Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самолет за тотална война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    gollum написа Виж мнение
    Какво е за предпочитане: да имаш един универсален тип последна дума на техниката самолет, но в по-малки количества или да експлоатираш два типа: единият поменатия скъп и с много възможности самолет, а другият - значително по-прост и евтин, но масов. Това е главният въпрос на темата за мен. .
    Въпросът е решен преди има няма 40 години. И се правят два самолета- лек и тежък.Или поне едните правят така, другите правят тежък и още по-тежък. Иначе Ф-16 е замислен и направен.

    И друга мисъл- както и да го въртим не може да се направи "мобилизационен" самолет който да е годен за завойване на превъзходство във въздуха. Просто тъкъв самолет трябва да е на въха на технологиите. От друга страна за удари по земни цели е възможно и дори лесно, там дори изискванията з апилотитие са по-ниски.

    Comment


      gollum написа Виж мнение
      Говорим за създаването на всеки един елемент, транспорт и сглобяване до предаването на военните. Това плюс капацитета на цялото производство отговаря на въпроса "след колко време ще имаме колко самолета налични дневно".
      Плюс изпитанията на самолетите, които сами по себе си ще продължат по-дълго от самия конфликт

      Comment


        Gaden Gogi написа Виж мнение
        Защото ако е така и въпреки това пишеш каквото пиеше има два варианта за теб:
        1. си дърт космат трол и трябва да те баннат.
        2. страдаш от психозаболяване което ако го опиша по-подробно ще баннат мен.
        Но предвид че продължаваш да ги пишеш в същият стил съвсем явно и хабер си нямаш.Впрочем характерно за тебе...ако още ти е мерак да питаш Фидели сза танкове появи се някоя вече в клановият ТС (има го на страницата на клана) и го питай
        Това иди го обясни на тия от НАСА, които явно страдат от същото заболяване, след като пращат вече трети спътник управляван от смартфон, който дори няма резервиране на системите.

        Comment


          А защо мислиш, че електрониката в този спътник и електрониката в бойните самолети отговарят на някакви общи изисквания?

          Comment


            Кухулин написа Виж мнение
            Плюс изпитанията на самолетите, които сами по себе си ще продължат по-дълго от самия конфликт
            Това пък откъде го измисли? Облитането на нов самолет, или такъв минал през модернизация/КВР се прави в рамките на дни. И е добре отработено. Не е като авиацията да е нещо ново на тази планета.
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              Ако искаш да падат от небето като круши, може и за дни да ги облиташ. Нали трябва да се проверят всички системи за съответните наработки, да се изкарат дефектите. Виж колко време минава от сключването на някой договор до доставката на машините.

              Comment


                Ако искаш да падат от небето като круши, може и за дни да ги облиташ. Нали трябва да се проверят всички системи за съответните наработки, да се изкарат дефектите.
                Това са общи расъждения. Предполага се че един самолет е произведен качествено. Това което пишеш е вярно за малосерийното производство, или голям ъпгрейд, примерно смяна на софтуера, или двигателя. Много от мероприятията по приемане на нов самолет се правят в частите. Там техниците не са по-малко квалифициране от тези в завода. Чак има случаи да поправят даталинка на серийни AIM-120.

                Виж колко време минава от сключването на някой договор до доставката на машините.
                И това е заради облитането?
                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                Comment


                  Amazon написа Виж мнение
                  Това са общи расъждения. Предполага се че един самолет е произведен качествено.
                  Не се предполага, а се проверява И това се прави на всеки етап от производството. Една фирма произвежда радар и го проверява. Друга фирма произвежда двигател и го проверява. Карат ги в завода, сглобяват самолета и го проверяват. Викат военните, ония също го проверяват и после го приемат. Всичко това отнема месеци и години в зависомост от обема на производството. САЩ имат мирновременен капацитет примерно 200 Ф-35 годишно. Във военно време ще стигнат да речем 100 самолета месечно. Ако приемем, че своевременно са мобилизирали мощностите и започнат да пускат по 100 самолета след първия месец на конфликта, при два месеца активна фаза ще са произвели 100 самолета. При флот от 2500 самолета това прави 4% - страхотен мобилизационен фактор

                  И това са някакви съвсем хипотетични сметки. На практика нищо няма да произведат, защото няма смисъл. Някъде по-рано в темата уж се съгласихме с това, ама въпроса периодично изплува

                  Comment


                    Това за което пишеш се нарича "factory acceptance test" и за масово произвеждан самолет се прави с няколко облитания и попълване на големи чаршафи с чеклистове. Ако има дефект - обратно в завода. Говорим за дни а не "докато свърши войната". После никой не викат ами самолета си заминава в ескадрилата. Там колко време ще го приемат си е тяхна работа. Ако не са на зор може и да е дълъг период, чисто административно. То голяма част от мероприятията са си чисто административни. Ако са на зор ще го приемат за нула време.
                    А твоят флот от 2500 самолета предстои доста да се свие ако гледаме тенденциите.

