А FW 190 не би ли могъл да бъде пригоден като палубен изтребител-бомбардировач ?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Откриха единствения самолетоносач на нацистка Германия
Collapse
X
-
Обсегът на Ju-87C е бил 1160 км. На Ju-87D е 1535 км. Т.е., за полубен би трябвало да е общо взето достатъчен.
Това предполагам е в една посока, тоест реалния обсег е поне два пъти по-малък, вкл. маневриране и полет над целта?
Сега погледнах сайта на Голъм, действително там пише "практическа далечина на полета" - 1290 км, т.е. реалния обсег е 300-400 км."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
gollum написаСейлър, за бронираните самолетоносачи сигурно си прав, макар че ми се струва, че и 500 кг бомба би била досаттъчно опасна за тях. .
Comment
-
Динайн, не знам какво точно разбират под "практическа далечина на полета" или примерно под "range", защото имам под ръка един британски справочник, където под това означение стои същото число за Ju-87D - 1535 км. Но ако логиката е такава, то за Ме-109E е приведен range от 660 км, т.е. реалният би трявало да е около 200 км, което е напълно възможно. Така или иначе, рекох да сравня тези "1535 км" с данните за самолети от този клас и:
1. Пикиращи бомбардировачи
- Ju-87С
роля: (пикиращ бомбардировач)
двуместен
максимална полетна маса: 4510 кг
обсег: 1160 км
- Ju-87D
роля: (пикиращ бомбардировач)
двуместен
максимална полетна маса: 6600 кг
обсег: 1535 км
- Пе-2
роля: (разузнавач/многоцелеви самолет/пикиращ бомбардировач - наземен)
триместен
максимална полетна маса: 8495 кг
обсег: 1500 км
- Nakajima B5N
роля: (пикиращ бомбардировач - с наземно базиране и палубен)
двуместен
максимална полетна маса: 4122 кг
обсег: 1352 км
- Douglas SBD Dauntless
роля: (разунавач/пикиращ бомбардировач - палубен)
двуместен
максимална полетна маса: 4853 кг
обсег: 2195 км
- Curtis SB2C Helldiver
роля: (разунавач/бомбардировач - палубен)
двуместен
максимална полетна маса: 7626 кг
обсег: 2213 км
2. Торпедоносци:
- Fi-167
роля: (разузнавач/торпедоносец/бомбардировач)
двуместен
максимална полетна маса: 4850 кг
обсег: 1500 км
- Aichi D3A VALL
роля: (торпедоносец - палубен)
триместен
максимална полетна маса: 5670 кг
обсег: 1497 км
- Fairey Swordfish Mk. III
роля: (торпедоносец/бомбардировач - палубен)
триместен
максимална полетна маса: 4196 кг
обсег: 1657 км
- Fairey Albacore
роля: (торпедоносец - палубен)
триместен
максимална полетна маса: 5670 кг
обсег: 1497 км
- Gruman TBM Avenger
роля: (торпедоносец/бомбардировач - палубен и с наземно базиране)
триместен
максимална полетна маса: 8117 кг
обсег: 3090 км
Общо взето, не бих казал, че Ju-87С или D имат "крайно недостатъчен обсег", впрочем, те така или иначе не са за "океанско ползване", а по-скоро за околоевропейските морета . А за това обсегът му е достатъчен, особено от версия D нататък (на B е около 700-800 км само).
М`да, Гоги, прав си. Наистина повечето британски самолетоносачи имат бая солидно брониране.
Comment
-
да де, само дето тези радиуси са с натоварване което се разлиава значително, това което за "морските" държави е нормален товар за щуката е задпределен, освен това като сложиш някой мероприятия околоорганизиране на удара: излитане групиране на вълната на кораба... и се получава много мизерен радиус, е все пак това си е сухопътна машина, нагледен пример какво става при опит са приспособяване на такива е Сифаер. хубав самолет но непригоден за палубно базиране.
