Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Откриха единствения самолетоносач на нацистка Германия

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Откриха единствения самолетоносач на нацистка Германия

    Ето тука статията:



    И ето тука също:

    Last edited by byzantiner; 02-08-2006, 13:35. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

    THE LABARUM


    sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
    ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
    ,sevogorob eht erew ysmim llA
    .ebargtuo shtar emom eht dnA

    Бе сгладне и честлинните комбурси
    тарляха се и сврецваха във плите;
    съвсем окласни бяха тук щурпите
    и отма равапсатваха прасурси.

    #2
    Самолетоносачът на Хитлер може да скара Берлин и Москва
    Изследователи откриха "Граф Цепелин" край полския бряг, но правото е на страната на Русия
    Драгомир ИВАНОВ | 02 август, 15:48

    Останките на самолетоносача на Хитлер "Граф Цепелин", които наскоро бяха открити край бреговете на Полша, са на път да скарат Германия и Русия, писа списание "Шпигел", като се позова на информация от агенция ДДП. Според източници от германското министерство на отбраната "Граф Цепелин" бил руска собственост и Берлин нямал никакви права върху него. Действително става дума за германски военен кораб, който обаче никога не влиза на въоръжение, а в края Втората световна война става военна плячка на тогавашния Съветски съюз. Така днешна Русия като правоприемник на СССР има пълното право да получи останките на кораба, една от най-големите военни легенди на миналия век.

    Официално от военното министерство в Берлин отказват засега да вземат отношение по случая. Негов говорител каза пред "Шпигел" само, че се проучват правните аспекти на въпроса. По мнението на други юристи шансовете Германия да получи находката и без това са малки, тъй като по време на потопяването на "Граф Цепелин" на борда му няма никакви германски моряци. Въпреки това германските власти най-вероятно ще се опитат да си върнат кораба с цената на трудни преговори с Москва.

    "Граф Цепелин" с дължина 262 метра бе открит на 12 юли от изследователския кораб "Санта Барбара" на петролната компания "Петробалтик" (Petrobaltic) на 86 метра дълбочина край полското балтийско крайбрежие. Автентичността на находките бе доказана от експерти на Германския морски музей в Щралзунд с помощта на подводни и сонарни снимки.

    Огромният за времето си кораб излиза от корабостроителницата в Кил през 1938 г., но оборудването му никога не е завършено напълно. По план "Граф Цепелин" трябвало да има екипаж до 1720 души, допълнително 306 летци и техници за самолетите. Разчетите са корабът да носи до 43 самолета - основно "Физелер 143" (като многофункционален самолет), "Месершмит 109" (изтребител) и "Юнкер 87" (т.нар. щука, или ниско летящи бомбардировачи), сочи справката в "Уикипедия". За построяването му са били изразходвани 92.7 млн. райхсмарки, колосална сума по това време.

    За истинската история на "Граф Цепелин" циркулират най-различни версии, разказва още "Шпигел". Според една от тях корабът попаднал на мина, други твърдят, че е потънал, след като е бил свръхпретоварен с военна плячка. Германският военен историк Улрих Израел представя в книгата си "Граф Цепелин - единственият германски самолетоносач" тезата, че корабът е станал жертва на съветски експеримент. Червената армия, в чиито ръце попада "Граф Цепелин", искала в следвоенните години да тества как може да се потопи вражески (т.е. американски) самолетоносач. На борда му били взривени голям брой бомби, а накрая бил поразен с две торпеда. "Граф Цепелин" потънал в Балтийско море, а до началото на юли тази година местонахождението му беше неизвестно.

    Сега учените се надяват, че ще могат да разрешат загадката на изчезването. "Със сигурност скоро ще дойдат и първите експедиции до останките", каза пред "Шпигел" Ханс Гюнтер Мартин от Германското дружество за подводна археология. По думите на Мартин, възможно е не само да се реконструира историята на потъване, но и да се намери отговор на въпроса до каква степен "Граф Цепелин" е бил в бойна готовност към края на войната и дали е можело да се включи в бойните действия. Експертите не очакват обаче находката да доведе до бум на "подводен туризъм" от неонацисти, фантазьори или просто търсачи на съкровища. Все пак 80 метра дълбочина е достъпна само за ограничен кръг специалисти.

    Comment


      #3
      Типичните вестникарски идиотии
      тук :http://www.wunderwaffe.narod.ru/Arti...elin/index.htm подробно е описано от какво е потънал и защо е трябвало да потъне.
      Отделно дето Щуката ако лети ниска ама ника не я виждам да бомбомята от пикиране.

      Comment


        #4
        Отделно дето Щуката ако лети ниска ама ника не я виждам да бомбомята от пикиране.
        Щуките през ВСВ използват следната тактика при бомбомятането по кораби: нисък полет над водата до самата цел, в последния момент рязко издигане нагоре почти под прав ъгъл и пускане на бомбата, като тя от инерцията продължава напред. Корабът трябва се приближи право отпред или отзад, като мачтата служи за ориентир. Мисля даже му викат "мачтомятане" или нещо такова. Методът е бил доста успешен при атаките по съветски кораби в Черно и Балтийско море.

