Ми не грешиш Конте като цяло, F-15E(или по-скоро SG) e идеален избор за нас ама има само един мъъъничък проблем. Това не пада под 70 милиона долара(на самолет - за целия комплекс ще отиде към 90 сигурно) като ново, стар F-15E в наличност за продан няма, няма и да има поне докато F-35 не навлезе в строя и Раптъра не си преодолее детските болести, докато от другата страна, за руски аналози(които не са пробвани никъде - свален Су-30МК във въздушен бой....няма) цените са с дванайсетина милиона надолу(първите трийсетина са чинели 58 милиона долара, а малайзийските 54 - като комплекс). Та така
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какви ще бъдат новите самолети на ВВС
Collapse
X
-
За мен един реалистичен вариант е да изврънкаме шведите за 8 Грипен на 10 годишен лизинг. Точно сега е момента защото се очаква да си гласуват увеличение във военния бюджет и закупуване на 40-50 Грипен E/F, могат да ни лизингуват 8 от тях - това са новите с АФАР, Метеор, ПКР и всякакви други глезотии. Ще ни излезе около 40-50 милиона евро на година, което е по силите на бюджета. Петнайсете МиГ 29 са с доста останали часове на планера и руснаците не ни дерат много за потдръжката. При нальот на нашите пилоти от 50-тина часа годишно, могат и те да си избутат още 10 години.
Освен това до 2013 и МиГ 21 и Су-25 отиват в пенсия. Парите за тяхната издръжка ще покрият парите за издръжка на Грипените, пък и ще останат.
Така ще имаме две ескадрили изтребители, половината от които многоцелеви. Пък след десет години, я камилата я камиларя.
А за Су-30МК можем да си мечтаем. Погледнете Гърция. Със сигурност са си направили сметката, че за парите които са исипали за F-16 и Мираж 2000 могат да имат по-голямо количество Су-30МКГ() и ще накарат турците да се потят нощем. Ама не - по някаква причина, не смеят да го направят.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Съгласен съм напълно с теб няма СУ 30 свалено в бой - може и да греша то това не е участвало в бой война!? Колкото до Ф15 това си е направо стааааааар ветеран но с възможности за още поне 30 години редовна служба ! Освен това сме съюзници - бива да сме и лоялни - партньори и въпреки личните си пристрастия към тези бих казал красавици новите руски изстребители ще трябва да купуваме натовски! Да се произнесат Асовете - относно себестойноста на летателния час на ф 15 съпоставим ли е с Миг 29?
Амазоне каква е цената на оборудван Грипен защото някъде четох че отива нагоре към 100 ? Не се заяждам приятелю четох го и питам!За осъдените на живот и смъртта е приключение!
Comment
-
Да се произнесат Асовете - относно себестойноста на летателния час на ф 15 съпоставим ли е с Миг 29?
Впрочем Ударния Орел има вариант F-15H но комшиите са заложили на повечко F-16 и Мираж 2000(некадърен избор, поне да си бяха купували само Ф-16 така са се набутали с цялата инфраструктура за миража).
P.s. ОТ Konte я сподели кво има в То Капитаньос, винаги е интересно да се пробва нещо новоLast edited by Sailor_Malan; 02-10-2012, 21:58.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Сайлъре приятелю това е коралбейски коктейл от бял ром с равно количество фреш портокалов сок малко джинджифил и малко пепси за мехурчета
От средно-големи количества до 5 коктейла не боли глава, верно че е по тежичка от задника сутрин, да речем , но си е много секси. Опитай! Преведено значи КапитанътЗа осъдените на живот и смъртта е приключение!
Comment
-
Kont написа Виж мнениеАмазоне каква е цената на оборудван Грипен защото някъде четох че отива нагоре към 100 ? Не се заяждам приятелю четох го и питам!
Колко от това е цената на самолета няма идея. За пример при румънските F-16 цената на машината ще бъде около една трета от сделката, но там все пак иде реч за стари но модернизирани бангии от началото на 80-те. Вероятно при Грипен само самолета ще е над 50% от цената, или над 50 милиона. Останолото знаеш, поне един резервен двигател, побне два пълни боекомплекта, инфраструктура, логистика, абонаментна потдръжка, обучение на някакво количество пилоти, ремонтна техника и каквото там върви към сделката. От друга страна при предложението на шведите има доста голям процент офсет. Примерно говореха че ще налеят много пари в Армстехнолгис, или както там се казваше българската фирма която разработва и произвежда БЛА.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Sailor_Malan написа Виж мнениеСъвсем напосоки - най-вероятно не е съпоставим. Орела е по-тежък с всички произтичащи от това последствия, има по-голям екипаж(купуването на "албинос" - F-15C ще е леко безмислено), харчи повече гориво (предназначен е да седи по-дълго във въздуха). Иначе защо гърците не са си купили Су-30 подозирам, че проблема е именно в парите всъщност. Те нямат опит с експолатация на руска авиационна техника и въобще с експлоатацията на тежък многоцелеви изтребител(всъщност преди появата на Су-30МК и одобряването на продажби на F-15E за Южна Корея, Сингапур и малко страни имат такъв - Израел, Япония, САЩ, Русия и Саудитска Арабия) и те така.
http://www.day.kiev.ua/268984
Излиза че преди години Бундесфера са мислели варианта да си вземат Ан-70 за замяна на херкулесите. Обаче политиците и собственият ВПК им подрязват крилцата. И това е военен транспорт не е изтребител. Значи дори Германците не могат, къде да се бутаме ние?
Дори при много прозрачен търг ЕК да ни разреши да участва Сухой, то НАТО/САЩ ще ни забранят да си го купиме. Моряко, те АЕЦ-а ни забраниха, ти искаш изтребители.
