Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Китайския 'таен' самолетоносач, наближава завършване

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    вярно, че не е като да имаш танкер
    Освен разбира се преоборудваните за целта Ту-16 и Y-8(Aн-12)
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      #62
      Абе те островите не са чак толкова близо, на китайците това им е стар проблем. Може да се наложи патрул до 1000 км от базите, което за ДРЛО не е кой знае какво, ама за ескорта си е бая.

      Значи, така като чета, реално Су-33 няма предимство пред Рафал в охраната на съединението, въпреки че е 1/3 по-тежък. От друга страна всички забележки са свързани конкретно с елементите на руския самолет и биха могли да се коригират при J-15. Интересно.

      Comment


        #63
        Duque de Caixas написа Виж мнение
        Естествено ако зачестилите напоследък спекулации, че китайците гласят своите 24 Су-30МК2 на флотската си авиация за палубна служба се окажат верни нещата кардинално биха се променили, но все пак те са произведени за "сухоземни" и не знам доколко е възможно да се преработят за служба от Ляонин и как системите им биха понесли това. А и не подценявай Рафала.
        Това мнооого би ме учудило ако успеят да го осъществят. Първо ще трябва чисто ново крило, това на съществуващ планер не го виждам. Второ без усилване на планера, има голям шанс като закачи спирачната кука и спре самолета, част от него да остане на самолетоносача, а друга част да продължи по курса
        Както казва Погосян в едно интервю: копията на самолети рядко са по-успешни от оригинала. Копия, на копия пък са задължително неуспешни. По-добре да си направиш самолета от нулата.
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          #64
          Пилот написа Виж мнение
          На теория не е чак толкова невъзможно да се сложат по-нови двигатели/радар/ракети на Су-33 и тогава нещата ще станат доста по-равни - с новите серии АЛ-31 вместо 13 тона тяга ще има около 14,5-15 с всички плюсове от това. С тези ъпгрейди самолетната част ще е горе-долу наравно, като Су-33 ще има повечко ракети и обсег спрямо Рафал, който пък ще е по-незабележим и може би с по-хубава електроника.
          Ако имаш в предвид АЛ-41 с вариацията си за Су -35, то ако сложат този двигател на Су-33, ще направят палубен вариант на СУ - 35 със все УВТ, суперкруиз, въобще чудовище. Ама ако го бяха направили съвсем щяха да затрият МиГ от пейзажа, което нямаше да е много хубаво.

          Кухулин - сори че все ме тегли към самолетчетата в тема за кораби
          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

          Comment


            #65
            С китайските Ил-78 и ето тези:

            плюс едноместни и двуместни модернизирани представители от семейството на Су-27 установяването на постоянно въздушно присъствие на 1000 км от бреговата ивица не е никакъв проблем. Су-33 има по-големи размери, по-мощни двигатели и по-голям разход на гориво от Рафала. А J-15 просто няма как да е по-добър от Су-33. Трябва поне три-четири години да се експлоатират от самолетоносача и през това време да се набележат недостатъците, за да може след още две години да започне постъпването на въоръжение на първите J-15B, след което да минат още две години в техния тунинг и чак тогава вече ще можем да кажем, че китайците са си разработили добър палубен изтребител, естествено стига да си свършат работата както трябва.

            А всъщност имам няколко питания:
            - J-15 ще е основният изтребител
            - някой друг намирал ли е инфо за палубен вариант на Су-30МК2?
            - китайците разработваха палубни варианти и на двата нови техни реактивни УТС. Ясно ли е към какво решение са се ориентирали? Към по-евтиния дозвуков, към свръхзвуковия или и към двата и колко ще са на борда?
            - Преди време излезе новината, че са закупили документацията на Як-44 и след това нищо
            - Поръчали са Ка-31, обаче си разработват и ДРЛО на базата на Z-8. Дали не са решили да изкопират РЛС на Ка-31 и да я внедрят на Z-8? Защото ако успеят да обединят около Z-8 ДРЛО, ПЛО, БТС и транспортен вариант би било оптимално за тях

            Comment


              #66
              С китайските Ил-78
              Такова животно нема. Поръчано е, но е отказано и така и не е видяло бял свят

              някой друг намирал ли е инфо за палубен вариант на Су-30МК2
              Не. По-скоро има информация за тотално бягане от палубни деривати на Су-27 за сметка на МиГ-29К след като индийците наляха кинти в развитието му. Даже руснаците, за които се говори, че планират да съживяват Уляновск(Владимир Владимирович обеща на армията и флота 700 милиарда за нов инвентар включително самолетоносачи) планират да ползват МиГ-29К за авиогрупите си след 2015.
              Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

              Comment


                #67
                Duque de Caixas написа Виж мнение
                Дали не са решили да изкопират РЛС на Ка-31 и да я внедрят на Z-8?
                Z-8 AEW си е на въоръжение, обаче няма нищо общо с Ка-31. Съвсем друг е радара.

