Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кой е погребан в гроб ¹39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Тъй като това, което правя, не е много редно, след 2-3 дни ще изтрия прикачените файлове.
    Успях да намеря книгата на Инкова. Пускам 2 откъса: изводите и това, което се отнася до мухите. По-нататък ще сканирам и това, което се отнася до предполагаемото осоляване. Ако някой го интересува нещо по-специално - да каже.

    Comment


      #62
      На мене това за мухата ми звучи убедително :tup:
      A strong toun Rodez hit is,
      The Castell is strong and fair I wis...


      блог за средновековна балканска история

      Comment


        #63
        12. Установеното използуване на Калояновия пръстен като печат е свидетелство, че Калоян е водел кореспонденция от характер и значение, налагащи гарантирането на нейната достоверност.
        установено къде? ако наистина е установено - значи краи. ама има ли такова?
        краи солун е по - топло. но в другата тема ми беше казано че с мърта е в началото на октомври.
        ЕВРИКА - http://www.univie.ac.at/forensic-ent..._ser_graph.htm еи тва търсих.
        1 готина месарка - http://photo-cult.com/showpic.php?id...8c7e0ceb99d081 :twisted:
        Last edited by tonev; 15-04-2007, 12:39.
        Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

        Comment


          #64
          tonev написа
          установено къде? ако наистина е установено - значи краи. ама има ли такова?
          краи солун е по - топло. но в другата тема ми беше казано че с мърта е в началото на октомври.
          ЕВРИКА - http://www.univie.ac.at/forensic-ent..._ser_graph.htm еи тва търсих.
          1 готина месарка - http://photo-cult.com/showpic.php?id...8c7e0ceb99d081 :twisted:
          За пръстена - установено е по износването му, че е ползван като печат, което се вижда и от изписването в негатив, т.е. той по принцип си е предназначен за печат (а може би и по размера и теглото му - 60 гр).

          Тонев, можеш ли да свържеш даденото в линка за мухата с откритото при останките? Т.е. колко време е минало между отлагането на яйцата до погребването според линка? Защото аз виждам в графиките в линка (доколкото се ориентирам) по-различни времеви периоди отколкото дадените в книгата на Инкова.

          Comment


            #65
            горе - долу толкоз - до 12 дни. ама износването може да е от всичко... слагане на бронирани ръкавици . а няма намерен документ нали? тоес това което е като извод за мен е не коректно.
            предполагам че не ти излиза защото мериш при температура 36 С а трябва при 20 С - средна т за периода.
            Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

            Comment


              #66
              Масовостта на находката говори, че трупът на погребания е
              бил достъпен за мухите в продължение на дълго време, поради което те са могли да снесат достатъчно яйца. Местонахождението на установените какавиди и имаго дава основание да се смята, че трупът е престоял на открито достатъчно време до завършване на ларвното развитие на тези мухи, т. е. 6—8 дни. Ако трупът е бил погребан своевременно и завършването на ларвното развитие е ставало, когато той е вече погребан, ларвите на мухите в резултат от предкакавидната миграция щяха да напуснат дрехите на трупа, където са били намерени. В нормални случаи ларвите мигрират близо до повърхността на почвата, какавидират там и излюпените от тях мухи излитат на открито. Намирането на какавидите в гроба на дълбочина 150 см говори, че те са били вече какавидирани по време на погребението, т. е. изминали са не по-малко от 6—8 дни от смъртта.

              Това означава, че тялото е престояло непогребано минимум 6 дни.

              Максималният период, през който този труп е държан на открито (не-погребан), е 12—15 дни, т. е. ако дотогава не е бил погребан, от какавидите щяха да се излюпят мухите-имаго и
              в находката щяха да липсват части от имагото.

              Позволявам си да не се съглася с така определения максимален срок от 12-15 дни. Авторът на това заключение определя този максимален срок, приемайки, че всички яйца са снесени едновременно, веднага след настъпването на смъртта. Но ако са снасяни яйца през цялото време до погребението, този максимален срок може да бъде удължен допълнително.

