Останал съм с чувството че имаше такава тема, ама с търсене не излезна нищо. Та мще си пусна нова.
Джобните линкори по моему са единственните кораби на Кригсмарине построени грамотно, т.е бе зконструктивни дефекти правещи използуването им невъзможно, проблематично или нискоефективно.
Това са корабите при които желанията на моряците са изпълнени в най-пълна степен: добра скорост, мощно въоръжение, добро, даже много добро (за времето си) ПВО +мощно торпедно въоръжение +голям радиус на действие.
Значи корабостроители образцово са изпълнили поставената им задача (е вибрацията молко разваля пейзажа). Моряците получават това което искат.
Нооо има нещо гнило, и това е несъстоятелността на самата концепция за този кораб. Нека припомним накратко:
Идееята за тези коаби е била да могат да се справят с по-бързите от тях и да избягат от по-силните. Ок Звучи добре, дали обаче е изпълнимо със зададените (и постигнати) характеристики.
Разглеждаме времето в което са заложени корабите за да бъдем коректни.
Такаа, скоростта им позволява да избягат от всеки линкор, дори на бързоходните QE. Но. Но в същото време Англия разполага с 4 линейни крайцера (Тигър, Худ, Ремонт, Реконструкция) всеки един от които може да нагъне и трите джобни линкора наведнъж, без да им оставя никакви шансове да избягат. Като четирите могат в доста добре да прикри2ят комуникациите на Обединеното кралстов. Това е очевадното издишане на концепцията.
Има обаче и един друг момент: вашинктонските крайцери, еднозначно се приема че един такъв кораб няма шансове срещу панцершифето, дали обаче е така? Нека разгледаме британските кораби, не са цвете но са вероятен противник.
Така с или без пояс те са прозрачни на всяка мислима дистанция, до тук ясно. Обаче проверяваме пробиваемостта на 203 мм оръдия и що да видим панцершифето е също прозирно, и също на всички мислими дистанции. О чудо, значи трябва да погледнем разни други тектически елементи: скорост крайцерите 32 и малко, без проблеми и странични ефекти, броненосеца 28 но над 26 се забелязват силни вибрации водещи до кръвоизливи сред екипажа и правещи стрелбатанеефективна. И най важният момент, видяхме че и двата кораба са прозирни един за друг, остава да видим кой колко поразия може да направи на другият, което ще измеримс бордовият залп: Панцершифето: 6х283мм 2,5 истрела по 300 кг = 4500 кг, крайцер тип Кент: 8х 203мм 6 снаряда по 116 кила = 5568 кг.
Съвсем очевадно джобжният линкор има всички шансове да се бълбукне дори при среща с картонен вашинктонски крайцер, и това не е всичко, защото говорим за ЕДИН крайцер, а те обикновенно се движат на групички, което е още по-лесно постижимо ако сравним цените на съответните кораби
Значи крайцер клас Кент е струвал тогава 2 млн. Лири, което по курса за онези години е 39,9 млн. Райхсмарки, пък шифето е към 100-тина, значи 2,5 пъти по-скъпо, икато сложим че има почти 2 пъти по-голям екипАж: 700 към 1200, значи крайцерите спокойно могат да са два, и няма да му оставят никакъв шанс за успех.
So много омотана концепция.
PS. Намерих старата тема, но тя се беше разводнила.
(source encoding : WINDOWS-1251)
Джобните линкори по моему са единственните кораби на Кригсмарине построени грамотно, т.е бе зконструктивни дефекти правещи използуването им невъзможно, проблематично или нискоефективно.
Това са корабите при които желанията на моряците са изпълнени в най-пълна степен: добра скорост, мощно въоръжение, добро, даже много добро (за времето си) ПВО +мощно торпедно въоръжение +голям радиус на действие.
Значи корабостроители образцово са изпълнили поставената им задача (е вибрацията молко разваля пейзажа). Моряците получават това което искат.
Нооо има нещо гнило, и това е несъстоятелността на самата концепция за този кораб. Нека припомним накратко:
Идееята за тези коаби е била да могат да се справят с по-бързите от тях и да избягат от по-силните. Ок Звучи добре, дали обаче е изпълнимо със зададените (и постигнати) характеристики.
Разглеждаме времето в което са заложени корабите за да бъдем коректни.
Такаа, скоростта им позволява да избягат от всеки линкор, дори на бързоходните QE. Но. Но в същото време Англия разполага с 4 линейни крайцера (Тигър, Худ, Ремонт, Реконструкция) всеки един от които може да нагъне и трите джобни линкора наведнъж, без да им оставя никакви шансове да избягат. Като четирите могат в доста добре да прикри2ят комуникациите на Обединеното кралстов. Това е очевадното издишане на концепцията.
Има обаче и един друг момент: вашинктонските крайцери, еднозначно се приема че един такъв кораб няма шансове срещу панцершифето, дали обаче е така? Нека разгледаме британските кораби, не са цвете но са вероятен противник.
Така с или без пояс те са прозрачни на всяка мислима дистанция, до тук ясно. Обаче проверяваме пробиваемостта на 203 мм оръдия и що да видим панцершифето е също прозирно, и също на всички мислими дистанции. О чудо, значи трябва да погледнем разни други тектически елементи: скорост крайцерите 32 и малко, без проблеми и странични ефекти, броненосеца 28 но над 26 се забелязват силни вибрации водещи до кръвоизливи сред екипажа и правещи стрелбатанеефективна. И най важният момент, видяхме че и двата кораба са прозирни един за друг, остава да видим кой колко поразия може да направи на другият, което ще измеримс бордовият залп: Панцершифето: 6х283мм 2,5 истрела по 300 кг = 4500 кг, крайцер тип Кент: 8х 203мм 6 снаряда по 116 кила = 5568 кг.
Съвсем очевадно джобжният линкор има всички шансове да се бълбукне дори при среща с картонен вашинктонски крайцер, и това не е всичко, защото говорим за ЕДИН крайцер, а те обикновенно се движат на групички, което е още по-лесно постижимо ако сравним цените на съответните кораби
Значи крайцер клас Кент е струвал тогава 2 млн. Лири, което по курса за онези години е 39,9 млн. Райхсмарки, пък шифето е към 100-тина, значи 2,5 пъти по-скъпо, икато сложим че има почти 2 пъти по-голям екипАж: 700 към 1200, значи крайцерите спокойно могат да са два, и няма да му оставят никакъв шанс за успех.
So много омотана концепция.
PS. Намерих старата тема, но тя се беше разводнила.
(source encoding : WINDOWS-1251)
Comment