Кухулин написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Космически новини
Collapse
X
-
Comment
-
Първият полет с успешно приземяване на ракетата New Shepard на Blue Origin (частна компания, основана от собственикъ на Амазон). До колкото разбирам концепцията им е сходна на Falcon 9 - многократно използваема първа степен с вертикално управляемо кацане. Конкретно този полет е на височина малко над 100 км, което го прави първият макар и подорбитален космически полет с успешно приземяване на първата степен.
Макар и тази ракета да е има доста по-малки възможности от Falcon 9, според мен това е много голямо постижение. И мисля, че на фона на това, което тези млади компании постигат, динозаврите в бизнеса вече нямат оправдание и трябва да се размърдат.
Comment
-
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
a_godumov написа Виж мнениеМакар и тази ракета да е има доста по-малки възможности от Falcon 9, според мен това е много голямо постижение.
Обаче, понеже срещнах коментари как Мъск е "изпреварен" - New Shepard е окуражителна стъпка напред, но не представлява решение на задачата, която SpaceX си поставят със своят носител Falcon 9. И сравненията с него са не до там коректни. Не само, че ракетата на Blue Origin е едностепенна, предназначена е за суборбитален полет и съответно е доста по-къса - т.е. по-лесно се удържа във вертикално положение - от първата степен на Falcon. Но и обстоятелствата при които протича полета са несравними.
New Shepard стартира вертикално и извежда капсула над 100 километровата граница - но двигателят и работи само до към 40-я километър и когато пресича 100 км скоростта и е съвсем ниска - практически нулева. Мястото за приземяване е на 3 км от стартовата площадка, така че при обратният път имаме работа само със ускоренията при свободно падане и с атмосферното съпротивление.
Съвсем друга е ситуацията при Фалкона. Първата степен се отделя при скорост от 1.5 км/сек, която е доста по-височка от тази на куршум. За да кацне, тя трябва да предприема сложни маневри и многократно да намалява скоростта с помощта на двигателя, като същевременно заема правилна позиция. И накрая - съвсем точно да попадне в центъра на клатушкаща се в океана плаваща платформа и да гледа да не се разбие зрелищно в нея - както се случи на два пъти. Това решение с платформата е, понеже, оказва се, SpaceX се сблъскват с някакво законово ограничение за полет над сушата на височина над 3 км. или нещо подобно. Явно различия в законодателствата на щатите, защото ракетата на Blue Origin си кацна точно на сушата.Човешката глупост е безпределна, защото разумът му е неограничен!
Comment
-
Рекорден бюджет, отпуснат на НАСА
"Good news, everyone. NASA’s latest budget has just been put forward by Congress – and they have allocated the agency $750 million more than they requested. This means the agency’s full budget for 2016 is $19.3 billion, which incredibly – in an age of cutting costs – is almost $1.3 billion more than last year.
The budget increases funding to several key programs at NASA, including its Commercial Crew program, its Space Launch System (SLS) rocket, and the Orion spacecraft. "We are going back into space with Americans on American rockets, and we are going to Mars," Senator Bill Nelson said yesterday.
Perhaps most interestingly, $175 million of the budget has been set aside for the Europa Multi-Flyby Mission, a spacecraft that will be sent to Europa in the early 2020s, and the budget dictates that NASA must include a lander for the surface of this icy moon of Jupiter. "This mission shall include an orbiter with a lander that will include competitively selected instruments and that funds shall be used to finalize the mission design concept," it reads, reported Ars Technica."
Да видим, все интересни програми, дано да има и интересни резултати.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
За мен беше като коледен подарък Браво на тях! При това специалното в този полет е не само кацането, но и това, че полетът е първи след аварията и има доста конструктивни промени по ракетата: това е първият полет, при който двигателите работят на 100% от тягата си (преди са работели на около 80%), втората степен е удължена и течният кислород и керосинът са допълнително изстудени, което позволява да вземата 30-40 тона допълнително.
Като по учебник:
Нямам търпение да видя полет на Falcon Heavy с кацане на трите ядра.Last edited by a_godumov; 22-12-2015, 08:08.
Comment
-
Изглежда, че по Коледа наистина стават чудеса. Въпреки че чудесата по скоро предстоят. Сега, разбира се, следва цикъл от проверки и тестове и точно тази степен едва ли ще полети отново. Но в осъществяването на идеята за многократно използване на ракетните степени е направена решителната крачка. Която, като непосредствен резултат, ще доведе в крайна сметка до чувствително намаление в цената на космическия полет. А това открива наистина невероятни възможности в бъдещето. Чакат ни чудеса, каквито не можем дори да си представим.Човешката глупост е безпределна, защото разумът му е неограничен!
Comment
-
Дано наистина това да е революцията в космическите полети, която е необходима. Може да успеят, може и да се окаже, че прегледът и ремонтът на първата степен на ракетата след полет е почти толкова скъп, колкото да се построи наново (както се оказва при совалката). Но важното е, че опитват наистина нови неща и, че експериментират, което на фона на ракета базирана на руски двигатели от 60те (Антарес) или 80те (Атлас) е много добра новина. Дори и да не успеят, ще знаем какви са проблемите с този вариант и технологията ще продължи да се развива.
Comment
-
a_godumov написа Виж мнениеДано наистина това да е революцията в космическите полети, която е необходима. Може да успеят, може и да се окаже, че прегледът и ремонтът на първата степен на ракетата след полет е почти толкова скъп, колкото да се построи наново (както се оказва при совалката).
Мисля си и че на F9 първата степен е по-сложна, вероятно и по-скъпа.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
Comment