Comment
-
Е, Гоги, нямам чак толкова подробни данни на разположение . За Ju-87D максималният бомбен товар е до 2000 кг, обаче тогава обсегът е много малък. 1535 кг е с 500 кг бомба, доколкот схващам. Така или иначе мисълта ми беше, че за района на Сердиземно море или на Северно море, обсегът им общо взето е бил достатъчен, използвали са се успешно. Разбира се, не могат да се мерят с японските или щатските, но пък там работят на доста по-различен ТВД. Но сред своя клас самолети не може да се каже, че "Щука"-та има кой знае колко малък обсег. Обаче да не го обръщаме на авиационен раздел .
Comment
-
Голъм написаОбщо взето, не бих казал, че Ju-87С или D имат "крайно недостатъчен обсег", впрочем, те така или иначе не са за "океанско ползване", а по-скоро за околоевропейските морета . А за това обсегът му е достатъчен, особено от версия D нататък (на B е около 700-800 км само)."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Да се върнем обратно на корабите
500 кг. бомба е недостатъчна за британски самолетоносач, тя би могла да бъде опасна за ранен Есекс ако бъде хванат примерно в момента с който си вдига авиогрупата и палубата му е натъпкана със заредени самолети, или ако командира на damage control party(БЧ някой номер по нашему) си гледа работата много през пръсти(което при американците се е случвало, но дори и тогава Есексите обиновено не стигат до дъното, а до близката ремонтна база, тънат леките самолетоносачи като Принстън). Но да се върнем на бронираните по от рано и по-добре британци, та Илайстриъс бива млатен с какво ли не и от кого ли не(включително и с 500 кг бомби) и резултата е, че кораба не само не потъва но и преживява войната. При това от един момент нататък е неподвижна цел на кея в Малта.
А за линеен кораб примерно 500 кг. бомба е безопасна даже и за 30 годишни по онова време линкори като HMS Queen Elisabeth.
Някъде по-горе се пита за модификации на Fw190 за торпедоносци
Преди много време са ми попадали снимки на Fw190 A8 с подкачено торпедо на централния пилон, но брошурката я затрих отдавна.
А Fi167 е щял да има доста ниска преживяемост над европейските морета предвид факта, че относително наблизо до тях се намира наситена мрежа от съюзнически бази и разгърната система за ранно предупреждаване и управление на въздушния бой, пък за тоя тараляйсник даже срещатата със самотно Москито в изтребителен вариант вероятно би била опасна(а предвид открито нападателната тактика на RAF и постепенното и подсилване след 1942 с това, което впоследствие става 8 американска въздушна армия) шансовете "ударната група" да се натресе на изтребителен патрул и наземната служба за управление бързичко да прати всички дежурни подразделения като подкрепление на патрула и да уведоми всички кораби във водите на метрополията(а в случая кадърен комадир би си вдигнал целия конвой по тревога и би го държал така докато от радиотехническите служби не му съобщят че опасността е преминала) са огромни. Не ми се мисли какво би станало ако на повикването на насочвача на изребителите срещу немските палубни самолети се отзове група сухопътни Р-47D или Р-51 - Марианския лов на пуйки би се разиграл в европейки вариантLast edited by Sailor_Malan; 15-08-2006, 11:12.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
gollum написаЕ, Гоги, нямам чак толкова подробни данни на разположение . За Ju-87D максималният бомбен товар е до 2000 кг, обаче тогава обсегът е много малък. 1535 кг е с 500 кг бомба, доколкот схващам. .
Аз лично бих предпочел торпедоносна модификация на ФВ-190.
Но вярно много хвърката стана темата, нека се върнем към германското сътворение: всеки който е прочел препоръчаната статия може да е забелязал че се споменава катапулт в нея, погледнето пак пък аз ще посоча недомислиците в него..след като поработя малко.
Comment
-
Ок, Гоги, връщаме се в морето само един кратък отговор на Динайн .
Dinain написа"Крайно недостатъчен за океана", имах предвид за разузнаване и патрулиране на големи разстояния. Сравнявам го с американската и британската брегова авиация, която към 1944 г. почти не оставя кътче от Атлантическия океан, което да е безопасно за немските подводници.
