Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Методика за сравняване на американски и руски изтребители от 4 поколение

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Кало, защо след като потвръждаваш, че часовника се използва да се изчисли полетното време на ракетата до целта
    Той не е основен уред, а мнението не е на германски пилот, а на негов американски колега, който при първия досег с кабината на МиГ-29 споменава и часовника, като набляга на това, че пилотът трябвало да е октопод, за да се справи в многото превключватели във въздушен бой. Е, очевадно германските пилоти са октоподи, както и нашите, защото резултатите в учебните БВБ срещу Ф-16 са повече от показателни . Включително 1 срещу 2 (на последното учение у нас).

    от поста ти не става много ясно какво точно си имал в предвид. От друга страна ми беше готино да те поправя!
    Не би могъл да ме поправиш в този случай, просто защото не съм грешил . Бях написал - "К-МД има двигател с продължителност на работа 100 секунди, което е повече от всички досегашни ракети със средна далечина и позволява маневри с високо претоварване без загуба на енергия". ИМХО става перфектно ясно за какво иде реч - а именно - ракета за БВБ, която по харакетристики на двигателя превъзхожда ракетите със средна далечина на полета.
    На МАКС`2009 ще покажат и дадат повече подробности за новата генерация руски ракети В-В, вероятно К-МД е така наречената РВВ-МД, която е част от новото поколение - РВВ-СД и РВВ-БД са другите (ракета воздушного боя - малой, средней и большой дальности), вероятно предназначени за ПАК ФА.
    Су-35 пък ще бъде демонстриран с изд. 750, 760, 180, 172С-1. Какво е 750 не знам, 760 е последната модернизация на Р-73, 180 - на Р-77 (РВВ-АЕ), 172С-1 е двустепенна далекобойна ракета (далечина на пуск над 200 км):

    Comment


      #62
      кало написа Виж мнение
      уф

      терминът на български е "топловизор"..
      Добре, и можеш ли сега да ми кажеш защо се цупи толкова време, а не каза направо, че искаш да го наричаме топловизор? Аз съм съгласен бе човек - нямаш проблем. Термовизьорна глава, термовизьор, топловизор – все ми е едно. Винаги е Thermographic camera CMOS imaging infrared focal plane array(FPA).

      Значи основното в този разговор е, че руските Р-73 нямат топловизор. Р-73 са с обикновена ИЧ едноканална глава, а Р-73М с двуканална. Освен това не са и LOAL.

      Ако трябва да сме наистина точни тягата на F100-PW-229 е 13.18.

      Самолети с тези двигатели са в:

      391st Fighter Squadron "Bold Tigers" F100-PW-229 Engines
      492nd Fighter Squadron "Madhatters" F100-PW-229 Engines
      494th Fighter Squadron "Panthers" F100-PW-229 Engines

      Образеца е от 1991 година и Ф-15Е с двигатели 229 е вече на служба от 15 години в САЩ, а Су-30МКИ се появява 10 години по-късно.

      И каква е разликата между АЛ-31Ф и Ал-31ФП освен УВТ? С колко втория е як от първия,а? ;-) Сметката си остава същата:

      Су-30МКИ

      Двигатели 2 АЛ-31ФП х 12 500
      Тегло 17.7т + 4т гориво и 1т оръжие
      Тяговъоръженост = 1.13


      За тяговъоръженост на руските самолети в сравнение с американските най-близки модели, ти определено не даваш никакви доказателства. Вземи калкулатор и смятай, след това напиши тук резултатите ето така:

      F-22 ------- 2x15.9 --- 14.4 + 4 + 1 --- 1.64
      F-22 ------- 2x15.9 --- 18 + 4 + 1 ----- 1.38
      Или Тайфуна = 2x9.18 --- 11 + 3 + 1 ----- 1.22

      Това с уговорката, че масата на Ф22 не е точно известна. Казва се че е 40 000 "фунта клас".

