mitaca написа
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кой е погребан в гроб ¹39
Collapse
X
-
Хана написаАз като лаик да попитам: възможно ли е ларва на муха да се запази 7-8 века? Това не е ли нещо тленно?Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.
Comment
-
gollum написаTonev, може и да се лъжа (като малък се интересувах от биология и специално от насекоми, но беше отдавна), но ларвата на мухата мисля, че няма хитинов екзоскелет, а е мека, като червейче.
пп. и са открили наи - вроятно не ларва а каквида. освен ако ларвата не е умряла от нещо. от солта? от червеиче до червеиче разлика бол.
например има тип плоски червеи и тип кръгли червеи, има един любим мене клас многочетинести червеи които имат дебела хитинова обвивка.
ппп. някои може ли да пусне 1 описание на смърта на Цар Калоян че да опитаме с другите колеги да поумуваме дали не е болест.Last edited by tonev; 12-04-2007, 04:00.Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.
Comment
-
Tonev пожела изворови данни и ще ги приведа - така обсъждането ще бъде много по-ползотворно. Но за смъртта на Калоян ще отворя специална тема, в началото на която ще постна изворите. Мотивите ми:
1.Темата, в която пишем тук, е за официалния ритуал на 19 април - обсъждането за идентификацията на скелета и за това как е умрял Калоян са отклонения от нея.
2.Въпросът за Калояновата смърт и въпросът за погребания в гроб ¹39 са различни въпроси - това според мен налага отделяне на темата.
3.Мисля, че отделянето се налага и по методически съображения: докато аргументираме хипотезите си по въпроса за смъртта с хипотезите си по идентификацията на скелета, доникъде няма да стигнем - само ще расте опаката пирамида, както кавалерът много сполучливо забеляза. Ето защо смятам, че въпросът за смъртта на Калоян би трябвало да се разгледа сам за себе си и без да го смесваме (поне на този етап) с проблема кой е погребан в гроб ¹39. Ако успеем да стигнем до положителен извод за това как точно е умрял царят, ще имаме солиден аргумент за или пък против идентификацията на скелета.
Към Митака и Resavsky: Чакайте малко: за червените ботуши кавалерът е прав - очевидно нито Инкова, нито други са се сетили, че някои от инсигниите на автократора са достояние по право и на други лица: на кесаря, на севастократора и на деспота. За това има данни не само от миниатюрната и монументалната живопис, но и от писмените източници. До края на XI век червените обувки (ботуши) са част от официалното кесарско облачение (впрочем, то се различава от императорското само по два белега - липсва кръст върху стемата и плащът не е копринен), а през XII - XIV/XV век това се отнася и за деспотите и севастократорите. Така че за жалост това средство за идентификация на нашия Калоян, което аз също имах за сигурно, всъщност не се оказва особено надеждно. Нейсе! Щом ще търсим истината, няма за какво да съжаляваме толкова.
Към Цезар Август: Не съм чак такъв спец по палеография, но в случая мисля, че не е и необходимо: този аргумент (че графиката била от XIV, а не от XIII век) го извадиха навремето противниците на идентификацията с цар Калоян, бидейки предварително убедени, че този гроб не е негов. Обаче за да се твърди подобно нещо за графиката със сигурност, трябва да разполагаме с аналогични надписи (върху метал и с дребен шрифт), сигурно датирани - едни от XIII, а други от XIV век, за да ги използваме като образци за сравнение. Пръстени с легенди има, но не са твърдо датирани. Тьй че този аргумент само изглежда внушителен.
Comment
-
T.Jonchev[U написаКъм Цезар Август[/U]: Не съм чак такъв спец по палеография, но в случая мисля, че не е и необходимо: този аргумент (че графиката била от XIV, а не от XIII век) го извадиха навремето противниците на идентификацията с цар Калоян, бидейки предварително убедени, че този гроб не е негов. Обаче за да се твърди подобно нещо за графиката със сигурност, трябва да разполагаме с аналогични надписи (върху метал и с дребен шрифт), сигурно датирани - едни от XIII, а други от XIV век, за да ги използваме като образци за сравнение. Пръстени с легенди има, но не са твърдо датирани. Тьй че този аргумент само изглежда внушителен.
Подкрепям Йончев за отделянето на 3 теми: за препогребението на Калоян, което е малко за изпускане на парата, и 2 теми за смъртта на Калоян и за идентичността на гроб 39. Ако не ти се занимава да формулираш нови теми, да помогнем на Грей да раздели съществуващата по номерата на постовете.
Comment
-
T.Jonchev написаTonev пожела изворови данни и ще ги приведа - така обсъждането ще бъде много по-ползотворно. Но за смъртта на Калоян ще отворя специална тема, в началото на която ще постна изворите. Мотивите ми:
1.Темата, в която пишем тук, е за официалния ритуал на 19 април - обсъждането за идентификацията на скелета и за това как е умрял Калоян са отклонения от нея.
2.Въпросът за Калояновата смърт и въпросът за погребания в гроб ¹39 са различни въпроси - това според мен налага отделяне на темата.
3.Мисля, че отделянето се налага и по методически съображения: докато аргументираме хипотезите си по въпроса за смъртта с хипотезите си по идентификацията на скелета, доникъде няма да стигнем - само ще расте опаката пирамида, както кавалерът много сполучливо забеляза. Ето защо смятам, че въпросът за смъртта на Калоян би трябвало да се разгледа сам за себе си и без да го смесваме (поне на този етап) с проблема кой е погребан в гроб ¹39. Ако успеем да стигнем до положителен извод за това как точно е умрял царят, ще имаме солиден аргумент за или пък против идентификацията на скелета.