                За палубната авиация съм срещал само J-15 и един от новите стелтове, J-21 ли беше, ама не ги следя много, та може да съм изпуснал.

                Comment


                  #68
                  Сейлър, доколкото знам са преработили на местна почва част от техните Ил-76 в танкери. Кухулин, ако имаш предвид Chengdu J-20 това животно е твърде голямо за самолетоносач, но мисля, че китайците от него биха създали собствен аналог на МиГ-31 или F-111. Не съм достатъчно запознат с авиацията, за да съм компетентен дали е възможно обединяването на двата типа мисии в една платформа. С новия тежък изтребител Shenyang J-31, който се появи тези дни нещата станаха още по-заплетени, особено защото изтече информация, че той е фирмена инициатива на корпорацията Шънян. Ако получи държавна поръчка за превръщането му в новия тежък изтребител за завоюване на въздушно превъзходство на ВВС на НОАК, то тогава ударната специализация на J-20 става предрешена. Но и за J-31 не мисля, че ще има палубен вариант. Китайците не биха рискували дотолкова, че в един самолет да разрботват и стелт-темата от нулата и палубната тема без да имат достатъчно опит от експлоатацията от самолетоносач на J-15.

                  Що се отнася до Z-8AEW няколко мъгляви снимки не значат все още нищо. Няма да се изненадам ако въпросната РЛС е просто пълномащабен макет. Не казвам, че 100% е така и китайците само ментят, но вероятността дали реално работят по ДРЛО вариант или просто играят дезинформация ми се струва еднакво вероятна и за двата случая.
                  Last edited by Duque de Caixas; 29-09-2012, 19:24.

                  Comment


                    #69
                    Кухулин написа Виж мнение
                    Значи, така като чета, реално Су-33 няма предимство пред Рафал в охраната на съединението, въпреки че е 1/3 по-тежък. От друга страна всички забележки са свързани конкретно с елементите на руския самолет и биха могли да се коригират при J-15. Интересно.
                    Могат (и вероятно са го направили) да подобрят електрониката и номенклатурата от въоражения които може да използва самолета. Могат да му сложат радара от J-10B който е АФАР според китайските източници, но според западните това никак не било сигурно (не разбирам много от радари), така че не е ясно коклко е по-добър от оригиналният на Су-33 и дали. А както споменах и преди няма откъде да вземат двигател за Су-33. Ще трябва да използват оригиният Ал-31Ф от Су-27, което значи че при всички случаи J-15 като летателни характеристики ще е по-зле отколкото СУ-33. Да не забравяме че и както се пише китайците дори не копират от финалният вариант на СУ-33 а от един от прототипите му купен от Украйна.
                    Не ме разбирайте погрешно - желая им успех на работливите китайци в самолетостроенето, но специално от J-15 чудеса не очаквайте каквото и да му накачулят.
                    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                    Comment


                      #70
                      Сейлър, доколкото знам са преработили на местна почва част от техните Ил-76 в танкери.
                      Изтръпвам при мисълта какво ли се е получило ако не са участвали узбеки и израелци (производителите на самолета и на системата за дозареждане на индийските Ил-78 примерно) в тая доработка. Ако просто са лепнали два УПАЗ и голям резервоар в част от товарния отсек е станало мазало вероятно
                      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                      Comment


                        #71
                        Sailor_Malan написа Виж мнение
                        Даже руснаците, за които се говори, че планират да съживяват Уляновск.
                        Това така на око надхвърля възможностите на обикновенната некромантия...
                        Иначе както си го спрягате и планирате този и онзи д адолети от сушата...за какъв им е изобщо самолетоносач?на 1000 км СУ-27 може да си оперира дори без танкери, а като так аи так аще идват сухопътни танкери то проблех изобщо няма...колкото до това как китайците нямало д амогат д анаправят успешно копие на 30 + годишен самолет...малко е пресилено ми се струва...от това кото съм чел единственият им проблем са сплавите за лопатките на двигателя...а миналат година единият J-20 си летеше вече с техни двигатели, тъй че могат да скалъпят някаква нискоресурсна версия...
                        Колкото пък до това как тепърва трябвало да се учат да летят от палуба- пропуската момента че от няколко години си имат бетонен самолетоносач точно с тази цел.

