Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ВВС на България - избор на изтребител

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    ВВС на България - избор на изтребител

    Аз пак ще направя една глупава за някой тема, като предишната ми за ВВС на Балканите: http://forum.boinaslava.net/showthre...E0%ED%E8%F2%E5, а именно ще се опитам да сравня един по един видовете изтребители, които "нашите" хора искат да закупят. Надявам се да Ви е интересно и полезно!
    Българин да се наричам първа радост е за мене...

    #2
    1. General Dynamics F-16 Fighting Falcon



    F-16 „Боен сокол” е американски боен самолет, разработен от Дженерал Дайнамикс, през 70-те години на 20 век. Ф-16 е лек и маневрен многоцелеви изтребител, за завоюване на въздушно превъзходство той е предназначен да допълни приетият по това време тежък изтребител F-15 "Орел" с минимално тегло и максимално бойно натоварване.

    В началото на 1970-те години ВВС на САЩ обявяват конкурс за нов реактивен изтребител(LWPF-LightWeight Fighter Program), който да допълни F-15 “Eagle”. Първият изпитателен полет на прототипа Модел GD401 обозначен от ВВС на САЩ като YF-16 е осъществен инцидентно на 20 януари 1974. при засилване по полосата прототипа се оказва във въздуха и на изпитателят Фил Арчър не му остава друго освен да направи един почетен кръг и след 6 непредвидени минути полет се приземява благополучно но "Първият" официален полет става на 2 февруари а Ha 9 май същата година излита и прототипът (YF-17) Бъдещият F/A-18 "Hornet" на другата фирма участваща в конкурса Нортроп. След около година целеви изпитателни полети в началото на 1975 г. Дженерал Дайнамикс, получава одобрение и договор за развитие на проекта до серийно производство. Първият предсериен Ф-16 излита на 8 декември 1976 г. Серийното производство на самолета започва през 1978 г.

    Модификациите с допълнително радиооборудване и специализирана навигационна система, допринасят за отлично прихващане, координация и водене на огън по наземно разположени цели, без значение от метеорологичните условия. В такова изпълнение, самолетът е добър изтребител-бомбардировач, но това е постигнато с компромис относно маневреността, тъй като допълнителното оборудване увеличава общото тегло на самолета.

    Ф-16 е на въоръжение в 24 страни, като в 19 от тях е основен тактически изтребител, над 4 000 самолета от този вид са на активна служба по света. Някои от модификациите на F-16 (F-16C и F-16D) се произвеждат по лиценз в Турция (заводите на TAI) и Южна Корея (от корпорацията "Самсунг").планирано е производството му да продължи до 2010 г.

    Бойното кръщение на F-16 се провежда, когато Израел бомбардира за първи път иракската ядрена централа в Озирак на 7 юни 1981 с 8 нейни летателни апарата и 6 от тип Ф-16.

    В Ливан е бил ползван срещу сирийските въздушни сили в яростни сражения през 1982.

    В редовете на коалицията са използвани стотици самолети Ф-16 по време на войната в Кувейт.

    По време на войните в бивша Югославия през 90-те години на 20 век самолетите Ф-16 на коалицията са били в многобройни наблюдателни мисии и са извършили няколко рейда и въздушни битки в Босна и Херцеговина.

    По масово е бил използван във войната с Косово 1999, където холандски и американски Ф-16 свалят няколко МиГ-29 на югославската армия.

    В Афганистан се използва от края на 2001 г. в редовете на американските и европейските сили. От 2003 г. се използва и от коалицията в Ирак.

    Тип Многоцелеви изтребител
    Производител Локхийд Мартин, Дженеръл Динамикс
    Произведени бройки 4,000
    Единична цена US$14.6 милиона (F-16A/B)
    US$18.8 милиона (F-16C/D) за 1998
    Първи полет 2 февруари, 1974
    Използван от ВВС на САЩ
    В експлоатация от 17 август, 1978
    Състояние Активни: 724 В резерев: 69

    Оператори в синьо, бивши оператори в червено:
    Българин да се наричам първа радост е за мене...

    Comment


      #3
      2. McDonnell Douglas F/A-18 Hornet



      F/A-18 Hornet (в превод: стършел) е американски многоцелеви изтребител на компанията МакДонъл Дъглас (McDonnell Douglas). Разработен е през 70-те години специално за военноморския флот на САЩ и Корпуса на морската пехота, и днес е в експлоатация във въоръжените сили на няколко други страни. Предназначен е да замени F-4 Фантом и А-4 Скайхоук.

      Модификации

      F/A-18A/B Hornet

      F/A-18A е едноместен модел, а F/A-18B двуместен. Мястото за втората седалка в кабината се осигурява при преместване на авиотехничното оборудване и 6% намаление на вътрешното гориво; двуместният Хорнетс е напълно работоспособен. Моделът B се използва главно за обучение.

