По аналогия с едноименното предаване моя милост е решила използувайки истински (ама наистина) научини методи да се занимае с развенчаване на разни митове и легенди (подхранвани от пропаганда и разни дилетански филмчета по дискавъри) ширещи се из публичното пространство.:sm100:
Мит 1: Бисмарк е мореходен кораб.
Взимаме данните от тук http://www.bismarck-class.dk/technic...aldetails.html и почваме да смятаме.
Така височина на корпуса 15 м, газене при 49 406 т 10,20 м, проста сметка и получаваме височина на борда 4,80 м :aaa: , но това не е всичко, защото въпросното водоизместване не е максималното, а корабът като тръгва на рейд или се дозарежда в морето е с пълни запаси, поради което взимаме максималното му водоизместване 50 405 т, как да сметнем промяната в газенето? ами просто на същият сайт си пише че са всеки 57.3 т газенето се увеличава с 1 см, пак проста сметка и получаваме 17,4 см по-нисък борд, или 4,62 м. или 18,4%о (това са промили за тези които не знаят) или 1/54,22 съотношение дължина към височина на борда.
Мит 1: Бисмарк е мореходен кораб.
Взимаме данните от тук http://www.bismarck-class.dk/technic...aldetails.html и почваме да смятаме.
Така височина на корпуса 15 м, газене при 49 406 т 10,20 м, проста сметка и получаваме височина на борда 4,80 м :aaa: , но това не е всичко, защото въпросното водоизместване не е максималното, а корабът като тръгва на рейд или се дозарежда в морето е с пълни запаси, поради което взимаме максималното му водоизместване 50 405 т, как да сметнем промяната в газенето? ами просто на същият сайт си пише че са всеки 57.3 т газенето се увеличава с 1 см, пак проста сметка и получаваме 17,4 см по-нисък борд, или 4,62 м. или 18,4%о (това са промили за тези които не знаят) или 1/54,22 съотношение дължина към височина на борда.
Comment