виж мнениеПросто трябва средното образование да бъде строго профилирано и да подготвя специалисти - на шофьора или монтьора не му трябва нито физика, нито химия, нито биологията от 8-11 клас. Той тъй или иначе едва ще изкара тройка и пак нищо няма да помни, но пък си е изгубил времето.
А който го влече - здраво набляга на формули.
Освен това развитието на цялото общество определя в голяма степен живота на отделните индивиди, нещо, което се подценява. Така че би следвало ние да се грижим за развитието на това общество толкова, колкото се грижим и за личния си живот.
Comment
-
Логиката е малко по-различна. Съвременното образование далеч не е достатъчно, за да осигури обективна оценка на събитията и съответната политическа грамотност на населението. Хората де факто са полуграмотни. А както знаем от г-н Тойнби, именно полуграмотните хора се поддават най-лесно на пропаганда и манипулации. Грамотните и неграмотните са много по-устойчиви.
Comment
-
Кухулин написа Виж мнениеЛеко си се объркал. И в двете области трябват значителни знания, за да си класен монтьор.
От друга страна, дъщеря ми е в шести клас - в класа има деца с двойки (тройки) по почти всички предмети още от миналата година. Така и продължават. От тези хора не можеш да чакаш научни разработки, високотехнологични професии и т.н. От осми клас нататък е пълна загуба да ги занимаваш с наука - по-добре да усвояват някакъв занаят и да са добри професионалисти в него, другото е загуба на време и ресурси.
Е, "Гатака" е от любимите ми филми
Comment
-
benjamin написа Виж мнениеКогато човек има права, то той има и отговорности. Когато имаш право да гласуваш, ти искаш или не, определяш политиката на държавата във всяка област. За мен основното задължение на всеки човек, имащ такова право е да се образова и извън професионалната си област. Всеки трябва да знае и химия, и физика, и география и така нататък. Това е смисълът на образованието. Иначе дали някой учи професия или не, мен ама хич не ме еня, важното е какво прави с гласа си, защото така ми влияе на мен (и на абсолютно всички останали). Е, до някаква степен и професионалния успех на хората ми влия, но не пряко, а в крайна сметка никой не е длъжен да гради кариера или изобщо да работи.
Освен това развитието на цялото общество определя в голяма степен живота на отделните индивиди, нещо, което се подценява. Така че би следвало ние да се грижим за развитието на това общество толкова, колкото се грижим и за личния си живот.
А за това каква загуба на време и ресурс било за някой хора образованието ето няколко посоки за размисъл:
1. Как ще отсеете кой си заслужава да се образова и кой не? За да отсеете "правилните" хора ще изхабите повече ресурс, отколкото просто да образовате всички. Иначе ще изпуснете някой бъдещ лекар примерно.
Аз примерно до към 4-ти клас бях пълен тройкаджия. С три пъти намалявано поведение! Щяхте още тогава да ме отсеете като непреспективен Повечето контролни по математика ми бяха оценени с 3 на релси. Тези който не бяха с двойка.
Обаче от 5-ти клас нататък ми стана интересно и избих рибата. Като кандидатствах в техникум бях на 8-мо място по бал след изпита по математика от всички кандидатствали. Като кандидатствах в УНСС се класирах 4-ти за първият си избор на специалност и някъде в първата 30-ица за целият университет.
2. Ако на необразовани родители се пръкне надарено дете, то има голяма вероятност да не развие потенциала си.
3. Защо искате да се върне класовото разделение от Викторианска Англия?This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Кухулин написа Виж мнениеХората де факто са полуграмотни.
Кухулин написа Виж мнениеА както знаем от г-н Тойнби, именно полуграмотните хора се поддават най-лесно на пропаганда и манипулации. Грамотните и неграмотните са много по-устойчиви.
