Warlord има магии, и то доста, друг въпрос е че аз лично предпочитам да правя боен герой, но иначе са доста добри, веднъж такава мизерия за малко да ми направят :evil: но моите рицари-лордове (аз винаги и на всички игри играя с хора) бяха близо, върнаха се и се разправиха със подло сумоннатите спирити
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Heroes of Might and Magic
Collapse
X
-
Хъм, я да се уточним за коя версия на Warlords пишем - аз съм играл на 2-ра версия, ако правилно си спомням. И там магии нямаше, освен за призоваване май. И бяха много-много далеч от идеята, която имат в игри като AoW, HOMM или дори Disciples. Също така съм играл за кратко и на 4-тата версия, но предполагам, че не говориш за нея. Там магиите са добре измислени, но пакне са от класата на HOMM и особено - MoM/AoW.
Comment
-
Heroes 3.5 WoG е доста по-различен и от 3-ката и от 4-ката. Той според мен е донякъде това, което всъщност трябваше да бъде истинската 4-ка.
Новостите в последната му версия (май излезе в края на март) са наистина много. Възможните модификатори, които могат да се настройват преди всяка игра са над 50, като настройката е много лесна и бърза. А повечето от тях могат да променят геймлея наистина много. Ето няколко примера:
- "външните поселения/казарми" могат за разлика от 3-ката, да трупат както създания, така и охрана - например, ако посетите казарма на 6-та армия за пръв път чак през 4-та седмица, там ще има охрана не от 6, а от 24 създания. Също така, за тези 4 седмици там ще се е натрупала и съответната популация. Особено интересно е, ако да речем след втория месец, въоръжен със съответната армия (и финанси!) се опитам да превзема поселение на 8-ма армия ... жертвите са ужасни, но и наградата си струва. Двете опции (за акумулиране на създания и охрана) са отделни и позволяват настройка по желание.
- може да бъде зададена опция, с която само създанията, намиращи се в армията на герой, да се увеличават с 4%/ден. Това доста променя геймплея.
- вече може да бъде зададена опция, да имат повече "специалности" - 10, вместо досегашните 8.
- героите да печелят артефакт (случаен) за всяко ниво. Колкото по-високо е нивото, толкова по-интересен артефакт се пада.
- "седмица" на някое създание - може да бъде зададено всяка седмица да е "седмица на еди-коя си единица" - съответния звяр получава множество бонуси само за съответната седмица - живот/атака/скорост и т.н., освен плюса в популацията.
- свободно движещи се по терена армии - такива се появяват в началото на всяка седмица.
- наемници - в гилдията за търговия със създания може срещу определена сума да се прати срещу врага някаква неутрална армия - тя не може да се управлява директно, но може да се прати срещу чужда фракция, замък или специфичен вражески герой. Например, срещу 6-7 хиляди златни монети може да бъдат пратен легион от джинове (лично го пробвах). Наетите създания никога няма да нападнат този, който ги е наел - това е добре да се знае. Те се движат с 1 стъпка за всеки ход и макар и бавничко, стигат целта си.
- засади от крадци на най-неочаквани места.
- смяна на ресурсите, получавани от мините всяка седмица.
- мъгла, подобна на тази в 4-ката (имаше го в опциите, но не съм го пробвал още).
Вече има и "командир", който може да се движи заедно с героя и да се сражава на бойното поле. Този допълнителен командир има 12 специалности, качества, както и останалите създания и две специфични (според типа замък) качества. Трупа опит по време на сраженията и с течение на времето става доста опасен. Разбира се, няма я небалансираността от 4-ката с варварските герои.
Има и един допълнителен ресурс - "митрил", който има множество функции, от сорта:
- с него може да се "ъпгрейдне" войската от външна казарма;
- може да се промени магията в някой външен олтар;
- може да се повиши продукцията на някоя мина;
и т.н., възможностите са много.
Качествата, които героите могат да развият също са допълнени, за да няма безсмислени, ето няколко примера:
resistance - за всяко ниво при сражение може да се пренебрегне "ъпгрейда" на някоя от вражеските армии. Представете си сега, че във вражеската армия сте "понижили" по този начин в ранг вражеските титани - да станат (само за сражението) гиганти ...
ballistics - може да се управляват кулите по време на обсада; може да се "обстрелва" вражеската армия преди сражението.
scouting - за първо ниво героят получава "бонус" от един крадец / ден, на трето - трима. Ако има някой от артефактите, увеличаващи радиуса на "виждане", броят на крадците за ден се увеличава.
sorcery - при взимане на някакъв ресурс от терена, се увеличава количеството с 1-5 бройки.
mysticism - героят, развил това качество може да предскаже каква ще е следващата семица - а това не е без значение, особено ако предстоят тежки сблъсъци.
лечителство - след сражението се възстановяват част от загубите.