        ПП Този метод е възприет след проблеми със стандартния - ниска точност на бомбите. Също така летейки ниско срещу носа или кърмата на кораба, бомбардировача неутрализира голяма част от зенитките му.
        Last edited by Dinain; 14-08-2006, 12:41. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
        "But I know none, and therefore am no beast."

        (Richard III - William Shakespeare)

        Comment


          #5
          това му се вика "топмачтово" бомбардиране, ИМХО Щуките са твърде бавни за това а и пикирането осигурява по-висока скорост и по-ниска уязвимост, топмачтово бомбардират самолетите коитоне могат да пикират, освен това не е особенно ефективно срещу бойни кораби защото попаденията са над водолинията, ако има броневи пояс ефектът може и да е нулев.

          Comment


            #6
            Ju-87 изобщо може ли да носи торпедо?


            thorn

            Средновековните църкви в България

            Comment


              #7
              Чел съм че точно така са правили в Черно море, около Крим? За транспортни кораби става дума де.
              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
              "But I know none, and therefore am no beast."

              (Richard III - William Shakespeare)

              Comment


                #8
                Тук намерих данни за палубната верися на Ju-87 ("С"). Имал е държач за торпедо, така че вероятно е можел да носи и торпедо. Не че има кой знае какво значение, защото някак на Германия не й е първа грижа самолетоносачът. Даже не е и десета...

                Comment


                  #9
                  Ю-87- торпедо не, пък и както казах доста е бавен за торпедоносец.
                  За Крим: че те руснаците много много с транспорти там не плуват, а за бойните им кораби съм сигурен че са атакувани от пикиране.
                  Самите руснаци много активно използуват топмачтово бомбардиране, и в черно и в Балтийско море, като основни самолети са били А-20 и П-40, особенност на меода е че предизвиква силни разрушения в надводнат част, но корабите потъват бавни, има случай с японски кораби които са се носили с дни по водата, вярно живата сила дета са я возили е стзвала на каша, но не потъват.

                  Comment


                    #10
                    П-40? Може ли един изтребител, като "Томахоук" -а да носи толкова бомби, че да направи нещо сериозно на кораб? Та даже и на самоходните немски баржи в Черно море?


                    thorn

                    Средновековните църкви в България

                    Comment


                      #11
                      О, струва ми се, че има случаи когато самолети с бордовите си оръдия са нанасяли досаттъчно сериозни повреди на малик кораби. Мисля че някъде бях срещал примери със сащиански самолети и японски малки кораби.

                      Comment


                        #12
                        Относно разните самолети, корабчета, гемии и баржи - ясно е че малки дървени, че и метални черупки могат да бъдат повредени или даже потопени с малки бомби, ракети, оръдия, а може да има и случаи с картечници.

                        За Крим: че те руснаците много много с транспорти там не плуват
                        Колкото са плували, толкова са ги бомбардирали. Но при обсада на Севастопол например снабдяването е идвало по море.
                        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                        "But I know none, and therefore am no beast."

                        (Richard III - William Shakespeare)

                        Comment


                          #13
                          Dinain написа

                          Колкото са плували, толкова са ги бомбардирали. Но при обсада на Севастопол например снабдяването е идвало по море.

                          Но основно с военни кораби - есминци, лидери, че и крайцери


                          thorn

                          Средновековните църкви в България

                          Comment


                            #14
                            Да, основно са използвали бойни кораби. Но, от друга страна, (Гоги е експерт по тези въпроси, така че може по-точно да напише) повечето кораби "под" крайцер (миноносци, ексадрени миноносци, бойни катери, стражеви кораби) нямат каквото и да е брониране (освен на въоръжението и то не на цялото), така че е уязвимо за всякакви бомби, куршуми и бордови оръдия.

                            Comment


                              #15
                              Обаче тези баржи имат брониране

                              все-таки этому числу судов было бы крайне трудно оправдать оказанное "доверие" если бы не наличие совершенно особого типа морского транспортного средства — быстроходной десантной баржи (БДБ). Хильгрубер определяет их наличное число на Черном море к тому времени в 64 единицы (входили в состав 1, 3, 5, 7-й десантных флотилий, а также 3-й флотилии артиллерийских барж), однако более детальное исследование, проведенное по справочнику Э. Гр¸нера, дает число 95, включая шесть артиллерийских барж и три, переданные в состав румынского флота. Несомненно, что часть из них находилась на ремонте или проходила сдаточные испытания, однако оставшееся число было весьма значительным.



                              Кроме своей численности, баржи имели перед обычными транспортными средствами ряд и других преимуществ. При скорости в 10,5 узлов они могли преодолевать расстояние между Севастополем и Констанцей за 20-24 часа, т.е. несколько быстрей, чем пароходы с их "парадным ходом" в 7-8 узлов. Штатное зенитное вооружение БДБ состояло из одной 37"мм и двух 20-мм пушек, однако, к началу 1944 г. нередко достигало 6-10 зенитных стволов различных калибров! Обладая меньшими размерами, чем транспорт баржа имела и большую устойчивость к повреждениям, которая определялась наличием 20-мм брони вокруг моторного отделения и рулевого поста.


                              thorn

                              Средновековните църкви в България

                              Comment

                              Working...
                              X