Трябва да признаете че съм твърде затруднен да отговоря на всичко,но ще направя каквото мога.
"Едните превъзнасят руснаците, другите превъзнасят фашистите." А третите упорито превъзнасят демократите. Та тези последните, които превъзнасят демокрацията, са особенно надменни и самомнителни, презират първите две групи и не смятат за необходимо да доказват позициите си.
"Синоним само в официалната пропаганда, съмнявам се някой изобщо да вярва в нея." За да отговоря в същия стил ще кажа че аз пък се съмнявам някойда не вярва в нея.
"демокрацията съвсем не е идеален строй, но ... е най-добрият възможен. " Ако това не е демократична пропаганда,то ми е много интересно какво би представлявала демократичната пропаганда. Какво и е нужно на една идеологическа пропаганда,освен хората да признават съответната идеология за най-добрата възможна. Демокрацията е прагматична във всичко, тя не иска да се изкарва идеална,пък и не и е нужно това, важното е че по-добра няма и всички останали алтернативи са изначално отречени.
"Заблуда с ужасяващи последици."
Емоционално натоварно изказване без покритие. Какви ще да са тези ужасяващи последици от демокрацията?" Наистина е емоционално натоварено,но пък изобщо не е без покритие. Аз не говорех за ужасяващите последици от демокрацията (което ще направя по-нататък), а за последиците от заблудата, че демокрацията позволява пълна обективност по всички въпроси като резултат от т.нар. свобода на словото.
"...виждам тази много опасна тенденция да се осланяш на "думите им". " Виж,"опасността" на тази тенденция ми е необяснима. Аз се осланям на думите им когато има нужда от обясняване на някакво спорно действие. Когато става дума за отбелязване на някакво конкретно действие няма проблем. Проблемът идва когато се стигне до обясняване на това действие. Какви са били мотивите за това действие. Ако не вярваме на самите националсоциалисти, защо да вярваме на предубедени следвоенни историци, етнически или идеологически врагове на националсоциализма. Понеже ние няма как да знаем истината, осланяме се на по-обективната позиция.
"Основната част от думите на нацистите, които са достигнали до нас, са единствено с пропаганден характер, целят моделирането на мозъците, към които са насочени. " Да, пак достигнахме до " добрата" демокрация, на която тези неща са и абсолютно чужди и непознати.
"Единственият обективен критерий за оценяване "стойността" на нацистите са именно делата им, обективните исторически факти..." Добре де, върху факти не може да се спори и да се дискутира. Дискусия може да се получи само на основата на различни интерпретации на съществуващите факти. А интерпретациите на фактите могат да варират в зависимост от конкретния човеки неговите убеждения.
"Немският народ НЕ избира нацистите." Хубаво, а немския народ избира ли демокрацията? Защо сега никой не протестира срещу това? Накави дребни нередности на изборите, довели националсоциалистите на власт означават неизбиране на националсоциализма като цяло. А начина по който се възцарява демокрацията (няма да го коментирам изобщо!) не създава никакъв проблем и до днес си се счита за легитимен. Казвам това не за да се "измъквам" а за да направя сравнение защото половинчатото разглеждане никога не може да бъде обективно.
"Като се има предвид какви грамадни ресурси Хитлер насочва за саморазправата му с евреите, трудно ми е да видя еврейския въпрос в каквато и да е друга светлина освен основополагаща." Да, по време на войната, когато този въпрос придобива основно значение. Ние говорехме за предизборния период.
"Не съм сигурен какво имаш предвид с "аз ако бях германец"." Нищо буквално. Просто изразих, в малко по-особенна форма, съмнението си относно значението на световната икономическа конюктура за възстановяването на Германия.
"На какво базираш това си мнение?" Ами доколкото ВСВ е война на Германия, и то на националсоциалистическа Германия със всички останали,(като не броим Япония), то ако не беше националсоциализма не виждам кой с кого щеше да воюва.
"Съдим от единствената легитимна гледна точка, а именно - тази на общото настроение на германския народ преди поробването му.." Ами ако погледнем от не по-малко легитимната гледна точка- "тази на общото настроение на германския народ преди поробването му" от англо-американците през 1945,какво ще стане? Ще излезе че трябва да се върне националсоциализма...