      F/A-18C/D Hornet

      F/A-18C е едноместен модел, F/A-18D двуместен. D-моделът може да бъде използван за обучение или при борба във всякакви метеорологични условия. При пригодените за мисия D-модели задната седалка е конфигурирана за оръжия и сензор готов да откаже обслужване на оръжейните системи. Моделът D е предимно използван от Морската пехота на САЩ за нощно нападение.

      F/A-18E/F Super Hornet

      Едноместен F/A-18E и двуместен F/A-18F Super Hornets пренасят името и концепцията за оригинала F/A-18, но са били широко реконструирани. Super Hornet има нов, 25% по-голям корпус, по-мощен GE F414 двигател базиран на F/A-18 F404 и по-добра авиотехника в кабината. EA-18G Growler е електронна версия на двуместният F/A-18F, който влиза в производство през 2007 г.

      Тип Многоцелев изтребител
      Производител McDonnell Douglas/Boeing
      Произведен 1983 г. -
      Произведени бройки 1 480
      Единична цена $29-57 милиона (2006)
      Първи полет 18 ноември 1978 г.
      В експлоатация от 7 януари 1983 г.
      Състояние в експлоатация до 2025 г.

      Оператори на F-18 в синьо:
      Българин да се наричам първа радост е за мене...

      Comment


        #4
        3. Saab JAS 39 Gripen



        SAAB JAS 39 Gripen (Грифон) е шведски изтребител, произвеждан от компанията SAAB, приет на въоръжение във Военновъздушните сили на Швеция, Унгария, Чехия и Република Южна Африка. През април 2007 г. Норвегия подписва споразумение за сътрудничество в развитието на самолета.

        "Грипен" е замислен като самолет, съчетаващ висока ефективност, гъвкавост и издръжливост. Съкращението JAS произлиза от думите Jakt (въздушен бой), Attack (наземни удари) Spaning (разузнаване). Така се подчертава многоцелевата роля на изтребителя. Проектът за самолета е одобрен през 1982 година, когато шведското министерство на отбраната решава да проведе конкурс за създаването на нов самолет, отколкото закупуването на употребявани американски изтребители. Грипен (на шведски - грифон) е и символът на провинцията Сьодерманланд, където се намира град Линшьопинг, седалището на SAAB.

        Основната мисъл, с която е създаден самолета, е той да развива високи скорости и да запазва изключителната си маневреност независимо от височината на полета. Съвременното му оборудване улеснява управлението. Грипен изисква три пъти по-малко средства за поддръжка от своя предшественик - Виген. Дизайнът му включва делтоидни крила, подобни на тези на Виген. Любопитен факт за самолета е, че той може да каца на обикновени магистрали и да се презарежда за по-малко от 10 минути с помощта на 5-членен екипаж. Едно от първоначалните изисквания е било самолетът да може да каца на 800-метрови писти. Това е постигнато с увеличаването на предните криле, които служат като въздушни спирачки. Усъвършенстваната аеродинамика позволява на Грипен да носи товари до 6500 килограма и в същото време да запазва високата си маневреност и да развива скорости от порядъка на 2 Мах.

        Тип Многоцелеви изтребител
        Производител Flag of Sweden.svg SAAB
        Произведен 1996->
        Произведени бройки 213 към 2008 г.[1][2]
        Единична цена $45-50 млн. (2006)
        Първи полет 9 декември 1988
        В експлоатация от 1996
        Състояние на въоръжение

        Оператори на Gripen в синьо:
        Българин да се наричам първа радост е за мене...

        Comment


          #5
          4. Eurofighter Typhoon



          Юрофайтър Тайфун е многоцелеви изтребител с предно хоризонтално оперение. Тайфун e разработен и произвеждан от консорциума Eurofighter GmbH — създаден през 1986 г. от фирмите Alenia Aeronautica, BAE Systems и EADS. Разработването на самолета започва през 1979 г.

          Понастоящем се произвежда серийно. Самолетът е на въоръжение в германските ВВС (Jagdgeschwader 74 на Луфтвафе), ВВС на Италия, Испания и Великобритания. Австрия поръчва 15 изтребителя Тайфун, а Саудитска Арабия подписва контракт на стойност 4,43 милиарда фунта стерлинги за доставката на 72 самолета.

          Тип Многоцелеви изтребител
          Производител Eurofighter GmbH
          Произведени бройки 200 до декември 2009 г.
          Единична цена ˆ61,5 милиона
          Първи полет 27 март 1994 г.
          В експлоатация от 4 август 2003 г.
          Състояние Оперативен

          Оператори на Eurofighter в синьо:

          *wikipedia
          Last edited by Suun70; 15-09-2012, 19:52.
          Българин да се наричам първа радост е за мене...

