Dinain написа
Виж мнение
Самото появяване на този прототип е успех. Да не забравяме, че все пак до сега само руснаците имат летящ прототип на нещо, което би трябвало да стане самолет от 5 поколение. За сега не е. В този смисъл браво на руснаците.
Самолетът наистина изглежда на кръстоска между Су27 и ф23. Друго също е интересно - първите полети на YF23 и YF22 са съответно 08.1990 и на 09.1990 г. Т.е. може да се предположи, че руското технологично изоставане в тази област е от порядъка на 20 години., а сигурно и по-голямо по отношение на стелт технологията защото:
The F-111A first flew in December 1964. The first operational aircraft was delivered in October 1967
The first F-117A was delivered in 1982
Нека всеки си прави изводите. Подчертавам, че давам примера само за стелт технологията, а не за сравнение на F-117A с руския прототип.
И така ...
Плюсовете:
1. Все пак литна. Провеждат се изпитания.
2. Чисто на пръв поглед прилича на 'слабозабележим самолет". От стелт е още далеч.
3. Изглежда с добри аеродинамични качества.
Минуси:
1. Колко ще струва? Колко пари са похарчени и дали с разработката на прототипа паралелно е вървяло и създаването на материали и технологии необходими за масовото производство на самолета? Направено ли е било това? По-скоро не.
2. Конструктивни впечатления:
- мотогондолите изглеждат като прилепени. Създават впечатление за пълна липса на интегрираност.
- никаква S-образност на каналите.
- соплата са кръгли ... изобщо задната част е много "странна". Имам впечатлението, че са бързали да го пуснат на всяка цена. Нещо като петилетен план, който ако не се изпълни и ще хвърчат глави.
3. Самолетът няма нови двигатели. Казват, че се разработват, но срещнах информация, че заради загубата на технологични умения руснаците имат проблеми с възпроизводството на някои останали от времето на СССР технологии. За новите опити да се конструират сложни изделия примерът с Булава е доста мрачен.
4. Фанарът не е цял. На пръв поглед изглежда не голяма работа, но е защото изисква съвсем различна кинематика на отварянето и затварянето и на катапултирането, а следователно и на херметизацията.
5. Не се знае нищо за БРЕО и въоръжението. Ясно е само, че за сега самолетът няма нов радар. Също в разработка.
На мен като начало самолетът ми харесва защото е все пак някакъв опит за модерна разработка. Надявам се руснаците да не се откажат и да продължат въпреки, че се съмнявам да имат достатъчно капацитет да доведат нещата до край.
Comment