Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какви ще бъдат новите самолети на ВВС
Collapse
X
-
Надявам се, че това за фрийдъм файтъра не е много сериозно. Красива машинка, но стараааа. И никакъв опит с поддръжката и в България.
Иначе уж сме проявявали интерес към наистина съвременни самолети:
НАТО потратит три миллиарда евро на покупку и эксплуатацию пяти стратегических разведывательных беспилотных летательных аппаратов Global Hawk. Решение о закупке беспилотников было принято на основании опыта, полученного в ходе ведения боевых действий в Ливии. Непосредственно покупка RQ-4 оценивается в миллиард евро.
В закупке RQ-4 заинтересованы 13 стран - членов НАТО: Болгария, Чехия, Эстония, Германия, Италия, Латвия, Литва, Люксембург, Норвегия, Румыния, Словакия, Словения и США.
Comment
-
-
Kramer написа Виж мнениеТва не беше ли онова, дето правеше "Таффф..." във Виетнам?If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
Абе аз се чудя, няма ли някъде консервирани Сйебъри в пустинята. Какво им има? Доказали са се в различни конфликти, лесни за усвояване, евтина поддръжка... Покрай офертата за Кфир и за F-5 въобще не бих се изненадал. Но аз лично не бих обвинявал Израел или Швейцария. В крайна сметка не е луд този, който яде зелника, а този, който му го дава. Жалкото е, че държавното ръководство с глупостите си е създало впечатление у другите, че тези номера минават при нас. А може би не е само впечатление...
Comment
-
На съфорумците, които мечтаят за нов изтребител: огледайте се и кажете кое в България е наред, че БА и ВВС да са наред? Образованието ли ни е наред? Болниците ли са ни наред? БДЖ ли е наред? Полицията ли е наред? Съда ли е наред? Или може би пенсиите? Просто всичко е на едно дередже. И откъде се мислите, че ще дойдат пари за нови самолети? Поръчката щяла да струва между 400 и 600 милиона лв. Че то бюджета за отбрана за 2012 г. е 980 милиона лв. Смях! Който си мисли, че страната е в състояние да извади или да се задължи с въпросната сума за боен самолет, просто не е в час. Особено на фона на неизбежния колапс на Гърция със съответните последици за еврозоната и световната икономика, включително и нашата.
Та всъщност тези оферти за Кфир и F-5 колкото и обидно да звучат, просто показват, че в международен план сме бедняците, които ровят в световната кофа за боклук.
По скоро темата следва да се прекръсти на: "колко самолета ще успеем да модернизираме, до какво ниво и с какъв ресурс".Last edited by centara; 18-02-2012, 12:24.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
centara е много прав и други също са го казвали. Това е положението наистина, модернизация на армията е последното, за което България трябва да харчи в момента.
Но, ако ВВС на България ще купуват нещо въобще, този F-5 ми изглежда много интересна оферта. Поразрових се в историята, Нортроп има няколко такива "коне" - учебно-бойни самолети, които успешно си намират приложение вече 50 години под една или друга форма. Другият е Т-38 Talon (още по-стар). Номерът е в оцеляването - да имаш 20-30 такива талиги, чрез които да поддържаш ядро обучени пилоти, с надеждата че ще дойдат по-добри времена. Това са възможностите на бедняка.
Сметките за купуване на модерни изтребители на фона на световната криза, еврозоната, фалита на Гърция, петролното ембарго на Иран и всичко останало в момента са просто блян.
А ето какво са направили бразилците с този самолет. Да не би БГ да се оценява по-високо от Бразилия?
In October 1974, the Brazilian Air Force (FAB) ordered 36 F-5E and 6 F-5B aircraft from Northrop for $72 million. The first three aircraft arrived on 12 March 1975.[34] In 1990, FAB retired all remaining five F-5Bs, later they were sent to Brazilian museums around the country.[35] In 1988, FAB acquired 22 F-5E and four F-5EF second-hand USAF "agressors" fighters. 15 of these aircraft were part of the 30 units initial batch produced by Northrop.[36]
In 2001, Elbit Systems and Embraer started work on a $230 million Brazilian F-5 modernization program, performed over an eight-year period, upgrading 46 F-5E/F aircraft, re-designated as F-5EM and F-5FM. The modernization centered on several areas: new electronic warfare systems, the Grifo F radar, an air-to-air refueling system, INS/GPS-based navigation, support for new weapons, targeting and self-defense systems, HOTAS, LCD displays, Helmet Mounted Displays (HMDs), Radar Warning Receiver, encrypted communications, cockpit compatibility for night vision goggles, On-Board Oxygen Generation System (OBOGS) and various new onboard computer upgrades. One important capability is the secure communication with R-99 airborne early warning platforms and ground stations.[37]
FAB F-5EM cockpit
Externally, the new aircraft features a larger nose cone that accommodates the larger radar equipment. The first F-5EM was handed over on 21 September 2005.[38] In 7 july 2003, four Rafael Litening III targeting pods were ordered at a cost of USD 13 million,[39] to be used on F-5M together with 3 Rafael Sky Shield jamming pods ordered in 5 July 2006 at a cost of USD 42 million.[40]
In 2009, FAB bought eight single-seat and three twin-seat F-5F used aircraft from Jordan in a US$21 million deal. These aircraft were built between 1975 and 1980.[41] On 14 April 2011, a contract of $153 million was signed with Embraer and Elbit to modernize the additional F-5s bought from Jordan, and to supply one more flight simulator as a continuation of the contract signed in 2000. These F-5s will receive the same configuration as those from the initial 46 F-5s currently completing the upgrade process. The first delivery of this second batch of upgraded jet fighters is scheduled for 2013 and they are to be withdrawn in 2030.[42][43]
In the Cruzex 2006 multinational war games, a Brazilian F-5M made simulated kills on two French Dassault Mirage 2000C and one Mirage 2000N aircraft; achieved using the Derby BVR missile and information relayed from an AEW&C aircraft, the Embraer R-99.[44] In the Cruzex 2010, two Brazilian F-5EMs made simulated kills on two French Rafale aircraft. The F-5EMs approached with their radars off, instead using the infra-red seeker on the Python IV for target acquisition.[citation needed]
Development of the N-156F continued at a lower priority as a private venture by Northrop, which was rewarded by an order for three prototypes on 25 February 1958 as a prospective low-cost fighter that could be supplied under the Military Assistance Program for distribution to less-developed nations. The first N-156F flew at Edwards Air Force Base on 30 July 1959, exceeding the speed of sound on its first flight.[8]Last edited by Dinain; 18-02-2012, 12:39."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Макар че МиГ-21 е сравнително труден за пилотиране, ако ще търкаляме разни самолети, по-стари от мен, не виждам причина да сменяме един ветеран с друг. Със същия успех можем да си вземем и МиГ-21 - хем по-евтино, хем по-познато, хем пилоти има, хем техници, хем ремонтна база.
