Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Джобни работи

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    De Ruyeter написа

    Освен това джобните линкори оставят трайна следа в корабостроенето - италианците лансират проект с 6х343мм оръдия, 16 000 и 28 възла, французите строят като отговор Дюнкерк и Страсбург
    Общо взето никаква следа не оставя защото останалите се осещат навреме и освен проекти нищо друго не правят. А Дюнкерк и Страсбург са насочени преди всичко към италианският флот, а размерите им са породени на първо място от политически и икономически фактори.

    Comment


      #17
      А американската подводна офанзива хич не е минала така гладко както я изкарахте, и японски есминци са потапяли американски подводници и не само японски подводници са нападали военни кораби(все пак американците изтрепват 1/3 от военния тонаж на оризоядците).Въпреки, че всъщност японския есминец също е адски смотана платформа за водене на морска война и за разлика примерно от Флетчърите(давам тях за пример защото са най-масовия клас) практически представлява затлъстял торпеден катер(верно в тая роля е страшен), на когото на моменти му е достатъчна и двойка Авенджъри, Хелдайвъри или Корсари, и по когото ходи такъв масов мор(самолети, есминци, истински торпедни катери, подводници) след Гуадалканал, че направо няма до къде.
      Но това е една коренно различна тема
      Can't talk! Got to Shoot!

      Comment


        #18
        De Ruyeter написа
        , Виторио Венето освен отвратното за размера му ПТЗ и оръдията с разсейка каво лошо има?
        .......
        а да не говорим, че 3 те британски крайцера /Тайгър го няма когато е завършен Шпее/ са пръснати из цялото земно кълбо, а и с тая далечина на плаване от 4500-5000 мили как ще хванат кораб зареял се в просторите на Атлантика с гигантска далечина на плаване, просто не разбирам
        А ако може и да докажеш въпросната разсейка.... защото в специална тема аз ти бях систематизирал факти говорещи за обратното.

        Тигър го има когато са заложени джобните, аз изрично говорех за момента за залагане просто защото за тогава е концепцията, а иначе ако говорим за войната тогава има КГ 5 който са не по-малко бързи , а има и самолетоносачи, и доооста крайцери. А и очевидно са го хванали.

        Comment


          #19
          De Ruyeter написа
          Има голяма разлика между конструкторски решения и проекти и практическа реализация в бойни условия.
          Например италианските крайцериклас Гарибалди са едни от най-добре защитените и въоръжениет.Тежките крайцери Пола също са шедьовър /само по отношения на оръдията куцат малко/, Виторио Венето освен отвратното за размера му ПТЗ и оръдията с разсейка каво лошо има?Висока скорост, добра броня, разположена по много добър начин, кули, барбети много добре защитени.А това че италианците те излизат от пристанищата си е проблем на командването и на снабдяванео, защото тези кораби вървят с нещо.
          Концепцията за джобен линкор не е сбъркана, защото когато се появява нито самолетоносачите са набрали мощ, нито авиокрилата са им толкова ефективни, а да не говорим, че 3 те британски крайцера /Тайгър го няма когато е завършен Шпее/ са пръснати из цялото земно кълбо, а и с тая далечина на плаване от 4500-5000 мили как ще хванат кораб зареял се в просторите на Атлантика с гигантска далечина на плаване, просто не разбирам
          По същия начин ще го хванат Поправка и Ремонт по който и панцершифето се е зашматкало из Атлантика с помощтта на корабчета като Алтмарк, който доставя провизии и гориво на панцершифето. А концепцията е тотално сбъркана, щото се ползва в едно съвсем различно време от това, в което е замисляна. Ролята на самолетоносачите не бива да се преувеличава. И суордфишите вършат работа, трябва само някое удачно вкарано торпедо, за да спре панцершифето(а платнените етажерки се справят с тая работа с кораб с къде по-силно ПВО - Бисмарк), другото ще го довършват линейните кораби.
          Can't talk! Got to Shoot!

