Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съветските прехващачи МиГ-25 и МиГ-31

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    ValBo написа Виж мнение
    Всъщност МиГ25 и 31 са създадени с цел да прехванат бомбандировачите, преди те да излязат на позиция за пускане на крилатите ракети. Та затова са над 500 и затова са толкова високо скоростни - всяка секунда е ценна
    Нито имат за цел да се борят с черната птица, нито пък има нужда
    Те отдавна са достижими за зенитните ракети.
    Mig25 да, но Миг31 е правен и за борба с крилатите ракети, което не означава, че не е могъл и да прихваща Б52 над полюса. Томахавката е с ЕПР от 0,1 кв.м. и лети на 40 метра височина със скорост 200 м/с. Как според теб веднъж след като са пуснати е могло да бъдат свалени КР? Точно тук се е намесвал Миг31. Странен самолет е Миг31.
    С уважение контрол_alt.

    Comment


      #17
      лети на 40 метра височина със скорост 200 м/с
      минималната височина на най-новите варианти е 100 метра. по-старите - доста по-високо.

      Comment


        #18
        кало написа Виж мнение
        минималната височина на най-новите варианти е 100 метра. по-старите - доста по-високо.
        Грешиш.

        Затем на нисходящей ветви стартового участка длиной около 4км раскрываются консоли крыла, выдвигается воздухозаборник, отстреливается за счет пироболтов стартовый РДТТ, включается маршевый двигатель, и КР переходит на заданную траекторию полета (через 60с после старта). Высота полета ракеты снижается до 15-60м, а скорость - до 885км/ч.
        С уважение контрол_alt.

        Comment


          #19
          900 км в час, не са проблем за никой съвремен изстребител.
          Надали ще пуснат да ги лови огромният МиГ31, като тази работа може да я върши далеч по-маневрената 29-ка. Отделно си има и зенитни ракети, които още по-добре ще свършат тази работа
          Не, че ще спрат всичко, но да пуснеш тежък прехващач да стреля по малки, нисколетящи цели, си е да гониш мишка с пушка
          Сънят е слаб заместител на кофеина!

          Comment


            #20
            контрол_alt написа Виж мнение
            Грешиш.

            Затем на нисходящей ветви стартового участка длиной около 4км раскрываются консоли крыла, выдвигается воздухозаборник, отстреливается за счет пироболтов стартовый РДТТ, включается маршевый двигатель, и КР переходит на заданную траекторию полета (через 60с после старта). Высота полета ракеты снижается до 15-60м, а скорость - до 885км/ч.
            В този случай не греша. И описанието на полета на B и E вариантите на Томахоук няма много общо с обсъжданата тема - да, вярно е (като се има предвид, че средната височина на полета над море е 60-тина метра, а в крайния участък - около 15). Но полетът над суша е друга бира. Ще уточня - по-добре е да се посочи, че полетът както на Томахоук, така и на вариантите на AGM-86 (а и AGM-129) протича на височина в зависимост от терена, но средно - поне 100 метра (в условията на равнинен терен, по опита от Ирак).

            Надали ще пуснат да ги лови огромният МиГ31, като тази работа може да я върши далеч по-маневрената 29-ка. Отделно си има и зенитни ракети, които още по-добре ще свършат тази работа
            Не, че ще спрат всичко, но да пуснеш тежък прехващач да стреля по малки, нисколетящи цели, си е да гониш мишка с пушка
            Напълно погрешно. Малките, нисколетящи цели с висока дозвукова скорост са едни от най-трудните, за МиГ-29 е почти невъзможно да ги открие на достатъчно разстояние, а изключителна рядкост - да ги унищожи. За ПВО-комплекси от типа на С-300 дистанцията за огън също е до към 30-40 км, и пак зависи от терена. Най-ефикасни в този аспект са ПЗРК в засада по възможния маршрут към целта, с наблюдателни постове за предварително известяване (поне това е доста успешният опит на иракчаните).
            МиГ-31 е направен именно за унищожаване на крилати ракети И техните носители - с негова помощ се отдалечава значително рубежът на прехват на тези най-опасни сред тактическите цели (ако са с ЯБЧ - и единствен вариант за действие) - и то в територии без плътно РЛ-покритие. Може спокойно да се каже, че една от двете цели, за които е направен МиГ-31 със Заслон е унищожаването на крилати ракети. Другата - на техните носители - бомбардировачите. Това, че за МиГ-31 няма особени трудности в прехвата на Блекбърд едва ли е сред основните цели на кострукторите на самолета.