В този ред на мисли не е учудващо, че Министерството на отбраната като че ли иска още да му удължава живота. На 13 февруари е обявена обществена поръчка за "Сключване на договор за изпълнение на услуга с предмет "Оценка на техническото състояние и издаване на заключение за удължаване на ресурса на самолети МиГ-21" - http://www.aop.bg/case2.php?newver=2...&doc_id=468509
Comment
-
Почти съм сигурен, че немалко бедни държави са се наточили на швейцарските F-5, най-вероятно защото очакват да са в перфектно състояние. Което значи, че и цената им няма да е много ниска като за самолет от категорията на F-5. И ние пак оставаме с празни ръце.
Честно казано много ми е трудно да си представя, че успяваме да поддържаме ядро от 20-30 летци. Днес само да умееш да пилотираш добре, не е достатъчно. Трябва да имаш и навици в използването на все по-сложното и скъпо въоръжение и радари. А електрониката в съвременните самолети е най-скъпия компонент. И пак ще трябва да се бръкнем с няколко стотин милиона лева за модернизация.
Ами пилотите? И те са хора, и те искат да имат семейства и да им осигурят добър живот. Как ще ги задържим, ако на запад ще могат да си намерят работа в гражданската авиация и да печелят в пъти повече?
Не се наемам да правя прогнози, но за съжаление очаквам, че след десетина години, българските ВВС, ако ги има, ще са жалка картинка.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
Добре де! Аз не виждам нищо лошо в това да приемем на въоръжение няколко ескадрили Спитфайър или Мустанг.
Съвсем съм сериозен.
Първо ако нашата авиация разполага с такива самолети винаги ще бъде търсена за участие във филми. От това следва, че нашите пилоти ще летят и то много. На всичкото отгоре ще получават хубави заплати, та покрай тях и армията ни ще се облажи като сключва договори с Киното.
Нали всички това искат-пилотите ни да имат повече летателни часове.
На всички съвместни учения и паради, нашата авиация ще открива и закрива мероприятията.То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
И на мен ми се иска да гледам Спитове и Мустанги, но ако направим това, което предлагаш, ще имаме не военна авиация, а пилотажна група като швейцарските Пилатуси. Все пак целта на въоръжените сили е да създават сигурност, като са в състояние да се противопоставят на някакъв вероятен противник. И не знам как ще закриват съвместни учения, като няма да има с кой да ги проведем.
А колкото до киното - не знам в турските сериали да хвърчат мустанги:-)
В този ред на мисли, бих предложил алтернатива - да вземем 2-3 хубави симулатора и там пилотите да играят в мрежа.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеНо, ако ВВС на България ще купуват нещо въобще, този F-5 ми изглежда много интересна оферта.
Comment
-
F-5 е смешна идея при всички случаи, даже и да ни го подарят. То и за F-16 имаше варианти да ни ги подарят безплатни, но това не значи, че няма разходи (при това доста големи). Безсмислено е да се дават каквито и да е пари за вкарване на въоръжение на самолет по-стар от тези, които ще заменя. В такъв случай по-добре просто да се поддържат в летателно годност МиГ-29 и ако може да се модернизират малко.
Comment
-
Прощавай centara , но именно защото армията ни не е наред нищо друго вече не ни е наред. Първо прецакахме сами армията и вече всичко след това се прецака В с и ч к о! Колкото до самолет:
Израелците купуват 20 F 35 по 96 млн долара парчето и им предлагат още 20 с разрешение за монтаж на родни електроники и въоражения. Договорено през 2010г със стартиране на сделка , веднага щом се отстранят неудачите по самолета и окончателна доставка в срок Ч+ 2 години. А ние ще купуваме по 100 млн втора ръка или прочее недоразумения. То поне модернизираният вариант на F-15SE Silent Eagle така хем комисионните са високи щото и цената добра и съвременен и хем американски и откликваме на дружеският полит натиск.За осъдените на живот и смъртта е приключение!
Comment
Comment