Технката през ВСВ - количествени измерения
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: нека всеки, който пише в тази тема, по възможност да пуска само постове, съдържащи информация или смислен коментар по темата. Надявам се, че казаното е достатъчно ясно.
Тук ще започна едно сравнение на военната продукция и загубите на страните през Втората световна война. В началото разбира се, ще са СССР и Германия.
И така, в началото само танкове и САУ:
СССР. Довоенни (до 22.06.1941) Между 23 000 и 25 000 танка. Нека ориентировъчно да приемем числото 24 000.
По време на войната са произведени над 103 000 броя танкове и САУ.
По Ленд-Лиза идват само танкове на 12 000.
Дотук - 139 000 машини.
Ще оставя Империал да допълни за Германия - там той е по-добре запознат. Аз дотук установих, че са произведени 41 151 танкове и САУ. С около 5 000 танка към 22.06.41 се получават всичко около 46 - 47 хил. танка.
Интересно съотношение - за Германия, всичко фронтове 47 000 машини, за СССР 139 000 машини.
Не можех да установя колко са били танковете в СССР към края на ВСВ - така би било най-точно да се установят загубите.
Иначе, на сайта на www.achtungpanzer.com има данни за съотношението на загубите между Вермахта и РККА:
06.41-02.42 - 1:5.0
03.42-05.42 - 1:6.6
06.42-10.42 - 1:7.9
11.42-03.43 - 1:1.3
04.43-08.43 - 1:5.7
09.43-11.43 - 1:2.5
12.43-06.44 1- :1.4
07.44 - 1:4.0
08.44 - 1:2.0
09.44 - 1:1.0
10.43-11.44 - 1:1.3
Авиация:
За немската авиация ще оставя на Империал да постне данни
За руската - намирам най-разнообразни числа и не мога да установя никаква точна информация за количествата. Броя на всички самолети в РККА /авиация, армия, флот/ варира в много широки граници - от 19-20 хиляди до 32000 машини.
Друго неизвестно е количеството на загубите от първия удар на ЛуфтВафе върху съветските летища. Тук за най-достоверно число смятам 1800 самолета, загубени от страна на РРКА, поради фактора внезапност на нападението. И тогава възниква въпроса - защо авиацията на РККА е толкова неефективна в първия период на войната (1941-1942 г.) и слабоефективна във втория период (1943-1945 г.)?
Безспорно, в състава на ВВС на РККА процентът на боеготовите машини е по-висок от този във Вермахта, най-вече заради заповедта, която ограничава летателните часове, именно, за да бъде авиацията в добро състояние.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: нека всеки, който пише в тази тема, по възможност да пуска само постове, съдържащи информация или смислен коментар по темата. Надявам се, че казаното е достатъчно ясно.
Тук ще започна едно сравнение на военната продукция и загубите на страните през Втората световна война. В началото разбира се, ще са СССР и Германия.
И така, в началото само танкове и САУ:
СССР. Довоенни (до 22.06.1941) Между 23 000 и 25 000 танка. Нека ориентировъчно да приемем числото 24 000.
По време на войната са произведени над 103 000 броя танкове и САУ.
По Ленд-Лиза идват само танкове на 12 000.
Дотук - 139 000 машини.
Ще оставя Империал да допълни за Германия - там той е по-добре запознат. Аз дотук установих, че са произведени 41 151 танкове и САУ. С около 5 000 танка към 22.06.41 се получават всичко около 46 - 47 хил. танка.
Интересно съотношение - за Германия, всичко фронтове 47 000 машини, за СССР 139 000 машини.
Не можех да установя колко са били танковете в СССР към края на ВСВ - така би било най-точно да се установят загубите.
Иначе, на сайта на www.achtungpanzer.com има данни за съотношението на загубите между Вермахта и РККА:
06.41-02.42 - 1:5.0
03.42-05.42 - 1:6.6
06.42-10.42 - 1:7.9
11.42-03.43 - 1:1.3
04.43-08.43 - 1:5.7
09.43-11.43 - 1:2.5
12.43-06.44 1- :1.4
07.44 - 1:4.0
08.44 - 1:2.0
09.44 - 1:1.0
10.43-11.44 - 1:1.3
Авиация:
За немската авиация ще оставя на Империал да постне данни
За руската - намирам най-разнообразни числа и не мога да установя никаква точна информация за количествата. Броя на всички самолети в РККА /авиация, армия, флот/ варира в много широки граници - от 19-20 хиляди до 32000 машини.
Друго неизвестно е количеството на загубите от първия удар на ЛуфтВафе върху съветските летища. Тук за най-достоверно число смятам 1800 самолета, загубени от страна на РРКА, поради фактора внезапност на нападението. И тогава възниква въпроса - защо авиацията на РККА е толкова неефективна в първия период на войната (1941-1942 г.) и слабоефективна във втория период (1943-1945 г.)?
Безспорно, в състава на ВВС на РККА процентът на боеготовите машини е по-висок от този във Вермахта, най-вече заради заповедта, която ограничава летателните часове, именно, за да бъде авиацията в добро състояние.
Comment