                        Comment


                          #72
                          Gaden Gogi написа Виж мнение
                          Колкото пък до това как тепърва трябвало да се учат да летят от палуба- пропуската момента че от няколко години си имат бетонен самолетоносач точно с тази цел.
                          ... който е построен най-вероятно за изпитания на радиоелектронните лъчения на оборудването, защото по никакъв начин не би издържал кацането на самолет или тежък вертолет. Ако става дума за това де:



                          А ако говориш за това:

                          то си е направо увеселителен парк, но пряко кореспондира с въпроса "За какво им е на китайците тогава бившият Варяг?" Ами защото могат да си го позволят. Това дори е според мен първостепенната причина, а платформа за подготовка на кадри за палубната авиация е второстепенната. В крайна сметка каква световна сила са, ако нямат самолетоносач?! Срамота, дори Тайланд има! Вярно, мижав. "Ние като китайци трябва да имаме самолетоносач по-голям от индийските!"

                          Comment


                            #73
                            Gaden Gogi написа Виж мнение
                            ...колкото до това как китайците нямало д амогат д анаправят успешно копие на 30 + годишен самолет...малко е пресилено ми се струва...от това кото съм чел единственият им проблем са сплавите за лопатките на двигателя...а миналат година единият J-20 си летеше вече с техни двигатели, тъй че могат да скалъпят някаква нискоресурсна версия..
                            Те нискоресурсна версия си имат и сега, ама точно това им е проблема, че е ниско ресурсна. Спрягат се цифри между 30(което е два пъти по-малко от мерлините през ВСВ) и 300 часа. Което е срещу 1000 часа за Ал-31 и вариации и 4000 часа за АЛ-41. То има някаква причина да си купуват двигателите със стотици от Русия. А при лопатките освен проблема със сплавите, не са плътни а са с някакви канали за охлаждане, така че не само материала а и технологията за леене под налягане може да им е проблем. А иначе то и F-22 вече е 15+ годишен, а първите прототипи са 22 годишни, ама искам да видя кой ще го копира, пък и да го направи по-добър.
                            Може и да е пресилено малко, но практиката показва точно това. Все пак единственият им самолет "оригинална разработка" J-10 е опростен израелски Лави + руски АЛ-31Ф.

                            Демек това:



                            Плюс това:



                            Е равно на това:

                            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                            Comment


                              #74
                              Duque de Caixas написа Виж мнение
                              ... който е построен най-вероятно за изпитания на радиоелектронните лъчения на оборудването, защото по никакъв начин не би издържал кацането на самолет или тежък вертолет.
                              то си е направо увеселителен парк, но пряко кореспондира с въпроса "За какво им е на китайците тогава бившият Варяг?" Ами защото могат да си го позволят. Това дори е според мен първостепенната причина, а платформа за подготовка на кадри за палубната авиация е второстепенната. В крайна сметка каква световна сила са, ако нямат самолетоносач?! Срамота, дори Тайланд има! Вярно, мижав. "Ние като китайци трябва да имаме самолетоносач по-голям от индийските!"
                              Доколкото знам това е копие на руския тренировъчен комплекс за флотски пилоти и чертежите са отново купени от Украйна. Така че би трябвало всичко да може да си каца на него и си е пълноценен тренировъчен комплекс.
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment


                                #75
                                Amazon написа Виж мнение
                                Доколкото знам това е копие на руския тренировъчен комплекс за флотски пилоти и чертежите са отново купени от Украйна. Така че би трябвало всичко да може да си каца на него.
                                Нищо подобно. Обърни внимание, че това всъщност е сграда, най-вероятно с учебни или научни корпуси. Как сграда ще издържи удар на 24-25 тонен изтребител със скорост около 200 км/ч? И дори на магия да стане как е възможно изтребителят да излети без авионосецът да му даде допълнителен импулс с високата си скорост и без насрещен вятър??? Няма как да е копие на НИТКА, защото макетът на авионосец там е просто бетонна писта + трамплин, не пълномащабен макет на самолетоносач.

                                Comment

                                Working...
                                X