Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Надводни реидери през ВСВ

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Dinain написа
    Ами тези неща за инфраструктурата и летищата и аз ги питам, няма смисъл да се повтаряме. За горивото - макара че корабите карат на мазут, а самолетите на бензин (или керосин?), Гоги е на мнение че са взаимозаменяеми и освободеното от линкори гориво ще стигне... не разбирам много от горива.За развръщането - самолети се развръщат най-бързо от всичките споменати родове войски, виж закрити хангари и т.н. е вече въпрос на повече време. Но горе-долу остава 1 година (лятото на 1940-лятото на 1941), за да се борим с Британия "на спокойствие". По-нататък - не знам; въпреки че с много уговорки можем да приемем че щом от 1936 г. сме зарязали големите бойни кораби, просто използваме освободените ресурси по схемата 40/40/20 и не пипаме сухоземните театри.


    Ех, където дефектните торпеда, там и скапаните немски двигатели Какво да се прави - в ТР немците нямат свестен тежък бомбардировач, ние приемаме че ще го създадат през 1936 г.; в ТР нямат наистина добро торпедо чак до 1941-1942 с електрическото G7-E - ние приемаме че подводниците ще бъдат третирани по-сериозно и ще се постараят повече; в ТР крайцерите не ги пускат да плуват без възрастен - ние приемаме че и там ще се постараят повече с двигателите, след като (ако) инвестират повече средства и усилия в тази насока...


    Ами не знам какво точно ти наричаш "пропагандно". Може да си чел някакви преувеличения и да имаш предвид тях; аз съм чел че през лятото на 1940 г. и особено лятото на 1941-а, когато мисля беше пикът на подводната ефективност, скоростта на потъващите кораби далеч задминава британското корабостроене и на Острова се изпотяват не на шега. За рязането на железните огради не е измислица, за 8-кратните надници на моряците от конвоите - също. Да, има известна доза на пропагандност, особено цялата система с асовете и потопените кораби, пренесена директно от авиацията Но също така е вярно че 50-ината подводници от началото на войната нанасят на Британия непропорционални щети на всеки друг род войска - знаеш какво беше казал Дьониц, колко подводници му трябвали за да сломи Англия...
    Затова мисля че периода 1939-1941 е уникална възможност Германия да победи или поне да докара пат с Британия в моретата - където втората от край време е властвала, при това с несравнимо по-малък разход на средства - просто има моментно доктринално и технологическо превъзходство над противника, нещо като танковете в същия период.
    Мисля че не е така. Октановото чилсо не е достатъчно високо....

    Comment


      De Ruyeter написа
      Стратегическата авиация ще излезе на Германия доста солено - първо като пари, дадени за построяването на един самолет в сравнение с леката щурмова и тактическата авиация, второ, защото гълтат мнооооооого авиационно гориво, а Германия реално не разполага с такова в излишък.На Източния фронт стратегическа авиация много-много не трябва - те и с с леката имат достатъчен превес. В морската история конвои попиляна от стратегическа авиация поччти няма - в Тихия океан са 1-2 и то при пълно господство на съюзниците
      Ти изобщо прочете ли нещо от написаното до сега? особенно за парите и за горивата?

      fingolfin написа
      Мисля че не е така. Октановото чилсо не е достатъчно високо....
      Какво точно не е така?
      Last edited by Gaden Gogi; 10-11-2006, 16:49. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

      Comment


        Първо невъзможно е без силен надводен флот да се заваюва морско господство. Ударите на стратегическата авиация са само едната част на медала. А другата - с военните кораби кой ще се оправя?Или ще трябва за тях специално да се разработва друг вид авиация???Освен това както заза Гоги - те германците хубаво, че стоварват въздушен десант в Крит, но успяват ли да унищожат английския военен флот - не.Конвоите за Малта, която е на един хвърлей пресечени ли са от въздушната мощ - пак не и при това там действа Х-ти авиокорпус, специално обучен да се сражава срещу кораби. Опитът на Германия да създаде баласиран флот е неуспешен заради кратките срокове, в които се предвижда, че трябва да бъде изграден и неговата небалансираност - много линкори - малко самолетоносачи и подводници
        П.В.

