ОК, като се освободя малко.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дали Калашников дупчи релси
Collapse
X
-
Междувременно, можеш да прочетеш нещо по въпроса тук: http://www.fulton-armory.com/fly/index.htm
За стабилизацията на куршумите: http://www.fulton-armory.com/fly/stab.htm
Поведение на малки разстояния: http://www.fulton-armory.com/fly/shortr.htm
Поведение на големи разстояния: http://www.fulton-armory.com/fly/longr.htmНикто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
Fil написа Виж мнениеНе се докачай, Ник...прецесия липсва на близки дистанции...
Дефиниции:
A projectile is said to be dynamically stable, if its yawing motion of nutation and precession is damped out with time, which means that an angle of yaw induced at the muzzle (the initial yaw) decreases.
A dynamic stability factor sd can be defined from the linearized theory of gyroscopes (assuming only a small angle of yaw) and the above dynamic stability condition can be formulated.
Оцветеното в червено е "начален ъгъл на прецесията при дулния срез".
Толкова за твърденията на Фил. Все още чакам дефиниция за термина "истинска прецесия".Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
Аз предлагам този източник http://ada.ru/Guns/ballistic/twist/index.htm
И изобщо тук http://ada.ru/Guns/ballistic/index.htm Вижда се нивото...както и ше потърся книгата на въпросния Генерал така уважаван от Ник и като се подготвим да поизясним кое какво е...прецесия, спирална траектория...увеличаване на пробивното действие с разстоянието и т.н. Почваме по същество
п.п. Ник мани тия улавщини...напиши на български що е прецесия и ме убеди, че този куршум е в прецесия http://zazz.bg/play:25e63b5e
Comment
-
Фил,
На теб повече не мога да обяснявам. Първо, отказваш да приемеш очевидни неща (снимки). Второ, ти дължиш обяснение и то не едно, а няколко:
- Какво е обяснението за по-малкото проникване на куршума при по-малки разстояния, показано в мое мнение по-горе?
- Какво е "истинска" и "неистинска" прецесия?
Сам разбираш, че не мога да те приема сериозно с написаното до тук от теб. Ако искаш някой да ти обърне внимание, дай обяснение на пробивната способност, демонстрирана по-горе; само че не на ниво "проникването ше е тотално-максимално", а на ниво, отговарящо на претенциите ти.Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
Гост
Аз само да попитам: ако действително нестабилността на куршума в първите метри след напускането му на цевта оказва толкова осезаемо значение за пробивността, защо в нито една графика, нито една формула не се отчита? Ясно, че поради сложния характер на явлението е трудно да се опише математически, но би могло да участва в изведените формули под вида на опитно определен коефициент, а такова нещо липсва. Явно влиянието на прецесията за пробивното действие на куршума е твърде незначително от практическа гледна точка.
Comment
-
Nick написа Виж мнениеФил,
На теб повече не мога да обяснявам. Първо, отказваш да приемеш очевидни неща (снимки). Второ, ти дължиш обяснение и то не едно, а няколко:
- Какво е обяснението за по-малкото проникване на куршума при по-малки разстояния, показано в мое мнение по-горе?
- Какво е "истинска" и "неистинска" прецесия?
Сам разбираш, че не мога да те приема сериозно с написаното до тук от теб. Ако искаш някой да ти обърне внимание, дай обяснение на пробивната способност, демонстрирана по-горе; само че не на ниво "проникването ше е тотално-максимално", а на ниво, отговарящо на претенциите ти.
Апелирам за по-сериозно отношение!
За това дето съм дължал обяснения за парадоксалните твърдения на некой си генерал (не казвам неверни, а парадоксални понеже не ги разбирам) и те помолих изрично ти да ги обясниш ти не само не го правиш ами ми вменяваш задължението аз да обясня нещо което с мъка се сдържам да го нарека улавщина ...
Comment
-
AYB написа Виж мнениеАз само да попитам: ако действително нестабилността на куршума в първите метри след напускането му на цевта оказва толкова осезаемо значение за пробивността, защо в нито една графика, нито една формула не се отчита? Ясно, че поради сложния характер на явлението е трудно да се опише математически, но би могло да участва в изведените формули под вида на опитно определен коефициент, а такова нещо липсва. Явно влиянието на прецесията за пробивното действие на куршума е твърде незначително от практическа гледна точка.Last edited by Fil; 27-08-2008, 01:17.
