Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съветските прехващачи МиГ-25 и МиГ-31

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Съветските прехващачи МиГ-25 и МиГ-31

    bigbeer написа
    Бих искал да разбера,дали това е твое съждение или си го прочел някъде.
    Ми по мое време, когато служех в зенитните части (1983/5) ни разправяха, че на пълна скорост 25-цата не може да направи завой над Б-я без да навлезе в чуждо д-но в-но пространство.

    #2
    Даже не съм сигурен, дали 25-цата при пълна скорост (какво и да значи това) може изобщо да маневрира, камоли да прави завой


    И понеже по нагоре пише за изкуствен интелект
    Все още няма достатъчно мощни компютри, които да обслужват в реално време един прост круиз контрол до степен пълна автономност на автомобила
    И това са две измерения
    Сънят е слаб заместител на кофеина!

    Comment


      #3
      Моля само за ИИ и автопилоти не в тази тема

      Колкото до МиГ-25 - ето няколко изчисления на моя милост, не зная до колко са смислени защото си смятам съвсем общо с формулата за движение по окръжност. При МиГ-25 основният проблем ще е ограничението за претоварване на висока скорост - то ще падне доста с качването на скоростта, нищо чудно в реалния живот да е около 3-4g. От тези резултати мисля, че може да се види кое горе-долу е възможно в нашето въздушно пространство:
      При претоварване 2g и скорост 800м/с (около мах=2.75), радиусът на завоя ми се получава 32км
      При претоварване 3g и скорост 800м/с (около мах=2.75), радиусът на завоя ми се получава 22 км
      При претоварване 5g и скорост 800м/с (около мах=2.75), радиусът на завоя ми се получава 13 км

      Ако решим, че имаме и 900м/с някъде на височина, радиусът с 3g (при такава скорост и триене и съпротивления мисля че повече от 3-4g самолетът не издържаше) се получава около 27 км.
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        #4
        Пилот написа Виж мнение
        Колкото до МиГ-25 - ето няколко изчисления на моя милост, не зная до колко са смислени защото си смятам съвсем общо с формулата за движение по окръжност. При МиГ-25 основният проблем ще е ограничението за претоварване на висока скорост - то ще падне доста с качването на скоростта, нищо чудно в реалния живот да е около 3-4g. От тези резултати мисля, че може да се види кое горе-долу е възможно в нашето въздушно пространство:
        При претоварване 2g и скорост 800м/с (около мах=2.75), радиусът на завоя ми се получава 32км
        При претоварване 3g и скорост 800м/с (около мах=2.75), радиусът на завоя ми се получава 22 км
        При претоварване 5g и скорост 800м/с (около мах=2.75), радиусът на завоя ми се получава 13 км

        Ако решим, че имаме и 900м/с някъде на височина, радиусът с 3g (при такава скорост и триене и съпротивления мисля че повече от 3-4g самолетът не издържаше) се получава около 27 км.
        Пилот респект, но ти смяташ сигурно движение на материална точка (нема маса, освен на пилота). Има малка, но съществена разлика между материална точка и боен самолет. А в справочниците на НАТО (преведени дето откраднахме с некои набори от БНА, даваха на 25-цата 4 500 км/ч, не твърдя, че е вярно, всъщност 25-ца съм виждал 2 пъти: един път на летището в Добрич, втория път при звезден налет (не успяхме да я засечем, но на телевизора се видя добре ). Но пак твърдя: коскоджамити офицери от БНА (85-та година) и то от ПВО, ни обясниха, че на .....хайде да е на форсаж 25-цата не може да завие над България. Т.е. ако е излетяла от Добрич и лети на юг ще наруши в-ното пространство на Гърция или Турция. Верно на север нема да има проблеми, там и до Полша да стигне нема да се чуе .

        Comment


          #5
          А в справочниците на НАТО (преведени дето откраднахме с некои набори от БНА, даваха на 25-цата 4 500 км/ч,
          Aвтора на превода или автора на учебника(по-скоро агента окрал учебника) се е.....много се извинявам за приказката....наакал. Рекорда за скорост(4500 км/ч е с малко под 1200 км/ч над рекорда) все още е на SR-71, a МиГ-25ПД (пък и МиГ-31В) никога не са успявали да хванат такова, нищо че много са се пробвали. Максималната му скорост, ако се покачи на тавана (23 километра) e 3000 kм/ч.
          Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

          Comment


            #6
            Sailor_Malan написа Виж мнение
            Aвтора на превода или автора на учебника(по-скоро агента окрал учебника) се е.....много се извинявам за приказката....наакал. Рекорда за скорост(4500 км/ч е с малко под 1200 км/ч над рекорда) все още е на SR-71, a МиГ-25ПД (пък и МиГ-31В) никога не са успявали да хванат такова, нищо че много са се пробвали. Максималната му скорост, ако се покачи на тавана (23 километра) e 3000 kм/ч.
            Виж сега , че всички са се..... наакали е така, там имаше скорости ... 7 500+ км/ч . А за 25-цата беше 4 500+ (което значе надявам се ясно ти е, че е възможно и повече ). Повтарям това беше далечната 84/85-та. Тогаз мислехме, че нема защо да лъжат . И бяхме много доволни, че може да сравняваме Фантомите и Миражите с МиГ-овете (за първите 2 данни имахме ). Както и да се гордеем, че "нашите" са по-добри .

            Comment


              #7
              втора на превода или автора на учебника(по-скоро агента окрал учебника) се е.....много се извинявам за приказката....наакал. Рекорда за скорост(4500 км/ч е с малко под 1200 км/ч над рекорда) все още е на SR-71, a МиГ-25ПД (пък и МиГ-31В) никога не са успявали да хванат такова, нищо че много са се пробвали. Максималната му скорост, ако се покачи на тавана (23 километра) e 3000 kм/ч.

