Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тюркска теория

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Че те храмовете са много повече от 5. Пет са само правоъгълните. Ами квадратните? Ами кръглите? Ами кръстовидните? Ами тези с "особена" форма?
    И предполагам всичките те доказват безспорно мадаизма/зороастризма у прабългарите... Само дето глупавите ромеи са го забравили що за религия е, та пишат за почитането на някакви "бесове", тц тц тц. Гаден ромейски заговор.
    Quae fuerant vitia, mores sunt.

    Comment


      Юлиан Август написа Виж мнение
      И предполагам всичките те доказват безспорно мадаизма/зороастризма у прабългарите... Само дето глупавите ромеи са го забравили вече, та пишат за почитането на някакви "бесове", тц тц тц. Гаден ромейски заговор.
      Ааа, тук грешиш, скъпи вероотстъпчиви ми съфорумнико. Ромеите пишат съвсем конкретни работи за религията на българите, не за бесове, ами за звезди, слънце и луна, за почитане на кучета, за изричане на специални думички при колене на животни, за вдигане на трева, за ритуално измиване и други такива интересни работи. Впрочем след 651г. ромеите няма как да познаят маздеизма или някакви негови деривати, защото вече не го срещат. Но нека, с риск да извадим отново цитатната мания наяве, да припомним какво е казал някой си Теофилакт Симоката за боколобъра. Дали нашият любезен съфорумник ИЦА ще бъде така добър да ни припомни какъв е боколобърът у аварите?
      Колкото до българите, някой си Масуди май беше, първокласен извор го пишат, споменава, че "били от вярата на магите". Интересна работа наистина.

      ПП Твоята Умай нещо не пасва на изображението от Перперек... Интересна работа наистина. Как така в Плиска и Преслав са пропуснали да ни сложат нещо такова по квадрите, ами само някакви вагини да ме прощават читателите...

      Comment


        Че за тях бесове не е ли всичко, което не е християнско или поне библейско?

        Comment


          Мда, пишат за най-различни работи - като за човешки жертоприношения, например.
          Ха сега да задам един въпрос на уважаемия г-н Професор, кога и при какви обстоятелства зороастизмът препоръчва такива ?
          Quae fuerant vitia, mores sunt.

          Comment


            Юлиан Август написа Виж мнение
            Мда, пишат за най-различни работи - като за човешки жертоприношения, например.
            Ха сега да задам един въпрос на уважаемия г-н Професор, кога и при какви обстоятелства зороастизмът препоръчва такива ?
            Че кой говори за зороастризъм? Аз съм убеден Тенгрист, карисиме!

            ПП Имам да ти съобщя лоша новина. Ромейските автори не са способни да различат тържествени екзекуции на пленени врагове от "жертвоприношения". Но напоследък публикуваха един много интересен извор - някакъв Синаксар на цариградската патриаршия ли беше, нещо такова. И там се описва именно екзекуция на ромейски първенци, която ромеите описват много, много интересно. Направо да ти заприлича на жертвоприношение - бедния епископ Мануил го тъпкали с крак, а после го разсекли и с телесата му нахранили скверните песове...Подобно интересно събитие има и по повод на Кинамон, когото го постигнала тежка затворническа участ в резултат на упорството му да пости като добър християнин.

            ППП Ако запазиш добрия тон, може и да ти кажа кога маздеите екзекутират тържествено по религиозни причини.
            Last edited by _magotin_; 20-07-2008, 01:35.

            Comment


              _magotin_ написа Виж мнение
              Че кой говори за зороастризъм?

              ПП Имам да ти съобщя лоша новина. Ромейските автори не са способни да различат тържествени екзекуции на пленени врагове от "жертвоприношения". Но напоследък публикуваха един много интересен извор - някакъв Синаксар на цариградската патриаршия ли беше, нещо такова. И там се описва именно екзекуция на ромейски първенци, която ромеите описват много, много интересно. Същото и по повод на Кинамон.

              ППП Ако запазиш добрия тон, може и да ти кажа кога маздеите екзекутират тържествено по религиозни причини.

              Не бягай по тъча, отговаряй направо - кога огнепоклониците принасят жертви ? Човешки. Не прави психопортрети на ромеите, че ставаш наистина смешен. Жертвоприношението е едно, екзекуцията друго - Енравота е екзекутиран именно по религиозни причини, погазвайки завета, паметта на дедите. А за Омуртаг Теофилакт Охридски казва: ”След като принесъл тържествено жертва и по този случай приготвил богата трапеза заповядал на доблестния Кинамон да седне на трапезата и да се нахрани заедно с другите началници.” Самият Крум принася в жертва "много хора и добитък". Когато иде дума за убиването на пленници, посочено имаенно като такова, а не като жертвоприношение - пример, при неуспешното покушение пред Константинопол. Та правили са разлика ромеите между двете.
              Quae fuerant vitia, mores sunt.

