Съобщение

Collapse
No announcement yet.

MYTHBUSTER

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    MYTHBUSTER

    По аналогия с едноименното предаване моя милост е решила използувайки истински (ама наистина) научини методи да се занимае с развенчаване на разни митове и легенди (подхранвани от пропаганда и разни дилетански филмчета по дискавъри) ширещи се из публичното пространство.:sm100:
    Мит 1: Бисмарк е мореходен кораб.
    Взимаме данните от тук http://www.bismarck-class.dk/technic...aldetails.html и почваме да смятаме.
    Така височина на корпуса 15 м, газене при 49 406 т 10,20 м, проста сметка и получаваме височина на борда 4,80 м :aaa: , но това не е всичко, защото въпросното водоизместване не е максималното, а корабът като тръгва на рейд или се дозарежда в морето е с пълни запаси, поради което взимаме максималното му водоизместване 50 405 т, как да сметнем промяната в газенето? ами просто на същият сайт си пише че са всеки 57.3 т газенето се увеличава с 1 см, пак проста сметка и получаваме 17,4 см по-нисък борд, или 4,62 м. или 18,4%о (това са промили за тези които не знаят) или 1/54,22 съотношение дължина към височина на борда.
    Last edited by Gaden Gogi; 14-11-2005, 09:51.

    #2
    Просто за сравнение взимаме от тук http://www.wunderwaffe.narod.ru/WeaponBook/KGV/03.htm данните за КГ 5, в Частност ПоУ при изпращането му на изток, същият период (т.е няма особенно кардинални модернизации) и пакмаксимално водоизместване.
    Така таме посочено че Хоу при 45 226 т (това е 45 има сума допълнителна електроника и зенитки) има височина на борда 5.65 м, дават също че за всеки сантиметър допълнително газене трябват 50 т.
    Прица при заминаването има водоизместване 43 786 т. което ни дава височина на борда 5,93 м или 1,31 м повече от този на Бисмарк.
    Отношение дължина към височина на борда 1:40,19=24,8%о ( или 34,9 % по-високоборден.)
    Last edited by Gaden Gogi; 14-11-2005, 09:49.

    Comment


      #3
      Мит 2: Шарнхост има главен пояс висок 6,20м
      Това вече го обяснихме но нека синтезираме нещата.
      Вземаме напречното сечение на кораба, мерим широчината (в случая половинката) която е 30м мащабираме, след това мерим височината на пояса. и получаваме че той не е
      Абе ти защо не престанеш да четеш корабните данни като дявола - Евнагелието?
      На Шарнхорст 350мм пояс е 4.50м /според други източници 4.70м/+изтъняване в подвоната част от 170мм в протежение на 1.70м=6.20м/6.40м/
      както мило ни казват на това място. Напротив чертежът показва че поясът е всичко 4,50 м, заедно със скосяването.
      Мит 3:
      Дори Бисмарк с неговия уж тесен пояс е 5.2 в зоната за 320мм+1.70м = 6.80м
      Повтаряме същата операция с чертежите на Бисмарк:
      знаем широчината на мидела 36м (картинката е през комина значи там) знаем и височината на корпуса 15 м, замерваме ги на чертежа, виждаме че картинката не е манипулирана като пропорции, след това смятаме, и получаваме, после просто си замерваме височината на пояса и получаваме че поясът е 5,20 (картинката показва 40 санта повече просто защото не съм оцелил съвсем точно краищата ) .
      Още един мит е развенчан.
      В следващият епизод очаквайте:
      що е то непотопимост и запас от плаваемост.
      очакваме и зрителски запитвания.
      Last edited by Gaden Gogi; 16-11-2005, 12:47.

      Comment


        #4
        Добавка към Мит1 : Височината на корпуса на Айова: 16,51 м, газене при 59 330 : 11,33 м, И получаваме височина на борда: 5.18 м, което е 1:52.2 или 19.15%о, по-добре от Бисмарк но не с много 3.86%.

        Естественно има и други фактори влиаещи на мореходността и тях ще ги разгледаме малко по-късно

        Comment


          #5
          Мит 4: Германските капитални кораби стрелят най-точно и накриват целта най-бързо.
          За загрявка вземаме битката в датският проток:
          Бисмарк: 93 снаряда 5 попадения (2 в Худ и 3 в ПоУ) точност:5.37%
          ПоУ:55 снаряда 3 попадения : 5,45 %
          При това:
          1. британският кораб стреля само с половината артилерия (защото се приближава на остър курсов угъл), германецца стреля с цялата.
          2.британеца има попадениея в командният пост и посовете за управление на огъня, германеца няма такива
          3. По ПоУ стреля и Ойген (4 попаденения)
          И пак точността е по-висока, без да броим че корабът е чисто нов и не е завършил курса по бойна подготовка.
          Сега за това кой първи е добил попадение:
          Съгласно тази статия: http://www.bismarck-class.dk/bismarc...aitbattle.html
          ПоУ е добил две попадения преди от страна на Бисмарк да реализират дори едно.


