Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Heroes of Might and Magic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Само да отбележа един дребен недостатък, но показващ кретенизма на разработчиците - водих някаква обсада и чуждият герой постоянно ме "замерваше" с някакви магии, по едно време се сетих да скрия част от инттерфейса и отдолу се оказа някакво примитвино създание, автор на зловредната дейност, което добре прикрито от интерфейса безпечно си стреляше.
    Голъм е прав за ИИ-то, много е зле, особено бойното типично е като не смее да атакува да застине в ничията земя, където е обект на безпощадна сеч. Има Hotseat, което ме радва.
    Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

    Comment


      Да, определено се забелязват няколко недостатъка - недобре направен интерфейс (особено в битка и най-вече при обсада, където бойното поле е по-голямо (но защо именно там не е ясно)), некачестевно ИИ - малко по-добор в битка, но под нивото на останалите серии с изключение на четворката, глобален интерфейс, създаващ много повече пречки, отколкото удобства. Вярно че част от недостатъците са плод на избирането на 3Д (дан на изискванията на пазара според маркетинговите спецаилисти), но много са и на кретенизма на разработчиците, както на място посочи Ханс. Някои неща са трудно обясними. Впрочем, имам известан пердстава от "Нивал" по срещи с други техни игри и бих казал, че уменията на екипа им явно са паднали много от времето, когато напарвиха RoM (и да кажем Silent strike, която имаше интересни решения и навяваше спомени по една велика dos игричка). В момента единствено могат да създават баналности, графични красоти и зле премислени интерфейсни решения (да не говорим за ИИ, което май никога не са умели да пишат).
      Все пак подозирам, че играта ще има успех, а е възможно и това-онова да се оправи с патчове. За жалост, едва ли ИИ-то (а няма с кого (и най-вече кога) да я разцъквам на "горещия стол").

      Comment


        Да, руснаците от "Нивал" въобще не могат да се справят с направата на ИИ, което беше очакван недостстък (може би заради това искаха бойното поле да е по-малко, комбинациите стават също по-малко и по-простички). Също очакван недостатък е 3D-то, но какво да се прави ...
        Спрямо първата част на играта, която беше най-динамична и най-трудна, тази си е направо пълно отстъпление от традициите. Вярно, на фона на четвъртата част има подобрения, но ... и все пак, нека видим какво ще стане след първите патчове и появата на редактор.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          Имах възможност да отделя още малко време на игрицата. Като цяло не е никак лоша, усещането при игра хем е сходно с това от първите три части (и донякъде от първата и втората, които са ми харесват най-много), хем има известно количество отклики, които имат достатъчно значение и присъствие в играта. Т.е. ако погледнем обобщено играта общо взето си стурва да й се отдели време (особено ако човек си пада по приказната атмосфера (макар че тук Disciples и Age of wodners все още имат предимство, особено първото), приятна е за игра, расите са достатъчно различни и интересни като възможности (което наред с новата система за развитие на героите е основното положителон въведение и е съществена разлика спяром с положението преди). Но това, което сериозно и вреди и без което няма да може да постигне кой знае какво е изключително слабият ИИ, което на пракитка означава, че играта ще представлява интерес само в мултиплейър (и то само между хора). Ако в това направление бяха хвърлени някакви сериозни усилия (вместо толкова много в графиката и в постоянно променяния интерфейс...), то играта щеше да си струва да се нарече "доста добра".
          Изненада за мен бе, че в тази версия все още присъстват многобройни бъгове, които са били установени още на закрития бета-тест преди 7-8 месеца и все още не са оправени. Доста странна работа. Интерфейсът е доста крив и несъвършен (особено този на героя), но се свиква. Това, с което трудно се свиква е абсолютната нейнформативност на менютата - особено по отношение на това коя специална способност или заклинание какво означават на пракитка (а не само като "поетично" описание), което е най-малкото странно.
          Т.е., това е едно стандартно продължение, което е сравнително плахо в нововъведенията (което не е хубаво, но може би неизбежно), но което е странно сляпо за добрите страни на предходниците си, особено по отношение на интерфейсните решения, които в четръвтата част бяха доведени почти до съвършенство. Още по-странно е, че създателите на играта сякаш са били слепи за това, че съществува изключително успешната версия Wake of God (3.5), нищо от която не се е появило в тази игра. А трябва да се има предвид, че тази версия е достатъчно революционна и интересна, при това успява да примири каквото е възможно от концепциите на третата и четвъртата част. Ако към това бе добавена развитата система на уменията и концепцията за расите (а защо не и за битката) от новата част, то би се получило нещо достатъчно съвършено и далеч по-интересно от това, което ни предлагат в момента.
          Остава да се помисли дали Heroes of Might and Magic V ще успее да извърши това, на което се надява компанията-издател - да привлече много нови хора към тази традиция в жанра. На мен не ми се вярва особено - вижда се, че основният акцент е бил сложен върху графичното оформление и в него има достатъчно карсиви неща и удачни решения, поне според мен. Но като цяло не е нещо чак толкова впечатляващо. А като се има предвид кривия интерфейс и неинформативността, тази цел ми се вижда трудно реализуема. Същевременно, играта има достатъчно проблеми (бъговете могат да се оправят, но ИИ едва ли, явно за тази цел е трябвало да наемат друг разработчик, след като за "Нивал" точно този аспект на задачата е непосилен) и несъвършенства в стратегическата й част, че да накара феновете й (особено hardcore-привържениците) да преминат на нея, изоставяйки според предпочитанията си "любимата четворка" или "любимата тройка". За мен лично си остава предвижданото (пердвид, че следя развитието на нещата от няколко месеца по форумите, свързани с играта) разочарование - поредното доказателство, че с много пари и от голяма компания наистина интересна игра не може да се очаква (всички наистина добри поректи почти без изключение са дело на малка група ентусиасти).

