Че те храмовете са много повече от 5. Пет са само правоъгълните. Ами квадратните? Ами кръглите? Ами кръстовидните? Ами тези с "особена" форма?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Тюркска теория
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Юлиан Август написа Виж мнениеИ предполагам всичките те доказват безспорно мадаизма/зороастризма у прабългарите... Само дето глупавите ромеи са го забравили вече, та пишат за почитането на някакви "бесове", тц тц тц. Гаден ромейски заговор.
Колкото до българите, някой си Масуди май беше, първокласен извор го пишат, споменава, че "били от вярата на магите". Интересна работа наистина.
ПП Твоята Умай нещо не пасва на изображението от Перперек... Интересна работа наистина. Как така в Плиска и Преслав са пропуснали да ни сложат нещо такова по квадрите, ами само някакви вагини да ме прощават читателите...
Comment
-
Юлиан Август написа Виж мнениеМда, пишат за най-различни работи - като за човешки жертоприношения, например.
Ха сега да задам един въпрос на уважаемия г-н Професор, кога и при какви обстоятелства зороастизмът препоръчва такива ?
ПП Имам да ти съобщя лоша новина. Ромейските автори не са способни да различат тържествени екзекуции на пленени врагове от "жертвоприношения". Но напоследък публикуваха един много интересен извор - някакъв Синаксар на цариградската патриаршия ли беше, нещо такова. И там се описва именно екзекуция на ромейски първенци, която ромеите описват много, много интересно. Направо да ти заприлича на жертвоприношение - бедния епископ Мануил го тъпкали с крак, а после го разсекли и с телесата му нахранили скверните песове...Подобно интересно събитие има и по повод на Кинамон, когото го постигнала тежка затворническа участ в резултат на упорството му да пости като добър християнин.
ППП Ако запазиш добрия тон, може и да ти кажа кога маздеите екзекутират тържествено по религиозни причини.Last edited by _magotin_; 20-07-2008, 01:35.
Comment
-
_magotin_ написа Виж мнениеЧе кой говори за зороастризъм?
ПП Имам да ти съобщя лоша новина. Ромейските автори не са способни да различат тържествени екзекуции на пленени врагове от "жертвоприношения". Но напоследък публикуваха един много интересен извор - някакъв Синаксар на цариградската патриаршия ли беше, нещо такова. И там се описва именно екзекуция на ромейски първенци, която ромеите описват много, много интересно. Същото и по повод на Кинамон.
ППП Ако запазиш добрия тон, може и да ти кажа кога маздеите екзекутират тържествено по религиозни причини.
Не бягай по тъча, отговаряй направо - кога огнепоклониците принасят жертви ? Човешки. Не прави психопортрети на ромеите, че ставаш наистина смешен. Жертвоприношението е едно, екзекуцията друго - Енравота е екзекутиран именно по религиозни причини, погазвайки завета, паметта на дедите. А за Омуртаг Теофилакт Охридски казва: ”След като принесъл тържествено жертва и по този случай приготвил богата трапеза заповядал на доблестния Кинамон да седне на трапезата и да се нахрани заедно с другите началници.” Самият Крум принася в жертва "много хора и добитък". Когато иде дума за убиването на пленници, посочено имаенно като такова, а не като жертвоприношение - пример, при неуспешното покушение пред Константинопол. Та правили са разлика ромеите между двете.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Юлиан Август написа Виж мнениеНе бягай по тъча, отговаряй направо - кога огнепоклониците принасят жертви ? Човешки. Не прави психопортрети на ромеите, че ставаш наистина смешен. Жертвоприношението е едно, екзекуцията друго - Енравота е екзекутиран именно по религиозни причини, погазвайки завета, паметта на дедите. А за Омуртаг Теофилакт Охридски казва: ”След като принесъл тържествено жертва и по този случай приготвил богата трапеза заповядал на доблестния Кинамон да седне на трапезата и да се нахрани заедно с другите началници.” Самият Крум принася в жертва "много хора и добитък". Когато иде дума за убиването на пленници, посочено имаенно като такова, а не като жертвоприношение - пример, при неуспешното покушение пред Константинопол. Та правили са разлика ромеите между двете.
Смешен си ти, когато цитираш едно неясно сведение за действията на Крум пред Цариград и твърдиш, че българите "принасяли жертви". Това сведение не намира потвърждение в останалите извори що се отнася до принасянето на човешки жертви, да не говорим, че няма и археологически податки. Интересно как Йоан Екзарх, Теофилакт и няколкото други първокласни извора,сред които един византийски патриарх, пропускат да съобщят такава пикантерия?
Ти въобще чел ли си "Синаксар"-а ?
"Та правили са разлика ромеите между двете."
И кое доказва, че са правили разлика, а не са нарекли жертвоприношение една масова екзекуция на пленени ромеи, подобна примерно на масовата екзекуция от Девня?
ПП Не увъртай - коментирай Кызласов по повод на Маяцките руни. Нещо мълчиш и за Умай. Много избирателно го давате, колега. Много избирателно. Ще се късаме на изпита по прабългаристика ми се струва...
Comment
-
И кое доказва, че са правили разлика, а не са нарекли жертвоприношение една масова екзекуция на пленени ромеи, подобна примерно на масовата екзекуция от Девня?Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Юлиан Август написа Виж мнениеАман от тролщините ти. Дал съм ти пример - Крум убива масово всички пленници след атентата. И дума няма за приношение. Е ?
