Вие пак си се джафкате, да не говорим, че пълните ефира с "изгъзици" и предположения за кораби с броня от кашкавал (последното ще е интересно - най-страшна заплаха за подобен кораб ще са корабните плъхове). Я се стегнете и пишете по-смислено и конкретно. До момента не видях някой да изнася конкретни данни за изхарченото от някоя от двете страни за флота за периода 1919-1939 г.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Джобни работи
Collapse
X
-
Чакаме Ройтер да се накуми и да си направи таблица с цените на германските кораби ('ма вместо това той се чуди какви дивотии да измисли : "това е цена без двигателите" примерно)
Та когато той се накуми, ще преведем цените в сравнима валута и ще сметнем колко "нормални" кораб биха се получили на цената на шедьоврите които е получило кригсмарине, или при същият корабен състав колко пари биха били икономисани и употреблени да кажем за Луфтвафе...примерно разработката на самолет с който да спечели Битката за Англия.
чакаме Ройтер
gollum написаДо момента не видях някой да изнася конкретни данни за изхарченото от някоя от двете страни за флота за периода 1919-1939 г.
Някой хора си написахме домашното и изкарахме цени, даже линкове сложихме за тези които се съмняват в нашата почтенност. та да могат самички да си проверят.
Comment
-
Може и да пропускам нещо, Гоги, но никъде не видях да си привел обобщение на цените на всички построени/модернизирани от КВМФ кораби за периода 1919-1939 г., каква е общата сума, общо колко кораба са и .т.н (при това ми се струва, че съвсем не бива да се огарничаваме единствено до капиталните кораби). За да е картината достатъчно пълна, следва да се сравнят въобще сумите, изхарчени от двете държави съответно за издръжка на флотите за целия период (т.е., бюджетите им за тези години). Едва когато тая работа бъде свършена може да се сравни общата сума за Великобритания и Гремания съответно и да се прецени "кой колко е изхарчил". След това, мисля, може да дойде ред и на приказките как по-добре биха могли да се изхарчат тия пари (и ти, Гоги, както бе написал по-долу, да обясниш с тази сума как би създал Криегсмарине до 1939 г., така че да може равносотйно да се спарви с КВМФ).
Comment
-
какво общо имат цените от '19-та година? Тезата беше че Германците почвайки от 28 и харчейки същите пари биха могли да създадат далеч по-равностоен флот. Е? аз съм извадил цени колко струват "нормалните" кораби, при желание ще изкарам и екипажите им, та да няма оправдания от сорат "ама тя нямаше да могат да подготвят достатъчно хора" защото чудесата на техниката освен астрономическите си цени имат и огроооомни екипажи, вече писах че екипажът на панцершифето е колкото на два крайцера, ценат и тя толкова.
Та ние продължаваме да си чакаме германското счетоводство, да се натутка.
Comment
-
Много голямо значение имат тези цени. Защото флотът на Великобритания има възможността да се развива безпрепятствено през целия този период (1919-1939 г.), което не е достъпно за немския флот. Т.е., ако ще се сравнява, то трябва да е за целия този период, защото твоята теза, ако правилно си спомням, бе че Германия за този период е вложила повече пари във фолат си, отколкото това е сторила Великобритания. Т.е., необходимо е сравенинето да е цялостно, при това, за целия флот (споменах защо още много надолу, когато изреждах аргументацията си). Сам знаеш, че капиталните кораби не са "целия флот" - той е единен организъм и трябва в подобни стратегически сравнения да се изследва в своята цялост.
Comment
-
Имат значение ако държиш на твърдението си, че първо, германският флот е отделил повече средства от Великобиртания за строителство на кораби. Това тове твърдение си го обвързал с другото - че ако тези средства били разходвани различно, то германският флот би могъл да бъде равностоен по сила на британския. Тази двойка твъредния предполагат да се сравни силовият потенциал на Великобритания и Германия, както и развитието им през периода между двете войни.
Разбира се, ако се отказваш от тези си твърдения и се съсредоточаваш само върху твърдението, че с парите изхарчени за строителство на линкори в Германия биха могли да се построят при друго поректиране повече и по-силни линейни кораби, то тогава няма да се налага да се павят съответните сравнения, за които написах в предния си пост и по-горе.