Да не говорим за чисто прагматични причини. НАТО и Русия сериозно се скарват в един момент и нашите Су-30МК2 ги сполетява съдбата на иранските F-14. А именно, превръщат се в мнооого скъпa статична експозиция в НВИМ.Last edited by Amazon; 02-10-2012, 23:14.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Това за Грипен на цена 100 млн евро с целия масраф и аз съм го чел, интересното е, че на същото място и по същите критерии юрофайтър идваше към 160-170 млн. евро, Супер Хорнет беше нещо от порядъка на 85 - 90 млн. евро., при това с по-голям боекомплект. Четох го преди време, но, убийте ме, не помня къде. Бях чел и, че по едно време гърците са водили предварителни преговори за закупуване на Су-30, но това най-вероятно е било търговски трик, защото месеци след това сключиха, сделката за 60+30 юрофайтъра, после преразходите за олимпиадата в Атина ги принудиха да я анулират.
В "Клуб Криле" обаче, някъде около 2005-2006г. си спомням, че имаше информация, че Вашингтон ни е предлагал модернизирани F-15 A/B, около 15 - 20 бройки. Доколко има реален шанс след две-три години да вземем втора ръка F-15 на мен, то той ми се струва около 0,01%.
- F-15 A/B вече е снет от въоръжение от ВВС на САЩ и ВНГ на САЩ и скоропостижно е заминал на почивка в AMARC. Не искам и да си помислям какво е състоянието на машини, поне с десет години по-стари от нашите МиГ-29 и СКЪСАНИ от летене
- F-15 C/D премина през дълбока модернизация и разчитат на него до след 2030г. Не могат да си позволят да продават бройки, защото нямат излишни. Първоначалните планове бяха за, колко, 600+ Раптора? После станаха към 450, към 360, 280, за да заковат окончателната бройка на 183. F-22 хубаво, че е много ефективен и че може да замени няколко F-15, но не може да е на няколко места едновременно.
- с F-15E положението е същото. Гласяха някаква версия F/A-22 да го заменя, но около нея май вече нищо не се чува. Засега Рапторът е твърдо изтребител за завоюване на превъзходство във въздуха и ако тъмносините генерали настояват за многоцелеви вариант на машината като нищо тройка раптори може да чукнат цената на един B-2 Спирит. А и с мисии, като Ирак, Афганистан им трябват всички F-15E, които имат. Със Сирия нищо не се знае, с Иран нищо не се знае, утре може да се наложи да пратят ескадрила да развее флага в Северна Австралия или Япония, или Южна Корея...Last edited by Duque de Caixas; 02-10-2012, 23:25.
Comment
-
Ф 15 стелт версията по интернет източници съм срещал да е до 100 млн с въоръжението евентуално с резервен двигател и прочие ще скочи до 125-130млн.
Все се питам защо ни е Грипен - като можем да имаме Ф 15 .
Ето и една интересна статия на руски за железния орел.
За осъдените на живот и смъртта е приключение!
Comment
-
Предполагам че F-15SE е супер машина и ако пакета е същата цена като Грипен си е за замисляне. Но дори при този вариант все пак остават много плюсове и за Грипен. На първо място евтината експлоатация - 3300 евро за час. Бюджета на армията ни за консумативи (на цялата армия) е около 100 милиона долара. Колко от тях отиват за ВВС не знам, но ако вземем нещо с летателен час 30 000 долара, няма да можем да си позволим дори горивото. Все пак основните причини да трябва да имаме собствена военна авиация са три: Изпълнение на ангажиментите към НАТО, обучение на пилоти и сдържащ фактор. Ако няма пари за гориво, последните два фактора отпадат.
Другото е че самолета е европейски и то на държава член на ЕС. На сделката ще се погледне благосклонно, може и безлихвен заем да намажем. Особено ако ЕК реши да натрия носа на румънците.
Самолета е облитан от български пилоти, четох интервю с един от тях - харесва машината. За тихият орел все още не се знае много - не е изнасян в други държави.
Не адвокатствам на Грипен, но ако с него пилотите ще могат да правят 80 часа нальот, а с F-15 само 40, познай кое е по-добре за ВВС.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Ф 15 стелт версията по интернет източници съм срещал да е до 100 млн с въоръжението евентуално
Възможно ли е това?
В случай, че възникне въпроса, защо толкова се натискам за AGM-84E/AGM-158/Taurus KEPD/Bramos Air и друга крилата сган с радиус на действие над 150 километра, опции за следване на терена и т.н. - в голяма степен наличието на такава ракета означава, че отпада нуждата от пробив на ПВО и съответно не ни е зор чак толкова за стелт самолетLast edited by Sailor_Malan; 03-10-2012, 21:09.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Според корейците F-15K са голяма грешка - веднъж им дерат кожата за резервни части и на всичко отгоре ги бавят много, така че значителна част от самолетите не могат да летят. Аз не мога да преценя каква е причината - дали корейците са искали някакви модификации, които оскъпяват и забавят производството, или са ги подлъгали с по-ниска цена и сега си избиват разликата.
Comment
-
Сейлъре, приятелю,В случай, че възникне въпроса, защо толкова се натискам за AGM-84E/AGM-158/Taurus KEPD/Bramos Air и друга крилата сган с радиус на действие над 150 километра, опции за следване на терена и т.н. - в голяма степен наличието на такава ракета означава, че отпада нуждата от пробив на ПВО и съответно не ни е зор чак толкова за стелт самолетЗа осъдените на живот и смъртта е приключение!
Comment
Comment