          Comment


            #20
            Thunderchief написа
            оризоядците
            Вече не за пръв път се предупреждаваме за подобни неща - отнасяйте се със съответното уважение към предмета на дискусията. Жителите на Япония не са нито "джапанки", нито "оризоядци". Въобще, когато имате предвид която и да е държава участничка в събитието, старайте се да не замествате името й с разнообразни обидни квалификации.
            Форумен Правилник

            Comment


              #21
              В Боя при Гавдос Виторио изстрелва 93 снаряда /колкото и Бисмарк в Датския проток/, но не уцелва нищо -май има само едно накритие.
              В друга тема с С-13 спорехме спечелил ли е или е загубил Шпее при Ла Плата от техническа гледна точка.Защото с тежък крайцер вън от строя, главен калибър да единият от леките изваден повече от 50% и почит изстрелян боезапас на Ахилез не е много голяма победа

              По отношение на японските разрушители какво лошо им има?Флетчърите са добри, но ужасно претоварени, а оттам немного мореходни
              Last edited by De Ruyeter; 24-10-2005, 13:18. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
              П.В.

              Comment


                #22
                De Ruyeter написа
                В Боя при Гавдос Виторио изстрелва 93 снаряда /колкото и Бисмарк в Датския проток/, но не уцелва нищо -май има само едно накритие.
                В друга тема с С-13 спорехме спечелил ли е или е загубил Шпее при Ла Плата от техническа гледна точка.Защото с тежък крайцер вън от строя, главен калибър да единият от леките изваден повече от 50% и почит изстрелян боезапас на Ахилез не е много голяма победа

                По отношение на японските разрушители какво лошо им има?Флетчърите са добри, но ужасно претоварени, а оттам немного мореходни
                Имам и по-смисленни занимания от това да вадя статистика при положение че вече веднъж съм го правил, при това специално за тебе и то в този форум, прегледай старите теми и ще си намериш. иначе то по-товят логика да хванем един бой и да си правим изводи: то и Бисмарк няма попадения когато го ПОТАПЯТ.
                А иначе няма такива неща като малка и голяма победа, има победа и загуба, при Ла Плата германците губят британците печелят, ако и германците пак да имат солидна доза късмет.

                Comment


                  #23
                  Бисмарк в последният бой май е доста изрешетен или аз май нещо бъркам.А за Ла Плата не германците, а англичаните са имали луд късмет и трябва да благодарят на нерешителността на Лангсдорф да напусне Монтевидео, на великолерния си консул там, тъй като той разпространява слуха, че пред пристанището чака Ринаун и Арк Роял.Иначе от трите протока на Ла Плата 2-та леки крайцера колко могат да блокират, при условие, че Къмбърланд още не е дошъл?
                  П.В.

                  Comment


                    #24
                    De Ruyeter написа
                    В Боя при Гавдос Виторио изстрелва 93 снаряда /колкото и Бисмарк в Датския проток/, но не уцелва нищо -май има само едно накритие.
                    В друга тема с С-13 спорехме спечелил ли е или е загубил Шпее при Ла Плата от техническа гледна точка.Защото с тежък крайцер вън от строя, главен калибър да единият от леките изваден повече от 50% и почит изстрелян боезапас на Ахилез не е много голяма победа

                    По отношение на японските разрушители какво лошо им има?Флетчърите са добри, но ужасно претоварени, а оттам немного мореходни
                    Не, че това има връзка с темата, но, хубав е кораба(Виторио Венето), само дето оръдията му могат да уцелят целта, на мъничко разстоянийце. На средно и голямо, явно трябва да се целят по съседния кораб, за да ударят каквото стрелят. Все едно, хубава управляема ракета с конвенционален заряд и кръгово вероятно отклонение 2 км.(със сигурност попада в кръг с радиус 2 км., център на който е целта) Практически безполезна е.
                    От техническа гледна точка е малко съмнително кой е победил, верно Екстър е развалина, но сам си се дотътря до базата, а практически непипнатото панцершифе се самопотапя. Не ми се ще да зачеквам темата за флетчърите и японските есминци надълго и на широко, но причината по японците да ходи масов мор е лошото им ПВО(единичен Корсар натоварен с една бомба и 127 мм. ракети вече си е достатъчно опасен за японски есминец, станат ли 2, координирано действащи с торпедни катери вече става страшно), липсата на радари и ползването им за глупости. А "немореходния" Флетчър и даже Бенсъните(3) имат грозно нещо за посрещане на японски самолети освен универсалната артилерия - 4х40мм. бофорси
                    Много сори на автора на темата за дългото лирическо отклонение
                    Can't talk! Got to Shoot!