      Всички самолети са с 4 тона гориво и 1 тон оръжие с изключения на Тайфуна, но ти може би ще се досетиш защо. Иначе не може нищо да се сравнява.

      Ти ако искаш сега сметни същото за Су-30МКИ, Су-27 и всичките мигове и якове по твое желание или още не влезлия на въоръжение Су-35.
      Впрочем, както се вижда дори тайфуна стои много добре на фона.

      Да знаеш много митове и легенди има около руските самолети. Вървят докато се извади сметалото. След това цифрите говорят.

      На другите неща, за които си писал няма да отговарям. Ти каза че е абсурдно руските самолети да са с по-малка тяговъоръженост, а аз ти доказах, че не е.

      Изводът от цифрите е:

      Руските самолети са по-тежки и с по-слаби двигатели за сравними модели. При еднаква условна конфигурация -> 4т гориво +1 т оръжие американските самолети превъзхождат по тяговъоръженост руските при сравняване както следва:
      Ф-15E - Су-30МКИ/МКК
      Ф-15C - Су-30
      Ф-15A - Су-27

      Тайфунът е също самолет с добра тяговъоръженост по-висока от тази на Су-30МКИ.
      Last edited by контрол_alt; 17-07-2009, 21:04.
      С уважение контрол_alt.

      Comment


        #63
        Amazon написа Виж мнение
        И през ум не ми е минавало да ти казвам какво да правиш. Ядосвам се, когато хубава дискусия се разваля с кратки неадресирани подмятания. Ако съм се изразил прекалено грубо, приеми искрените ми извинения..
        Аз също се извинявам ако съм те засегнал. Просто слагам малко пипер в дискусията, че иначе е много скучно. Всички тук са симпатяги, няма да се връзвате.
        С уважение контрол_alt.

        Comment


          #64
          Пак пишеш пълни глупости, вече веднъж ти обясних, че самолетите не са някакви цифрички на хартия, а реални машини с реална експлоатация. "Примерчетата" ти за натоварвания не само НЯМАТ НИЩО ОБЩО С ДЕЙСТВИТЕЛНОСТТА (пиша го с главни букви, барем тоя път вденеш), но и са твърде глупави, за да бъдат коментирани по-нататък.

          Стендовата тяга на Ал-31ФП на ПФ е 12800.

          Спорът с теб приключвам дотук, защото:

          - няма смисъл да се хабя
          - очевадно си си въобразил някакви си теза и си я следваш
          - тезата ти, както и познанията ти по темата са далеч дори от необходимото за лаишки разговор
          - излагаш тезата си (или по-точно - фантазиите си) на плоскост, на която нормален спор е несериозен (поне термините кое какво е да беше научил)
          - да чакам по седмица, докато докопаш, преведеш (при това недостатъчно точно ) вършещите ти работата цитатчета от знайни и незнайни нет-местенца - сори

          ПП - знаеш ли, недей да "вадиш сметалото" си пред хора, които имат поне грам понятие от авиация. ще ти се посмеят малко, ако са в добро настроение...

          Ти каза че е абсурдно руските самолети да са с по-малка тяговъоръженост, а аз ти доказах, че не е.
          Да, да - в твоята реалност, приемам, че е така .

          Comment


            #65
            Днес едно от мненията на Гоги, които бяха изтрити в темата за ПАК-ФА относно Су-27 ме накара да се поразровя малко и започнаха да излизат интересни неща. Пускам части от РЛЭ за Су-27СК от 1996 г.




