Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Атентат в Бургас!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Ще се постарая да отговоря сериозно на един не особено сериозен пост.
    Началник на сигурността на Ел-Ал е много висок пост, с голяма вероятност член на борда на директорите, под който има стотици служители (персоналът на компанията е над 6000). Ел-Ал отговаря за сигурността на полетите си и чакалните в чужди летища (частта, която се отцепва при израелски полет). Имам позната, която работи от години в Ел-Ал и лети постоянно, за да прави точно това. Освен служители на Ел-Ал, в охраната на летищата участват и агенти на Шабак под прикритие и не под прикритие, а на самото летище Бен Гурион има освен изброените и частни охранители (летището си е отделна фирма) и полицаи. Друга моя позната работеше на паспортния контрол, тази дейност се извършваше от полицаи. Преди известно време се промени и вече са служители на летището. Вметките ти за охранител на чанти и пакети са просто неадекватни.

    Статистика за предотвратени атентати не мога да намеря в момента, по простата причина че обикновенно се отчитат успешните, а не неуспешните такива, но ще потърся.

    Междувременно ми попадна един мотиватор, сякаш правен точно за тази тема



    Security
    German Federal Police guarding El Al aircraft at Frankfurt Airport (2011)

    As a prime target for terrorism, El Al employs stringent security procedures, both on the ground and on board its aircraft. These effective, though sometimes controversial, procedures have won El Al's security reputation.[8] In 2008, the airline was named by Global Traveler magazine as the world's most secure airline.[41]
    Airport security measures

    Passengers are asked to report three hours before departure. All El Al terminals around the world[citation needed] are closely monitored for security. There are plain-clothes agents and fully armed police or military personnel patrolling the premises for explosives, suspicious behavior, and other threats. Inside the terminal, passengers and their baggage are checked by a trained team. El Al security procedures require that all passengers be interviewed individually prior to boarding, allowing El Al staff to identify possible security threats. Passengers will be asked questions about where they are coming from, the reason for their trip, their job or occupation, and whether they have packed their bags themselves. The likelihood of potential terrorists remaining calm under such questioning is believed to be low (see microexpression).[42]

    At the check-in counter, passengers' passports and tickets are closely examined. A ticket without a sticker from the security checkers will not be accepted. At passport control passengers' names are checked against information from the FBI, Canadian Security Intelligence Service (CSIS), Scotland Yard, Shin Bet, and Interpol databases. Luggage is screened and sometimes hand searched. In addition, bags are put through a decompression chamber simulating pressures during flight that could trigger explosives.[43] El Al is the only airline in the world that passes all luggage through such a chamber.[citation needed] Even at overseas airports, El Al security agents conduct all luggage searches personally, even if they are supervised by government or private security firms.[44]
    Flight security measures
    El Al Business class in a Boeing 757

    Undercover agents (sometimes referred to as sky marshals) carrying concealed firearms sit among the passengers on every international El Al flight.[45] Most El Al pilots are former Israeli Air Force pilots.[46][note 1] The cockpits in all El Al aircraft have double doors to prevent entry by unauthorized persons. A code is required to access the doors, and the second door will only be opened after the first has closed and the person has been identified by the captain or first officer.[46] Furthermore, there are reinforced steel floors separating the passenger cabin from the baggage hold.[47]

    Following an attempt to shoot down an Israeli airliner in 2002,[48] all aircraft in the fleet have been equipped with an infrared countermeasures system called Flight Guard, developed by Israeli Aerospace Industries to defend them against anti-aircraft missiles.[49][50][51][52] Although comparable systems such as CAMPS are now available for civilian aircraft, there is no information to date about any other airlines deploying such a system. Switzerland and other European countries have expressed concern that flares dropped by the Israeli system could cause fires in the vicinity of an airport.[53]
    Security controversy and passenger profiling

    Some critics of El Al allege that its security checks on passengers include "extreme" racial profiling[54] and have argued that such profiling is degrading to those subject to such screening.

    The airline was also criticized by the Hungarian courts for refusing to search luggage with the passenger present, acting against Hungarian domestic laws stipulating that only authorized officials are able to undertake such searches.[54] A civil case was brought to the Supreme Court of Israel on 19 March 2008 alleging that El Al's practice of ethnic profiling singles out Arabs for tougher treatment.[55]
    Other controversy

    The Israeli president Shimon Peres, last minute opted to change from El Al to Air Canada during a state visit, because El Al tried to charge the president a $5,000 excess baggage fee for an oxygen tank. According to protocol, an oxygen tank and other medical equipment is mandatory whenever an Israeli president or prime minister flies abroad. [56]
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    Comment