                    Comment


                      #25
                      Всичко изложено дотук си е така. Но когато се гледа немската флота от преди и по време на Втората световна война, трябва да се имат предвид някои неща (за които спомена и Де Ройтер):
                      - предвоенните ограничения върху строежа на германския флот;
                      - съотношението на силите, което поставя в тежко положение същия тоя немски флот - все пак английския го превъзхожда значително;
                      - немските адмирали имат план за развитието на флота си, който предполага значително по-дълъг мирен период, при това план, съгласуван с А. Хитлер. Не е тяхна вината, че лидера на държавата решава да започне война, без да е готов за нея
                      - и не на последно по значение място - английските моряци са по-опитни и с по-високо самочувствие (което си е напълно оправдано - тяхната родина е най-голямата морска сила по онова време), докато при немците не е така. Този фактор допълнително накланя везните при всяко сражение.
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        #26
                        Шпее съвсем не е непипнат - 3х203мм снаряда и 18х152мм са достатъчно доказателство за това.
                        По отношение на американските резрушители - те стават ефективни след монтирането на радар и сонар - средата на 1942г. и снаряди с радиолокационни взриватели.Иначе са си ефективни колкото японските.Първоначално и Махън и Портър /дето е с 127/51 калиброви оръдия/ и Бенсън, и Глийвз нямат 40мм бофорси и 20мм ерликони, а 28мм чикагско пияно и 12.7мм картечници.Освен това японските есминци имат един много силен коз срещу надводни кораби - кислородните торпеда "Лонг ланс".
                        П.В.

                        Comment


                          #27
                          De Ruyeter написа
                          Бисмарк в последният бой май е доста изрешетен или аз май нещо бъркам.А за Ла Плата не германците, а англичаните са имали луд късмет и трябва да благодарят на нерешителността на Лангсдорф да напусне Монтевидео, на великолерния си консул там, тъй като той разпространява слуха, че пред пристанището чака Ринаун и Арк Роял.Иначе от трите протока на Ла Плата 2-та леки крайцера колко могат да блокират, при условие, че Къмбърланд още не е дошъл?
                          Е че то изрешетването не става самичко и изведнъж, още повече че в началото на боя Бисмрарк дориима огнево превъзходство защото може стреля с пълни залпове докато британците стрелят само с носовите (за Родни не всички) кули.
                          Относно късмета при Ла Плата: това че още първите снаряди практически вадят от строя Ексетър си е чист късмет, също и че снарядите на последният не се взривяват. А това че Германците бягат в неутрално пристанище, и че самички си потапят кораба (и той казва бълбук-бълбук) няма нищо общо с късмета, най-вероятно просто са преценили шансовете си да доспечелят битката или са били демотивирани (по-цивилизован начин да кажем че са напълнили гащите). So вадят късмет при това царски, друг въпрос че не се възползуват...и изобщо идеята да се навре в ръцете на британците (независимо от предпоожителният състав на силите) си е чиста проба глупост от страна на германският капитан, защото:
                          1неминуемо ще получи повреди, а е далече от базите
                          2. със сигурност ще бъде разпознат и точното му местоположение разкрито
                          3. Почти независимо от силите на противника ще бъде ангажиран достатъчно дълго в бой за да може противника да реагира
                          И на какво изобщо разчита? Всичко което сметне че не може да се справи с него би избягало, а това което не избяга в общият случай няма от какво да се опасява, елементарна логика произтичаща от самата концепция на кораба: по-слабите са по-бързи, по-силните са по-бавни. Т.е този кораб приемайки битка е обречен да я загуби. Като единственното изключение е ако срещне охраната на конвой и тя по случайност е много слаба (много теоретична ситуация) и приеме боят просто за да даде време на транспортите да се разпръснат.
                          А като говорим за частни случай на точност: Шарнхост при норд кап също много неща не оцелва: изводът би трябвало да е че оръдията са му капави, елементарно.
                          А иначе Венето са прекрасни кораби, единственното което малко им куца е тежкият калибър на ПВО-то.