              Като се има пред вид сезонната динамика в числеността на видовете от този род и голямата масовост на находката, може да се направи изводът, че снасянето на яйцата е станало в периода на сезонен максимум (или близо до него), т. е. в периода юли—септември.

              Смъртта на ЦАР Калоян настъпва в началото на октомври. Това е малко извън сезонния максимум, но пък край Солун сигурно е било сравнително топло.

              В този случай наличието на
              установеното твърде голямо количество от хлоридни минерали в металните копчета и, общо взето, силно разложеното състояние на всички метални материали в погребението — копчета, диадема, сърмена украса, — обусловено от контакта с непроизхождащи от почвата корозионно активните хлориди, би могло да бъде обяснено с вероятното осоляване на трупа, наложено от пренасянето му на дълго разстояние в топлото годишно време на периода юли—септември.

              В "Житието на Св. Сава" се отбелязва, че тялото на цар Калоян е било осолено: "понесоха мъртвия си цар със себе си; а понеже се бояха от дългия път, те разрязаха корема му като извадиха всичките му вътрешности и тялото му осолиха, отнесоха го в своята страна."
              Тук ще се въздържа от коментар. Нека някой химик да се произнесе.

              Калоян (от гроб ¹39 - б. ².С.А.) умира на около
              40-годишна възраст.

              Цар Калоян умира на не повече от 39 години.

              В съответствие с общественото положение е притежаваният от него златен пръстен-печат

              Точно златният пръстен не отговаря на общественото му положение, обаче. Вярно, че името съвпада (макар, че той всъщност се е казвал Йоан, а Калоян и Скилоян са псевдоними), но липсва титлата, на която царят изключително много е държал.

              От друга страна, многократното използуване на пръстена не само с частна, но и с официална сфрагистична цел е още един сериозен аргумент за високия сан на Калоян, притежаващ това изключително право в средновековна България.

              Точно цар Калоян да използва печат, в който не фигурира титлата му?:sm186:

              Специфичният военен характер на пурпурната туника-скарамангии, съставяща заедно с вероятния пурпурен златотъкан плащ, червени обувки и диадема най-висшата форма пълно тържествено воинско облекло, е указание че Калоян е погребан като най-висш военачалник.

              Да се приема, че това е погребение на висш военачалник само заради един пурпурен скарамангий (не съм сигурен какво точно е оцеляло от него и как е идентифициран като такъв) не е много убедително.
              Ето едно определение на думата скарамангий: "длинное парадное одеяние византийских чиновников; особенно пышный скарамангий носил император."; "царский (императорский - б. ².С.А.) скарамангий был белым, златотканным или пурпурным"
              Още за скарамангия:
              "... scaramangion била горна дреха, която по произход била източна (персийска или арабска - б. ².С.А.), а може би и варварска (готска - б. ².С.А.). Тя била в IX и Х век предимно военна дреха, един вид кафтан, която са носели във време на езда императори и висшите военни и граждански чинове и за някои се смятала като парадна дреха. Приготвяла се тя от копринени и изобщо от скъпи материи и е имала разни бои (бяла, розова, синя, пурпурна и пъстра от разни бои и десени) според лицето, което я носело."
              И още нещо, пак на руски:
              "Скарамангия — Первоначально скарамангией называлось платье для выхода, позднее — основной парадный костюм византийского двора, отличавшийся разнообразием орнамента и роскошью... ... Поверх скарамангии носили разного вида плащи и инсигнии (дивитисий, хламиды и т. д.). Обычно из своих апартаментов император выходил в скарамангии, когда переходил в Хрисотриклин, надевал сагий (плащ, който императорът надява върху скарамангия, според съчинението за церемониите на Константин Багренородни - б. ².С.А.), во дворце «Дафны» — дивитисий, а в восьмиугольной палате — хламиду и венец..."

              От друга страна, светският характер на наличната в погребението диадема символизира и заеманото от него изключително място в държавната йерархия на Второто българско царство.


              От така изложеното става безспорно ясно, че:
              1. Погребаният е с много висок ранг.
              2. Погребан е в топлото време на годината (юли-септември)
              3. Погребението му е извършено минимум 6 дни след настъпването на смъртта.
              4. Въпреки високия си ранг и многото време до погребването, той е положен в дървен ковчег.
              5. Получил е някаква рана на главата при неизвестни обстоятелства. Тази рана не е предизвикала смъртта му.
              6. Умрял е на ок. 40-годишна възраст.


