If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Циганията... или когато фактите говорят, правозащитниците да мълчат
Казах ти че виждам два различни отговора и по мое мнение лъжеш на дребно и когато ти поставят въпрса ребром клинчиш и се измъкваш с евтини обяснения. Но това не е мой проблем. Запознат съм с Метаезици на софтуерно ниво, ще съм благодарен ако някой ми обясни какво е другото им предназначение...
Ми хубаво, това си е твое право
Както е и мое да не ме интересува особено твоето мнение за моето мнение
"Pressй; fortement sur ma droite, mon centre cède, impossible de me mouvoir, situation excellente, j'attaque." Осмелих се. Осмелявам се. Докрай. И си плащам за това. Не се пазаря.
Етническата принадлежност, според мен, не може да е въпрос на личен избор, защото е пряко свързана с определени етнически характеристики, които по същество са биологично, а не психическо явление. Националното самоопределение, от друга страна, е изцяло въпрос на самоидентификация, защото става въпрос за едно по същество информационно явление.
Точно щатите на които толкова се възхищават някои са наредени по този принцип. Парите определят индивида, най-вече...
А тук обясних кое е моет оопределение за този етнос.
ми примерно туй, че немат писменост; а това несъмнено е предпоставка примерно за липсата на история...
Искаш да кажеш на писана история или иначе казано, на история като наука. Но те като етнос общо взето не представляват исторически интерес за съответната наука, може би защото тя не ги вижда нито като исторически субект (нямали са си държави, горките...), нито като достоен за внимание обект.
Но от друга страна, наличието на собстеван реч автоматично означава и наличие на устна история, която общо взето соти в основата на писмената, ако се позамислим .
ми примерно туй, че немат писменост; а това несъмнено е предпоставка примерно за липсата на история...
Чакай, чакай малко...
Ти нали не свързваш липсата на писменост с липсата на история? Едното е културно явление, а другото е времево, всичко, което е било има история и минало и двете неща са несъпоставими. Дори народите, които нямат писменност имат история, друг е въпросът, че не ни е позната и не е достигнала до нас, поне не в пълен вид. Траките, маите, ацтеките и половин черна Африка, която някои още мислят за обитавана от полуголи варвари преди идването на колонизаторите са все цивилизации, нямащи или с неразчетена писменност. Но с История !
Според мен говориш за липсата на писменна история, което не винаги е фатално - съществува устната традиция на един народ, който често е на базата и на писмената история, а съществуват и свидетелствата на народите, които са в контакт с тях и които имат писменност.
"Pressй; fortement sur ma droite, mon centre cède, impossible de me mouvoir, situation excellente, j'attaque." Осмелих се. Осмелявам се. Докрай. И си плащам за това. Не се пазаря.
Знам го тоз афоризъм, Хауптмане. Обаче ти също така знаеш, че писаната история (така както и историята като вид наука) са присъщи само на определен етап от съществуването на дадена цивилизация, като по същество са по-скоро продукт на този етап. Т.е., не са задължително явление за всяка култура и цивилизация. Да не говорим, че в основата на всяка писана история седят устните истории, които впрочем и досега имат много голяма "информационна мощ" - е, разбира се силно подкопана от други информационни средства. Та да напомня само колко мощна формула на познанието все още е мистичното "един човек снощи в кръчмата ми каза" или пък "един човек на улицата разправяше". Общо взето основната маса от хора се водят именно по подобни източници на информация и техният авторитет, а те от своя страна възлизат, макар и доста отдалеч и странично към устното предание.
Принципно прабългарите също са по-мургавички порави азиатския си произход.
Въпроса е не на етническа черта, а на една маргинална прослойка с разнороден етнически състав.
A, прабългарите въобще не са били толкова мургави. Хич даже.
Дали на социална или на някаква друга основа, проблемът е много ясен -в маргиналността и в подминаването й, в криворазбраното защитаване точно на тая маргиналност. Безнаказаността си е налице. Тя важи и за много други групи, но и за тази. Което не изключва достойни индивиди, и още как! Но въпросът е в доминантата.
Казвам че проблема на маргиналността е в политиката на българското правителство ..... нищо няма да се реши ако тръгнем да избиваме всеки който ние наричаме циганин. Така само ще се задълбочи кризата.
Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Сега ще ви кажа всичко, което мисля за циганите. Моля откъснете се за секунда от споровете си, заровете бойните томахавки и го прочетете. Има риск да повторя нещо от всичко казано ппреди мене, което е адски много. Ако случайно повторя нещо, извинявам се :1087:
И така. В България съществуват три вида цигани. 1. Такива, които успяват да заживеят нормално, да си намерят прилична работа, и наистина да се интегрират. За тях вече е ставало дума. 2. Такива, които са бедни, някои от тях - доста бедни, но не висят на вратовете на сънародниците си. Примери - всички онези метачи по улиците. Също така тълпите цигани от "Чистота" или "Волф" които след края на работното си време наводняват автобусите. Гнусим се от тях, за щото са мръсни и пр. Но все пак имат работа и що-годе се интересуват от положението си. Шапка им свалям на тези хора. Защото най-неприятната работа на света е да си имаш вземане-даване с хорските отпадъци. Без тези цигани ние щяхме да сме... абе и аз не знам какво щяхме да правим без тях. 3. Третият вид цигани са онези, за които говореше Араслан. Тези, които живеят в бордеи, не си плащат сметките и живеят като крадци и просяци. Проблемът е, че това е болшинството от циганската нация, поне едно 2/3 от нея. И тя навлича лошо име на всички останали и превръща думата "циганин" в нарицателно за нещо гнусно.
Точно третият вид цигани ме отвращават. Нека да уточня. Не съм расист и няма и да стана. Преценявам всеки отделен човек сам по себе си, според собствените му заслуги, а не според цвета на кожата му. И именно третият вид цигани ме отвращава до болка.
Ще дам един пример, със столичния квартал "Факултета". Някой пътувал ли е по ж.п. линията Перник-София наскоро, а и по принцип? Скорошните репортажи по телевизията не показаха нищо съществено. Какво представлява този квартал?
Триметровият насип около линията е покрит с паянтови постройки: кочини (виждал съм прасета вътре), клозети и т.н. Склоновете на насипа са буквално заринати с боклуци. Седиш си и гледаш - от горе до долу сметище. Отстрани, до линията - също. Гледаш и се чудиш - дали някой ден влакът няма да дерайлира от тези боклуци?
Точно поради тази причина влаковете в този участък пълзят с по около 10 км/ч. Това дава възможност на пътуващите хубаво да огледат пейзажа, да се насладят на гледката. Абе, хора. Това е лицето на държавата ни бе! Представете си някой западен турист, пътуващ с влак към София. Това е една натоварена линия, по която редовно минават международни влакове. Та какво ще си помисли европеецът, като види това? Какво ще си каже за държавата ни и за хората, които живеят в нея?
Просто не мога да опиша изгледа от влака. Твърде е цветущ. Трябва да го видите с очите си, за да разберете за какво става дума.
Има и друг момент. Виждал съм тайфи циганета, които седят на насипа и гледат влака многозначително. Чувал съм разкази на хора, които минават с влак оттам и циганетата почват да мятат камъни по влака. Така, както се движи с 10 км/ч, прозорците му са идеалната мишена. Всеки път като минавам оттам, изтръпвам.
Просто трябва нещо да се направи. Защото тези цигани петнят лицето на държавата ни. Аз лично не мога да ги понасям. Особено пък просяците. Виждал съм циганин да се качва в трамвая с детенце на ръка, което плаче. Носи го на една ръка, с другата поданся чашката си на пътниците. А междувременно, най-небрежно, с ръката с която държи детето, го щипе, за да плаче то по-силно. Без коментар.
Ще ме попитате: ами алтернативата? За тези във "Факултета" например?
Имам две предложения. 1. Един Т-72. Всъщност и две-три "Комацу" биха свършили работа. Само че не знам това как би се понравило на правозащитниците от Европа... 2. Това е сериозното решение. То също сигурно би прозвучало като геноцид, но друго решение няма. За тези цигани няма бъдеще в градовете. Тогава да се изселят! Да отидат по селата! Защото на село наистина има живот за бедните хора. По селата съм виждал много цигани, които са страшно бедни, но не се оплакват и не пречат на никого. Защото по селата просто няма начин да останеш без работа. Имаш си едно местенце, садиш си картофи, чушки и боб, отглеждаш си две прасета и десет кокошки, и си свързваш двата края. Освен това, за онези цигани по селата, винаги се намира някой, който да им даде временна работа. За помощ при косенето и все такива подобни. Ако всички онези цигани от гетата в големите градове се разпределят по многобройните селца, проблемът ще бъде решен. Защото по селата не само циганите живеят бедно. Не ви говоря за онези триетажни вили, в които заможните граждани отиват да прекарат лятото. Говоря ви за онези стари къщи от началото на ХХ век, в които живеят най-различни хора. И всички живеят бедно, но успяват някак да свържат двата края. Та защо и циганите да не могат?
Естествено. Но май отиваме твърде надалче в криворазбраното фаворизиране и наистина така може да се създава привилегия на етнически принцип.
Права без отговорност няма. Богатство без ЗАКОННИ усилия - също. Няма социално състояние, което да оправдава престъпленията. Няма и етническа принадлежност, даваща основание за претенции а привилегии, освобождаване от отговорности и пр.
Нали ви казвам, когато ония организации организират акция по истинско плащане на тока под надслов: "Аз съм достоен гражданин", нещата ще търгнат на оправяне.
ПП
Разместихга се постовете. Отговорът е за Княза.
Comment