                          De Ruyeter написа
                          Шпее съвсем не е непипнат - 3х203мм снаряда и 18х152мм са достатъчно доказателство за това.
                          По отношение на американските резрушители - те стават ефективни след монтирането на радар и сонар - средата на 1942г. и снаряди с радиолокационни взриватели.Иначе са си ефективни колкото японските.Първоначално и Махън и Портър /дето е с 127/51 калиброви оръдия/ и Бенсън, и Глийвз нямат 40мм бофорси и 20мм ерликони, а 28мм чикагско пияно и 12.7мм картечници.Освен това японските есминци имат един много силен коз срещу надводни кораби - кислородните торпеда "Лонг ланс".
                          А колко от 203мм са сработили? демек взривили? и после ми говори за късмет.
                          За японските есминци: те също така са безумно претоварени, и с кекави корпуси. Американските от своят страна са по-скоро калпави крайцери отколкото есминци, визирам им водоизместването.
                          За Кемерер: не съм много съгласен с тебе, особенно за отделените ресурси за флот, това че Германия е построила по-малко кораби изобщо не значи че са отделени по-малко ресурси, може да си сметнеш за основните класове колко е похарчено, а това че германски крайцер струва повече от британски линкор вече си е германски проблем.
                          Last edited by Gaden Gogi; 24-10-2005, 15:54. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                          Comment


                            #28
                            За Кемерер: не съм много съгласен с тебе, особенно за отделените ресурси за флот, това че Германия е построила по-малко кораби изобщо не значи че са отделени по-малко ресурси
                            Е, тук бих възразил, че германският флот е поначало е многократно по-слаб от британския, т.е., въпросът не е в сравняването на това коя от двете страни колко средства е изхарчила за флота си в определен период. Трябва да се има предвид и какво е било съотношението на флотовете на двете държави преди, по време и след това. Допълнително трябва да се вземат предивд нормалните флотски нужди на двете държави (под "номрмални" имам предвид колко кораба са им необходими за да покриват комуникациите си). И допълнително да се сравни икономическата и ресурсна "мощ" на двете държави, както и това коя колко и къде има да наваксва (в лучая с Германия - с много във всички военни области).

                            Comment


                              #29
                              Така е на японците поте в двоа боя не им се взривяват снарядите, което не е общоважащо правил - например при Саво вадят кулите на крайцери от типа Ню Орлинс, а те са си доста масивни - челото е 203мм.По отношение на Ексетър - защо да не му се взривяват снарядите - 1-ят, който пронизва борда и ПТЗ преграда прави вдлъбнатина в палубата с размери на умивалник съгласно официалния отчет!
                              П.В.

                              Comment


                                #30
                                gollum написа
                                Е, тук бих възразил, че германският флот е поначало е многократно по-слаб от британския, т.е., въпросът не е в сравняването на това коя от двете страни колко средства е изхарчила за флота си в определен период. Трябва да се има предвид и какво е било съотношението на флотовете на двете държави преди, по време и след това. Допълнително трябва да се вземат предивд нормалните флотски нужди на двете държави (под "номрмални" имам предвид колко кораба са им необходими за да покриват комуникациите си). И допълнително да се сравни икономическата и ресурсна "мощ" на двете държави, както и това коя колко и къде има да наваксва (в лучая с Германия - с много във всички военни области).
                                Ами точно де, при съизмерими средства похарчени за флот британците имат къде повече неща за пазене, поне още две ТВД-та, и разтеглени комуникации, т.е те са в много по-неблагоприятно положение.

                                Comment

                                Working...
                                X