          Еееех митове митове, при това им вярват.

          Comment


            #6
            Поднасям извиненията си за несполучливия опит за шега. Очаквам с пиетет заслуженото наказание.
            Last edited by Odzava; 17-11-2005, 17:06.
            Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
            Неизвестен руски адмирал

            Comment


              #7
              И аз чакам обещаният и заслужен сладолед...вече повече от година.

              В този епизод ще си говорим за

              Мит номер 5: ПТЗ-то на Виторио Венето е калпаво.
              Така като човек който работи с факти (при това работим с точни факти, не като да се опитваме да излъжем за цифра която дори не трябва да се смята ами си я пише, бяло на черно) ние първо изваждаме всички известни попадения на торпеда в корабите от този клас.
              1. Нападението над Таранто, Литорио получава 3 попадение, само едно в зоната на ПТЗ, пробойна 7х6 м, наводненията се ограничават в отсеците на ПТЗ.
              2. Виторио Венето при Матапан, едно попадение в кърмата, на границата на ПТЗ-то, заклинен рул и вал, пробойна 9х3 м, корабът запазва движение и управляемост..други кораби при аналогично попадение не го постоигат това, биват настигнати и бълбукнати.
              3. Виторио Венето, торпилиран от ПЛ Ердж 14.12.41, попадение в зоната на кърмовата 152мм кула, 13х6 м, 2032 т вода, стига до базата на свой ход
              4. Литорио 15.6.42 авиационно торпедо в носа, извън зоната на ПТЗ, сам си стига до базата.


              Продължение утре, сега трябва да бягаме.

              Така нека продължим с анализа: как то се вижа от горе посочената справка ПТЗ-то на Въпросният клас кораби върши идеално своята работа, при попадения в зоните защитавани от ПТЗ наводнението с ограничава само с тях, няма проникване на вода в защитаваните отсеци. Когато попаденията са извън ПТЗ-то корабът също оцелявапоради доброто си разделение на отсеи. Дори фаталното за някой попадение в рулите не се оказва достатъчно.
              Извод: Прекрасна защита срещу подводни попадения.
              В следващият епизод: ПТЗ-то на КГ 5




              Last edited by Gaden Gogi; 25-11-2005, 11:11.

              Comment


                #8
                Gaden Gogi написа
                И аз чакам обещаният и заслужен сладолед...вече повече от година.[/font]
                Като си дойдеш в Пловдив следващия път да не се дърпаш като мома. имаш си го сладоледа.
                Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                Неизвестен руски адмирал

                Comment


                  #9
                  Аз искам руски на петрохолод, 1л шоколадов с шокоадови трохи и шоколадови люспи

                  Comment


                    #10
                    От толкова какао мигрената ти е гарантирана. :aaa:
                    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                    Неизвестен руски адмирал

                    Comment


                      #11
                      Че нали и лекарите трябва някак пари да изкрват, то при този отрицателен прират все ще трябва да се напнят и някого да излекуват. А иначе нищо не ми става от този сладолед, напротив, душата ми се чувства прекрасно.

                      Comment


                        #12
                        Съгласен съм, че пояса на Бисмарк+ изтъняването и 5.20, а на Шарнхорст 4.70м /с изтъняването/.На Литорио ПТЗ-то е добро - издържа на торпедата макар задържащата преграда в един от случаите да пропуска вода.Интересното е, че ПТЗ-то на Ришельо е по-неефективно, ако и доста дълбоко
                        П.В.

                        Comment


                          #13
                          А за Мит 4 какво ще кажеш.

                          Comment


                            #14
                            Ако забелязваш обаче Принца открива огън най-рано.Бисмарк започва да стрел, когато вече е улучен.Нали трябва поне една минута да се пристрелва, за да уцели?
                            П.В.

                            Comment


                              #15
                              Въртиш сучеш все гледаш да изкраш германският бронепалубен линкор добър. Сега
                              1. Никой не им е виновен че са блейки и са се шматкали докато другите са действали,
                              2. Принца има попадение на 6-тия залп, Бисмарк на 8-ми, Принца стреля само с носови кули, по-малко оръдия, по-трудна пристрелка, Бисмарк с целият борд, и пак се излагат.
                              И това въпреки по-гоямо разтояние между оръдията (което естественно не е колкото ти се опитваше да слънгосаш). Ама какво да се прави, калпав немореходен кораб на всичкото отгоре с голяма метацентрична височина.

                              Comment

                              Working...
                              X