А държави пълни с неграмотни но "устойчиви" индивиди има достатъчно в Африка и на Арабският Полуостров. Нещо не им се получават много добре нещата.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Че те сега се "образоват всички". Резултатът е видим - в университета влизат хора, които не могат да пишат или смятат. Това с общото образование е фикция. Хората не са еднакви и никога няма да бъдат.
Харчиш маса ресурси фиктивно да образоваш хора, които после работят нещо съвсем друго.
Отсяването е много просто - който не иска да учи, не го караш насила. Отпада по естествен път.
Аз също съм на мнение, че задължителното изучаване на химия, физика, музика, география и т.н. в училище е грешно. Това трябва да са сипове или зипове. Има и маса по-актуални предмети, които би трябвало по "общата" логика да се набутат в материала - програмиране, икономика, финанси, право, комп. грамотност - но това е невъзможно. Специалисти по всичко няма. Затова - профилиране. Само че не знам каква е връзката с казармата..."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Съгласен с Амазон (аз самият съм бил и двойкаджия по математика в гимназията, и отличник в университета). Разбира се, че общото образование не може да даде всичко, но именно за това се учат основни научни дисциплини – с тяхна помощ всеки може да се задълбочи в желаната от него насока. Също така съм съгласен, че трябва да се учат основните икономически принципи и правото от всички – това във връзка с казаното от мен за гласуването. И с риск да се повторя – не може да искаш права, пък да нямаш задължения. Щом избираш (или можеш да избираш) управлението на страната, тогава трябва да разбираш и от икономика, и от право, и от история, и от география, колкото и да не ти харесва. Никой не казва, че хората трябва да са специалисти, но трябва да имат понятие от тези неща.
А кой какво професионално образование имал – негова си работа вече. Това не ме засяга и не виждам защо трябва да давам и стотинка от данъците си, за да може някой друг да придобие каквато и да била професия.
Comment
-
Amazon написа Виж мнение....примерно до към 4-ти клас бях пълен тройкаджия. ....Обаче от 5-ти клас нататък ми стана интересно и избих рибата...
Затова и мисля, че към осми клас е удачно да се определи дали продължаваш да учиш или почваш усвояване на професия.
Comment
-
ValBo написа Виж мнениеКаква физика, каква география и химия, пък и математика, и български!
Да се научат да подписват с кръстче и да смятат до сто - да ходят да бачкат
Обща култура ли?! Обща работа само!
Сун Дзъ написа Виж мнениеЗатова и мисля, че към осми клас е удачно да се определи дали продължаваш да учиш или почваш усвояване на професия.
Точно за това кадрите от СПТУ за разлика от тези от Техникумите им беше трудно да се реализират (поне според моят опит). А там става реч за само една година разлика и малко по-добър подбор.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеЧе те сега се "образоват всички". Резултатът е видим - в университета влизат хора, които не могат да пишат или смятат.
Dinain написа Виж мнениеХората не са еднакви и никога няма да бъдат.
Dinain написа Виж мнениеОтсяването е много просто - който не иска да учи, не го караш насила. Отпада по естествен път.
Dinain написаИма и маса по-актуални предмети, които би трябвало по "общата" логика да се набутат в материала - програмиране, икономика, финанси, право, комп. грамотност - но това е невъзможно.
Dinain написаСамо че не знам каква е връзката с казармата...Last edited by Amazon; 04-03-2015, 21:01.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Не знам с какъв акъл някои се противопоставят на всеобщото средно образование. На възраст 14г. не е ясно от коя трънка ще излезе заек. Може би тези, които изказват подобно мнение смятат, че правото на образование трябва да се предава по наследство? Или комисия от учени люде ще решава кой да учи - кой не? Многократно са правени подобни опити. Аз си спомням за ранното професионално ориентиране в Съветската страна. Препоръката на една такава комисия за малкия Лев Ландау е била да стане обущар..."Culture is roughly everything we do and monkeys don't."
FitzRoy Somerset, 4th Baron Raglan
Comment
Comment