"Хъм, за разлика от обвиненията, отправяни към реализацията на идеологии като национал-социалистическата или комунистическата, това е твърдение, което се нуждае от доказателтва. " Аз не бях чувал за твърдение което не се нуждае от доказателства,освен аксиомите в математиката. В историята няма и не може да има аксиоми. А що се отнася до доказването на демократическата пропаганда, то това е предмет на някой от следващите ми постове.
"А проблемът на твоята аргументация, Horst Wessel, е че кажи-речи цялата се основава върху това твърдение - "демокрацията е зло" с подразбиращото се допълнение, че причинява повече злини от упоменатите реализации. " А проблемът на всички постове които прочетох до сега е че кажи-речи всички се основават върху това твърдение - "националсоциализма е зло" с всички подразбиращи се допълнения и орнаменти - газови камери,убийства, деспотизъм и т.н.
"Но не виждам каквито и да е доказателства..." Обещах да се заема с това в най-скоро време.
"Е, тук стурва ми се малко хитруваш или просто си пропуснал нещо - по времето когато се извършват въпросните действия в Германия има десйтваща конституция и именно спрямо нея подобни действия са антиконституционни. " Аз казах само че законите и конституциите са направени от хора, изпълняват се от хора и се променят от хора. Един закон може да бъде лош и поправянето му, макар и формално да е "незаконно" (защото и лошия закон се защитава срещу всеки опит за промяна), в никакъв случай няма да е противообществено (какъвто е смисъла наонятието " противоконституционен")
"Впрочем и след това подобни действия са считани за противодържавни и биха били също така наказани " Важното е да се върви от по-лоши закони (респективно Държави) към по-добри, а не просто да се приемат съществуващите закони като даденост, която не може да се нарушава.
"Лошо за обиконвените германци, както и за самата Германия, което е достатъчно ясно, като се има предвид, че част от тези германци са прокудени от страната, други са пратени в затворите, трети умират в лагерите." Тези въпросни три части - на прокудените, затворените и убитите съвсем не принадлежат към категорията на "обиконвените германци" Нито евреите са обикновенни германци,нито комунистите, нито криминалните престъпници, нито хомосексуалистите и т.н. Безцелно избиване на хора,каквото наблюдаваме в СССР, в Третия Райх не съществува. Напротив, точно обикновенните хора са облагодетелствани за сметка на нкои малцинства.
"Останалите са подложени на ужасите на още една безсмислена война..." Казваш че е безсмислена само защото е загубена от германия. Ако беше спечелена никой нямаше да я обяви за безсмислена.
"Германия е разделена на две части и орязана в териториално отношение. " Точно затова германците като цяло, и Хитлер в частност, се бият толкова самоотвержено и фанатично - знаели са че след тях от Германия няма да остане нищо. Въобще Германия губи много повече от територии в тази война. Защото днешната Германия е запазила само името, и един "срам" от миналото си, натрапен и по най-чудовищен начин от демократичните управници. А ние можем много да си говорим че такова нещо като демократическа пропаганда не съществувало.
"война е щяло да има..." Много ми е интересно точно между кой щеше да се води тази война. Ако имаш предвид Япония съм склонен да се съглася. Но европа щеше да си остаме "умиротворена". Възможен е и сценарий подобен на Студената война,но до реални военни действия не би се стигнало.
"преди да започне войната с Полша той е изпълнил възможната програма амксимум за обединение на териториите населени с германци." Почти! Остава му само един германски град Данциг, който се намира на полска територия. Разбираемо е че той не може да изостави делото си когато е толкова близко до крайния успех. Затова започва и войната с полша. А машинациите с радиостанцията са само за предтекст.
"след като вижда, че неговата лична визия е претърпяла крах, той е готов да обрече на гибел сънародниците си." Гибелта на германия и германския народ тогава е била очевидна. Въпросът е бил в характера на тази гибел - дали в честен бой, или след неминуемото поражение. Факт е че много избират първия вариант, а останалите стават я комунисти я демократи и по този начин престават да бъдат германци. Не че можем да обвиняваме жените и децата за това, но такива са фактите.
