Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ВВС на България - избор на изтребител

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Sailor_Malan написа Виж мнение
    вече са тествали собствен MALE безпилотник
    Така е. Но го разработват вече десет години, което трябва да ти говори за сложността на проекта. Едва тази година постигнаха устойчиви резултати.

    Sailor_Malan написа Виж мнение
    Иначе както каза колегата любители вече имат постижения от сорта на Кале - Дувър - Кале (общо 102 километра заради силни странични ветрове появили се над Канала на обратния участък от полета с планер купен от магазина за 200 долара и оборудван с чаркове от магазина за още 500, включително с телеметрия), тъй че производството на апарат от сорта на Scan Eagle им е по силите и още как.
    Сензори, линкове, устойчивост на различни условия (климатични, електромагнитни и т.н.)? Говорим за бойна машина.

    bruchpilot написа Виж мнение
    Извинявам се за глупавия въпрос, но тъй като винаги съм бил зле със сметките, правилно ли виждам, че само "unmanned aerial system", сиреч носителя, струва по 400 хил. долара парчето? Ако е така спирам да се чудя къде отиват парите на данъкоплатците...
    Не, в случая тези "unmanned aerial system" са някакво отделно перо, нямат общо със Scan Eagle. Но цената е в общи линии тази. За съжаление не откривам разбивка за SE, старички са договорите. Но например RQ-21 е между половин и един милион хвърчилото:



    Не виждам какво в тези цени може да учуди човек, който се интересува от военната търговия.
    Attached Files

    Comment


      Сензори, линкове, устойчивост на различни условия (климатични, електромагнитни и т.н.)? Говорим за бойна машина.
      Какво за тях? Нали се сещаш, че щом човека се справя да произведе нещо такова с части от магазина за 700-1000 долара ползвайки ей този доволно прост стиропорен планер https://www.youtube.com/watch?v=oVrn7cHsPew, какво може да се направи примерно със 700 000 или със 4 милиона от хора с опит(каквито у нас има) разполагащи със оборудване да си направят композитен планер, машинарии за производство и примерно с 2 работни места на Матлаб и Симулинк и 2 на SolidWorks?
      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

      Comment


        Sailor_Malan написа Виж мнение
        Какво за тях? Нали се сещаш, че щом човека се справя да произведе нещо такова с части от магазина за 700-1000 долара ползвайки ей този доволно прост стиропорен планер https://www.youtube.com/watch?v=oVrn7cHsPew, какво може да се направи примерно със 700 000 или със 4 милиона от хора с опит(каквито у нас има) разполагащи със оборудване да си направят композитен планер, машинарии за производство и примерно с 2 работни места на Матлаб и Симулинк и 2 на SolidWorks?
        Нямам никакви съмнения за планера. С достатъчно пари сигурно и у нас можеш да направиш нещо читаво. Имам съмнения за пълнежа - сензори, линкове, навигация, конзоли за управление и прочее. В крайна сметка може да се сглоби нещо, но цената няма да е по-малка, а в някои области едва ли ще можем да ползваме свободен внос на компоненти.

        Comment


          Ако става дума само за хвърчилото - това са просто баснословни цени. Освен ако електрониката не е 90% от сумата, не виждам как може да се получи такова число и да си говорим реални цени.
          P.S. Скоро си говорихме на майтап за безпилотен хеликоптер за охрана на границата и дали може да стане такова нещо. Оказа се, че самата ситема за наблюдение тежи само 5 кг. и съответно не е кой знае какъв проблем да се качи на летяща платформа. До колкото ме осведомиха системата е струвала нещо то рода на 36000 долара парчето.

          Comment


            bruchpilot написа Виж мнение
            Освен ако електрониката не е 90% от сумата, не виждам как може да се получи такова число и да си говорим реални цени.
            Еми разбира се, навсякъде е така. Айде да не е 90%, но например в УРВВ около 70% от стойността е само в ГСН.

            Comment


              bruchpilot написа Виж мнение
              Скоро си говорихме на майтап за безпилотен хеликоптер за охрана на границата и дали може да стане такова нещо. Оказа се, че самата ситема за наблюдение тежи само 5 кг. и съответно не е кой знае какъв проблем да се качи на летяща платформа. До колкото ме осведомиха системата е струвала нещо то рода на 36000 долара парчето.
              За каква горе-долу система става дума? Щото тия пилета горе имат и радар Иначе ей това хвърчило струва $400 хил. и е идеално за охрана на границите:



              Купуват го като топъл хляб по цял свят.

