Dinain написа
Ами тези неща за инфраструктурата и летищата и аз ги питам, няма смисъл да се повтаряме. За горивото - макара че корабите карат на мазут, а самолетите на бензин (или керосин?), Гоги е на мнение че са взаимозаменяеми и освободеното от линкори гориво ще стигне... не разбирам много от горива.За развръщането - самолети се развръщат най-бързо от всичките споменати родове войски, виж закрити хангари и т.н. е вече въпрос на повече време. Но горе-долу остава 1 година (лятото на 1940-лятото на 1941), за да се борим с Британия "на спокойствие". По-нататък - не знам; въпреки че с много уговорки можем да приемем че щом от 1936 г. сме зарязали големите бойни кораби, просто използваме освободените ресурси по схемата 40/40/20 и не пипаме сухоземните театри.
Ех, където дефектните торпеда, там и скапаните немски двигатели Какво да се прави - в ТР немците нямат свестен тежък бомбардировач, ние приемаме че ще го създадат през 1936 г.; в ТР нямат наистина добро торпедо чак до 1941-1942 с електрическото G7-E - ние приемаме че подводниците ще бъдат третирани по-сериозно и ще се постараят повече; в ТР крайцерите не ги пускат да плуват без възрастен - ние приемаме че и там ще се постараят повече с двигателите, след като (ако) инвестират повече средства и усилия в тази насока...
Ами не знам какво точно ти наричаш "пропагандно". Може да си чел някакви преувеличения и да имаш предвид тях; аз съм чел че през лятото на 1940 г. и особено лятото на 1941-а, когато мисля беше пикът на подводната ефективност, скоростта на потъващите кораби далеч задминава британското корабостроене и на Острова се изпотяват не на шега. За рязането на железните огради не е измислица, за 8-кратните надници на моряците от конвоите - също. Да, има известна доза на пропагандност, особено цялата система с асовете и потопените кораби, пренесена директно от авиацията Но също така е вярно че 50-ината подводници от началото на войната нанасят на Британия непропорционални щети на всеки друг род войска - знаеш какво беше казал Дьониц, колко подводници му трябвали за да сломи Англия...
Затова мисля че периода 1939-1941 е уникална възможност Германия да победи или поне да докара пат с Британия в моретата - където втората от край време е властвала, при това с несравнимо по-малък разход на средства - просто има моментно доктринално и технологическо превъзходство над противника, нещо като танковете в същия период.
Ех, където дефектните торпеда, там и скапаните немски двигатели Какво да се прави - в ТР немците нямат свестен тежък бомбардировач, ние приемаме че ще го създадат през 1936 г.; в ТР нямат наистина добро торпедо чак до 1941-1942 с електрическото G7-E - ние приемаме че подводниците ще бъдат третирани по-сериозно и ще се постараят повече; в ТР крайцерите не ги пускат да плуват без възрастен - ние приемаме че и там ще се постараят повече с двигателите, след като (ако) инвестират повече средства и усилия в тази насока...
Ами не знам какво точно ти наричаш "пропагандно". Може да си чел някакви преувеличения и да имаш предвид тях; аз съм чел че през лятото на 1940 г. и особено лятото на 1941-а, когато мисля беше пикът на подводната ефективност, скоростта на потъващите кораби далеч задминава британското корабостроене и на Острова се изпотяват не на шега. За рязането на железните огради не е измислица, за 8-кратните надници на моряците от конвоите - също. Да, има известна доза на пропагандност, особено цялата система с асовете и потопените кораби, пренесена директно от авиацията Но също така е вярно че 50-ината подводници от началото на войната нанасят на Британия непропорционални щети на всеки друг род войска - знаеш какво беше казал Дьониц, колко подводници му трябвали за да сломи Англия...
Затова мисля че периода 1939-1941 е уникална възможност Германия да победи или поне да докара пат с Британия в моретата - където втората от край време е властвала, при това с несравнимо по-малък разход на средства - просто има моментно доктринално и технологическо превъзходство над противника, нещо като танковете в същия период.
Comment