            малко от човек с опит:




            за борба с крилатите ракети, което не означава, че не е могъл и да прихваща Б52 над полюса.
            в това също няма капчица връзка с реалността.

            а това:

            СССР за да свали евентуално при конфликт десетина SR-71 произведе 500 Миг-31
            се откъсва от нея още повече
            Last edited by кало; 17-06-2009, 09:49.

            Comment


              #21
              кало написа Виж мнение
              В този случай не греша.
              Грешиш. Ти написа:

              минималната височина на най-новите варианти е 100 метра. по-старите - доста по-високо.
              И това не е вярно. Минималната височина не е 100 метра. Следователно грешиш.

              И описанието на полета на B и E вариантите на Томахоук няма много общо с обсъжданата тема
              Връзката е, че една от целите на Миг31 са крилатите ракети.

              да, вярно е (като се има предвид, че средната височина на полета над море е 60-тина метра, а в крайния участък - около 15).
              Последно, 100 метра за КР минимална височина ли е или не е?
              С уважение контрол_alt.

              Comment


                #22
                да. над пресечен терен е още по-голяма.

                Връзката е, че една от целите на Миг31 са крилатите ракети.
                Няма такава връзка, защото посочените варианти са ПКР, с каквито МиГ-31 не се бори.

                Последно, 100 метра за КР минимална височина ли е или не е?
                тук вероятно трябва да ти обясня що е то ПКР и над какво лети, но ще си спестя това удоволствие

                Comment


                  #23
                  кало написа Виж мнение
                  да. над пресечен терен е още по-голяма.



                  Няма такава връзка, защото посочените варианти са ПКР, с каквито МиГ-31 не се бори.
                  Много бързо отговаряш. Точно преработвах поста си. Добавям:

                  За ПВО-комплекси от типа на С-300 дистанцията за огън също е до към 30-40 км, и пак зависи от терена. Най-ефикасни в този аспект са ПЗРК в засада по възможния маршрут към целта, с наблюдателни постове за предварително известяване (поне това е доста успешният опит на иракчаните).
                  С300 също са предвидени за борба с КР. При тях има специален радар за откриване на ниско летящи цели, който позволява при нормални условия да откриват Томахоук на дистанция 20-50 км.

                  Разбира се и Тонгуската, но тя вижда КР на дистанция няколко километра и ги сваля автоматично. Изобщо, вижда се колко насериозно в СССР са взимали заплахата от Томахавките.
                  С уважение контрол_alt.

                  Comment


                    #24
                    кало написа Виж мнение
                    с каквито МиГ-31 не се бори.
                    Например с танк Леопард Какъвто въпроса такъв и отговора.
                    С уважение контрол_alt.

                    Comment


                      #25
                      Тонгуска няма .

                      Виж сега, понеже е ясно, че ти се ще да напишеш нещо, ма бъркаш малко, та се поправяш през две минути - седни, прочети, поговори с разни хорица, дето работят такава работа, пък тогава давай оценки. Иначе - темата е за МиГ-25 и МиГ-31.

                      Comment


                        #26
                        ValBo написа Виж мнение
                        900 км в час, не са проблем за никой съвремен изстребител.
                        Надали ще пуснат да ги лови огромният МиГ31, като тази работа може да я върши далеч по-маневрената 29-ка. Отделно си има и зенитни ракети, които още по-добре ще свършат тази работа
                        Не, че ще спрат всичко, но да пуснеш тежък прехващач да стреля по малки, нисколетящи цели, си е да гониш мишка с пушка
                        Проблемът не е в 900 км/ч и големината на Миг31(в случая). Наистина С300 е предвиден срещу КР, но виж теоретичната дистанция, на която ги открива - 20-50 км. Основният проблем е откриването на Томахавките и времето за унищожаването им преди да са достигнали целта. Откриването никак не е очевидно на фона на повърхността при височина от 40 метра. Ей точно заради това в СССР залагат на Миг31.