Няма и никакви подробности за фрапантното "масово жертвоприношение". Казва се "много хора и добитък". Обаче какво всъщност се е случило, източникът не ни казва. Може да се е случило всичко. И понеже имаме по-конкретен извор, описващ гибелта на пленените Одрински първенци, мисля да го вземем за по-достоверен източник. При това е известен в множество преписи и варианти.
На фона на неяснотата на "масовото жертвоприношение" имаме пределната яснота на останалите източници... И те нищо, нито дума, не казват за човешки жертвоприношения. Няма и археологически данни, а тези работи на терена се познават, имай ми доверие по този въпрос. Следователно сведението за Крум, който е извършил масови човешки жертвоприношения е недостоверно. Разбираемо е, ако наистина е имало масово убийство, византийците да са го взели за жертвоприношение.
Comment
-
О, доверие ти нямам и за най-елементарните неща. Сори. Находките ще си ги търсиш пред Залтната врата на Константиновя град. Иначе и разни други автори, освен ромейските, говорят за човешки жертвоприношения - като Ибн-Фадлан. Ако срещнат или видят човек, притежаващ енергичност и гъвкавост и познание за нещата, те казват: "Този има право да служи на нашия господ". И така, взимат го, слагат му въже на шията, закачват го на дърво, държат го, докато изсъхне." Хаха, как ли ще се познае по находката, за какво иде реч. Щот и съвремената криминалистика не може.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
За съжаление от Синаксаря намирам само това, при това го вземам от един македонски пасквил
Според "Синаксар на Цариградската църква"; епископът на Адрианопол Мануил "...на две разсекоха, а ръцет от раменете отсякоха, очите му извадиха и убиха"/ЛИБИ, т. II/. "Муртагон погубва всички християни, които не се съгласявали да се отрекат от Христа. Едни от' тях сковавал във вериги и ги подлагал на изтезания, други наказвал чрез нечовешки мъчения и ги лишавал от живот. Светият архиерей на Девелт /Бургаско/, Георги и епископ Петър, били бити безчовечно с тояги и главите им били г отсечени с меч. Пресветлият Пардос бил бит с камъни и така бил осъден на горчива смърт. А останолото! множество от триста седемдесет и седем пълководци и епископи погубили чрез меч. На Лъв, светия епископ на Никея, бил разпорен с меч коремът. С меч бил посечен и? другият Лъв и Йоан, византийски пълководци, както и., Гаврил и Сионий. Предоблестният Георги и мнозина; други били подложени на различни мъчения и погубени."
Comment
-
Юлиан Август написа Виж мнениеО, доверие ти нямам и за най-елементарните неща. Сори. Находките ще си ги търсиш пред Залтната врата на Константиновя град. Иначе и разни други автори, освен ромейските, говорят за човешки жертвоприношения - като Ибн-Фадлан. Ако срещнат или видят човек, притежаващ енергичност и гъвкавост и познание за нещата, те казват: "Този има право да служи на нашия господ". И така, взимат го, слагат му въже на шията, закачват го на дърво, държат го, докато изсъхне." Хаха, как ли ще се познае по находката, за какво иде реч. Щот и съвремената криминалистика не може.
Жалко, че пропускаш да обясниш, защо първокласните извори за българското езичество, повечето ругателни по отношение на него, пропускат да разяснят пикантната тема...
Колкото до разпознаването на обесените у Ибн Фадлан, ти предлагам да си дойдеш на Долния Дунав. Тук, за разлика от ТАМ, имаме едни капища... Едни олтари и няколкостотин медальона със слънца. Тъжна работа за Тенгрианството...
ПП Не се притеснявай да пропускаш работи като Кызласов, изображенията на Умай или мълчанието на изворите по някои иначе абсолютно доказани за теб въпроси. Един форумец добре е изяснил вече това поведение по-горе.
ППП В Суяб има много интересни неща открити, например манихейски комплекс, несториански храм, зороастрийски некропол, обаче няма и една следа от предполагаемото Тенгрианство на тюрките. В тяхната столица. И това формира много големи притеснения на тюрколозите, та се наложи да изобретят специални теории по въпроса... Не че вие не ги знаете, де, имам предвид вие, тенгристите... Или ти беше май зороастриец станал вече?
Comment
-
За съжаление от Синаксаря намирам само това, при това го вземам от един македонски пасквил
Жалко, дето пропускаш да обясниш защо избирателно държиш ту на арабските, ту на византийските източници, в които възлюбления ти Безмер липсва. О, дори забрави за гръко-римския заговор срещу славното минало на персийските ти прадеди !Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Юлиан Август написа Виж мнениеТова не е жертвоприношение. Това е убийство като в Девня.
"Жалко, дето пропускаш да обясниш защо избирателно държиш ту на арабските, ту на византийските източници, в които възлюбления ти Безмер липсва."
О, Безмер не ми липсва въобще. Имам си Тенгри с неговите към 15 храма и стотици медальони със слънца, изобретени специално на Долния Дунав, за да се разграничат местните тенгристи от братята си в Южен Сибир.
"О, дори забрави за гръко-римския заговор срещу славното минало на персийските ти прадеди ! "
Този заговор ти си го измисли сам, поради острия недостиг на аргументи, от който страдаш, откакто нахлу в Ираншахр...
Comment
-
Забележително, нали? Интересно защо едно по-масово убийство, като това в Девня, да не може да е изглеждало като жертвоприношение на някой беден монах, зяпащ от стените?
ПП. При последното ми нахлуване в Ираншахр си спомням, че млатих нечия армия току пред Ктезифон и по целия път до тамQuae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
Comment