            Излиза, че Су-27 може да достига максимално претоварване 9g при маса 19t. и до при скорост по-ниска от 0,85М. Ако празната маса на самолета е 16 t то за гориво и въоръжение остават 3 t.
            Боекомплекта на оръдието тежи 125 kg.
            Всяка ракета Р-73 - 105 kg
            Всяка ракета Р-27 - 250 kg
            Ако му сложим пълен боекомплект за оръдието, две ракети за близък и две ракети за далечен въздушен бой (щото все пак е тежък изтребител), то остават 2165 кг за гориво. Само с 600 повече от половината гориво на F-16C. На пълен форсаж двата АЛ-31Ф ще глътнат тези 2160 кг гориво за 3,18 min
            Половината горивен запас на F-16 e 1550 kg. F-100-PW-229 на пълен форсаж ще ги изгълта за 4,42 min.
            Ако трансформираме двете Р-27 в гориво, Су-27 ще може да води въздушен бой на пълен форсаж и с възможност да дърпа претоварване 9 g за 4 min, което пак е по-малко от F-16.
            Освен това се вижда, че F-16 може да лети с претоварване 9 g при доста диапазон от 0,78M до 0,9М, а диапазонът в който Су-27 може да лети с такова претоварване е доста по-малък.
            Тяговоържеността на Су-27 е около 1, а тази на F-16 пак толкова. Максималната скороподемност на двата самолета е приблизително еднаква - 310 m/s.
            Излиза, че F-16 e по-добър при виражи на висока скорост на ниска височина и ако пилотът на Су-27 няма изначално предимство, то по-добре да не влиза в БВБ, а да гърми отдалеч.
            If you believe everything you read, better not read.
            Japanese Proverb

            Comment


              #66
              Да го кажем накратко - сравнението, което си направил и изводът от него са напълно и абсолютно некоректни, а в по-голямата си част - и неверни.

              Ако започнем с факта, че сравняваш конкретна модификация на Су-27 с хипотетичен Ф-16 и стигнем до факта, че базираш това си сравнение само на един критерий - достигането на максимално претоварване от 9g при воденето на маневрен бой.
              Намесваш в едно разчетни таблици с М с такива с Vистинска, при това без височини във втория случай.
              Абсолютно неверни са цифрите за тяговъоръжеността, а направо смешно е твърдението ти за приблизително еднаквата скороподемност на двата самолета.
              С две думи, нищо вярно не излиза в последното ти изречение - за да може да достигнеш до някакъв извод са ти нужни:

              1. достатъчно на брой критерии, които определят при равни други условия преимуществото на даден самолет в БВБ

              2. конкретизиране на сравняваните самолети

              3. верни цифри за тях

              Все неща, които, ъъъ, липсват или са изкривено представени в горното изложение.

              Иначе - условието е БВБ на височини до 3 км, то критериите опростено трябва да са:

              -маневреност
              -възможности на СУВ и въоръжението на самолета

              по първото:

              - тяговъоръженост
              - скороподемност
              - ъглова скорост на виража - установена и неустановена
              - натоварване на крило
              - аеродинамично качество
              - максимално допустимо претоварване

              Без да навлизам в цифри ще кажа само, че Су-27СК по всички тези критерии, с изключение на последния, където е налице равенство, има смазващо преимущество пред възможно най-"пъргавия" вариант на Ф-16 - F-16C bl.30/32

              По втория критерий Су-27СК има преимущество над всички варианти на F-16 с изключение на F-16I/ C bl/60