      От снимката която постна Динайн ми хрумна нещо. Не може ли на входа на всяко летище да се построи здрав бетонен бункер, армиран бетон дебел метър и половина и стоманена врата като от оръдейна кула на линкор.
      Всеки пътник влиза вътре заедно с багажа си (ако е семейство на групичка) и в бункера се нагнетява статично електричество достатъчно да индуцира 12 волта във всеки проводник, едновременно се подават радио сигнали, като се минава през всички възможни честоти. На бункера има инсталирано малко армирано контролно прозорче. Служителят следи прозорчето и ако нещо вътре яко светне (щото през бетона звук няма да се чуе) вика по уредбата почистващите екипи.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        Динаин, като упорит балканец ще попитам отново, кой охранява външния периметър на летището - летищната охрана или полицията. През кого минаваш за да влезеш в чакалнята? И фактът че господинът е евентуално член на борда на директорите изобщо не впечатлява малкия арогантен балканец в мен. Ясният ми въпрос е той лично какъв полеви опит има, че да дава оценки. Че е бил началник - бил е, но нима в Израел няма хора които да са поставени на ръководни постове без да имат лични качества. За последен път питам лично господин екс началникът колко камикадзета е обезвредил с уникалното си профилиране, но лично той или поне лично ръководен от него полеви екип? Не се съмнявам че летището Бен Гурион е може би най сигурното в света, известно ми е че охраната на Ел Ал е перфектна при проверката на пътниците и багажът и не е допускала грешка, но това става вече в самата сграда на летището. Пък и това летище е най сигурното след едно вихрено изпълнение на негова територия през седемдесетте ако не се лъжа.
        Както и да е очевидно според вас човекът има право да раздава оценки и да поучава аз си запазвам правото да не се впечетлявам излишно. Ако можеш да изровиш статистиката за осуетените от охраната атентати ще съм ти благодарен. Поне ще разберем действа ли прфилирането или скенерите на входа са по добри.

        Comment


          ivan написа Виж мнение
          Ако господина предлага да обучи гранична полиция и митничарите как да търсят бомби и материали за такива в багажа качван на самолета бих се съгласил ама да разправя врели не кипели че може да научи някого как с профилиране в чакалнята ще предоврати атентат на самоубиец опасан с взрив е подигравка със здравия ни разум.
          Само дотук те четох и повече и не възнамерявам. Съвсем правилно съм предположил, че ти явно не вярваш в израелския подход. По-горе съм споменал финалните глави от книжката на Аарон Коен. Сигурно има и други материали по темата, но аз се впечатлих от написаното по темата в тази книга. Намери си я и я прочети. Или пък ако искаш не вярвай и смятай, че ти се подиграват със здравия разум. Твоя работа.
          Recalibrating my lack of faith in humanity...

          https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

          Comment


            Аз ти отговорих - смесица е. Никога не ми е хрумвало да ги питам, но на входа на комплекса има младежи с автомати, които правят screening, в комплекса патрулират коли с други хора, които правят screening (караш 2-3 км до терминалите), на входовете на сградите има пак охрана, която не те спира, а само те оглежда - пак screening, и чак тогава почва едно редене на опашки, където минаваш още 3-4-5 пъти screening, докато стигнеш до самия самолет. Имаше пост по-рано, превод от руски, описващ това.

            Нямам представа какъв полеви опит има точно този човек, но дори арогантен балканец като теб трябва да знае, че директор на завода не става стругаря с най-много изработени гайки. Не намирам такава статистика, каквато търсиш, защото от стотиците самоубийци в Израел не е известно някой да е опитвал да се взриви на летището. Избират други цели, може би трябва да се запиташ за причината.
            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
            "But I know none, and therefore am no beast."

            (Richard III - William Shakespeare)

            Comment


              Amazon написа Виж мнение
              в бункера се нагнетява статично електричество достатъчно да индуцира 12 волта във всеки проводник, едновременно се подават радио сигнали, като се минава през всички възможни честоти.
              как ли ще се отрази тази "терапия" на телефони, компютъроидни неща...пеисмейкъри?

              Comment


                Аарон Коен на финала:
                My colleagues at IMS are dumbfounded by the state of America’s domestic security. Can you believe they’re still making people take off their shoes at the airport? they’ll ask. Why are they screening luggage more carefully than they screen people?
                btw подготовката на охранителите на Ел Ал трае месеци, преди финалния кръг на селекция. Но разбира се, както за всеки световен проблем, по форумите винаги са изнамерили по-адекватните разрешения. Това си е природен закон...
                Recalibrating my lack of faith in humanity...

                https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                Comment


