De Ruyeter написа
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Най-добрите английски адмирали 1570-1945
Collapse
X
-
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
-
De Ruyeter написаСпоред мен операциите които са довели Британия до победа през Втората световна война в много по-голяма степен са конвойните. Вземете един "Пиадестал", както и много други големи и малки конвои QP, PQ, WS и т.н.
Comment
-
Тогава да го направим така: Къннигам /например/ заслужил адмирал, благодарение на операциите, проведени :изброяваме ги и битките - еди кои си
Освен това стига сме се фокусирали на последната голяма война, защото така изглежда отстрани, че все едно други войни няма, а битката при Норд Кап е едва ли не най-съществената в английската военноморска история. За мен ветроходните сражения с в пъти по-кръвопролитни, участват и повече големи бойни единици, а често резултатите са катастрофални за едната страна.П.В.
Comment
-
E Рюйтер с риск да се повторя, битката при Норд Кап е една от малкото битки между немски и британски капитални кораби през ВСВ, изключая няколко схватки от типа "Натресохме се на нещо в мъглата, не знаехме че е Поправка, гръмнахме няколко пъти за респект и си продължихме по пътя" че е и приключила с потапянето на 1 от 2та боеспособни към този момент(1943) немски капитални кораба(другите два падат жертва на Бомбардировъчното командване, нищо че са укрити единия в Алтен Фиорд, а другия чак в Гдиня), оттам и голямата значимост на битката при Норд Кап, сравнима като краен резултат с ликвидацията на Бисмарк
Всякакви отклонения колко мм била бронята на еди кой си вече ще бъдат трити.
Да, искам да се скарам, защото "дечицата" очеизваждащо не могат да водят нормален разговор. А на всички ни лека полека писва да ви четем дърленето
Sir GrayLast edited by Sir Gray; 16-08-2007, 12:57.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
De Ruyeter написаЗа мен .
Иначе Бити примерно е адмирал от предпоследната ГОЛЯМА война.
За Норд Кап-ами ти се заяде.
Иначе по- моему заслугите на адмиралите във войните от миналият век за с много по-голяма тежест в сравнение с предните защото благодарение развитието на телекомуникациите командващият получава възможност да ръководи силите си пряко в резултат не се разчита само на предварително избрана стратегия и е възможно динамично маневриране, съответно повече възможности за проява на тактическо мислене или демонстрация на фрапираща неграмотнос (да кажем като Рождестветски).
Същите комуникацииони средства позволяват в класацият да включим и "кабинетните" адмирали, в някой случаи.
Sailor_Malan написаи приключила с потапянето на 1 от 2та боеспособни към този момент(1943) немски капитални кораба
Comment
-
Sailor_Malan написаИзвинявай мамче(с риск да заработя административни мерки), къде видя да сме дискутирали някакви технически характеристики на кораб или просто искаш да се скараш профилактично на дечицата?
Както и да е, освен че модератор се намеси и самият титуляр по темата се усети, че тя е на път да отиде в канализацията и я вкара в правилното й русло.
Gaden Gogi написаИначе по- моему заслугите на адмиралите във войните от миналият век за с много по-голяма тежест в сравнение с предните защото благодарение развитието на телекомуникациите командващият получава възможност да ръководи силите си пряко в резултат не се разчита само на предварително избрана стратегия и е възможно динамично маневриране, съответно повече възможности за проява на тактическо мислене или демонстрация на фрапираща неграмотнос (да кажем като Рождестветски).
И пак да попитам - де Рюйтер като адмирал (не е англичанин и не го слагам в класацията, просто давам илюстративен пример за адмирал от ветроходната епоха) е еталон по отношение на трите C-та. Командване, контрол и комуникации.
Никой не отрича, че адмиралите в различните епохи оперират в различна среда, както каза Голъм. Но това не прави победите им по-малко техни. Това, че някой има по-малко технически възможностти за да осъществява пряко ръководене във всеки един момент, не означава, че това е невъзможно. А просто че задачата му става по-трудна за изпълнение.
Защото това, по което си в крайна сметка всички адмирали не се различават е че независимо от епохата, никой не им е признавал трудностите по-отношение на прякото командване и отговорността винаги е била тяхна. Отговорността на командира е тежест, която не се е променяла с течение на епохите или даже ако се е променяла, това че липсва телеграфна връзка с адмиралтейството и кабинетните адмирали е правела отговорността на един ветроходен адмирал е била може би направо огромна, абсолютна и несъизмерима с нищо, което може да си представи един командващ разполагаш с удобствата (или проклятието) на кабела или етера.
