If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Фотография самолёта. Разработчик: Сухой, модификация: Прототипы Су-57 (Т-50), бортовой номер: 055, оператор: КБ Сухого, ГСС, место съёмки: Москва - Жуковский (Раменское), фотограф: Евгений Волков (c)
„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
На последната снимка много добре се забелязват знаците за ЕМ-лъчение - на носа, естествено. Но следващите будят бая дискусии насам-натам - на предния ръб на подвижната част на предкрилото (на руски ПЧН - подвижная часть наплыва), на предкрилките, на опашния конус (не е точно конус, де). Гадаят дали това значи, че на всички тези места са разположени антенни части на БРЛС. Поне за предкрилките това е очевидно, май.
Радар на това място би имал отвратителни характеристики. Щом излъчва, според мен по-вероятно да е опознаване или даталинк. Има разни варианти (за радар) с допълнителни елементи в опашката, но положението пак е зле. Карло Коп има писано на тази тема:
APA Analysis Paper APA-2009-06; Title:Assessing the Tikhomirov NIIP L-Band Active Electronically Steered Array; Abstract:Tikhomirov NIIP in Moscow are developing an L-band AESA radar system intended for embedding in the leading edges of fighter wings. A demonstrator of the L-band AESA subsystem was publicly displayed at MAKS2009. This paper analyses the operational potential of this design, and performs a range of performance estimates based on manufacturer disclosures and known design features.; Published: 14th September 2009.
На последната снимка много добре се забелязват знаците за ЕМ-лъчение - на носа, естествено. Но следващите будят бая дискусии насам-натам - на предния ръб на подвижната част на предкрилото (на руски ПЧН - подвижная часть наплыва), на предкрилките, на опашния конус (не е точно конус, де). Гадаят дали това значи, че на всички тези места са разположени антенни части на БРЛС. Поне за предкрилките това е очевидно, май.
Поне на предкрилките знака е указание за техническия състав да не стъпва там, а не знак за ЕМ излъчване
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Интересна подробност, която, поне аз, не бях забелязал. Това на снимката не е ОЛС с капак, а гърбът на ОЛС, който в полет се завърта със сензорната част напред. Много вероятно е и това, върху страничните прозорци на КС101, да са подвижни, сваляни в полет капаци.
Перед взлетом летательного аппарата, на котором устанавливается ОЛС, с помощью привода 5 производится автоматический разворот обтекателя 2 так, что его входное оптическое окно обращено в сторону, противоположную направлению движения летательного аппарата. При выходе на рабочий режим по команде летчика обтекатель 2 автоматически разворачивается и его входное оптическое окно устанавливается в направлении поиска объекта излучения.
от форума на паралай.
ПП - доколкото прозореца на ОЛС в работно положение е изнесен напред и е подвижен, то и обзорът, в сравнение с предишните варианти, е значително увеличен.
ПП2 - както капакът на "гърба", така и прозорецът на ОЛС са покрити с РПМ, но това е бая елегантно решение от една страна за предпазване на стъклото на ОЛС при полети на СЗ (а очевадно, за разлика от изтребителите поколение 4, ПАК ФА ще прекарва много по-голяма част от времето си в такива полети), плюс някакъв вид степенуване на ниската забележимост (вероятно гърбът дава по-малко отражение от прозореца). Но, ИМХО, високите скорости и по-големият обзор (до 250-70 градуса по азимут) са основните причини за това решение.
Глупости, за който не вдява - капакът е покрит с радио-поглъщащ материал - плътен слой спец-боя, а стъклото, освен че е от спец-материал, е обработено и със специален филм, подобен на този за фанара. Или поне окончателният вариант ще е такъв (като представения на второто фото)
Дълбоко, на професионално ниво, няма как да я проуча. Иначе, по своята същност - ролята, която изпълняват, специалните покрития за стъкло, в различните му разновидности, са именно вид РПМ - тоест те не пропускат, или пропускат едностранно определени ЕМ-лъчения. В посочения пример с Ф-35 има съчетаване на три неща - форма, която няма да връща РЛ-лъча към излъчилото го устройство, спец-материал, който се характеризира с нисък процент на отражение на РЛ-вълни, и специалният филм върху този материал, който по своята същност играе ролята на РПМ.
Доколкото Ф-35 не е правен за полети преимуществено на СЗ, особено - по-високи скорости, както и за продължителни големи претоварвания, това решение е ОК, но значително като цена (май се ползва сапфирено стъкло). Не е ясно как би му се отразил полет на над 2М за повече от минута, но пък и самолетът не е правен за скорости над 1,6М.
Comment