              Comment


                #67
                кало написа Виж мнение
                Да го кажем накратко - сравнението, което си направил и изводът от него са напълно и абсолютно некоректни, а в по-голямата си част - и неверни.
                Абсолютно некоректни и подвеждащи са руските рекламни брошурки, които, както виждам, са ти основния източник на информация.
                кало написа Виж мнение
                Ако започнем с факта, че сравняваш конкретна модификация на Су-27 с хипотетичен Ф-16 и стигнем до факта, че базираш това си сравнение само на един критерий - достигането на максимално претоварване от 9g при воденето на маневрен бой.
                Конкретната модификация е С Block 50/52. Сега успокои ли се? Както виждаш и данните са от един и същ период.
                кало написа Виж мнение
                Намесваш в едно разчетни таблици с М с такива с Vистинска, при това без височини във втория случай.
                Нищо не намесвам в едно, при това във втория случай има височини, ама няма кой да чете.
                кало написа Виж мнение
                Абсолютно неверни са цифрите за тяговъоръжеността, а направо смешно е твърдението ти за приблизително еднаквата скороподемност на двата самолета.
                Чакай да сметна, че може и да съм се объркал:
                Разглеждаме Су-27СК с маса 19t. Тягата на двигателите е 2x12 500 kgf. НО! Това е тягата на стенд. А самолетите летят във въздуха, а не на стенд. Когато се постави на самолета, двигателят губи от тягата си, поради няколко причини:
                1. Той захранва всички самолетни системи;
                2. Въздушните канали никога не осигуряват оптималните условия на стенда;
                3. Във височина тягата пада.
                Според руснаците (канд. тех. науки Георгии Тимофеев в История Авиации бр. 4/2001) за случай на БВБ (скорост 0,85М, височина 3 000 метра) тягата се коригира с емпиричен коефициент 0,785. Като умножим 25 000 kgf, получаваме тяга 19625 kgf. Тяговъоръженост 19 625kgf/19 000kg=1,03.
                Сега да видим и F-16. Масата му празен е 8 000 kg, добавяме 1565 kg гориво и боен товар - 2 ракети AIM-9 по 85 kg и боекомплекта на оръдието 130 kg - 9 865 kg. Тяга на двигателя 13 230 kgf, коригирана с 0,785= 10 385 kgf. Тяговъоръженост 10 385kgf/9 865kg= 1,05.
                Хм, значи не съм сбъркал.

                кало написа Виж мнение
                по първото:

                - тяговъоръженост
                - скороподемност
                - ъглова скорост на виража - установена и неустановена
                - натоварване на крило
                - аеродинамично качество
                - максимално допустимо претоварване
                По първото - вече го обсъдих
                Скороподемност - данните ги взех от "Су-27 История истребителя" на А.Фомин - последната книга, която може да бъде упрекната в принизяване на руската авиационна техника. Ако ще се смееш, смей се на него, но интересно от позицията на кой ли ще се смееш.
                Натоварване на крило - 302 на 352 в полза на Су-27. НО! За да се постигне то, конструкцията била олекотена, което е намалило якостта и. Затова Су-27СК може да маневрира с 9g, само при скорост по-ниска от 0,85М. Т.е ако F-16 лети с 0,9М и 9g, а Су-27СК с 0,8М и 9g, радиусът на виража на Су-27 ще е по-малък, но предимството ще е на страната на F-16, защото ще е с по-висока относителна енергия (сумата от кинетичната и потенциалната енергия разделена на масата), която ще му позволи да набере височина и да атакува отгоре. Ако Су-27 ускори, за да изравни енергийното ниво, то няма да може да поддържа претоварване 9g, съответно радиусът и времето на виража му ще се увеличат и F-16 пак ще е в по-изгодна позиция.
                Максимално експлоатационно претоварвяне - обсъдих го достатъчно.
                кало написа Виж мнение
                Без да навлизам в цифри ще кажа само, че Су-27СК по всички тези критерии, с изключение на последния, където е налице равенство, има смазващо преимущество пред възможно най-"пъргавия" вариант на Ф-16 - F-16C bl.30/32
                Моля те, навлез в цифри, защото смазващо превъзходство никъде не виждам, пък ще ми е интересно да видя къде бъркам.
                If you believe everything you read, better not read.
                Japanese Proverb

                Comment


                  #68
                  Здравейте, на всички.
                  Centara, един въпрос - със Су-27 ясно, но кажи моля те от къде а са ти сведенията за F-16 ,щото ме терзаят смътни съмнения ,че от едната
                  страна имаме документи а от другата рекламни буклети.

                  Comment


                    #69
                    Ще лудна. За втори път си затварям постинга и ми го трие .

                    Ще отговоря утре, че вече не ми останаха нерви .

                    Само да кажа, че Фомин дава 330 и 315 съответно, но бърка и за двете.

