If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Да, тази вечер след работа започвам да обработвам заповедите и като съм готов с всичките - ще обявя резултатите и началото на ход II. В съответната тема във форума (http://gamezone.rpg.bg/), тъй като тук нещата бързо потъват в спама
С това обявявам началото на ход II, подготовката за който трябва да приключи във вторник (тоест дотогава трябва да ми бъдат предадени заповедите за ход II).
Разузнаване.
Разузнаването в играта зависи единствено от играчите. Цялата информация, с изключение на коефициентите за ефективност/тренираност на армиите ще е достъпна за всички. Какво ще споделят помежду си зависи единствено от играчите.
Т.е. единствената "скрита" информация е "бойния дух" и началното ниво на тренираност. По-същественото е, че всеки знае останалото зе всички останали. Всички са в едно и също положение.
А това поражда различни забавни ситуации с политически характер . Да речем, поглеждам си към границата и възкликвам: "Ха, какво парви испанската армия на границата ми?". Или пък някой поглежда нечий бюджет и поръчки за хода и си вика - "Хе, този нищо не си е поръчал за селдващия ход, дай да го нападна тогава". Или трети поглежда разходите на Китай и заключава: "Е, тоя целия свят ли ще завладява". Т.е. пораждат се търкания, което е и двигателя на дипломацията.
Last edited by gollum; 31-01-2007, 15:02.
Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
Налага се, този път реших да не си правя труда да правя система за сигурност на данните и други такива, защото отнемат много време на водещия. А колкото до останалото ... и в шаха се вижда кое къде е, цялата дъска, но това не значи, че е ясен изхода
Тук имате доста възможности, освен това, никой не знае какви са ти намеренията, може само да предполага. А на следващия ход ти можеш да транспортираш армията си по море или суша и тя ще е вече на съвсем друго място. Отделно от това, никой не знае каква е ефективността на армията ти (практически всеки играч е с различна), нито състоянието на бойния дух на армията. А от тия двете неща зависи много. Влиянието на морала е линейно, но в критични ситуации - съществено. Влиянието на опита не е линейно. И от двете зависи изхода на всяко сражение.
Ами можеше и без система за сигурност. Просто единствената налична информация да е картата и всичко останало да зависи от обмена между играчите без участието на водещия.
albireo написа
...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Всъщност така е по-лесно за водене, защото иначе водещият трябва да приготвя множество отделни отчети и да ги разпраща, а така всичко е на едно място. Впрочем, много точно възпоризвежда състоянието на нещата в настолната "Дипломация". Която при правила за война сходни с тези (оригиналните са много зле) и с това състояние на откритост пак е много интересна.
Към Империал: Няма как да е така - нали трябва да има обратна информация (икономическа и за положението на армиите). А тогава принципно трябва да се вземе решение - дали да ги катеря в някакви файлове, които да са труднодостъпни и да пиша поотделно или да направя информацията достъпна за всички. А така по пощата давам съвсем малка информация и всичко останало е онлайн. Но пак възможностите и рисковете са големи.
А с това "без участието на водещия" какво имаш предвид? Да не би да не съм те разбрал?
Е аз смятам, че състоянието на информационна мъгла е къде-къде по-интересно, но както и да е.
messire Woland написа
А с това "без участието на водещия" какво имаш предвид? Да не би да не съм те разбрал?
Имах предвид че играчът ще знае само своята информация и всичко останало ще си научава от другите без да има междинна система (както шпионажа преди) която да товари водещия.
Last edited by Imperial; 31-01-2007, 15:16.
Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
albireo написа
...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Друго е . И е интересно. Но и сега си има стабилна информационна мъгла, засягаща реалните намерения на всеки играч, т.е. дипломацията, което е и целта на играта.
Е аз смятам, че състоянието на информационна мъгла е къде-къде по-интересно, но както и да е.
Имах предвид че играчът ще знае само своята информация и всичко останало ще си научава от другите без да има междинна система (както шпионажа преди) която да товари водещия.
Няма как, нали трябва водещия да обработва ходовете, а това, което много товари е правенето на междинни отчети (които освен другото трябва да са защитени от посегателство). Да се пращат по пощата не става по ред причини, които не ми се излагат тук, а за да се гледат от сайта трябва да има някаква система за сигурност, която си е играчка и така ...
Освен това, както казах, дори и така, дори и при равни сили и коефициенти, видимо положение на силите, резултатите могат да са коренно различни. Системата допуска най-различни решения, с най-различен резултат.
За мен, хубавото на този тип игри дори и при подобан откритост на информацията е, че всички заповеди се изполняват едновременно. Т.е. всеки планира, виждайки текущото състояние на нещата, но не и бъдещото. Така че място за "информационна мъгла" и така има достатъчно.
Въпрос: двам аиграчи залагт ход с елеенти IF THEN ELSE в в каква последователност водещият ще ги разглежда. Въпрос: Единица може ли да бъде използвана в същият ход в които е прикрепена към корпус. Въпрос: предполага ли се че виждаме какво правят другите по време на хода, това го питам за ситуацията IF THEN ELSE. Въпрос: при преговори с неутрални, кога се научава резултатът.
Comment