Има нови артефакти, а на много от старите качествата са допълнени и практически вече няма безсмислени и ненужни. Има и нов клас артефакти, специално за командирите.
Сградите в градовете вече могат да се разрушават. Самите градове също могат, ако всички сгради в тях са разрушени,също да бъдат "срутени". А в един разрушен град може да се "наемат" духове - армия, която присъстваше в първите две части на играта. При нужда градът може да се построи наново, като един от героите имаше специалност, позволяваща да се смени типа град при повторното му построяване.
Също така по терена вече има купища нови сгради, предлагащи какво ли не - например, има "търговец", позволяващ едно качество на героя да бъде сменено за друго - например атака за отбрана. Има и други, позволяващи "изтриване" ненунужно вторично качество, макар сега практически да няма такива. В кладенците за мана сега освен "зареждане" може да се случат и куп изненади - ако героя е склонен да рискува разбира се.
Много съществени промени има в изкуствения интелект - вече не е толкова лесно да се разправиш с компютърно направляваните герои - например, те вече също правят съсредоточавае на силите в един герой, който действа много често съвсем разумно. Това е особено интересно на фона на 4-ката, където AI-то липсваше тотално.
Един пример - в една игра бях стигнал до патов момент - картата беше поделена практичеки на две части между моята империя и тази на другия останал компютърен играч. В един момент стигнах с главния си герой до град, който се пазеше от главния компютърен герой, със съсредоточена в него непобедима армия плюс артефакт, непозовляващ на моя герой да бяга от битката. Започнах да маневрирам, с надеждата, че противниковия герой или ще остави част от войската да пази замъка или ще се разходи до някъде и да изостави пазенето на замъка на някой друг. За съжаление това не стана, единствените "отлъчки" на героя бяха в рамките на част от хода, за зареждане с още войски. Така че, двамата герои се дебнаха така в продължение на 2-3 седмици и аз се отказах.
Като цяло играта е станала доста по-интересна и като че ли малко по-балансирана.
По въпроса за Warlords: аз имам всичките части (от 1 до 3), но те са доста по-семпли от HoMM. В тях практически е застъпен само стратегическия елемент. Сраженията са съвсем елементарни. Warlords Battlecry е съвсем друг случай, но все пак е реално-времева, а тук говорим за походови стратегии.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Да към това бих добавил и възможността от почти всяко място, от което преди се получаваше бонус късмет или морал, да се получават стъкленици със специални питиета, които повишават съществено някои от първичните или вторични умения за една битка - решението дали да бъдат изпити или не, с взема преди самата битка (като съчетанието на определени порции може да бъде фатално за героя - всмисъл, да намали някое от първичните му умения). Въобше, с WoG играта става една от най-разнообразните и интересни (разбира се, като изключим MoM). Warlords наистина е много далеч от това.
Comment
-
ай, ай, ай...не знаех, че Wake of Gods, толкова променя нещата. благодаря ви за изчерпателността. всъщност, изобщо не ви благодаря, така ми се доигра, а нямам никакво време...абе, всъщност, time is what you make of itТи си това,което е твоето най-голямо желание,
каквото е желанието ти,такива са и мислите ти,
каквито са мислите ти,такива са делата ти,
каквито са делата ти, такава е и съдбата ти.
Comment
-
Хм, звучи добре, освен да ми я дадеш :roll: :roll: :roll:
А Warlord е добра защото може да се играе доста бързо, освен това комбинирането на армия е доста приятно, пак за времето, все пак 30-40 минути не са като 30-40 часа, особенно за работещи хора и обвързани такива.....ееех кстудентдски годи, ех безгрижие. чак след пенсия пак ще си правим същото
Comment
-
Gaden Gogi написа...ееех кстудентдски годи, ех безгрижие. чак след пенсия пак ще си правим същотоТи си това,което е твоето най-голямо желание,
каквото е желанието ти,такива са и мислите ти,
каквито са мислите ти,такива са делата ти,
каквито са делата ти, такава е и съдбата ти.
Comment
-
Ей, богу, увличате се. До тогава има повече от 30 години и предполагам, че отдавна старият комп ще е сдал багажа, заменен на бойния фронт от поне два-три други. И дори и да се разцъква нещо, то в най-добри яслучай това ще е HOMM 20 или Aow15 . Или пък нещо съвсем ново. Пък и как ли ще се разцъква... А за да проявя и малко форумен ентусиазъм - най-вероятно ще разцъкваме поредната голяма форумна игра .
Comment
-
@Гоги
Понеже гледам, че си споменал Warlords III и го хвалиш усърдно - виждал ли си Warlords IV? Ако харесваш тройката, четворката би трябвало да ти се види още по-интересна. Аз я имам на диск някъде тука, може да ти я дам.
Излязла е и третата част на Battlecry - да видим, какво ще представлява - аз определено ще си я взема.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
Comment