"Първата част въобще не знам как да я коментирам - при никакви обстоятелства не мога да си го представя "биещ се в първите редове на Вермахта" (то въобще кой са тия "първи редове" в аримята не е ясно, освен ако имаш предвид, че би билб прост гренадир с пушка в някое пехотно отделение). " " Първите редове" е метафора. Хората от първите редове са най-смелите и най-самоотвержените. Исках да кажа нещо в смисъл че Хорст Весел би имал много активно участие във войната. Просто не разбрах за кои "победители" става дума.
"ако не са военни (а той очевидно не е..." Никой не се е родил военен. Все пак Весел умира 23 годишен а пък по това време германската армия е била символична. Самото му участие в СА показва че има афинитет към подобна тематика.
"Впрочем, може би се досещам защо възразяваш срещ употребата на това понятие - предполагам, че под неговия облик виждаш конотации на "съзнателна измама", "неистина". " Не нямам впредвид "съзнателна измама", думата мит според мен има смисъл на нещо измислено, нереално, несъществуващо. Нещо като красива приказка. В този смисъл Хорст Весел не е никакъв мит. В неговата биография няма нито един добавен или измислен факт. Там всичко се припокрива 1:1 с реалността.
"Останалото е информационен обект, който се създава или приживе, или впоследствие (в случая на Хорст Весел важи втория вариант), който няма нищо общо, освен външни белези, с въпросната личност." Ето с това не мога изобщо да се съглася. Личността и делото на Хорст Весел са взети и са използвани като пример за останалите. Не е създаден един качествено нов мит, като личността на Весел е използвана само за основа. Не мит основан на Весел, а Весел превърнат в мит.
"Що се отнася до това доколко подобен род митове са полезни - това е въпрос на подход към понятието "полезност". Очевидно е, че е бил полезен като средство за контрол и зомбиране. Но като цяло използването на митове в социалната подготовка и обучение на новите членове на обществото е по-скоро изключително вредна" Коментара на този въпрос ще го включа към обсъждането на демокрацията, защото има много да се сравнява с демократическото "зомбиране"
"Евреите не са обект на официалните му речи от ранния период. " Ами то точно това беше въпроса: "Защо например Хитлер в никоя предизборна реч не споменава евреите..." Какво е станало после е съвсем отделен въпрос.
"Едните превъзнасят руснаците, другите превъзнасят фашистите." А третите упорито превъзнасят демократите. Та тези последните, които превъзнасят демокрацията, са особенно надменни и самомнителни, презират първите две групи и не смятат за необходимо да доказват позициите си.
"Синоним само в официалната пропаганда, съмнявам се някой изобщо да вярва в нея." За да отговоря в същия стил ще кажа че аз пък се съмнявам някойда не вярва в нея.
"демокрацията съвсем не е идеален строй, но ... е най-добрият възможен. " Ако това не е демократична пропаганда,то ми е много интересно какво би представлявала демократичната пропаганда. Какво и е нужно на една идеологическа пропаганда,освен хората да признават съответната идеология за най-добрата възможна. Демокрацията е прагматична във всичко, тя не иска да се изкарва идеална,пък и не и е нужно това, важното е че по-добра няма и всички останали алтернативи са изначално отречени.
"Заблуда с ужасяващи последици."
Емоционално натоварно изказване без покритие. Какви ще да са тези ужасяващи последици от демокрацията?" Наистина е емоционално натоварено,но пък изобщо не е без покритие. Аз не говорех за ужасяващите последици от демокрацията (което ще направя по-нататък), а за последиците от заблудата, че демокрацията позволява пълна обективност по всички въпроси като резултат от т.нар. свобода на словото.
"...виждам тази много опасна тенденция да се осланяш на "думите им". " Виж,"опасността" на тази тенденция ми е необяснима. Аз се осланям на думите им когато има нужда от обясняване на някакво спорно действие. Когато става дума за отбелязване на някакво конкретно действие няма проблем. Проблемът идва когато се стигне до обясняване на това действие. Какви са били мотивите за това действие. Ако не вярваме на самите националсоциалисти, защо да вярваме на предубедени следвоенни историци, етнически или идеологически врагове на националсоциализма. Понеже ние няма как да знаем истината, осланяме се на по-обективната позиция.