        Comment


          De Ruyeter написа
          Има един японски конвой през 1943г. край Рабаул от 13 транспорта са унищожени 8 и то все от либърейтъри. Те не се целят директно в тях, а пускат бомбите около тях.Бомбите са фугасни и правят гигантски пробойни в бордовете на транспортите. Те са били пълни с войска и след като американците потапят по-голяма част от тях започват да ги обстрелват с картечници и доизбиват ввъ водата
          Eдин ! конвой през 1943!!! С големи бомби, хубави прицели и очевидно никакво противодействие.

          Аз мога да дам единични примери за подводница потопена от камион, за самолет свален от минохвъргачка и за сръбски войник, който с един изстрел свалил хеншелче.

          De Ruyeter написа
          - малко самолетоносачи
          Наистина са малко. Влезлите в строя са точно нула!
          Last edited by Thorn; 10-11-2006, 18:36. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение


          thorn

          Средновековните църкви в България

          Comment


            Thorn написа
            Аз мога да дам единични примери за подводница потопена от камион
            Малко е в страни от темата, обаче сподели го ако обичаш защото е интересно /ако е истина/.

            Comment


              Някъде в Балтийско или Северно море. Транспортен кораб плава с пратка камиони, привързани направо върху палубата (а не в трюма). Немска подводница го атакува в надводно положение от съвсем близко разстояние. Торпедата попадат в целта, корабът се взривява - от силата на експлозията един от камионите прелетява до подводницата и пада точно върху рубката и, потопявайки я. Това беше описано в "Подводниците на 3-ия Райх" на Ч. Чонев, но според има голяма вероятност и да е мит.

              @fingolfin - относно горивата повтаряш това което каза Гоги. Аз не разбирам от горива, но поне това че мазут, бензин, керосин и парафин се правят от нефт всичките го знам Както често става, от мързел да обяснявам останах неразбран. Под "взаимозаменяеми" нямах предвид че може да се налее мазут в резервоара на самолет, ами съмнението, дали производствените мощности са взаимозаменяеми - подобно на корабостроителниците за линкори/подводници/други кораби, които бях споменал. С други думи, не съм наясно дали всички октанови числа се произвеждат на едно място, в една рафинерия, както е днес например, или навремето е имало отделни заводи за мазут, заводи за бензин и т.н. Накратко, може ли и как, една промишленост, която до вчера произвежда Х тона мазут дневно, от утре да започне да произвежда У тона бензин дневно? Това при всички случаи е страничен въпрос, за трите години 1936-1939 вярвам че немците ще успеят да адаптират промишеността си.
              Last edited by Dinain; 10-11-2006, 22:04. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
              "But I know none, and therefore am no beast."

              (Richard III - William Shakespeare)

              Comment


                Самата технология на рафиниране на петрола е такава, че от определно количество петрол се получават определено количество от всички фракции. Т.е. от Х тона петрол, се получава У тона бензин, Z тона керосин, U тона мазут и тн.

                А и мисля че за да олучат достатъчно високо октаново число на горивото за самолети, немците са слагали оловен тетраетил, който също е бил в ограничени количества.

                Comment


                  Да уточним - тогаваните самолети са ползвали бензин, а не керосин. Е имало е и "нафтови печки" като някои модели на Ju-86


                  thorn

                  Средновековните църкви в България

                  Comment


                    Thorn написа
                    Eдин ! конвой през 1943!!! С големи бомби, хубави прицели и очевидно никакво противодействие.
                    Eй ама като някоя госпожица си, искаш еедин пример дадоха ти един пример,сег айок 'що само един бил. Катоискаш много чети за ФВ-200.
                    Впрочем Б-24 съвсем не са действали само от голям ависочина, а и ако не знаеш в морският сивариант са използвани са борба с подводници, цел доста по-малка и подвяижна от транспортите, със същото са се занимавали и Съндърланд, пак дооооста голям самолет.

