Kramer написа
Виж мнение
Джин геби написа
Виж мнение
2/Двигателя му АМ-35А действително е конверсия на ниско височинния АМ-38Ф и по тази причина не оправдава надеждите и сваля самолета от серия.Заключението на комисията е "...После установки мотора и облета истребитель МиГ-ЗУ (Д-02) был принят техсоставом 11 ИАП, а самолету Д-05 не повезло, при пробе нового мотора потек маслорадиатор и его пришлось отправить на завод ╧34 для ремонта. В дальнейшем из-за выявленных дефектов самолетов серии "Д" от его приемки авиация ПВО отказалась."
3/ СССР действително имат други самолети качващи пожелателната височина към съответната дата,но им трябват месеци,а вероятно и години да ги докарат до практическа боеспособност.Единичните експериментални образци просто маркират възможността това да се получи.Ако им се дадат 1-2 мирни години вероятно биха се справили.
4/Проблема с височинните изтребители на СССР е основно в невъзможността на промишленото производство да достигне необходимото качество на изработка гарантиращо безавариен полет при условията на съответните височини.Което от една страна засяга работата на двигателя,но по-основни са проблемите с радиооборудването и липсата на обхват .Работата на монтираните му уреди РСИ-3 / 4 е неудовлетворителна.Опита за замяна на чисто картечното въоръжение на МиГ-3 със 2 ШВАК-20(проектирани за нисколетящи самолети) също е обречен.Стрелбата на височина води до чести засечки.
Статия даваща малко яснота по въпроса http://www.airwar.ru/history/av2ww/s...tor/motor.html
Може да се каже още доста в тоя дух,но единствено коректно би било да се твърди,че към посочения период СССР не разполага със сериен височинен изтребител и няма възможност да произвежда такъв в близките месеци-по конструктивни причини,нито в близките години-поради промишлена немощ.Опитите за създаване на многомоторни стратегически бомбери (продължаващи през по голяма част от войната) водят до същия плачевен резултат,по същите причини.Да не говорим за липсата на писти с необходимата дължина и твърдо покритие във районите на евентуални атаки,нито за логистиката базирана до момента предимно на лендлизовска помощ.
Comment