                        Томахавката лети сравнително бавно(180-220 м/с), но е с малко ЕПР(0,1-0,2кв.м.), самата ракета не е голяма и голяма част от нея е от стъклопласти. Всичко това прави ракетата трудно откриваема близо до повърхността. Радарите на повечето прехващачи въобще не виждат Томахавката(дори често цели с подобни характеристики се определят като паразитни с всички произтичащи от това последствия)

                        По тази причина специално за прихващане на КР са създадени няколко специални типа оръжия.

                        На първо място А50. Той е снабден с радар с голям диаметър ФАР(АФАР) с голяма мощност и е специално предназначен за работа с КР. Той осигурява целеуказването на изтребителите.

                        След като Томахоука е засечен, унищожаването му не е проблем. Целта е бавна и неманеврираща - идеална цел. По-особени са Томахавките с ядрена бойна глава, но това е друга бира.

                        Сега идва интересното. Логично е да се попита щом А50+Миг29 могат да свалят КР защо тогава е бил Миг31? Проблемът е че А50 открива КР на 80-150 км, което отговаря на наблюдение от 5-15 минути и след това излиза от зоната на наблюдение и чао например на Мурманск.

                        През началото на 80те години САЩ планират едновременен пуск на 2000 до 2500 Томахавки срещу СССР само в централните промишлени райони.

                        По тази причина Миг25 е основно преработен и се появява Миг31 с огромен 30 кВ ФАР радар. В предната полусфера възможностите на радара на Миг31 са много близки до тези на А50. Освен това той може да бъде команден пункт за изтребители. Разбира се не точно като А50, в който има 20 оператори, които държат ситуацията в 40 ръце и гледат с 40 очи, но да насочи няколко изтребителя на цел това Миг31 го може.

                        Освен радара Миг31 получва и мощно въоръжение и висока скорост(най-високата от съществуващите в момента в.самолети; SR-71 вече го няма)

                        Защо писах всичко това? Ами за да стане ясно, че Миг31 е решение "2 в 1" Сам вижда КР, може да води изтребители, сам унищожава КР.

                        По съвсем друг начин стои въпросът как може да се противопостави Миг31 на американските изтребители, особено сега на Ф22.

                        Надявам се да ти е било интересно.
                        С уважение контрол_alt.

                        Comment


                          #27
                          Моля за малко по-културен тон и по-смислени мнения. Иначе ще взема да изчистя още от темата.

                          Колкото до цялата история:
                          1. Никой не казва на каква височина точно са му летели КР точно през еди си коя година (нещата се подобряват нонстоп все пак). И при пресечена местност височината е над 100 метра имхо.
                          2. Тунгуска няма как да е специално срещу КР, тя е на въоръжение в армията, не ПВО. Просто КР са сред набора цели, които може да порази (сравнително успешно).
                          3. По повод А-50 и т.н. - като се говори за тази чудесия и Ил-78 е добре да се помни каква е концепцията за ползване в СССР, до каква степен е развит datalink-а на МиГ-29/Су-27 и всички други. МОЛЯ да се помни, че организационно съветските ввс/руските ввс си държат А-50-тките на едно място и оттам някак няма как самолетите да са ефективни в далечния север ако
                          а) не са там
                          Б) просто са произведени твърде малко и с лош datalink
                          4. А-50 не е с АФАР бтв.
                          5. Идеята на МиГ-31 е да се свали носителя на крилати ракети БЪРЗО, преди да се е разтоварил. Скоростта помага когато някой се опитва да се промуши между много разхвърляни и далечни бази.
                          6. Само с С-300 крилати ракети трудно ще се спрат, просто трябва да се наслагат комплекси през 40км по цялата граница на Русия. Леко евъзможно.
                          „Аз, Драгомир, писах.
                          Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                          Модератор на раздел "Военна Авиация"

                          Comment


                            #28
                            контрол_alt написа Виж мнение
                            Проблемът не е в 900 км/ч и големината на Миг31(в случая). Наистина С300 е предвиден срещу КР, но виж теоретичната дистанция, на която ги открива - 20-50 км. Основният проблем е откриването на Томахавките и времето за унищожаването им преди да са достигнали целта. Откриването никак не е очевидно на фона на повърхността при височина от 40 метра. Ей точно заради това в СССР залагат на Миг31.