Докато "Щуки"-те са се използвали за удари по кораби главно в Средиземно море и по-малко в Северно море или в Балтика. И не се е предвиждало те да изпълняват разузнаването, камо ли пък патрулните мисии - те са за ударните. Впрочем, не са нито единстевните, нито най-добрите морски ударни самолети на Германия (е, като цяло морската й авиация е слабовата, ама това е отделна тема).
Впрочем, сега се сещам за Рудел, който именно с Ju-87 (не помня кой вариант) потапя съветски кораб "Марат" (с еднотонна противокорабна бомба, као не се лъжа).
Сейлър, съгласен съм с теб, така или иначе, един или два самолетоносача с подобни авиогрупи (по 40 самолета) не биха могли да постигнат кой знае какво, а и не виждам как точно могат да се впишат в операциите на немсикя флот. Това, коет оисках да подчертая е единствено това, че самолетите общо взето са отговаряли на машините, с които е разполагала да речем британската палубна авиация в началото на войната. Макар че морският вариант на Me-109 ми се струва, че наистина има твърде малък запас гориво (725 км без допълнителен резервоар, т.е. ако спазваме методологията с делене на три - едав около 200 км). Впрочем, не съм съвсем сигурен доколко тази методология е точна, защото сега погледнах как е дадена "практическата далечина на полета" за "Зеро" - 3050 км с допълнителен резевоар, което по тази методология би дало "реален обсег" от около 1000 км, но това явно не е така, защото в битката при Гуадалканал "Зеро" действат от базата в Рабаул и само пътят им до района на бойни десйтивя е 800 км. Т.е. 800 км отиване и толкова връщане - 1800 км, плюс поне половин час маневриране и бой над целта. Т.е. "реалният" им обсег е бил по-скоро около 2000 км или около 66% от "практическата далечина на полета" (а не около 33%). Вярно е, че тогава опитните пилоти на "Зеро" са били обучавани да пестят горивото като отлично познават и използват режимите на двигателя, но все пак въпросът остава отворен. Но той е за авиационния раздел.
Гоги, на мен ще ми е интересно да прочета някакъв анализ на този самолетоносач, макар че както изглежда няма нещо особено интересно около него. Нито е защитен досаттъчно, нито има достатъчно голяма авиогрупа - въобще, средновата работа (впрочем, нормално за държава без никакъв опит в това отношение).
Comment
-
Имай предвид Голум, че Рудел спокойно може да си позволи да лети с еднотонна бомба. Летището му наземно и е близо до Нева, колегите му от Ягтвафе практически контролират въздушното пространство в района и единствената опасност пред Ханс Улрих е рехавата и лошо управлявана зенитна артилерия на руската канонерка, странно защо именувана линкор.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Ок, ясно. То май така или иначе пикиращите бомбардировачи рядко успяват "да запишат" на сметката си сериозен военне кораб - тази работа се върши от торпедоносците. Сейлър, ти май разбираше и много от авиация. Би ли ми отговорил на въпроса относно ралният обсег на самолетите (в сравнение с този параметър "практическа далечина на полета")? Може и на ЛС, че да не отваряме нова тема само за това в авиационния форум.
Comment
-
Голъм написаедин или два самолетоносача с подобни авиогрупи (по 40 самолета) не биха могли да постигнат кой знае какво, а и не виждам как точно могат да се впишат в операциите на немсикя флот.
За Ju-87 съм съгласен, изразил съм се неправилно. Ставаше въпрос до колко е ефективен въобще като "морски" бомбардировач, от брега или от палубата на самолетоносач. Бреговата авиация на Райха мисля се състоеше от Ju-88 и някакъв Дорние, които са добри като данни, но в крайно недостатъчни количества и с лоша организация (което може да се каже за много от частите от Вермахта май).
Голъм, не си ме разбрал за обсега. Под реален разбирам точно това - на какво разстояние от базата самолета може да извърши удар и да се върне обратно. Та за Зеро всичко съвпада - реален обсег около 1000 км, извършва удари на 800 км. Просто данните за "практическа далечина на полета" са заблуждаващи - самолетите в повечето случаи се връщат в изходното летище или близо до него, а като даваш данни "3055 км" се създава впечатление, че една ли не Зеро може да удря цели на 3000 км от летището си"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
Comment