Пак правиш не съвсем оправдани заключения на базата на непълна информация.Когато получават задача да разработят изтребител аналог на Бф-109,руснаците пращат "скаутски" мисии до няколко държави.Мисията до Франция се ръководи от Яковлев.Освен закупуването на лиценз за необходимият им двигател те закупуват и 2 екземпляра от спортно-акробатичен модел на Каудрон,направил им силно впечатление с маневренита си характеристики при висока скорост,който заляга в основата наразработката,на самолета станал известен по натам като Як-1.По това време Девуатин и Каудрон са конкурентни фирми.Разбира се използват последните разработки на френската научна мисъл,което предполага и близки резултати при сходна концепция.Но определено Яка не е копие на Девуатин,а по-скоро негов аналог.какро впрочем и ЛаГГ-3 и Spitfire и още редица серийни и опитни конструкции от периода.
Хм,а историята с Як-а и Нормандия пак е малко по-различна.При сформиранете на ескадрилата,руснаците първоначално им предлагат техника получена по Ленд-Лиза,основателно предполагайки,че французите са запознати с английските самолети и не биха имали проблеми с използването им.Само дето действителната цел на французите е била реалната и обстойна оценка на бойния потенциал на руската авиационна техника.Руснаците,които не са чак такива идиоти когато са по-трезви са се усетили,но решили,че това е удобна възможност да си направят реклама.По това време МиГ-3 вече е свален от производство,ЛаГГ-3 също отива към сваляне от поточните линии(нямало е гаранция че модифицирането му с двигател с въздушно охлаждане ще е сполучлива) и единственото което им остава е Як-а.
Хм,а историята с Як-а и Нормандия пак е малко по-различна.При сформиранете на ескадрилата,руснаците първоначално им предлагат техника получена по Ленд-Лиза,основателно предполагайки,че французите са запознати с английските самолети и не биха имали проблеми с използването им.Само дето действителната цел на французите е била реалната и обстойна оценка на бойния потенциал на руската авиационна техника.Руснаците,които не са чак такива идиоти когато са по-трезви са се усетили,но решили,че това е удобна възможност да си направят реклама.По това време МиГ-3 вече е свален от производство,ЛаГГ-3 също отива към сваляне от поточните линии(нямало е гаранция че модифицирането му с двигател с въздушно охлаждане ще е сполучлива) и единственото което им остава е Як-а.
Comment