Към Митака и Resavsky: Чакайте малко: за червените ботуши кавалерът е прав - очевидно нито Инкова, нито други са се сетили, че някои от инсигниите на автократора са достояние по право и на други лица: на кесаря, на севастократора и на деспота. За това има данни не само от миниатюрната и монументалната живопис, но и от писмените източници. До края на XI век червените обувки (ботуши) са част от официалното кесарско облачение (впрочем, то се различава от императорското само по два белега - липсва кръст върху стемата и плащът не е копринен), а през XII - XIV/XV век това се отнася и за деспотите и севастократорите. Така че за жалост това средство за идентификация на нашия Калоян, което аз също имах за сигурно, всъщност не се оказва особено надеждно. Нейсе! Щом ще търсим истината, няма за какво да съжаляваме толкова.
Към Цезар Август: Не съм чак такъв спец по палеография, но в случая мисля, че не е и необходимо: този аргумент (че графиката била от XIV, а не от XIII век) го извадиха навремето противниците на идентификацията с цар Калоян, бидейки предварително убедени, че този гроб не е негов. Обаче за да се твърди подобно нещо за графиката със сигурност, трябва да разполагаме с аналогични надписи (върху метал и с дребен шрифт), сигурно датирани - едни от XIII, а други от XIV век, за да ги използваме като образци за сравнение. Пръстени с легенди има, но не са твърдо датирани. Тьй че този аргумент само изглежда внушителен.
Comment
-
Вече пуснах темата - sir Gray няма грижи, освен ако (той или друг от модераторите) не прецени, че това е прекалено разпиляване.
Resavsky, имаме севастократор Калоян - Боянският. Не е речено, че трябва да е точно той, разбира се. Не би трябвало да изключваме възможността да има някой севастократор или деспот с това име, който да не е известен от друг източник. Ако не беше запазен договорът на Михаил II с Дубровник, нямаше например да знаем нищичко за севастократор Петър, а той очевидно е бил твърде важна персона. А като помислиш какво толкова знаем за деспот Константин - зетя на Иван Александър... Така че нищо чудно да е имало и друг севастократор или деспот с името Калоян (или Йоан).
То се знае, ще търсим най-напред между известните, без да отхвърляме и царската версия.
Comment
-
Докато темата не се раздели ще пиша тук. Постът е за вероятна тема "Кой е погребан в гроб ¹39"
T.Jonchev написаКъм Митака и Resavsky: Чакайте малко: за червените ботуши кавалерът е прав - очевидно нито Инкова, нито други са се сетили, че някои от инсигниите на автократора са достояние по право и на други лица: на кесаря, на севастократора и на деспота. За това има данни не само от миниатюрната и монументалната живопис, но и от писмените източници. До края на XI век червените обувки (ботуши) са част от официалното кесарско облачение (впрочем, то се различава от императорското само по два белега - липсва кръст върху стемата и плащът не е копринен), а през XII - XIV/XV век това се отнася и за деспотите и севастократорите. Така че за жалост това средство за идентификация на нашия Калоян, което аз също имах за сигурно, всъщност не се оказва особено надеждно. Нейсе! Щом ще търсим истината, няма за какво да съжаляваме толкова.
1. Кой е този деспот/севастократор с име Калоян, но неизвестен в източниците?
2. Защо не е погребан в подобаващ за ранга му (червени ботуши) ковчег?
3. Защо е осолен (т.е. трябва да е бил транспортиран от някъде защото не приемам версията от дискусията в други форуми, че е осолен за да се изчака с погребението)?
4. Всички въпроси свързани с пръстена, но едно ниво по-долу.
Comment
-
Йончев севастократор Калоян от Боянската църква е известен но според антрополозите работили по лицето на Калоян от гроб ¹39 категорично не става въпрос за едно и също лице / знам твоето мнение за проф.Йорданов/.А и нямаме данни севастократор Калоян от Боянската църква да е имал военна кариера.
Comment
-
Севастократор Калоян от Боянската църква също е севастократор. Ако той е бил двуметров гигант, обаче излиза, че и севастократорката също е била гигантеса. Все пак не трябва да се предоверяваме на изображенията в Бояна. А това, че в изворите някой не е засвидетелстван, не означава, че не е съществувал. Домашните извори са изключително оскъдни, а чуждите, по принцип са доста лаконични, когато става дума за българската история.
Колкото и да се дискутира, въпросът ще си остане дискусионен.
P. S. Ех, кавалере, изпревари ме! Докато си намеря подходяща картинка...
Със закъснение установявам, че повтарям и част от поста на Йончев, ама не целия...
"oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.
Comment
-
Както писах моите постове се отнасят да тема с работно заглавие "Кой е погребан в гроб ¹39". Тъй, като идеята е на Йончев не я пускам аз (нека той или модераторите преценят).
IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS написаСъщият въпрос възниква и ако приемем, че е цар.
А ето и поантата:
Паисий Хилендарски написа"……………….. Неговите барони и войски, понеже много го обичали, не го погребали в Солун, но извадили вътрешностите му, пренесли го в Търново и го погребали в неговия манастир "40 мъченици".
Патриарха може да не е точен за времето и причините за смъртта на Калоян, но не може да не знае къде е погребан. И го пише в прав текст! Това не значи, че цар Калоян лежи (е лежал) точно в гроб ¹39, но много повишава тази вероятност.Last edited by mitaca; 12-04-2007, 13:50.
Comment
Comment