          Comment


            Много правилно, аз ако бях нов привърженик, айде добре графиката, ще ми хареса, но така системата с умения, неописани магии и т.н. щяха да ме хвърлят в пълен хаос и нямаше да стана привърженик, даже щях да кажа на познати, че не става. Така че основната цел за печелене на привърженици е пълна нула според мен. Защо тогава!!! Ние феновете страдаме...
            Всички знаем, че дори с графика от 3-ката бихме играли(2D си е перфектно за ориентация), само ни трябва някое ново чудовище и системата с уменията, така че да се осложни вече окрепилата се игра...
            Абе ще играя определено, даже специално видео карта ще си купя. Защото моята изгоря и сега съм с на ч познат бившата карта(g-force 2)
            "Let them hate us... As long as they fear us"
            Calugula

            Comment


              Съгласен съм, проблемът е че юбисофт са се насочили изцяло към печеленето на нова адуитория и поради тази причина в играта ясно си личи, че 70% от усилията са отделени на хубавата графика и шаренията, а колкото е останало е разпределено по останалите. Вероятно не са се замислили, че така само ще направят поредната стандартна игра с кратък живот. Още повече, че графично не е чак толкова впечатляваща, а и при текущото ниво на развитие на графичиня компонент дори и да бъде създадено нещо, което в дадения момент се разглежда като "невероятно" и "изключително", този ефект ще трае не повече от няколко месеца, след което играта ще потъне ако няма какво друго да предложи. Ако наистина в така създадената игра нямаше "какво друго да се предложи" то според мен тя това и би заслужавала. Но не е така - има добри идеи, но е подходено много плахо и явно не са дореализирани. Определено трябваше да се запази 2Д графиката на предходните части (с прехода в +Д само се губи и то отвсякъде) и да се съсредоточат исулията върху системата за развитие на героя и единиците (каквато бе въведена в WOG), както и върху разнообразието в играта, което явно не е достатъчно (особено на фона на конкуренцията, като AoW).
              Вчера за кратко поиграх пак първата част на серията и трябва да заключа, че тя май бе най-успешна и интересна. Определено притежаваше и най-добрият изкуствен интелект.

              Comment


                1-вата успешна да с добър ИИ, но като най-добър балансе м/у графика, ИИ, многообразие и мн др. за мен остава heroes®of might and magic™ in The Wake Of Gods (и другите 3-ки)
                "Let them hate us... As long as they fear us"
                Calugula

