Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какви ще бъдат новите самолети на ВВС
Collapse
X
-
Благодаря, Преслав. Дори в ф-16.нет няма толкова добро описание на MLU програмата. Малко започвам да си променям мнението, особено ако е вярно че самолетите ще имат минимум 4000 часа остатъчен ресурс. Не ми харесва много сделката(ако има сделка, Аню втори път вече ще я внася), но не мога да си изкривя душата че за 400 милиона по-добро не можем да вземем. Това дали въобще трябва сега да вземаме нещо е отделен въпрос.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Министерският съвет отново не прие доклада на министъра на отбраната Аню Ангелов за придобиване на западни бойни самолети.
БЪЛГАРИЯ12 дек 2012, 13:30
Кабинетът подмина искането на военния министър да купи самолети за 700 милиона лева
Препоръчване (13)
От Дневник
Всички статии на автора
Последна промяна в 13:47 на 12 дек 2012, 2420 прочитания, 75 коментара
Аню Ангелов
Фотограф: Георги Кожухаров
Министерският съвет отново не прие доклада на министъра на отбраната Аню Ангелов за придобиване на западни бойни самолети, съобщи Би Ти Ви.
По думите на Ангелов причината е "липсата на съгласуване от някои министерства". Според неофициална информация обаче финансовият министър Симеон Дянков се противопоставя на инвестицията, която се очаква да достигне 700 млн. лв.
Военният министър води преговори за покупка на самолетите без търг, като идеята е новата техника да замени руските МиГ-29.
След година оглеждане българските военни са се спрели на осем 32-годишни самолета F-16 от Португалия. Това е второ временно отлагане на процедурата за покупката на португалските изтребители. Ако сделката се осъществи, тя ще е най-скъпата за сегашното правителство, а плащанията по нея трябва да бъдат извършени от следващите кабинети до 2020 година, уточнява Би Ти Ви.
Comment
-
Добре де, аз не можах да разбера как стои въпроса с "корпуса".
The F-16s airframe has been subject to more heavy loads than was predicted in 1979. This resulted in several unpredicted hair cracks in some of the airframe's bulkheads. Before an aircraft can be offered for MLU modification, the current state of the airframe is examined in the extensive Aircraft Structural Integrity Program (PACER SLIP). In this modification program, all bulkheads of the aircraft will be examined and repaired (using the so called Cold Working method) if necessary. After PACER SLIP, the aircraft will be able to last at least another 5,000 flying hours and can complete its life expectancy of 30 years.
От написаното излиза, че самолетите по принцип са били произведени с 30 години живот. След това са почнали много да ги товарят, с което ресурса е спаднал. След това се прави този ремонт, който в новите условия позволява да изкарат планираните 30 години или 5000 часа от ремонта.
Някой знае ли кога са произведени португалските самолети?
Comment
-
Мерси. Изглежда горния проблем наистина е актуален. Обикновено всяка техника има ресурс както по работни часове, така и по години живот. Въпроса е документален - дали MLU удължава живота на самолета над 30 години. Един от участниците в горната дискусия е категоричен, че не го удължава. Даже е подчертал това. Следователно, ако самолетите са произведени през 1984 г., живота им изтича през 2014 г. Май затова ги продават...
На практика те може и да си летят след това, да са изправни и т.н., обаче въпроса е, ако стане някой сакатлък, дали съда няма да намери причината именно в това.
Comment
-
Общо взето няма консенсус по въпроса, защото никога не е опитвано на този специално самолет.
Обикновено всяка техника има ресурс както по работни часове, така и по години живот.
От друга страна имаме онзи Ф-15 (май С) който се счупи на две във въздуха. Но той е май по-скоро изолиран случай.
Например румънските лансери вече трябва да са на 30-40 години.
Както и да е. Факт е че според хората в аерото и особено на специалист като @Грозев, максимума на който можем да се надяваме е 10 години служба, след което потръжката ще стане кошмар и ще трябва да ги пенсионираме.
А както казах в началото на темата, за горе-долу толкова пари Чехите имат на 10-годишен лизинг 14 (а не само 8) чисто нови грипена.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Грозев
В Канада имя компании, които си експлоатират 40+ годишни самолети.
А по въпроса за новите ни самолети - безумна кретенщина е да се закупуват каквито и да е F-16 втора ръка. Дори и минавали MLU. Първо най-вероятно ще се пробват да ни пробутат такива директно от пустинята и MLUто ще си го плащаме ние. Второ те определено няма да могат да вършат даже работата на полските Блок 52+ да не споменаваме въобще за работа близка до тая Су-30 МК примерно. Дали MLU ще удължи живота на самолета много зависи от начина по който ще се направи MLU. До колкото знам в холандския случай е вървяло с и с КВР на планера, което до някъде ще го удължи. Освен това при купуване на тараляйсници втора ръка няма да се спази изискването за 110 процента офсет, което означава, че загубите за икономиката ще са прилични(1 милиард похарчен за 20 грипена щеше да довере 1.1 милиарда шведски инвестиции у нас) и за десерт все пак купуването на трошляци има една добра страна - носи комисионни за министъра с със старческата деменция и за шефа му.
Ако толкова е тупнал тъпана за самолети втора ръка и съвсем вече сме на умиране без тях, избора е F/A-18C или евентуално CF-188(демек канадски Хорнети) от някоя ескадрила която съвсем наскоро е минала на F/A-18E(поне 8 флотски ескадрили вече са го направили и дори част от машините да са заминали при заблудените деца със сигурност има трийсетина налични за закупуване) и в тоя случай е добре да се гледа за машини произведени през 90те(желателно между 1992 и 1999) ако е възможно с идеята в един красив момента да се сдобием с известен запас SLAM-R или да интегрираме AGM-158 и да се мисли за смяна на радара с AN/APG-79 или 81Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
В близко бъдеще от нашите ВВС се очаква да работят почти само като въздушни полицаи (при тези бройки няма какво друго да правят). А тогава каква е логиката да се купуват нови машини, чиято силна страна далеч не е air polиsing-а? Особено предвид че имаме доста 29-ки, които са много добри точно в това отношение. Вероятно и F-35 да вземат, пак ще е значително по-слаб при гонене на нарушители от старите МиГ 29. Така че защо просто на възстановят всичките ни 29-ки, със съответната модернизация позволяваща експлоатация по техническо състояние и ще имаме повече и по-бноеспособни самолети от няколкото модернизирани бойни сокола.
Comment
-
А тогава каква е логиката да се купуват нови машини, чиято силна страна далеч не е air polиsing-а?
Иначе подхода за връщане в строя на всичко налично е много разумен обаче според един Дедо руската техника е много лоша и няма да я обслужваме та да се скапе съвсемКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Е то тия дето ще ги купуваме евентуално за комисионните са по-дърти не по-нови от МиГ-29Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
Comment