Освен това, въпреки различните среди не се ли надблюдават едни такива прилики
Да, през 20 век е много трудно да се определи всъщонст кой адмирал трябва да бъде номиниран -на ескадрата, на отделния кораб /ако е линкор/ и е действал смело и резултатно, на цялата флота в района.
Мащабите са различни да. Но като динамика на боя, толкова ли са различни нещата? Искате да ми кажете, че повечето средства за пряко командване, за комуникация и контрол успяват да намалят триенето ? Триенето пак си го има и предизвикателствата са същите, защото отговорността е не по-малка.
Та, да се върна на моята класация. Искате ли конкретно да давам примери за адмирал и сражение/я/. Или пък тъй като темата все пак е за британска военноморска история да обяснявам още защо 7 от 10 имена в нея са от 18в. ?
Comment
-
Albireo написаТа, да се върна на моята класация. Искате ли конкретно да давам примери за адмирал и сражение/я/. Или пък тъй като темата все пак е за британска военноморска история да обяснявам още защо 7 от 10 имена в нея са от 18в. ?
За останалото - триенето винаги го има, различни са условията. Не твърдя (а май и никой друг не го прави), че през някоя епоха "победата е по-малко дело на адмирала", а само че това става по различен начин. Във ветроходната епоха командните действия на адмирала имат основна тежест преди да се стигне до тактическото сражение (може да се каже, че в това отношение напомня донякъде кабинетните адмирали от след ветроходната епоха), през тактическата фаза те се свеждат до личен пример (на флагманския кораб) и слаб контрол евентуално над дивизията от ескадрата, в която с намира адмирала до някакъв момент от сражението. След края на ветроходната епоха нещата постепенно се променят в това отношение и можем да кажем, че отговорността и тежестта на командването се разпределят по-различно. Не "повече" или "по-малко", а "различно".
И пак да се върна към темата - независимо от конкретният критерий в нечий вариант на класацията, трябва да избегнем тактическото разглеждане на участието на един или друг кораб в сражение - все пак адмиралите са такива защото ръководят една или няколко ескадри (оперативни групи) в цялостна кампания, а не в отделно сражение. А това означава, че основно значение има резултата от кампанията и евентуално (ако трябва) резултатите от отделните сблъсъци, но общите, а не на един или друг кораб.
Comment
-
За някои е трудно когато говорим за немерни единици. Давайте за адмиралите все пак. кой колко кораба е потопил е най-несигурния критерий за "успешност".
Моите номинации - Кънингхам - за цялостно творчество през периода 1940-1943 г. довел до маргинализирането на втория по размер флот на Остта в Сили за конвойно-брегови операции.
За ветроходната епоха се оставям на течението - Нелсън, "primus inter paes".Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
gollum написаКато читател на тази тема само мога да приветствам завръщането й към себе си . Та в тази връзка, можеш ли да приведеш класацията си в съответствие с изтъкнатия от теб, Албирео, критерий? Аз лично бих искал да прочета - колко популярен е бил всеки в твоята класация и как са го преценявали по негово време (населението на страната, а може и на останалите).
За останалото - триенето винаги го има, различни са условията. Не твърдя (а май и никой друг не го прави), че през някоя епоха "победата е по-малко дело на адмирала", а само че това става по различен начин. Във ветроходната епоха командните действия на адмирала имат основна тежест преди да се стигне до тактическото сражение (може да се каже, че в това отношение напомня донякъде кабинетните адмирали от след ветроходната епоха), през тактическата фаза те се свеждат до личен пример (на флагманския кораб) и слаб контрол евентуално над дивизията от ескадрата, в която с намира адмирала до някакъв момент от сражението. След края на ветроходната епоха нещата постепенно се променят в това отношение и можем да кажем, че отговорността и тежестта на командването се разпределят по-различно. Не "повече" или "по-малко", а "различно".
Освен това примерът, който дадох от сражението при Сан Винсенти, показва как именно през ветроходната епоха, командващият адмирал може да промени плановете по време на самото сражение (тактическата фаза) съобразно промяна в общата ситуация.
Има и други такива примери.
Освен това боя се, че не си ме разбрал съвсем добре относно критериите. Все пак нека да ги оценяваме и по талант". Ние сме armchair generals (в случая по-скоро admirals) но пък и едва ли имаме амбициите за нещо друго, така че за мен именно това е смисъла и забавата от темата. Ти май нещо си пропуснал онова "бухал враговете на Англия".
Колкото до статусът им - това конкретно го писах имайки предвид Нелсън и Колингууд. Вторитя е не по-млако талантлив адмирал, даже същствува мнението, че чисто като флотоводец е превъзхождал Нелсън. Но някак си от гледна точка на британската военноморска история не виждам как можем да го поставим над Нелсън нали?
Comment
Comment