              Comment


                Юлиан Август написа Виж мнение
                Не бягай по тъча, отговаряй направо - кога огнепоклониците принасят жертви ? Човешки. Не прави психопортрети на ромеите, че ставаш наистина смешен. Жертвоприношението е едно, екзекуцията друго - Енравота е екзекутиран именно по религиозни причини, погазвайки завета, паметта на дедите. А за Омуртаг Теофилакт Охридски казва: ”След като принесъл тържествено жертва и по този случай приготвил богата трапеза заповядал на доблестния Кинамон да седне на трапезата и да се нахрани заедно с другите началници.” Самият Крум принася в жертва "много хора и добитък". Когато иде дума за убиването на пленници, посочено имаенно като такова, а не като жертвоприношение - пример, при неуспешното покушение пред Константинопол. Та правили са разлика ромеите между двете.
                "Не прави психопортрети на ромеите, че ставаш наистина смешен."

                Смешен си ти, когато цитираш едно неясно сведение за действията на Крум пред Цариград и твърдиш, че българите "принасяли жертви". Това сведение не намира потвърждение в останалите извори що се отнася до принасянето на човешки жертви, да не говорим, че няма и археологически податки. Интересно как Йоан Екзарх, Теофилакт и няколкото други първокласни извора,сред които един византийски патриарх, пропускат да съобщят такава пикантерия?
                Ти въобще чел ли си "Синаксар"-а ?

                "Та правили са разлика ромеите между двете."

                И кое доказва, че са правили разлика, а не са нарекли жертвоприношение една масова екзекуция на пленени ромеи, подобна примерно на масовата екзекуция от Девня?

                ПП Не увъртай - коментирай Кызласов по повод на Маяцките руни. Нещо мълчиш и за Умай. Много избирателно го давате, колега. Много избирателно. Ще се късаме на изпита по прабългаристика ми се струва...

                Comment


                  И кое доказва, че са правили разлика, а не са нарекли жертвоприношение една масова екзекуция на пленени ромеи, подобна примерно на масовата екзекуция от Девня?
                  Аман от тролщините ти. Дал съм ти пример - Крум убива масово всички пленници след атентата. И дума няма за приношение. Е ?
                  Quae fuerant vitia, mores sunt.

                  Comment


                    Юлиан Август написа Виж мнение
                    Аман от тролщините ти. Дал съм ти пример - Крум убива масово всички пленници след атентата. И дума няма за приношение. Е ?
                    "Дал съм ти пример - Крум убива масово всички пленници след атентата. И дума няма за приношение. Е ?"

                    Няма и никакви подробности за фрапантното "масово жертвоприношение". Казва се "много хора и добитък". Обаче какво всъщност се е случило, източникът не ни казва. Може да се е случило всичко. И понеже имаме по-конкретен извор, описващ гибелта на пленените Одрински първенци, мисля да го вземем за по-достоверен източник. При това е известен в множество преписи и варианти.
                    На фона на неяснотата на "масовото жертвоприношение" имаме пределната яснота на останалите източници... И те нищо, нито дума, не казват за човешки жертвоприношения. Няма и археологически данни, а тези работи на терена се познават, имай ми доверие по този въпрос. Следователно сведението за Крум, който е извършил масови човешки жертвоприношения е недостоверно. Разбираемо е, ако наистина е имало масово убийство, византийците да са го взели за жертвоприношение.

                    Comment


                      О, доверие ти нямам и за най-елементарните неща. Сори. Находките ще си ги търсиш пред Залтната врата на Константиновя град. Иначе и разни други автори, освен ромейските, говорят за човешки жертвоприношения - като Ибн-Фадлан. Ако срещнат или видят човек, притежаващ енергичност и гъвкавост и познание за нещата, те казват: "Този има право да служи на нашия господ". И така, взимат го, слагат му въже на шията, закачват го на дърво, държат го, докато изсъхне." Хаха, как ли ще се познае по находката, за какво иде реч. Щот и съвремената криминалистика не може.
                      Quae fuerant vitia, mores sunt.