                    А ще са произвели само 100 самолета(дори това ми се вжда оптимистично), щото самолетите са 5-то поколение. Там дори покритието минава отделен етап на тестване в специални халета. Нали точно за това е темата.
                    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                    Comment


                      Amazon написа Виж мнение
                      А ще са произвели само 100 самолета(дори това ми се вжда оптимистично), щото самолетите са 5-то поколение. Там дори покритието минава отделен етап на тестване в специални халета. Нали точно за това е темата.
                      Цифрите са чисто хипотетични не заради петото поколение, а защото никой няма да тръгне на такава мобилизация преди конфликта. В момента, в който почнат да се подготвят мощностите, врага ще пощурее. В днешно време е абсурд да се прикрие тоя процес.

                      Comment


                        Кухулин написа Виж мнение
                        А защо мислиш, че електрониката в този спътник и електрониката в бойните самолети отговарят на някакви общи изисквания?

                        Ами общо взето изискванията за космическа електроника са по-високи. Но това няма значение в случая. Факт е че концепцията работи в условия на високи прероварвания, електромагнитно и радиационно натоварване и може да контролира критични системи. От там нататък, степента на приложението и в един хипотетичен евтин боен самолет е чисто технически въпрос. Дали ще е главен компютър или контрол на локален сензор или дори сензорен екран с превключватели заместващи класическите е отделен въпрос. Да не забравяме и възможостта за печатане на управляеми оръжия само малко по-скъпи от съответния калибър неуправляеми. Всичко това, с изключение може би на централния компютър, са приложения само малко разширяващи ежедневно използваните функции.

                        Comment


                          Кухулин написа Виж мнение
                          Цифрите са чисто хипотетични не заради петото поколение, а защото никой няма да тръгне на такава мобилизация преди конфликта. В момента, в който почнат да се подготвят мощностите, врага ще пощурее. В днешно време е абсурд да се прикрие тоя процес.
                          Ами да си пощурява врага, кой му пречи? Русия и Китай, като пощуряват покрай ПРО, САЩ да не би да са се трогнали?

                          И като говорим за мощности, в момента Руснаците имат паралелни производства в различни обединения, дето не можем да ги преброим.
                          Една линия за МиГ-29СМТ и МиГ-29К, втора линия за Су-30СМТ в Иркутск, линия за Су-30М2 (КнААПО), линия за Су-34, линия за Су-35С, линия за Як-130 който както каза Гоги, ако отидат на лошо нещата може да свърши някаква работа. И това всичкото с различни двигатели и радари. Появиха се слухове преди няколко дни, че преотварят и линията за МиГ-31.

                          Аз обаче нещо не виждам САЩ и Китай да си скубят косите от тая работа.

                          Едно е да подържаш консервирани мощности, или такива дялкащи по няколко самолета годишно, съвсем друго да бълваш самолети все едно се готвиш за нападателна война.
                          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                          Comment


                            Angelmr написа Виж мнение
                            Факт е че концепцията работи в условия на високи прероварвания, електромагнитно и радиационно натоварване и може да контролира критични системи.
                            Няма критични системи в тия спътници.

                            Amazon написа Виж мнение
                            Аз обаче нещо не виждам САЩ и Китай да си скубят косите от тая работа.

                            Едно е да подържаш консервирани мощности, или такива дялкащи по няколко самолета годишно, съвсем друго да бълваш самолети все едно се готвиш за нападателна война.
                            Именно, руските мощности не са повод за притеснение. Нито американските, нито кои да е други. По простата причина, че никой няма намерение да щампова някакви "мобилизационни самолети". Не съществува вече такава концепция.

                            Comment


                              Кухулин написа Виж мнение
                              Няма критични системи в тия спътници.

                              Самия спътник е една такава система. Първия такъв е имал дублиращ конвенционален хардуер, трябва да проверя, но е логично на следващите да са сеотказали от такъв, предвид концепцията за радикално снижаване в цената, която е и първопричината за спътниците смартфони, освен рекламата на производителя естествено.

                              Comment


                                Чета писанията на разни индивиди......и се сещам за прекрасният (ама наистина хубав) филм
                                Click image for larger version

Name:	Iron-Sky-Premiere.jpg
Views:	1
Size:	225.7 КБ
ID:	544814
                                който го е гледал ще се сети какво имам предвид
                                на който не е му го препоръчвам.

                                Comment

                                Working...
                                X