Comment
-
Де Ройтер постна цените, а къде са тези на британските кораби? Поне като линк?Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Гоги, ако включваме двата линкора тип "Бисмарк", не трябва да включим и английските кораби, които са строени след 1939 г., а?Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
То наистина ако включваме и двата немски линкора тип "Бисмарк", ще тярбва да включим и три от тип "Кинг Джорд V" (че защо не и всичките пет). Ето:
1. Немски, тип "Бисмарк"
"Бисмарк"
дата на спускане на вода: 02.1939 г.
дата на превъхрляне от производител във флота: 07.1940 г.
"Тирпиц"
дата на спускане на вода: 04.1939 г.
дата на превъхрляне от производител във флота: 02.1941 г.
2. Британски, тип "Крал Джорд Пети"
"Крал Джорд Пети"
дата на спускане на вода: 02.1939 г.
дата на превъхрляне от производител във флота: 12.1940 г.
"Принцът на Уелс"
дата на спускане на вода: 04.1939 г.
дата на превъхрляне от производител във флота: 04.1941 г.
"Дукът на Йорк"
дата на спускане на вода: 02.1940 г.
дата на превъхрляне от производител във флота: 11.1941 г.
"Ансън"
дата на спускане на вода: 02.1940 г.
дата на превъхрляне от производител във флота: 06.1942 г.
"Howe"
дата на спускане на вода: 04.1940 г.
дата на превъхрляне от производител във флота: 07.1942 г.
Comment
-
I kakwo smetnahme
Германски работи в реда в който са изредени горе:
79.11290323
75
56.2992126
57.48031496
33.9516129
36.29032258
42.33870968
19.52380952
21.27659574
19.95249406
цени в милиони долари
Британски работа:
37
10.75
7.88
3.75
4.5
8
1.795
И какво доказвате с това? Айде сметнал съм ви ги в съпоставими цени направете си сами сметката какво биха могли да си анстроят, примерно 6 линкора,10 крайцера тип единбург (скъп кораб междувпрочем) и 15 Дидо, доста мощна ескадра, при това балансирана, а ако го ударим на тежки кораби:10 линкора и 7 тежки крайцера.... и разни други варианти къде къде по-за предпочитане от 10-те недомислици.
Comment
-
Набързо погледнах нещата и въз основа на данните от споменатия от теб сайт, Гоги, излезе следното:
1. Немски капитални кораби и крайцери. Обща сума:
110 259 000 лири
2. Британски капитални кораби и крайцери:
107 644 800 лири
Но една много важна уговорка за британските - на половината крайцери въобще нямаше дадени цени, т.е., не съм ги включил. И въобще нямаше цени на самолетоносачите (а в тая сметка трябва да включим поне 12 от различин калсове, че и повече). Т.е., реално британските разходи ще са по-скоро към поне 130 000 000 паунда.
Допълнително, тук въобще не се включва флотът, посторен преди 1930 г., нито повечето модернизации (тях не съм ги включил, просто защото не ги знам - с изключение на "Худ").
И какво доказвате с това? Айде сметнал съм ви ги в съпоставими цени направете си сами сметката какво биха могли да си анстроят, примерно 6 линкора,10 крайцера тип единбург (скъп кораб междувпрочем) и 15 Дидо, доста мощна ескадра, при това балансирана, а ако го ударим на тежки кораби:10 линкора и 7 тежки крайцера.... и разни други варианти къде къде по-за предпочитане от 10-те недомислици.
Още нещо, но много съществено - количеството кораби, които могат да се посторят за определен период от време не зависи само от отделените финансови средства, но и от корабосторителните възможонсти, кактои от обучените работници и специалисит, които могат да се използват за сторителството. Доколкото си спомням от мемоари на немски флотски дейци, пък и от дурги източници, дори и това,което сторят в периода 1935-1940 г. (че и по-късно), напълно заема капацитета на корабосторителниците им - особено за стореж на капитални кораби.
Та има множество фактори и причини, далеч не само финансовите средства.
Comment
Comment