                            Томахавката лети сравнително бавно(180-220 м/с), но е с малко ЕПР(0,1-0,2кв.м.), самата ракета не е голяма и голяма част от нея е от стъклопласти. Всичко това прави ракетата трудно откриваема близо до повърхността. Радарите на повечето прехващачи въобще не виждат Томахавката(дори често цели с подобни характеристики се определят като паразитни с всички произтичащи от това последствия)

                            По тази причина специално за прихващане на КР са създадени няколко специални типа оръжия.

                            На първо място А50. Той е снабден с радар с голям диаметър ФАР(АФАР) с голяма мощност и е специално предназначен за работа с КР. Той осигурява целеуказването на изтребителите.

                            След като Томахоука е засечен, унищожаването му не е проблем. Целта е бавна и неманеврираща - идеална цел. По-особени са Томахавките с ядрена бойна глава, но това е друга бира.

                            Сега идва интересното. Логично е да се попита щом А50+Миг29 могат да свалят КР защо тогава е бил Миг31? Проблемът е че А50 открива КР на 80-150 км, което отговаря на наблюдение от 5-15 минути и след това излиза от зоната на наблюдение и чао например на Мурманск.

                            През началото на 80те години САЩ планират едновременен пуск на 2000 до 2500 Томахавки срещу СССР само в централните промишлени райони.

                            По тази причина Миг25 е основно преработен и се появява Миг31 с огромен 30 кВ ФАР радар. В предната полусфера възможностите на радара на Миг31 са много близки до тези на А50. Освен това той може да бъде команден пункт за изтребители. Разбира се не точно като А50, в който има 20 оператори, които държат ситуацията в 40 ръце и гледат с 40 очи, но да насочи няколко изтребителя на цел това Миг31 го може.

                            Освен радара Миг31 получва и мощно въоръжение и висока скорост(най-високата от съществуващите в момента в.самолети; SR-71 вече го няма)

                            Защо писах всичко това? Ами за да стане ясно, че Миг31 е решение "2 в 1" Сам вижда КР, може да води изтребители, сам унищожава КР.

                            По съвсем друг начин стои въпросът как може да се противопостави Миг31 на американските изтребители, особено сега на Ф22.

                            Надявам се да ти е било интересно.
                            MиГ-31 срещу малоразмерна цел следваща извивките на релефа? Интересно би било да се види. Интересно ми е само каква ли е най-ниската възможна скорост на МиГ-31, и не знам защо ми се струва, че не е особено ниска и шансовете да настъпи това дето по английски му викат stall докато се опитва да хване ракетата не са малки.
                            Сега за високата скорост,
                            Основния проблем на СССР на север не е бил BGM-109 почти никога. Просто щурмовите лодки и есминците въоръжени с тях по време на война са необходими за други работи, не за да се завират между шамарите на Северния флот.
                            Основния му проблем са AGM-86 ALCM(в късните години на Студената Война). И единстения начин да се пребори с тая опасност или поне силно да я намали е бил навременното унищожаване на носителя на ALCM. А тоя носител и в наши дни е приимуществено В-52Н и в по-малка степен В-1В.

                            А виж с крилатите ракети, особено от по-ранни модификации начина е или иракския с ПЗРК или залъгването на електрониката им.
                            Last edited by Sailor_Malan; 18-06-2009, 01:57.
                            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                            Comment


                              #29
                              кало написа Виж мнение
                              И описанието на полета на B и E вариантите на Томахоук няма много общо с обсъжданата тема
                              Не става въпрос за В/Е варианта, а за A/С/D. Различно е.
                              С уважение контрол_alt.

                              Comment


                                #30
                                Пилот написа Виж мнение
                                4. А-50 не е с АФАР бтв.
                                Да. Или поне аз не знам какво точно смятат да правят руснаците с А50М. Сложих го в скоби заради неосъществения А50И, който трябваше да има еврейски АФАР и заради KJ-2000, който си е уж с китайски АФАР, а всъщност си е израелския, но прокаран по път недразнещ американосите.
                                С уважение контрол_alt.

                                Comment

                                Working...
                                X