                      Comment


                        За съжаление от Синаксаря намирам само това, при това го вземам от един македонски пасквил

                        Според "Синаксар на Цариградската църква"; епископът на Адрианопол Мануил "...на две разсекоха, а ръцет от раменете отсякоха, очите му извадиха и убиха"/ЛИБИ, т. II/. "Муртагон погубва всички християни, които не се съгласявали да се отрекат от Христа. Едни от' тях сковавал във вериги и ги подлагал на изтезания, други наказвал чрез нечовешки мъчения и ги лишавал от живот. Светият архиерей на Девелт /Бургаско/, Георги и епископ Петър, били бити безчовечно с тояги и главите им били г отсечени с меч. Пресветлият Пардос бил бит с камъни и така бил осъден на горчива смърт. А останолото! множество от триста седемдесет и седем пълководци и епископи погубили чрез меч. На Лъв, светия епископ на Никея, бил разпорен с меч коремът. С меч бил посечен и? другият Лъв и Йоан, византийски пълководци, както и., Гаврил и Сионий. Предоблестният Георги и мнозина; други били подложени на различни мъчения и погубени."

                        Comment


                          Юлиан Август написа Виж мнение
                          О, доверие ти нямам и за най-елементарните неща. Сори. Находките ще си ги търсиш пред Залтната врата на Константиновя град. Иначе и разни други автори, освен ромейските, говорят за човешки жертвоприношения - като Ибн-Фадлан. Ако срещнат или видят човек, притежаващ енергичност и гъвкавост и познание за нещата, те казват: "Този има право да служи на нашия господ". И така, взимат го, слагат му въже на шията, закачват го на дърво, държат го, докато изсъхне." Хаха, как ли ще се познае по находката, за какво иде реч. Щот и съвремената криминалистика не може.
                          А ти ще си търсиш Тенгри и Умай в Южен Сибир, където ги има...
                          Жалко, че пропускаш да обясниш, защо първокласните извори за българското езичество, повечето ругателни по отношение на него, пропускат да разяснят пикантната тема...
                          Колкото до разпознаването на обесените у Ибн Фадлан, ти предлагам да си дойдеш на Долния Дунав. Тук, за разлика от ТАМ, имаме едни капища... Едни олтари и няколкостотин медальона със слънца. Тъжна работа за Тенгрианството...

                          ПП Не се притеснявай да пропускаш работи като Кызласов, изображенията на Умай или мълчанието на изворите по някои иначе абсолютно доказани за теб въпроси. Един форумец добре е изяснил вече това поведение по-горе.

                          ППП В Суяб има много интересни неща открити, например манихейски комплекс, несториански храм, зороастрийски некропол, обаче няма и една следа от предполагаемото Тенгрианство на тюрките. В тяхната столица. И това формира много големи притеснения на тюрколозите, та се наложи да изобретят специални теории по въпроса... Не че вие не ги знаете, де, имам предвид вие, тенгристите... Или ти беше май зороастриец станал вече?

                          Comment


                            За съжаление от Синаксаря намирам само това, при това го вземам от един македонски пасквил
                            Това не е жертвоприношение. Това е убийство като в Девня.
                            Жалко, дето пропускаш да обясниш защо избирателно държиш ту на арабските, ту на византийските източници, в които възлюбления ти Безмер липсва. О, дори забрави за гръко-римския заговор срещу славното минало на персийските ти прадеди !
                            Quae fuerant vitia, mores sunt.

                            Comment


                              Юлиан Август написа Виж мнение
                              Това не е жертвоприношение. Това е убийство като в Девня.
                              Забележително, нали? Интересно защо едно по-масово убийство, като това в Девня, да не може да е изглеждало като жертвоприношение на някой беден монах, зяпащ от стените?

                              "Жалко, дето пропускаш да обясниш защо избирателно държиш ту на арабските, ту на византийските източници, в които възлюбления ти Безмер липсва."

                              О, Безмер не ми липсва въобще. Имам си Тенгри с неговите към 15 храма и стотици медальони със слънца, изобретени специално на Долния Дунав, за да се разграничат местните тенгристи от братята си в Южен Сибир.

                              "О, дори забрави за гръко-римския заговор срещу славното минало на персийските ти прадеди ! "

                              Този заговор ти си го измисли сам, поради острия недостиг на аргументи, от който страдаш, откакто нахлу в Ираншахр...

                              Comment


                                Забележително, нали? Интересно защо едно по-масово убийство, като това в Девня, да не може да е изглеждало като жертвоприношение на някой беден монах, зяпащ от стените?
                                Ми защото бедните монаси са гледали и описали такива масови убийства и в Одрин и в Константинопол и Солун /от славяните/. И не говорят за жертвоприношения, говорят за убийство. Виж Фадлан, който ти така несправедливо се опитваш да игнорираш, изглежда по-наивничък, но пък дава така исканото от теб подробно обяснение за самото жертвоприношение.

                                ПП. При последното ми нахлуване в Ираншахр си спомням, че млатих нечия армия току пред Ктезифон и по целия път до там
                                Quae fuerant vitia, mores sunt.

                                Comment

                                Working...
                                X