              Не толкова безспорно, но почти сигурно е, че:
              1. Покойният се е казвал Калоян.
              2. Умрял е далеч от Търново.
              3. Както вече казах, не се наемам да коментирам осоляването...


              Всичко казано до тук не отхвърля възможността, погребаният да е цар Калоян. Има доста съвпадения. Но и не доказва категорично тази възможност. Остават доста въпроси.

              Спорно остава:

              1. Дървения ковчег.
              2. Липсата на титла върху пръстена.
              3. Хлътването на настилката върху гроба.
              4. Притеснително е и категоричното мнение на повечето археолози, че това не е Цар Калоян.

              tonev написа
              а няма намерен документ нали? тоес това което е като извод за мен е не коректно.
              Ако имаше намерен някакъв документ, подпечатан с този пръстен, нямаше да има сега какво да се дискутира. А пръстенът сигурно е бил печат, защото буквите са в негатив.
              Last edited by IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS; 17-04-2007, 11:07. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

              "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
              It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

              Comment


                #67
                а копчетата? тъканни ли са били? що никои не ги показва? а диадемата? тока? нищо друго освен пръстена метално ли няма? аааа къде ги крият? императоре да разбирам ли че си съгласен с мен че начина на формулиране на извод 12 е некоректен?
                и ако наистина е толкоз използван в ватикана поне 1 листче ли няма запазено? а да питам какво е станало с унгарските архиви?
                Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                Comment


                  #68
                  Здравейте и от мен.

                  Хана, обръщам се към теб с молба да пуснеш (ако присъства в книгата на Инкова) пълният списък на намерените предмети в гроба. Както Тонев спомена, не можем да градим хипотези, докато нямаме пълната картина на намереното. Останалите предмети, евентуално, могат да допринесат към изводите.


                  Прави ми впечатление, освен това, че всички спорят за наличието на ковчег, но всички пропускат, че ковчегът не се състои само от дърво. Има ли намерени гвоздеи, или други метални предмети от обков, които да водят до заключението, че е имало ковчег ?

                  Поздрави,
                  Медка
                  Pauke !

                  Comment


                    #69
                    Уважаеми съфорумници,
                    1. Книгата е близо 200 стр
                    2. Скенерът ми хич не е от най-бързите
                    3. Книгата е библиотечна и е подвързана по онзи соц. начин, по който е много трудно да бъда разтворена докрай и напъхана в скенера, освен ако не седна отгоре му
                    4. Навън е пролет

                    Ще сканирам малко по малко нещата.

                    П.П. Няма списък, изведен едно по едно. Има споменаване на ковчега и гвоздеите по него, ще го пусна. Най-много са описанията на остатъците от дрехите. Има и много размазани снимки, които няма смисъл да пускам - все едно нищо не се вижда.
                    Last edited by Хана; 15-04-2007, 18:03.

                    Comment


                      #70
                      tonev написа
                      а копчетата? тъканни ли са били? що никои не ги показва? а диадемата? тока? нищо друго освен пръстена метално ли няма? аааа къде ги крият?

                      9... На главата му са поставени тържествен судариум или шлемовидно покривало и диадема, изработена от скъпа, вносна, злато-тъкана материя, позлатен венец и бисерни нанизи, на ръката му е оставен златният пръстен-печат

                      Намерените копчета са метални. Ще е интересно, ако някой може да пусне снимки на тези артефакти... А пръстенът не е бил поставен на ръката му...
                      tonev написа
                      императоре да разбирам ли че си съгласен с мен че начина на формулиране на извод 12 е некоректен?
                      tonev написа
                      и ако наистина е толкоз използван в ватикана поне 1 листче ли няма запазено? а да питам какво е станало с унгарските архиви?

                      За извод 12:
                      12. Установеното използуване на Калояновия пръстен като печат е свидетелство, че Калоян е водел кореспонденция от характер и значение, налагащи гарантирането на нейната достоверност.