"Основната част от думите на нацистите, които са достигнали до нас, са единствено с пропаганден характер, целят моделирането на мозъците, към които са насочени. " Да, пак достигнахме до " добрата" демокрация, на която тези неща са и абсолютно чужди и непознати.
"Единственият обективен критерий за оценяване "стойността" на нацистите са именно делата им, обективните исторически факти..." Добре де, върху факти не може да се спори и да се дискутира. Дискусия може да се получи само на основата на различни интерпретации на съществуващите факти. А интерпретациите на фактите могат да варират в зависимост от конкретния човеки неговите убеждения.
"Немският народ НЕ избира нацистите." Хубаво, а немския народ избира ли демокрацията? Защо сега никой не протестира срещу това? Накави дребни нередности на изборите, довели националсоциалистите на власт означават неизбиране на националсоциализма като цяло. А начина по който се възцарява демокрацията (няма да го коментирам изобщо!) не създава никакъв проблем и до днес си се счита за легитимен. Казвам това не за да се "измъквам" а за да направя сравнение защото половинчатото разглеждане никога не може да бъде обективно.
"Като се има предвид какви грамадни ресурси Хитлер насочва за саморазправата му с евреите, трудно ми е да видя еврейския въпрос в каквато и да е друга светлина освен основополагаща." Да, по време на войната, когато този въпрос придобива основно значение. Ние говорехме за предизборния период.
"Не съм сигурен какво имаш предвид с "аз ако бях германец"." Нищо буквално. Просто изразих, в малко по-особенна форма, съмнението си относно значението на световната икономическа конюктура за възстановяването на Германия.
"На какво базираш това си мнение?" Ами доколкото ВСВ е война на Германия, и то на националсоциалистическа Германия със всички останали,(като не броим Япония), то ако не беше националсоциализма не виждам кой с кого щеше да воюва.
"Съдим от единствената легитимна гледна точка, а именно - тази на общото настроение на германския народ преди поробването му.." Ами ако погледнем от не по-малко легитимната гледна точка- "тази на общото настроение на германския народ преди поробването му" от англо-американците през 1945,какво ще стане? Ще излезе че трябва да се върне националсоциализма...
"Хъм, за разлика от обвиненията, отправяни към реализацията на идеологии като национал-социалистическата или комунистическата, това е твърдение, което се нуждае от доказателтва. " Аз не бях чувал за твърдение което не се нуждае от доказателства,освен аксиомите в математиката. В историята няма и не може да има аксиоми. А що се отнася до доказването на демократическата пропаганда, то това е предмет на някой от следващите ми постове.
"А проблемът на твоята аргументация, Horst Wessel, е че кажи-речи цялата се основава върху това твърдение - "демокрацията е зло" с подразбиращото се допълнение, че причинява повече злини от упоменатите реализации. " А проблемът на всички постове които прочетох до сега е че кажи-речи всички се основават върху това твърдение - "националсоциализма е зло" с всички подразбиращи се допълнения и орнаменти - газови камери,убийства, деспотизъм и т.н.
"Но не виждам каквито и да е доказателства..." Обещах да се заема с това в най-скоро време.
"Е, тук стурва ми се малко хитруваш или просто си пропуснал нещо - по времето когато се извършват въпросните действия в Германия има десйтваща конституция и именно спрямо нея подобни действия са антиконституционни. " Аз казах само че законите и конституциите са направени от хора, изпълняват се от хора и се променят от хора. Един закон може да бъде лош и поправянето му, макар и формално да е "незаконно" (защото и лошия закон се защитава срещу всеки опит за промяна), в никакъв случай няма да е противообществено (какъвто е смисъла наонятието " противоконституционен")
"Впрочем и след това подобни действия са считани за противодържавни и биха били също така наказани " Важното е да се върви от по-лоши закони (респективно Държави) към по-добри, а не просто да се приемат съществуващите закони като даденост, която не може да се нарушава.
"Лошо за обиконвените германци, както и за самата Германия, което е достатъчно ясно, като се има предвид, че част от тези германци са прокудени от страната, други са пратени в затворите, трети умират в лагерите." Тези въпросни три части - на прокудените, затворените и убитите съвсем не принадлежат към категорията на "обиконвените германци" Нито евреите са обикновенни германци,нито комунистите, нито криминалните престъпници, нито хомосексуалистите и т.н. Безцелно избиване на хора,каквото наблюдаваме в СССР, в Третия Райх не съществува. Напротив, точно обикновенните хора са облагодетелствани за сметка на нкои малцинства.