              Comment


                bruchpilot написа Виж мнение
                Ако става дума само за хвърчилото - това са просто баснословни цени. Освен ако електрониката не е 90% от сумата, не виждам как може да се получи такова число и да си говорим реални цени.
                P.S. Скоро си говорихме на майтап за безпилотен хеликоптер за охрана на границата и дали може да стане такова нещо. Оказа се, че самата ситема за наблюдение тежи само 5 кг. и съответно не е кой знае какъв проблем да се качи на летяща платформа. До колкото ме осведомиха системата е струвала нещо то рода на 36000 долара парчето.
                За хеликоптерите не знам ама композитни самолети с по 8-9 кила полезен товар, барабар с двигатели, резервоари, серва и радиоапаратури излизат нещо от сорта на 2500 долара с доставката до наше село, без ДДС и мито, тъй че полицейска система (зависи за какво ще се ползва) в рамките на 40-45 000 долара крайна производствена цена е напълно възможна и като и сложиш 30% отгоре(10 печалба и 20 ДДС) и около 60 000 ще и е крайната цена
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  Sailor_Malan написа Виж мнение
                  За хеликоптерите не знам ама композитни самолети с по 8-9 кила полезен товар, барабар с двигатели, резервоари, серва и радиоапаратури излизат нещо от сорта на 2500 долара с доставката до наше село, без ДДС и мито, тъй че полицейска система (зависи за какво ще се ползва) в рамките на 40-45 000 долара крайна производствена цена е напълно възможна и като и сложиш 30% отгоре(10 печалба и 20 ДДС) и около 60 000 ще и е крайната цена
                  И аз горе доре долу за толкова мислех - само за машината повече от 10 - 15 хил. долара просто не можеш да похарчиш, дори и да купуваш всичко готово, по цени на дребно и от най - надутите производители. Хеликпотерите разбира се са поне два пъти по - скъпи и може и да стигнат 30-40 хил. за машината само. Аз си мисля, че най - скъпото в случая ще са модулите за защитена връзка с носителя, но мисля, че дори в България има хора, които могат да ги конструират и построят. И едва ли ще струват по 200 хил. долара парчето...
                  P.S. Малко след като писах попаднах на ето този клип:http://www.youtube.com/watch?v=77uK19KxMuI
                  На това му се вика полезен товар
                  Last edited by bruchpilot; 14-04-2014, 17:34. Причина: Добавих клипче

                  Comment


                    Не съм се интересувал подробно от двигатели за БПЛА, но колко ли може да струва това изделие:

                    The air vehicle is fitted with a pusher engine with a two-blade propeller. The piston engine develops 0.97kW. The vehicle carries a maximum of 4.3kg of fuel.
                    Original production models are fitted with automobile gasoline-fuelled engines. Sonex Research Inc, based in Annapolis, Maryland, was contracted to develop a converted version of the engine to operate on heavy fuel (i.e. kerosene based JP5 jet aircraft fuel).
                    Operation on heavy fuel achieves safety levels for naval operations and also importantly eases the logistics requirements in terms of supply, storage and availability for remote deployment.
                    The longest flight achieved by ScanEagle fitted with the automobile gasoline engine is 22 hours and ten minutes. The heavy fuel engine equipped ScanEagle achieved a flight endurance of 28 hours 44 minutes using JP5 fuel in an endurance flight in January 2007.


                    ScanEagle is a mini unmanned air vehicle developed by Insitu and Boeing at the Phantom Works facility. By the end…


                    Един киловат за 28 часа с пет литра керосин... не ми се вярва да е евтино.

                    Comment


                      Доста добре, но нищо учудващо. Даже моята смотона китайска "ламя", с мощност приравнена на около 1400 вата, би издържала към шест часа с толкова гориво! На подходяща машина дори и повече. Бензинов двигател - още повече. Определено 28 часа автономност е много, но дали си струва баснословните суми в сравнение с да кажем 10-часов ваиант, който струва поне десет пъти по - малко?

                      Comment


                        Предавам се Кухулин. Щом си рекъл много е скъпо Ич даже не е като за нас. Максималната полетна маса от 22 кила дори няма да коментирам как се намесва в уравнението, крилата с размах 3.11 метра също.
                        Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                        Comment


                          Sailor_Malan написа Виж мнение
                          Предавам се Кухулин. Щом си рекъл много е скъпо Ич даже не е като за нас. Максималната полетна маса от 22 кила дори няма да коментирам как се намесва в уравнението, крилата с размах 3.11 метра също.
                          Ами скъпо е разбира се! То я погледни сигурно над 50 хил. долара са похарчили само за кран, който да го лови! Аз щях да му сложа ска за 10 долара ама няма да е "високотехнологично" решение

                          Comment


                            bruchpilot написа Виж мнение
                            Определено 28 часа автономност е много, но дали си струва баснословните суми в сравнение с да кажем 10-часов ваиант, който струва поне десет пъти по - малко?
                            За полицейски нужди и охрана на границите вероятно не си струва, но в океана определено е добре да лети повечко.

                            Sailor_Malan написа Виж мнение
                            Предавам се Кухулин. Щом си рекъл много е скъпо
                            То въпроса не е да се предадеш а да кажеш колко струва, ако имаш представа.

                            Comment


                              Кухулин написа Виж мнение
                              За полицейски нужди и охрана на границите вероятно не си струва, но в океана определено е добре да лети повечко.
                              То на нас точно за полети над океана ще ни е нужен

                              Comment


                                За автопилота, в моделистиката има тема където човека сам го е направил за квадрокоптер. Даже и схеми пуска за който се интересува. Разбира се GPS компонентите са купувани.

                                Двама-трима електронни инженери с голям стаж, някой бивш военен с дълбоки познания по аеродинамика, двама трима майстори, с опит в моделизма, отливки и композите и един-двама системни програмисти могат да направят каквото поискаш. Пиша за нисък до среден клас наблюдателен/ разузнавателен БЛА. Дори за армията.

                                Разбира се организирането на ефективно производство ще е друга бира. Точо тук би могъл да помогне някакъв офсет от фирма с опит в организирането на ефективни производства. Те даже шведите сами ни го предложиха. Споменавали сме го в темата.

                                Съгласен съм обаче с Моряка, че няма лошо държавата да изхарчи малко пари в тази посока, вместо за глупости. Дори и първоначално инвестицията да не е много ефективна.
                                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                                Comment

                                Working...
                                X