                      Установено е, че е използван, заради студената деформация на метала. Това не се наемам да го коментирам, а и няма голямо значение. Щом е създаден този печат, той сигурно е използван.
                      Всъщност с такива печати не са се подпечатвали директно хартиените документи, а восъчните печати, които са се разчупвали при отварянето на писмата, с което, на практика тези печати са се унищожавали. А колкото до извода, че кореспонденцията, водена от Калоян е налагала гарантирането на нейната достоверност, това е съвсем естествено. По принцип, тези печати затова са се и правели.
                      airman написа
                      Прави ми впечатление, освен това, че всички спорят за наличието на ковчег, но всички пропускат, че ковчегът не се състои само от дърво. Има ли намерени гвоздеи, или други метални предмети от обков, които да водят до заключението, че е имало ковчег ?
                      Има намерено даже буково дърво. За обков не знам. По-важното, обаче е не, дали е имало или изобщо не е имало (което е просто абсурдно) ковчег, а защо тялото не е положено в мраморен или друг по-свестен саркофаг.
                      Last edited by IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS; 15-04-2007, 19:23.

                      "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                      It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                      Comment


                        #71
                        Някъде из форума пусках такава информация, но вероятно се е загубила.
                        През пролетта на 1974 г. посетих В.Търново и обикалях из старините му. Случайно се запознах с една възрастна жена, която живееше в църквата Св. 40 мъченици. Мисля, че се казваше баба Мария(може и да бъркам името). След доста години, гледах по телевизията филм с нея. Много интересна личност. Тя всъщност беше по това време безплатният гид и екскурзовод в църквата. Аз тогава от нея чух, че предната година , вероятно есента е намерено Калояновото погребение. Самият гроб се намира под плочник, който е бил послан около църквата. При разрушаването и обръщането и в джмия, върху плочника е положена стената на джамията, без да се копае надолу за основа, а се е свързала стената с остатъците от оригиналната стена. Когато започват разкопките и реставрациите, се разрушава турската стена до основата и се стига до плочника. Там се виждала вдлъбнатина, която говорела за погребение под плочите. Подобно погребение бабата ми показа на още едно място, върху което тогава стоеше дървена подпорна греда от съвременния защитен покрив. Този гроб не беше тогава още разкопан.
                        Бабата разказа как се е стигнало до разкопаването. Предния ден археолозите нещо презорили с ракията и дошли махмурлии. Нещо ги обхванал трудов героизъм и един от тях предложил да дигнат плочите и да видят какво има отдолу. Грабват кирките и почва една вандалска дивотия, която всъщност стои в основата на сегашните ни прения. Защото ако го бяха направили както се полага, много от въпросителните щяха да отпаднат още тогава. Та стигат те до някаква дълбочина и започват да се виждат костите на покойника. И тогава единия вдига една буца пръст и почва да я разтрошава. Излизат кости от ръката на мъртвеца и едно черно нещо метално. Бабата твърдеше, че лично тя е измила на чешмата костицата и свалила пръстена от нея. Т.е. пръстена е бил на пръста на Калоян, а не в шепата му!!! По късно започва спор за хералдичесското животно на пръстена и бабата твърдеше, че не е някакво измислено животно, а лъвче! Какво е, се вижда от многобройните снимки. Като прочитат надписа на пръстена, уважаемите археолози изпадат в делириум и се сещат каква са я свършили. И по нашенси решават да я омажат още повече. Зариват набърже гроба и почват отначало бавничко, с четка и шпакла, както го пише по книгите! И така става още по-голяма дивотия. Всичко в гроба се омешва така, че после да се чудят следващите изследователи, какво да правят!!!
                        По отношение възраста на покойника бабата разказа, че дошли трима специалисти антрополози. Почнали да разглеждат костите и да спорят на колко е години погребания. Тичали из църквата и размахвали кокалите. Стигнало се до такива сцени, че щели да се сбият с бедрените кости, като с боздугани. Може и да са счупили някоя кост. Спорът бил в диапазона 30-40 г. Сега виждам, че това е основното твърдение - 35-39-40 г.
                        Чак по- късно е направено изследването на пръста около скелета и са открити остатъците от дрехите и останалия гробен инвентар. Но той е много скромен. Освен копчетата от дрехата и остатъците от сърмени украси, като че ли няма други метални предмети. Спомням си, че саванът с който е погребан имал свастикообразни шевици. Та Хитлер тоя знак не го е измислил пръв, а май го е преписал от нас!!!
                        В тази връзка искам да изкажа и моето мнение за гроб ¹ 39 и кой е лежал в него:
                        До момента не ми е известно да е намерено погребение на наш владетел от ВБЦ, че и от ПБЦ. Не слагам тук погребенията от Вознесенка и Малая Перешчепина. Та време беше да се появи и такова погребение. Въпреки всички обратни доводи.