                    Comment


                      Гледам зарязахте морската война и влязохте в сферата на каталитичния крекинг. Да ви върна малко в областта на морската авиация.
                      Първо В-24 (и по-скоро такива преработени до Privateer) не хвърчат из облаците, а по-скоро на височини на които морската повърхност е видима визуално, второ тая машина си има радар и факта че хвърчи на дадена височина не и пречи да държи постоянно под наблюдение конвоя и да слезе на 15-30 метра точно в момента в който и трябва(оттатък трънско май му викаха "bombing run" на това действие) или пък да служи за команден пункт и да насочва по-малките си братчета.
                      Впрочем могат да се обособят три типа самолети за борба с конвои, които биха могли да са гръбнак на такава стратегия и да се допълват взаимно
                      1. Тежък(тип Privateer) - голяма четиримоторна машина с голям радиус на действие, собствен радар и въоръжена с бомби среден калибър или ПКР
                      2. Среден (тип В-25) - двумоторна машина с големи резервоари, въоръжена с бомби от среден или малък калибър(454 или 227), с голяма "батарея" - между 8 и 10 картечници 12.7 мм. в носа и/или с големокалибрено авиационно оръдие(57 или 75мм.), за предпочитане от револверен тип, но ако няма британска 57мм. и американското пуцало не е за изхвърляне, монтирано пак там(всъщност основната работа по фактическото изтребление на конвои най-добре се върши именно от тях), може да носи и НУРС или едно торпедо(снабдена е със съответното оборудване за прицелване), в случай на нужда може да и се монтира радар
                      3. Лек(тип Москито) - лека машина с екипаж двама човека(пилот и радарен оператор) въоръжена с големокалибрена картечна батарея и револверно оръдие, носеща НУРС - има радар

                      Впрочем стига сте обяснявали как изтребителите на Кралския флот ще причакват бомбардировачите в засада. Имате ли представа какви изтребители са на въоръжение във FAA по това време? Има много малко на брой Мартлет, които са в състояние евентуално да наплашат някой бомбардировъчен пилот новобранец, но по никой начин не са в състояние да свалят тежък брониран самолет като В-24(то Fw-190 с тежкото си въоръжение има проблем с тая задача, та Мартлета с 4х12.7мм. картечници съвсем го е закъсал, за Фейри Рок, може даже и да не успее да настигне бомбардировача). Най-много бордните стрелци да ви изчакат да си изпуцате боекомплекта в няколко атаки(те и без друго ще скучаят по време на полета) и след това да ви отстрелят като коледна пуйка или пък да си ви отстрелят веднага, за да не се налага да си пребоядисват машината след вас
                      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                      Comment



                        малкокартинки да илюстрираме казаното от моряка
                        иначе Б-25, Москито и до някъде Бюфайтера по моему са един клас мажини, поне по товар и радиус на действие, при Митчел обаче има по-силно отбранително въоръжение за сметка на скоростта...аз бих предпочел британските варианти обаче, особенно Москитото доря нама да се плаши от вражеските изтребители, пък и концепцията е подходяща за страна лишена от ресурси (ако и по същото врем германците да се смеят на дървените самолети).
                        Иначе в райха също имат доста експеримети с качване на тежко оръдие на борда (вярно предимно срещу танкове но това им е било на зор) но като видн атехнически извратена нация са го правили в подвесен контейнер което влошавало летателните характеристики, ех ама кой да им каже да го направят като Це Це, аматьори