          Comment


            #6
            Това мисля, че са вариантите пред нас. Ще се радвам да коментирате темата кой според вас е най-удачния за нас и да давате линкове към новини по нея. Поздрави от мен!
            Българин да се наричам първа радост е за мене...

            Comment


              #7
              Наистина няма нужда от теми тип уикипедия. Някакво лично участие ще е много по-смислено.
              Recalibrating my lack of faith in humanity...

              https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

              Comment


                #8
                F-18 можеш въобще да го разкараш от списъка. Цената която ни предложика от Боинг за суперхорнета преди няколко години беше толкова абсурдно висока, че цифрите "крещяха" - не ни се занимава с вас!
                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                Comment


                  #9
                  За мен поне F-16 е най-лошия избор.
                  Българин да се наричам първа радост е за мене...

                  Comment


                    #10
                    Сравнителна таблица:

                    Българин да се наричам първа радост е за мене...

                    Comment


                      #11
                      Suun70 написа Виж мнение
                      За мен поне F-16 е най-лошия избор.
                      Това ако успееш да го обосновеш, ще се отметна в списъка че нищо не разбирам от авиация.
                      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                      Comment


                        #12
                        Amazon написа Виж мнение
                        Това ако успееш да го обосновеш, ще се отметна в списъка че нищо не разбирам от авиация.
                        Тези еФ-ки, които ни предлагат, не са нищо по-модерно от нашите МиГ-29 и само ще се минем. За мен нови Грипени са много по-добър избор!
                        Българин да се наричам първа радост е за мене...

                        Comment


                          #13
                          изобщо не съм специалист нито по авиация нито по каквото и да било въоръжение. Въпреки това ми е много интересно да чета по темите. Тези теми " какво би трябвало да бъде въоръжението на нашата армия" са ми много интересни. От това , което преди години съм чел в "криле" и др. подобни периодични издания, както и из интернета, смятам, че нови "Грипени" са най-добрия и целесъобразен избор за момента за нас. А пък ако трябва да се избира най-доброто, то това е друг въпрос но смятам, че "Грипен" има място и в тази класация- на най-добрите. Може би това ще е "евроизтребителя-Тайфун" или френския "Рафал". Но за момента в това ни състояние на икономиката и при тази геополитическа ситуация "Грипенчето" ще ни върши идеална работа. Става за всичко. По-добро е от морално остарелите МиГ 29 или F-16 още повече пък втора, или трета ръка такива и е по-евтино от останалите.

                          Comment


                            #14
                            Теглим една майна на натовците, купуваме 12 х JF-17 и работата заспива

                            Comment


                              #15
                              ckaiyokar написа Виж мнение
                              изобщо не съм специалист нито по авиация нито по каквото и да било въоръжение. Въпреки това ми е много интересно да чета по темите. Тези теми " какво би трябвало да бъде въоръжението на нашата армия" са ми много интересни. От това , което преди години съм чел в "криле" и др. подобни периодични издания, както и из интернета, смятам, че нови "Грипени" са най-добрия и целесъобразен избор за момента за нас. А пък ако трябва да се избира най-доброто, то това е друг въпрос но смятам, че "Грипен" има място и в тази класация- на най-добрите. Може би това ще е "евроизтребителя-Тайфун" или френския "Рафал". Но за момента в това ни състояние на икономиката и при тази геополитическа ситуация "Грипенчето" ще ни върши идеална работа. Става за всичко. По-добро е от морално остарелите МиГ 29 или F-16 още повече пък втора, или трета ръка такива и е по-евтино от останалите.
                              Това е и моето мнение. Грипен адресира доколкото е възможно основните проблеми на авиацията ни.

                              А те са, че и съществуващата техника седи на земята защото няма достатъчно средства за подръжка и експлоатация. А където има средства няма организация от страна на МО. Примерно самолети седят на земята защото няма пиропатрони за катапултното кресло. Не че няма пари, организацията куца явно.
                              Грипен идва с пълна абонаментна подръжка, така че този проблем отпада. Според това което съм чел летателният му час струва около три пъти по-малко от този на МиГ-29 или F-16. Което значи че пилотите ни ще летят. И то доста повече от сегашните 40-тина часа на година. Което е и целта на занятието.

                              Другото е че както казваш самолета е универсален, а ние не можем да си позволим много или специализирани самолети. Грипен си е напълно интегрирана изтребителна, ударна и противокорабна платформа.

                              Цената като за пълнокръвен изтребител е добра. На пакета също. Шведите не се опитват да ни цакат с топла бира Офсета който предлагат е реално изпълним и ще можем да си върнем някакъв процент от парите като инвестиции.

                              Наш опитен пилот летял на самолета го харесва и то много. Това за мен е сериозна атестация.

                              Кухулин написа
                              Теглим една майна на натовците, купуваме 12 х JF-17 и работата заспива
                              И 100%-ов офсет под формата на китайски ресторанти и салони за масаж
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment

                              Working...
                              X