                        Факта, че погребението е извършено непосредствено до стената на църквата Св.40 мъченици, естествено води до съмнение, поради точната датировка от колоната на Ив.Ас ²². Видях по-горе твърдението, че вероятно строителните работи са извършвани през 1228 г. Струва ми се, че близоста на царската църква на наследник от династията, не бива да ни очудва. Това е начин да се легитимира владетелят като посочва преките си роднини и предшественици. Върху гроба може би е имало кръст или надпис, който годините не са пощадили, но във всички случаи царят е знаел за Калояновото погребение и се е съобразил с него. Църквата се строи за да ознаменува голяма победа. А Калояновата победа още е помнена и са били живи някой от участниците в нея. Няма нищо по-логично църквата да се построи до гроба на също такъв прославен предшественик и пряк роднина. Пантеоните са били известни през този период.
                        На мястото на стената може да е имало по-ранен градеж, който да е пристроен и използван за стена на новата църква. Наоколо е манастирски комплекс. Мисля, че няма намерени основи на друга църква от по-ранен период. И ако е имало такава строена от баща му и от чичовците му, какво по логично продължение може да е построяването на нова и по-голяма църква, отговаряща на величието му и мястото на страната ни в тогавашния свят!
                        Не ми стана ясен спора за пръстена и защо няма отпечатъци от него в архивите във Ватикана и Унгария. Той е ползван за пръстен печат и то за поставянето му върху разтопен восък. Този восъчен отпечатък при отваряне на писмото се счупва и унищожава. Друго нещо са оловните, сребърните и златни печати, които са били прикрепяни към документи за собственост или феодални права, и е трябвало да стоят и да доказват автентичноста на документите. Такива имаме на някой от запазените 7 грамоти на наши царе, подарявали земи и имоти на манастири или разрешаващи търговия на италиански и др. търговци.
                        Преди години се изказа мнението, че това е пръстен подарък от папа Инокентий ²²² при сключването на унията - 1203-4 г. Тогава той дава на Калоян титлата REX - крал. Да ама нашия искал да е цар, което е доста по-различно като титла и е по-близко до ромейския василевс. И независимо от папската институция! Това вероятно обяснява липсата на титла върху пръстена, тъй като спорът продължава между двете страни. Обяснява и правописната грешка, която наш златар не може да допусне, щото ще има кръц на вратлето и повторение на поръчката. И странното животно, което прилича, ама не съвсем на познатите български гербове от по-късни времена. А носенето на папския подарък естествено и било гордост за Калоян и елемент от политиката му към Латинската империя. И пред Солун не може да не е бил на пръста му, тъй като е очаквано воденето на прегорвори след превземането на града владян от латинците(Бонифаций Монфератски е убит преди това около града, който му бил даден във владение) и поредна преписка с Инокентий ²²².
                        Също не ми стана ясно, защо се поставя въпроса с ковчега на Калоян? И да го е имало, едва ли ще предпази тялото от насекоми и др. гадини. Ако това е въпроса.
                        Аз лично се чудя, защо няма например оръжие в гроба и монети (поне една), които да осветлят датировката. Но тези които са го погребвали най-малко за това са мислели.
                        Има твърдение, че погребението е извършено тайно и прибързано, едва ли не скрито. Обаче фактите говорят, че приемникът му е бил сестриният му син Борил. Той за да легитимира власта си, се оженил за жената на Калоян, която била куманка. За какво му е да си я легитимира, като е близък наследник. Може би най близкия след Йоан и Александър, които пък били преки наследници на стария Асен ². И защо да преследва мъртвия, като се жени за жена му. Роднината - царя умрял - да живее новия цар! Освен чисто личния въпрос за заемането на властта, Борил продължава политиката на Калоян за войни с латинците и чак след битката при Пловдив започва по-умерена политика. Просто не е имал качествата на чичо си. И военни и политически!
                        След всичко до тук, мисля че всички разбраха моето мнение по въпроса.
                        И още нещо. Името! Името на Калоян - Йоаница, Йоаникий, Йоан, Скилойоан-кучето Йоан, Калойоанис- хубавия Йоан. Така - хубавия Йоан му викали развратните гъркини, докато бил заложник в Константинопол. И като ги скъсвал от чукане. И където така намразил за гадните им византийски номера, че после при Варна и на други места здраво са си изпатили и мъжете им. Ако се абстрахираме от пикантния елемент, ще си отговорим защо намерения скелет на покойника е с ръст 188 см. Нещо невиждано за ония години. За илюстрация ще посоча, че броните от музея Владислав Варненчиек са за яки и здрави мъже по 130 -150 см. В средата на 15 век!!!
                        Не случайно на руския цар Петър ² му викат и Велики. И той бил с ръст към 2 метра. Тогава в 13 век това е имало голямо значение.