                    Comment


                      #70
                      ivo7001 написа Виж мнение
                      Здравейте, на всички.
                      Centara, един въпрос - със Су-27 ясно, но кажи моля те от къде а са ти сведенията за F-16 ,щото ме терзаят смътни съмнения ,че от едната
                      страна имаме документи а от другата рекламни буклети.
                      M-da, руското обикновенно са рекламни буклети, но в случая е този том от Инструкцията за експлоатация наречен "летателни характеристики", в последните години за всеки летящ самолет могат да се намерят в нета...примерно тук:

                      надявам се съм отговорил на въпросът ти

                      Comment


                        #71
                        ivo7001 написа Виж мнение
                        Здравейте, на всички.
                        Centara, един въпрос - със Су-27 ясно, но кажи моля те от къде а са ти сведенията за F-16 ,щото ме терзаят смътни съмнения ,че от едната
                        страна имаме документи а от другата рекламни буклети.
                        Данните ги намерих тук, но после ги видях и на друго място, където сега не го намирам. Имам ги и на хартиен носител в някаква книга, дето трябва да я потърся. Иначе определено това са данни на Локхийд Мартин и нищо не им пречи да послъгват и те. Ако някой разполага с данни на USAF или някои други информирани източници и те се различават, нека да ги видим и с удоволствие ще си коригирам и изчисленията и изводите.
                        калло - виж таблицата на стр. 342 от книгата. За F-16С е 315 m/s, а за Су-27СК 310 m/s, но не ставам дребнав и ги приемам за равни.
                        If you believe everything you read, better not read.
                        Japanese Proverb

                        Comment


                          #72
                          Имам pdf-вариант и там няма такава страница. таблицата за сравнение с други изтребители е на 260-та и 261-ва, около тези страници е и пространният анализ.

                          Цифрите са 330 и 315.










                          Освен Фомин, ползвам и "Авиация ПВО Росии.... " под редакцията на акад. Федосеев, РЛЕ-то на СК (между другото, има някои разлики със Су-27), специалното издание на "АиВ" за Су-27 и Ф-15, "ОТЧЕТ
                          о служебной командировке делегации Летно-исследовательского института имени М.М.Громова в Военно-Морской Испытательный Авиационный Центр Боевого применения" от 1994-та (има любопитни мнения и данни за Су-27 и Ф-18 вътре), както и нелошите статии на Павел Булат - http://paralay.com/stat/Bulat_7.pdf, http://paralay.com/stat/Bulat_8.pdf

                          Следната таблица с някои странни цифри е оттам:





                          За съжаление менюалите за бл.50 още са секретни, но относително достоверни данни има както от производителя, така и от основния експлоататор - USAF (според тях, при бл.50 например тягата на ПФ е 12200, а 13200 е тяга на извънреден режим)
                          Полезни са тези нещица, например -
                          Part one of the pilot's handbook for F-16 Block 52's (those F-16's that have undergone the Mid-Life Upgrade and received an updated avionics suite).

                          Part two of the pilot's handbook for F-16 Block 52's (those F-16's that have undergone the Mid-Life Upgrade and received an updated avionics suite).

                          добра представа (за маневреността и тактиката) дава и MULTI-COMMAND HANDBOOK 11-F16
                          много инфо и на F-16.net

                          Лека вечер, а утре ще напиша и цифричките
                          Last edited by кало; 11-03-2010, 00:36.

                          Comment


                            #73
                            Ха!
                            Аз ползвам хартиения вариант на книгата, издание 2004 г. - 455 стр. Там я има същата таблица, но данните са други. Утре ще снимам страниците, за доказателство, че сега не ми е заредена батерията на сапунерката. Сканираният файл кое издание е?
                            If you believe everything you read, better not read.
                            Japanese Proverb

                            Comment


                              #74
                              не знам...май 2003-та.
                              Да не би данните, които си видял, да са за Су-27К?
                              Last edited by кало; 11-03-2010, 00:52.

                              Comment


                                #75
                                Не, СК пише.
                                За F-18 също е дадена различна скороподемност 285 m/s.
                                If you believe everything you read, better not read.
                                Japanese Proverb

                                Comment

                                Working...
                                X