"Останалите са подложени на ужасите на още една безсмислена война..." Казваш че е безсмислена само защото е загубена от германия. Ако беше спечелена никой нямаше да я обяви за безсмислена.
"Германия е разделена на две части и орязана в териториално отношение. " Точно затова германците като цяло, и Хитлер в частност, се бият толкова самоотвержено и фанатично - знаели са че след тях от Германия няма да остане нищо. Въобще Германия губи много повече от територии в тази война. Защото днешната Германия е запазила само името, и един "срам" от миналото си, натрапен и по най-чудовищен начин от демократичните управници. А ние можем много да си говорим че такова нещо като демократическа пропаганда не съществувало.
"война е щяло да има..." Много ми е интересно точно между кой щеше да се води тази война. Ако имаш предвид Япония съм склонен да се съглася. Но европа щеше да си остаме "умиротворена". Възможен е и сценарий подобен на Студената война,но до реални военни действия не би се стигнало.
"преди да започне войната с Полша той е изпълнил възможната програма амксимум за обединение на териториите населени с германци." Почти! Остава му само един германски град Данциг, който се намира на полска територия. Разбираемо е че той не може да изостави делото си когато е толкова близко до крайния успех. Затова започва и войната с полша. А машинациите с радиостанцията са само за предтекст.
"след като вижда, че неговата лична визия е претърпяла крах, той е готов да обрече на гибел сънародниците си." Гибелта на германия и германския народ тогава е била очевидна. Въпросът е бил в характера на тази гибел - дали в честен бой, или след неминуемото поражение. Факт е че много избират първия вариант, а останалите стават я комунисти я демократи и по този начин престават да бъдат германци. Не че можем да обвиняваме жените и децата за това, но такива са фактите.
"Първата част въобще не знам как да я коментирам - при никакви обстоятелства не мога да си го представя "биещ се в първите редове на Вермахта" (то въобще кой са тия "първи редове" в аримята не е ясно, освен ако имаш предвид, че би билб прост гренадир с пушка в някое пехотно отделение). " " Първите редове" е метафора. Хората от първите редове са най-смелите и най-самоотвержените. Исках да кажа нещо в смисъл че Хорст Весел би имал много активно участие във войната. Просто не разбрах за кои "победители" става дума.
"ако не са военни (а той очевидно не е..." Никой не се е родил военен. Все пак Весел умира 23 годишен а пък по това време германската армия е била символична. Самото му участие в СА показва че има афинитет към подобна тематика.
"Впрочем, може би се досещам защо възразяваш срещ употребата на това понятие - предполагам, че под неговия облик виждаш конотации на "съзнателна измама", "неистина". " Не нямам впредвид "съзнателна измама", думата мит според мен има смисъл на нещо измислено, нереално, несъществуващо. Нещо като красива приказка. В този смисъл Хорст Весел не е никакъв мит. В неговата биография няма нито един добавен или измислен факт. Там всичко се припокрива 1:1 с реалността.
"Останалото е информационен обект, който се създава или приживе, или впоследствие (в случая на Хорст Весел важи втория вариант), който няма нищо общо, освен външни белези, с въпросната личност." Ето с това не мога изобщо да се съглася. Личността и делото на Хорст Весел са взети и са използвани като пример за останалите. Не е създаден един качествено нов мит, като личността на Весел е използвана само за основа. Не мит основан на Весел, а Весел превърнат в мит.
"Що се отнася до това доколко подобен род митове са полезни - това е въпрос на подход към понятието "полезност". Очевидно е, че е бил полезен като средство за контрол и зомбиране. Но като цяло използването на митове в социалната подготовка и обучение на новите членове на обществото е по-скоро изключително вредна" Коментара на този въпрос ще го включа към обсъждането на демокрацията, защото има много да се сравнява с демократическото "зомбиране"
"Евреите не са обект на официалните му речи от ранния период. " Ами то точно това беше въпроса: "Защо например Хитлер в никоя предизборна реч не споменава евреите..." Какво е станало после е съвсем отделен въпрос.
Comment