                        А казват, че размера не бил важен, а? !!! :fahr39:
                        Last edited by танкиста от Харков; 15-04-2007, 20:58.
                        От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

                        Comment


                          #72
                          танкиста от Харков написа
                          Грабват кирките и почва една вандалска дивотия, която всъщност стои в основата на сегашните ни прения. Защото ако го бяха направили както се полага, много от въпросителните щяха да отпаднат още тогава. Та стигат те до някаква дълбочина и започват да се виждат костите на покойника. И тогава единия вдига една буца пръст и почва да я разтрошава. Излизат кости от ръката на мъртвеца и едно черно нещо метално. Бабата твърдеше, че лично тя е измила на чешмата костицата и свалила пръстена от нея. Т.е. пръстена е бил на пръста на Калоян, а не в шепата му!!!
                          А дали не е възможно въпросните какавиди също да са били на повърхността и да са се свлекли по-надолу, при костите по време на т. нар. вандалско копаене?
                          танкиста от Харков написа
                          Та Хитлер тоя знак не го е измислил пръв, а май го е преписал от нас!!!

                          Това сигурно беше шега. Този знак е измислен много преди да ни измислят нас, българите.
                          танкиста от Харков написа
                          Това е начин да се легитимира владетелят като посочва преките си роднини и предшественици.

                          Точно Йоан Асен е имал най-малка нужда от легитимация. Та той е син на славния цар Асеня Стари! Освен това, в надписа от църквата той се хвали само със собствените си подвизи в Романя, без да спомене нищо за великия си баща и славните си чичовци. Така ли е искал да се легитимира и да покаже връзката си с Асеневата династия? Всъщност Йоан Асен построява тази църква едва в 1230 г. - 12 години след като взема властта. Ако е търсел легитимация с този строеж, той е щял да го започне още през 1218 г.
                          танкиста от Харков написа
                          Църквата се строи за да ознаменува голяма победа. А Калояновата победа още е помнена и са били живи някой от участниците в нея.

                          Това, че църквата се строи за да ознаменува голяма победа, на какво основание го твърдите? Всъщност, надписът в нея наистина ознаменува голяма победа, но на самия Йоан Асен, а не на неговите славни предшественици. Когато е започвал строителството на храма обаче, тази победа още не се е била състояла. Така, че Асеня едва ли е имал нея предвид. Ако е имал предвид друга, защо ли не я споменава?
                          танкиста от Харков написа
                          Не ми стана ясен спора за пръстена и защо няма отпечатъци от него в архивите във Ватикана и Унгария