                  Динаин, все пак разбирам че господинът и охраната му идват след момчетата с автомати и заедно с тях на самата територия на летището. А и зоната за сигурност е впечатляваща. Хайде сега да отговорим на следните въпроси: 1. Колко е периметъра на летището в Бургас?, 2. Колко личен състав трябва да има едно охранително подразделение за да го покрие този периметър? 3. Коя служба ще го направи това и какво ще ни струва на нас балканските просяци? и чак след това да говорим за профилиране на пътниците минали през КПП то на момчетата с автоматите. Ах и да ви напомня голямото бум беше пред летището не в него така че затам господина няма рецепта освен мантрата с профилирането.
                  Албиеро, не вярвам в заклинанията на магическото профилиране прогласявани от лица с недоказан личен опит. В израелският подход на съчетаване на усилията на полиция, тайни служби и частна охрана вярвам и за това попитах Динаин да ми обясни. Е той беше любезен и аз схванах но ти така и не ми отговори как профилирането в чакалнята ще спре откачалката опасана с взрив, ако ги няма момчетата отвън на 2 километра преди входа на терминала скрити на барикадираното с чували КПП и работещи със скенера и профилиращи през мерника. В комплексният им подход вярвам само че ти ми отговори колко ще се бръкне държавата само за да отчужди терените за зона за сигурност около летището и това ще спре ли САМ 7 / Миналата година хванаха 2 в Пловдив в момент на продажба./ Та поради тази причина не вярвам на спеца от статията а не щото съм против израелският подход.

                  Comment


                    Да бе не вярвай. Какъв е тоя някакъв си бивш шеф на охраната на ел ал, с недоказан пред цялата форумна общественост опит, че да те убеди - теб, който несъмнено както казах си намерил по-доброто решение на проблема. не друго, ами щото си от internets.
                    Извинявай подигравам ти се вече.
                    Ама си го заслужаваш...
                    Recalibrating my lack of faith in humanity...

                    https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                    Comment


                      Gaden Gogi написа Виж мнение
                      как ли ще се отрази тази "терапия" на телефони, компютъроидни неща...пеисмейкъри?
                      Аз се шегувах, но хората ще си ги оставят в тавичка отвън, както сега се прави при преминаване на багажа през скенера.

                      П.П: Сега прочетох целият пост - да с писмейкърите може и да е проблем да си ги оставят в тавичката.
                      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                      Comment


                        да ама в електронната джаджа може да има гръмче от друга страна едва ли е много трудно да се джамне електронен сигнална територията на летището (какобаче те ще комуникират) за да не може надзирателя на самоубиеца да му "помогне"в такъв случай скриининг + куршум в главата би станало... друг въпрос че аз ако реша да трепя евреи в българи не бих се занимавал с летието а с хотела...там охрана едва ли има, и може да се трепне голямо количество при малко рискове и ресурси...не че бих го направил...прсото си разсъждавам че бомбенето е глупаво..освен че привлича внимание...
                        но то и в хотела може да се направи зрелищно...даже повече...ама да не давам глупави идеи...

                        Comment


                          Трябва си предварителна подготовка и спиране от далече - заглушаване на сигнала няма да помогне много - първо всички честоти няма да ги заглушиш успешно защото си летище и ти трябва комуникация, второ можеш да си ползваш и неща ала дистанционно в инфрачервения диапазон - лесно ще се надхитри заглушаване на сигнала.

                          Иначе това което описвате на Бен Гурион е интересно - един вид те имат множество ешелонирани мерки които хем намаляват значително шанса за атентат, хем пречат на образуването на плътни маси хора където и да било по пътя (които съответно да са уязвими).
                          „Аз, Драгомир, писах.
                          Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                          Модератор на раздел "Военна Авиация"

                          Comment


                            ivan, объркал си се, нямам намерение да изготвям с теб план за сигурност на летище Бургас. Човекът го е казал директно - на израелско летище този атентат нямаше да се случи по този начин, защото атентаторът щеше да бъде засечен по странното си поведение още при влизането в сградата - и нямаше да стигне въобще до паркинга с автобусите. За целта е трябвало само да има няколко обучени агенти на входа, които да оглеждат влизащите, никакви периметри, скенери и прочие. Върни се до статията и го прочети.
                            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                            "But I know none, and therefore am no beast."

                            (Richard III - William Shakespeare)

                            Comment


                              Ми анджак де Гоги що на летището и какво ще помогне извън него профилирането. Колкото помогна и сега де щото пак стана пред летището ама като няма човек аргументи почва с подигравките имам пред вид Албиеро. А най ми е интересно на какъв език ще го профилират - на иврит, на арабски или на англииски. Щото докато налучкат езика току виж потрябвала групата за оглед. Та Албиеро какво ще помогне шефът на охраната за да не се случват подобни неща. Май единственото дето може да предложи е да се забрани посещението на България от израелски туристи. Ти така и не отговори на въпросите ми но очевидно и не желаеш, а относно подигравките не ти се сърдя опитах се да защитя позиция, явна не съм бил убедителен поне за теб. Здраве да е. Времето ще покаже, но не вярвам в чудеса и вълшебни рецепти особено чужди и продадени за пари.

                              Comment


                                ivan написа Виж мнение
                                особено чужди и продадени за пари.
                                Тук е ключът от палатката според мен. Коренът на поведението ти и на позицията ти е на чисто емоционална основа...
                                Recalibrating my lack of faith in humanity...

                                https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                                Comment

                                Working...
                                X