Даркас, но това са типични източни дребни коне - за сасанидските говоря, или просто е някакъв "артистичен" похват.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Участието на траките във формирането на българската народност
Collapse
X
-
"Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.
-
Какви са доказателствата, че зад неговият образ стои Византия"Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.
Comment
-
Най-разпространената теория е, че е изработен по времето на хан Тервел, символизирайки повишения статут на новата държава и потъпканата Византия. Обаче, не се връзва. Не е задължително, разбира се. Може би просто изобразява ловна сцена /обаче има ли по това време още лъвове тук?/ или е повтаряна по навик друга символика. Само че Мадарският конник е уникат- няма други такива паметници, за който със сигурност да се знае, че са дело на Аспаруховите прабългари и не може да се направи паралел.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Най-разпространената теория е, че е изработен по времето на хан Тервел, символизирайки повишения статут на новата държава и потъпканата Византия
Аз например съм се чудил защо точно това място е подбрано - вярно е че е близо до Плиска, но не чак толкова. Никакакво особено сражение не е имало на това място или поне не знаем за такова. Аз по-скоро си мисля за някакво религиозно значение, но не знам доколко има хляб в това."Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.
Comment
-
Е нали флага на тема Тракия е лъв?!Не 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
Comment
-
Към Роман :
1.Добре,ще се пиша по малко,но прощавай не всеки път мога да вадя данни за итинерарии или някои други неща ,които са непознати във форума.
2.Никой не е поставял,бях дошъл по рано,но бях си забравил паролата.
3.Казах ти ,че тези мотиви "религия и фолклор" съм ги взел от Иван Венедиков-
3.Той пише за
-календите в древна тракия:;
-самодивите/възможно е ида са славянски/
-остатъци от култа на Залмоксис;
-змейовете;
-остатъци от други празници на Дионис;
-русалийски игри липсват ,например в Румъния/романска /държава
-Борис пита позволени ли са кукерските игри;
-Трифун Зарезан
Comment
-
Какво искаш от мен,да ходя на въже.И други участници понякога са по резки, но ти постоянно гледаш ,моите "трески".Сигурно си заслужих забраната,но никога не съм нападал някого лично и съм вземал извинение от всички.
Иван Венедиков ,,разяснява как в Тракия ,календите са променени.
В житието на Св. Дасий той ни дава пример ,как се празнуват в Мизия/Доростол/.
Comment
-
Всички си имаме трески, но се опитваме да си ги дялкаме доколкото е възможно.
А аз просто ти зададох един елементарен въпрос.
P. S. Аха, променили се календите значи. Може ли малко повече подробности за това?Last edited by IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS; 23-02-2008, 16:33.
"oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.
Comment
-
Rizar, самодивите и русалките са типични славянски фолклорни образи, змейовете се срещат от Уелс, през др. Гърция до Маджурия- не може да се каже какъв е техният произход. Св. Трифун е християнски образ, ако зад него се крие някакво древно оргиастично божество, не можем да кажем със сигурност кое е то. Във всеки случай траките са имали по-ралична представа за Дионис, ако визираш него.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Юлиан Август написазмейовете се срещат от Уелс, през др. Гърция до Манджурия.
Comment
-
Присъствието на змей/дракон/ламя/левиатан, не може да бъде никакъв белег за някаква народност. Това е един от "универсалните" митологични образи, също както образът на потопа и на дървото на живота."Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.
Comment
-
Ето два цитата от Теофан, които могат да ни помогнат малко да си изясним пъстрата и твърде неясна етническа картина в региона към началото на V² век, преди нахлуването на славяните.
1. За присъствието на неасимилирани тракийски племена:
"През тази година (505 г. - бел. пр.) била изпратена от император Анастасий войска от готи, беси и други тракийски племена, които били предвождани от стратега на Изтока Ареобинд, сина на Дагалайф, редовен консул."
2. Една интересна случка, показваща наличието на латиноезичен елемент сред ромейския обоз и по-точно сред мулетарите, които може и да са от местното романизирано население в района на Хемус:
"А Коменциол, който се криел в горите на Хемус, излязъл с Мартин. И като заварил хагана (на аварите - бел. ². С. А.) най-неподготвен, понеже множеството варвари били разпръснати из Тракия, нападнал го по времето на първата стража (Това става през 587 г. - бел. ². С. А.). И този подвиг щял да бъде едно от най-големите му дела, ако по някаква случайност начинанието му не пропаднало. А именно, когато едно животно обърнало товара си, някой извикал на бащиния си език (латински - бел. ². С. А.) към господаря на животното да изправи товара му: "Torna, torna, frater!"** Но господарят на мулето не чул вика, а войниците чули това и като предположили, че неприятелите ги нападнали, обърнали се в бягство, викайки със силни викове: "Torna, torna". Хаганът пък обхванат от голям страх, неудържимо побягнал. И могло да се види как аварите и ромеите бягат едни от други, без никой да ги преследва."
** "Назад, назад, брате!" Torna като военна команда се среща и у Псевдо-Маврикий. Цялата военна терминология по времето на император Маврикий и Хераклий е латинска - бел. пр.Last edited by IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS; 24-02-2008, 11:16.
"oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.
Comment
Comment