                          Ако този пръстен не е на ЦАР Калоян е ясно защо. Ако беше пък на ЦАР Калоян може да не е оцелял при разчупването на восъчните печати. Според мен Калоян просто не би използвал такъв печат, без титла.
                          танкиста от Харков написа
                          Преди години се изказа мнението, че това е пръстен подарък от папа Инокентий ²²² при сключването на унията - 1203-4 г. Тогава той дава на Калоян титлата REX - крал. Да ама нашия искал да е цар, което е доста по-различно като титла и е по-близко до ромейския василевс

                          Това е интересна хипотеза, наистина.:sm186:
                          танкиста от Харков написа
                          И странното животно, което прилича, ама не съвсем на познатите български гербове от по-късни времена.

                          Подобно животно съм виждал върху една монета на Йоан Шишман. За съжаление, в момента няма как да я покажа.

                          танкиста от Харков написа
                          Ако се абстрахираме от пикантния елемент, ще си отговорим защо намерения скелет на покойника е с ръст 188 см.

                          Нямаме никакви сведения за ръста на Цар Калоян. Повечето изследователи приемат, че Асеневци са били "все едри и силни мъже", на база сведението на Георги Акрополит, че Иванко "на ръст бил много висок". Страшно доказателство!
                          Last edited by IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS; 15-04-2007, 23:00.

                          "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                          It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                          Comment


                            #73
                            танкиста от Харков написа
                            За илюстрация ще посоча, че броните от музея Владислав Варненчиек са за яки и здрави мъже по 130 -150 см. В средата на 15 век!!!
                            Ти сериозно ли ги говориш тея глупости, или.... ?!
                            Pauke !

                            Comment


                              #74
                              Уважаеми Ариман.
                              Музеят е отворен за всички.Иди и разгледай рицарските брони и виж колко са големи. Те са оригинални и са някъде от края на 15 в. Подарени са на МНО и варненския музей от полското МНО през 70-те г. :fahr39:

                              Уважаеми Императоре,
                              Уважавам доводите ти, но те не променят мнението ми. За развитието и живота на какавидите можеш да попиташ компетентни хора. Аз просто споделих това което бабата лично ми разказа. Тогава говорих с нея повече от час и тя мисля, че беше откровенна и нямаше какво да крие.
                              Категоричното ми мнение е, че Иван Асен ²² е знаел за погребението на чичо си. И вероятно е имало някакъв кръст или нещо което да посочва мястото. Затова при неговата строителна дейност се е съобразил с мястото, канона и пр. неща, които сега не можем да знаем и е строил не върху гроба, а точно до него. Ситуацията с военните му победи и опита да се легитимира като владетел и продължител на славни деди личи от другата колона, която както знаят всички е от Омуртаг. И ако това не е опит за легитимация - здраве му кажи!!! После, защо да не е имало в църквата или около нея още колони или други свидетелства за баща му и чичовците му, които са се загубили или са били унищожени във времето. А е останал само гроб ¹ 39. Откритите или унищожени други погребения наоколо може да са и на Асен и Петър, но да нямат такива пръстени, още повече, че са убити от заговорници, там на място.
                              Въпреки, че според мен мястото на стария Асен е до неговата църква Св. Димитър, пред която започва въстанието на братята. Но, кой знае какви са били вижданията на атентаторите и Иванко и къде са го погребали. Предвид времето, мисля че, убитият вече не е представлявал интерес за убиеца и вероятно близките му са го погребали където счетат за добре.
                              А това, че в надписа на колоната не се говори за предците на Иван Асен ²², вероятно е негово лично виждане, с което е искал да остане в историята.
                              Казва ли ти някой!!! :fahr39:
                              Last edited by танкиста от Харков; 16-04-2007, 10:20. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                              От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

                              Comment


                                #75
                                Тук може да се добави и за съдбата на скелет ¹95 от църквата св. Петка в подлеза на ЦУМ, намерен през 1953г. Е, ако и той беше запазен, а не потрошен при разкопките, а и след откриването му – загубен, може би доста въпросителни около слуха за гроба на Васил Левски щяха да отпаднат.
                                Така че историята около откриването на гроб ¹39 е възможно да си е напълно достоверна.

                                Comment

                                Working...
                                X