              самолет МиГ-31В няма. SR-71 официално не е подобрил рекорда на Е-266 от 2920,67км/ч на 100 км-тров маршрут. Нито пък абсолютния рекорд за височина.

              Разбира се, нямам нищо против да намериш доказателства против тези твърдения:

              Характерен перехват, имевший место 8 марта: пара МиГ-31 так «обработала» SR-71 в нейтральных водах, что тот, не выполнив задачу, ушел на свою базу. 27 мая 1987 г. в Заполярье экипажу МиГ-31 в составе гв.капитана Ю.Н.Моисеева и гв.капитана О.А.Краснова (72-й ГИАП) пришлось осуществить боевое воздействие на самолет-разведчик SR-71 и вытеснить его далеко в нейтральные воды.

              Comment


                #8
                Материали от сорта на "Един чичо който много знае писа в интернет" не ги приемам за доказателство. Oще повече, че много често са си цяла верига и от двете страни "Бебеебебееее не можахте да ни хванетеее" срещу "Да ама един чичо каза, че едисикога сме ви хваналиии" дали е имало полети на SR-71A на същия ден е различен въпрос.

                А по повод скоростите преди да се засилим да пофалим съветското не е никак зле да видим какво пише FAI(единственото възможно доказателство в случая)



                В случай, че линка не се отваря

                lass C (Aeroplanes)
                Sub-class C-Absolute (Absolute Record of classes C, H and M)

                Speed : 3 529.56 km/h

                Date of flight: 28/07/1976
                Pilot: Eldon W. JOERSZ (USA)
                Course/place: Beale Air Force Base, CA (USA)

                Aircraft: Lockheed SR-71 "Blackbird"

                А сега да се върнем у нас си. Проблема със завиването на МиГ-25 над нашенска територия по-скоро не е в маскималната скорост, а в необходимостта да се "засили" от 23 километра височина, за да я постигне, в който случай нищо чудно като се докара на М 2.98 вече да е над чужда територия, зависи от коя точно точка започва засилването. Пък и нищо чудно да сме тормозили съседите нарочно(примерно за да проверяваме могат ли да реагират на МиГ-25 и ако да, то за колко време)
                Last edited by Sailor_Malan; 22-05-2009, 12:01.
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  #9
                  това е друг рекорд.

                  какво приемаш или не, си е твоя работа. има дадени екипажи, дати - едва ли някой ще седне да си измисля. Прехватът на SR-71, макар и труден, е напълно възможен с МиГ-25, още повече - с 31. Блекбърд почти няма шансове, ако се наложи и ползване на Р-33 - високата скорост прави маршрута лесно предсказуем, а маневрирането - кошмар. Разбира се, прехватът трябва да е в ПП, защото шансовете за успех при прехват в ЗП рязко спадат

                  Comment


                    #10
                    кало написа Виж мнение
                    това е друг рекорд.

                    какво приемаш или не, си е твоя работа. има дадени екипажи, дати - едва ли някой ще седне да си измисля. Прехватът на SR-71, макар и труден, е напълно възможен с МиГ-25, още повече - с 31.
                    О, да сигурно, почти повярвах. Само дето за да е точно нечие биене по гърдите трябва да се сравнява с документите на отсрещната страна. Остава да изясним какво точно значи

                    «обработала»

                    Щото нищо чудно да са му правили страшни физиономии и шофьора на SR-71 да се е "притеснил".

                    Иначе за рекордите - организацията дето ги регистрира е една. Ей ти го нейния по-горе. И пише абсолютен. Пък ти вярвай на каквото си щеш.
                    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                    Comment


                      #11
                      влизаме в пълен ОТ. обработала вероятно значи - е осъществил захват - при това станцията за предупреждение за облъчване почва да пиука по притеснителен начин, защото захват може да значи и пуск.

                      за рекордите - както вече посочих, става дума за друг рекорд, в друга категория при други условия. не виждам място за спор.

                      Comment


                        #12
                        Преместих ви постовете в нова тема, гледайте да не изскочите от нея
                        „Аз, Драгомир, писах.
                        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                        Модератор на раздел "Военна Авиация"

                        Comment


                          #13
                          Може би при полет на максимална скорост се изпълнява завой с голям радиус с цел запазване на скоростта? А и носещите характеристики на височина 23000м. са по-малки отколкото на 10000 например.

                          Comment


                            #14
                            mitaca написа Виж мнение
                            Ми по мое време, когато служех в зенитните части (1983/5) ни разправяха, че на пълна скорост 25-цата не може да направи завой над Б-я без да навлезе в чуждо д-но в-но пространство.
                            25 освен, че е прелетял на пълна скорост над Израел едва ли се е прославил с нещо друго.

                            31 е прехващач с типични цели ауакс и крилати ракети, но ауаксите вече трудно ще ги прихване защото американосите имат Ф22. А да, и SR-71, който вече го няма. СССР за да свали евентуално при конфликт десетина SR-71 произведе 500 Миг-31 ... е не само за това де, но и за това. Вече ненужен самолет, но РФ няма с какво да го замени. Липсва им руския Ф22.
                            С уважение контрол_alt.

                            Comment


                              #15
                              Всъщност МиГ25 и 31 са създадени с цел да прехванат бомбандировачите, преди те да излязат на позиция за пускане на крилатите ракети. Та затова са над 500 и затова са толкова високо скоростни - всяка секунда е ценна
                              Нито имат за цел да се борят с черната птица, нито пък има нужда
                              Те отдавна са достижими за зенитните ракети.
                              Сънят е слаб заместител на кофеина!

                              Comment

                              Working...
                              X