Comment
-
AYB написа Виж мнение... защо в нито една графика, нито една формула не се отчита? ...
Ето още една картинка на променящата се с разстоянието амплитуда на прецесията:
Описанието е, че ъгълът на прецесия в началото достига до 1°, след което се намалява до някакво ниво, при което куршумът се приема, че е динамично стабилен. Всъщност, ефектът е по-сложен, защото е резултат от две осцилации (по-бавна и по-бърза), наречени съответно нутация и прецесия.
Стрелбата по релси е доста нерафиниран експеримент, за да може да се наблюдават обсъжданите ефекти.
ПП. Ето картинка, показваща въртене (R), нутация (N) и прецесия (P):
Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
Nick написа Виж мнениекоето куршумът се приема, че е динамично стабилен. Всъщност, ефектът е по-сложен, защото е резултат от две осцилации (по-бавна и по-бърза), наречени съответно нутация и прецесия.
Стрелбата по релси е доста нерафиниран експеримент, за да може да се наблюдават обсъжданите ефекти.
Да не забравяме, че темата е как един и същи куршум има огромна разлика в пробивността заради увеличена ъголва скорост...
Comment
-
Fil написа Виж мнение...може би съмнението, че имат ефект някакъв върху пробивността...да, но не и на тази дистанция...
И не се излагай със стрелбата по релси, то е толкова научен експеримент по балистика, колкото пикаенето е опит по хидродинамика.Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
Гост
Nick написа Виж мнениеИ не се излагай със стрелбата по релси, то е толкова научен експеримент по балистика, колкото пикаенето е опит по хидродинамика.
Comment
-
Nick написа Виж мнение"Съмнението"? Ти снимките с различната пробиваемост видя ли ги? Разликата е почти 20 инча, какво микро ниво, какво "липсва практически"? Защо въобще оспорваш очевидни неща?
И не се излагай със стрелбата по релси, то е толкова научен експеримент по балистика, колкото пикаенето е опит по хидродинамика.
За какво излагане говориш? Експеримента в релсата дава отговор, какво значение има ъгловата скорост при бронепробиваемостта - оказва се огромно!!! Не го ли виждате??? Или отричаш резултата? И никъде не видях твой коментар по същинската част от тази тема - а именно увеличаване на ъгловата скорост - уверено пробиване на метална броня.
Не, ...говориме за всичко друго, но не и за същината...(дори и да има нутации, прецесии, спирални траектории и всички явления, характерни за по-късната част от траекторията) в ТОЗИ тест при двата изстрела очевидно всичко е идентично само стъпката на цевта различна!!!
Та съсредоточи се върху този факт!!!
Проникването при тестовете на Генерало...нямат никаво значение и смисъл тук! Тук се стреля от ЕДНАКВО растояние...5(пет) метра...никави 50 ярда и 600фута ...защо изобщо намесваш този налудничав тест тук???...и явленията при летенето на проектила в некави късни етапи от траекторията...са за друга тема просто...Last edited by Fil; 27-08-2008, 11:50.
Comment
-
AYB написа Виж мнениеНе знам дали е научен експеримент, но пробива на метални брони е с голяма практическа стойност. А никъде в описанията за боеприпаси и стрелково оръжие не съм срещал изрично да се подчертава, че на няколко метра след изстрела куршума пробива примерно с 20% по-малко.
По-сериозно, ако може, дръжте се културно! Това, че не разбирате (или не Ви изнася да разберете) очевидни неща е Ваш проблем, а не на изнесените от Ник данни.
Sir Gray
Comment
-
Гост
Живо ме интересува как стои въпроса с преминаването на нестабилния куршум, токущо напуснал цевта, през заглушител? Ето това е чертеж на един класически двукамерен заглушител с гумени уплътнения на камерите:
Както се вижда веднага след излизането на куршума от цевта, същия попада в първата камера на заглушителя, нищо не му пречи, нищо не го задържа - значи започва да се държи нестабилно. Следва първото гумено уплътнение, което плътно обхваща куршума при преминаването му. Това няма как да не породи някакъв малък инерционен момент и още повече да дестабилизира вече нестабилния куршум. Следва втората камера, пак гумено уплътнение и т.н. В крайна сметка, куршума след като премине тези препятствия как продължава полета си?
Comment
Comment