                Comment


                  Понеже (също като Голъм) съм играл всичките части, ще се изкажа и аз за Изкуствения Интелект в различните части на играта.
                  В първата част, която беше посрещаната много критично заради създадените вече очаквания от почитателите на предишната фентъзи игра - Master of Magic, ИИ беше най-добре направен. Компютърните противници можеха да следват няколко различни стратегии в зависимост от положението си, съотношението на силите и т.н. Втората част на играта беше с подобен ИИ, но все пак някак си имах чувството, че беше направена и някаква отстъпка към тези, на които им се е видяла трудна първата част на играта и компютърните играчи не взимаха чак толкова крайни решения
                  В третата част ИИ вече беше значително отслабен, ако го сравняваме с първата част, но разбира се беше брилянтен на фона на четворката или това, което сега наблюдавам в последната част.
                  Wake of Gods, или иначе казано - HoMM 3.5 ИИ е може би малко по-добър от "чистата" тройка, но не съм съвсем сигурен, тъй като компютърните играчи твърде много "мамят", явно в програмния код има слабости или тези допълнителни опит и ресурси, които те получават са били зададени нарочно. Но пък тази част е най-свежа откъм идеи и реализации на нови неща, а това, че я прави екип от доброволци определено я поставя на първо място
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    Забавно, някакъв тип е открил недоработени карти за играта, които могат да се играят, но в тях ИИ бил недовършен ... което значи, както пише и там (http://elrath.com/forums/index.php?showtopic=43), че най-вероятно ИИ е писан поотделно за всяка карта. Което е и най-вероятно причината да няма готов редактор на карти до този момент ... ако Нивал са осрали положението дотолкова наистина не знам ...
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      Е, поне едно нещо вече не ме изненадва - защо са се хванали да работят върху стартегическият ИИ някъде последните два месеца от разработката и най-вече защо резултатите му са толкова лоши. Значи стратегическият ИИ е изцяло базиран на скриптове, които се нагаждат за всяка отделна карта. А това ще означава или забравяне за каквито и да е потребителски карти или добавяне на възможност създателите на карти сами да пишат скриптовете за стратегичесикят ИИ. И в двата случая това не е много хубаво. Но пък както бе писал някой - "Нивал" никога не ги е бивало в създаването на ИИ, и докато с бойния горе-долу са се справили (макар и с някои въпиющи недоработки) то със стартегическият предвидимо са се издънили. Явно се разчита само на две неща да държат играта - кампанията (там всичко е здраво скриптирано) и мултиплейър само между хора. Първото обаче е сравнително жалко изживяване, при това няма никакъв потенциал за преиграване (системата за развитие на героите е така направена, че общо взето има само един наистина интересен вариант за развитие). Второто е добро, но уви не всички имаме времето и възможността да се възползваме от него.
                      С една дума - в играта има интересни идеи, макар и скучно и не докрай реализирани. Но както някои се опасяваха още преди месеци - ИИ-то ще срине всичко, както стана с четвъртата част. Явно юби.софт са сглупили, доверявайки се на руски разработчик като "Нивал". Вероятно ако бяха се обърнали към създателите на играта -NWC, които имаха май и доста идеи и наработки за пета част, щяхме да получим доста по-качестевна игра.
                      Само на едно нещо се чудя - с какво се е занимавал толкова време екипът от разработчици (над 80 души, доколкото си спомням)?

                      Аз лично се надявам същата съдба да не сполети и третата част на Desciples, която сега се разработва пак от руски разработчик и от поръчителя Strategy First. Явно все по-често за разработка се обърщат към руски компании, което очевидно излиза доста по-евтино, но като гледам и за сметка на качеството.

                      Comment


                        Излезе първия патч за играта (40 МВ). Покрай него на сайта на Нивал излизат интересни неща за играта. Като например това (писано официално, да не си помислите, че се шегувам ):
                        "Игра может упасть после многократного нажатия [Alt]+[Tab] и длительной игры (более двух часов)." - забавно, излиза, че според разработчиците "два часа" са достатъчни, за да забие играта
                        Списъкът на оправените бъгове е впечатляващо дълъг ...
                        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                        Проект 22.06.1941 г.
                        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                        Comment


                          и длительной игры (более двух часов)
                          Май е вярно това, което един потребител бе написал на техния форум, че "Нивал е успял да настъпи абсолютно всички възможни гребла" - повтаря се ситуацията с четворката - течове на паметта, поради което се случав въпорсният ефект. Може би от "Нивал" въобще са си мислели, че играчите ще ползват пердимно дуелния режим или кампанията (там повечето карти са по същество обучителни и са кратки).

                          Comment


                            Heroes III : Gold е единствената игра,която оцеля на харда ми след всичките тийнейджърски години на разцъкване.Култова е мека дума.Може би най-великата игра излизала досега.
                            Всеки, умеещ сам да направлява кога, как и за какво да мисли, притежава интелект. При различните индивиди интелекта е в различна степен развит. Колкото по-добре един индивид може да контролира мисленето си, толкова повече интелект има в него.

                            Comment


                              http://www.heroeswm.ru/ забавен, направен на флаш вариант на 5-цата. Играе се онлайн.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment


                                Вече втори ден го пробвам и проведох 4-5 сражения. Браво на създателите на играта, получила се е наистина приятна. Малко повече инфо:
                                - имате герой, който печели опит в сраженията;
                                - започва с армия, която май ще си остане една и съща, докато не се застрои нещо в замъка. Рицарският герой започва с 22 селяни и 12 стрелци. Ако някой от тях бъде убит в сражение - не е страшно, след някое и друго време армията се възстановява.
                                - сраженията са или срещу други играчи или срещу създания - такива възможности изпадат по около 2 на час;
                                - пари се печелят по малко странен за поредицата начин - героят се "устройва на работа" в някоя от мините/лабораториите/работилниците и получава "заплата" на час. След изминаването на въпросния час трябва да го устроите на работа отново. Има две особености обаче:
                                - повечето хубави и по-високоплатени места обикновено са заети;
                                - не винаги има ресурс, за да може героят да работи в работилниците/магиеските лаборатории, тъй като никой не ще да ходи в мините
                                И т.н.
                                - Има артефакти, които се купуват, пазар за ресурси и куп други неща от сорта.
                                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                                Проект 22.06.1941 г.
                                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                                Comment

                                Working...
                                X