                        Comment


                          Моряко, дай да се разберем за кой период говорим - ако е 1936-1939 г. (за какви точно радари и ПКР става дума?). Ако е за периода 1940-1944 айде да ми кажете дали вече няма "Спитфайъри с 20 мм оръдия? Пък те трябва да стигнат за един бомбардировач.
                          После - доколко се придържаме към реалността и до колко се отклоняваме към ненаучна фантастика. Сега се сещам, че най-простото оръжие срещу ПКР и тогава и сега е да попречиш на врага да осветява целта, така, че ракетата да я захване. А ако трябва в ракетата да има система за самонасочване :mhehe: :mhehe: Това май идва мааалко по-късно и Германия вече е в руини и се възстановява. Виж, по-бих се съгласил ако въоръжите подводниците си с торпеда управлявани по проводник. Друг въпрос как ще коригирате курса им, но да кажем по пеленг даден от хидрофоните.
                          Иначе въздушните армади ще имат и друг проблем. Тъй като най-добрия унищожител на самолети е самолета е ясно, че концепцията за ескортния самолетоносач. Така на един ескортен самолетоносач ще могат да се разположат 15-20 изтребителя от типа Хърикейн, Мохоук или F4F. Не отричам, че първите сражения ще покажат неспособността на 7,7 и 12,6 мм картечница да свалят самолетите и скоро ще се появят 20 мм оръдия (това се е случило между другото). Още повече, че патрулирайки на малка далечина до 100-150 км ще им позволи да носят по-малко гориво и повече патрони
                          А и възможността на американската промишленост да преправя кораби ще позволи един конвой да се прикрива поне от 2-3 самолетоносача. Така отбраната ще е многоешалонна и бомбардировачите да преминават поне 2 или 3 заслона.
                          Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                          Неизвестен руски адмирал

                          Comment


                            А вчера преди мистериозно да изчезнеш от скайпа май стигнахме до извода че щатите може и да не се намесят, отделно дето във времето когато те са готови за война всичко може да е свършило при едновременна победа в Битката за Англия и Битката за Атлантика. а именно развититето на авиацията би спомогнало и за двете.
                            Но нека кажем и малко думи за ескортниците: те според тебе носят до 30 самолета? кои по-точно? И дори да носят толкова колко от тях могат да вдигнат едновременно?
                            После 20 мм оръдие е отхвърлено от флота, а и ФВ-190 носи 6 такива и пак се озорва да бутне летяща крепост, виж на него му се налага да носи до 500 кг броня за да може да се приближи (цял) до крепостта.
                            Но понеже почти всички сте се нахвърлили върху авиационият вариант, моля обяснете как със същите средства бихте постигнали поне сходен резултат ползвайки надводни кораби.

                            Comment


                              Вчера се опитах 2 пъти да се свържа с теб след като прекъсна, но никой не вдигна.
                              20 мм оръдие може и да е било отхвърлено от флота, но нуждата ще наложи да се приеме оръдие с калибър способен да свали летяща крепост. А и при положение, че над България са сваляни тежки бомбардировачи с "Авия" въоръжен със 7,7 мм оръдия, а Стоян Стоянов успява с 2 Ме-109 да свали 2 B-17 айде да не ми обяснявате колко неуязвими са самолетите срещу 20 мм оръдия.
                              А по повод надводния вариант - виж моя пост в началото на темата
                              САЩ вчера се разбрахме, че е има изгода от участието във войната. Та дали ще се появят ескортните самолетоносачи 1940 или 1943 г. е въпрос на нужда.
                              Сега - 30 самолета не е необходимо да се вдигат едновременно. Доколкото част от самолетите така или иначе ще са във въздуха като част от бойния патрул. Разбира се част от тях няма да бъдат вдигани - те ще се намират в процес на обслужване. Но дали 4-6 самолета ще се окажат решаващи - съмнявам се. А необходимите за усилване на патрула 20 самолета смятам ще успеят да се дигнат ако рубежа на откриване е 450-500 км. А аз вече съобщих, че самия конвой има далечен дозор от есминци. Или развитието на радарните технологии ще е изключителен немски приоритет? :1087:
                              Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                              Неизвестен руски адмирал

                              Comment


                                Da de, то и подводница е потопена с камион, което не значи че е почнало производство на противолодъчни камиони? В смисъл не че не може да се свали, но е крайно невероятно, съвсем не случайно германците са киели допълнителни оръдия, и то не само 20 мм но и 30 мм.
                                Иначе постовете ти в началото на темата, или поне на първат астраница не отговарят на поставеният от мене въпрос.

                                Comment

                                Working...
                                X