Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какви ще бъдат новите самолети на ВВС

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    стрелба с НУРС по земни цели
    То необходимите данни за това реално са ти точно разстоянието до целта. А позадържиш ли подсветката(то далекомерите реално са си и целеуказатели) спокойно можеш да пуснеш и някой КАБ или Х-25/29
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      Не съвсем, разстоянието се мени през цялото време, има отмествания и прочее. Далекомерите са бая далеч от целеуказателите - там трябва спец дължина на вълната, улавяне от ГСН, постоянно удържане върху целта и прочее - тоест изцяло нова СУВ - такава имат СУ-25СМ, например. Е, както и МиГ-29СМТ.
      Last edited by кало; 30-10-2012, 20:12.

      Comment


        Чета едни неща и изникна въпросът - радарите на нашите Миг 29 модернизирани ли са след като сме ги получили от СССР ?
        Знае ли някой ?

        Comment


          Не са модернизирани. Просто са от стандартния за съветските ВВС вариант 9-12А, тоест радарите им са по-добри от радарите на югославските и унгарските МиГ-29, които са 9-12Б, тоест експортният вариант с умишлено занижени характеристики. Сърбите правиха някаква модернизация и сега не знам как стоят нещата с оцелелите им мигове, но нашите не са с модернизирани радари.

          Comment


            Duque de Caixas написа Виж мнение
            Не са модернизирани. Просто са от стандартния за съветските ВВС вариант 9-12А...
            Ок, тогава се получава нещо много интересно.
            Чета в едни стари книжки, че според избягалия в Турция на 20 май 1989г. със самолета си Миг-29 пилот Александър Зуев от 176-и ИАП, радарът НО19 бил много чувствителен, но компютъра му не можел да осигури захват на целта за достатъчно дълго време - достатъчно за полета на Р-27Р.
            Също така НО19 не можел да открива цели летящи със скорост по-малка от 200 км/ч.
            Освен това радара на Миг-а не открива и цели летящи перпендикулярно на курса му (от 70 до 110 градуса).
            Значи след като хващат Толкачов модернизират радара - НО19М "Топаз", но вече за Миг-29С. А нашите самолети вече са тук и са от по-стар вариант.

            Тогава излиза, че нашите Миг не могат да разчитат напълно на ракета за далечен бой (колкото и стара да е тя), не могат да "хващат" безпилотници и много трябва да разчитат на наземен насочвач. Тревожно...

            Comment


              Сун Дзъ написа Виж мнение
              Освен това радара на Миг-а не открива и цели летящи перпендикулярно на курса му (от 70 до 110 градуса).
              Това твърдение е лишено от смисъл само по себе си. Би трябвало да е привързано към някаква дистанция и/или скорост. Сигурен ли си, че така е написано?

              Comment


                Никой изтребител от този период не може да разчита изцяло на РЛС, че и сега е пак така. Нашите МиГ-29 не са като съветските, а от варианта за износ в страните от ВД, с някои малки разлики в СУВ, и май управлението на двигателите (нашите са 9-12А, а съветските в първите серии - само 9-12, огромната част обаче - 9-13). Иначе, да - всички импулсно-доплерови рлс разчитат на разлики в скоростите, оттам и сериозни трудности при засичане и захват на цели с твърде ниски/високи скорости, в някои режими и при близки/равни скорости с целта. Т.нар. "сляп" сектор също го има, но е различен в зависимост от условията - скорост, височина, влажност и прочее. И сега маневрата с поставяне на собствения ЛА на 90 градуса плюс рязко снижение/набор спрямо курса противника е основна за сриване на захвата. Разбира се, това е опростено представяне на нещата. В действителност нещата са бая по-сложни, несигурни, зависещи от ред променливи.

                Comment


                  Кухулин написа Виж мнение
                  Сигурен ли си, че така е написано?
                  Сигурен съм, защото го преписах дума по дума става дума за книга от преди десетина години "Реактивните самолети" от издателство Еър груп.

                  Между впрочем малко ми е трудно да си го представя пространствено "перпендикулярно на курса му (от 70 до 110 градуса)", въпреки, че три години съм бил на РЛС в казармата... хе, хе забавно

                  Comment


                    Не, то пространството не е проблем, просто трябва да има и параметър по скорост, както писа кало, най-добре вертикална. Идеята е, че при перпендикулярен курс целта има най-висока ъглова скорост, съответно разликата между две "отметки" на радара ще е най-голяма. От друга страна радарите често имат по-слаби показатели по вертикала, което улеснява загубата на захват (тоест разпознаването на две отметки като една и съща цел).

                    Аз съм малко учуден, че такава загуба е вероятна при съвременните самолетни радари, но пък и не съм запознат с тях.

                    Comment


                      при курс, перпендикулярен на съотвения ЛА, доплеровият ефект от скоростта се губи, съответно метката и захвата. Процесорите на РЛС изчисляват обаче, къде трябва да се появи целта в зависимост от последните й скорост и направление, и често - възстановяват захвата. Разбира се, не винаги, и не - често Неслучайно има такива фигури като камбана, например.

                      Comment


                        кало написа Виж мнение
                        при курс, перпендикулярен на съотвения ЛА, доплеровият ефект от скоростта се губи, съответно метката и захвата. Процесорите на РЛС изчисляват обаче, къде трябва да се появи целта в зависимост от последните й скорост и направление, и често - възстановяват захвата.
                        А без доплеров ефект не могат ли да определят вектора на движение по две последователни позиции? Конкретно с ФАР не би трябвало да е проблем или по-точно става проблем при много високи скорости. Например Панцир губи захват над 1000 м/с. Или нещо греша?

                        Comment


                          не става въпрос за високи скорости, а за разлика в скоростта. Векторът се определя и от най-старите РЛС, ама не е сигурен. Нямам представа, а едва ли има и достъпни данни какви точно са х-ките на РЛС на Панцирь в различните му варианти

                          Comment


                            Мисълта ми е, че с ФАР могат да се прилагат достатъчно гъвкави схеми на импулсите и да се хванат няколко много близки във времето позиции по трите координати. Старите радари нямат тази гъвкавост, позициите ще са раздалечени във времето и захвата ще се срине при много по-ниски скорости на целта (спрямо радара), ако курса е перпендикулярен.

                            Ето какво дава Carlo Kopp за огневия радар на Панцир (1РС2-1Е):

                            Ability to track airborne targets at velocities between 10 to 1,100 metres / sec;
                            Ability to track 3 to 4 outbound missiles at velocities between 30 to 2,100 metres / sec;


                            Engagement and Fire Control Radars

                            Поне така си представям нещата аз. Ще потърся нещо за четене, въпроса определено е много интересен.

                            Comment


                              За истребителните РЛС, особено руските и съветските препоръчвам ето това - http://www.avialibrary.com/component...,182/Itemid,3/

                              Comment


                                Много хубава книга, мерси. Засегнат е и горния въпрос, макар да не се навлиза в подробности:

                                Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	321.0 КБ
ID:	531227

                                Явно през 1982 г. са намерили решение за Су-27, доработили са радара.

                                Comment

                                Working...
                                X