Ми да - пуснете тема във военноморския раздел. Аз ще донеса пуканките
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпроси около японският технологичен потенциал през ВСВ
Collapse
X
-
Gaden Gogi написаЗащо да не сме привършили авиационната тема? май никой повече не апелира за технологично превъзходство...
Ако идеята е по същия начин "да се мине" и темата за технологиите във военноморската сфера, то не виждам смисъл да се прави - така или иначе, спорили сте за кораби поне 100 пъти вече. И май само става човек да хрупа пуканки (ако човек обича пуканки), а не да се информира за нещо, т.е. зрелище.
ПП Идеята ми е, че ако някой си е помислил, че това е тема-образец, за това как трябва да се развиват подобни дискусии, сгрешил е. По-скоро е обратното и само липсата на време от страна на модераторския екип (или пък обяснимо желание да се занимава) са причина темата да остане в този й вид.
Comment
-
Бе за мен, има разлика между производствен капацитет и технологични постижения. Същото както и при германците. Японците имат напредничави технологии и съвсем съвременно мислене тогава. В авиостроенето, само бегло да споменем например програмата на Кавазаки, която си поставя за цел 850 км/ч за пикиращи бомбардировачи (ма не в пикиране), а на височина от 3000 м. Ki 66 достига до 635, а Ki 78 до 700 км/ч. Ма не ги вкарали във въоръжение... Говорим за мислене, японците притежават през цялата война способността да търсят технологични отговори. Не можем да се присмиваме, че нямали територии, суровини и фабрики в достатъчно количесво. Ако това са критериите, да се бият в цялата война само Британия с Щатите
А сега за Ki 108 - височинен изтребител, ако отворим приказка, първо британците не са сънували такова нещо, второ сигуно ще излезе, че е по марсиански лиценз
Comment
-
Бе за мен, има разлика между производствен капацитет и технологични постижения.
След това, ако се говори за "постижения" и "ниво на развитие", то следва да се гледа тенденцията в самата държава. Иначе казано, да се сравнява с предишни състояния, т.е. да се проследи (макар и накратко) целия период на индустриално развитие на Япония, за да се определи каква е "националната" им способност да се развиват технологично, а следователно и какъв е потенциала им.
След като това стане ясно в общи линии, може да се обсъжда как този потенциал е реализиран и в какво отношение е с развитието на войната.
Comment
-
И аз клоня към подобно "мнение" (впечатляващо е това, което постигат, като за държава с малки възможности, да не говорим, че изцяло извън европейската традиция - за държавите, подобни на нея, е характерно да имат съвсем малко собствени проекти и да разчитат предимно на внос на всякакви технологични продукти, още по-малко е характерно за тях да създават собствена империя по "европейски образец". И определено си мисля че се справят много добре на фона на държави с традиции като Италия, Франция, че и Русия/СССР, затова и в началото отбелязах, че мнението ми за Япония е като за "технологично развита държава". Впрочем, тенденциите в развитието й след ВСВ също са интересни и показателни), но си признавам, че става въпрос по-скоро за съвкупност от впечатления, не за нещо стройно и аргументирано, камо ли - систематизирано. Затова и щеше да ми е интересно да прочета нещо смислено по темата.
Comment
-
Gaden Gogi написаЗащо да не сме привършили авиационната тема? май никой повече не апелира за технологично превъзходство....ето ако почнем корабите, поне 3-4 ще скочат да обясняват колко им били хубави крайцерите, и ще стане много забавно като почнем да излагаме факти...и то точно касаещи технологии.
Динаин, от теб пуканките - от мен бирата и носните кърпички :tup: :tup:Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
За смислено и аргуменирано не знам. Едва ли аз съм човека. За мен беше показателно за колко време японските ПВО разбират и оповестяват ядрена атака, за 40 минути след удара по радио Токио. Като имаме предвид, че това е първата и единствена. Не знам дали американското ПВО би се справило по-добре тогава, въпреки че ударът е техен.
Comment
-
Прочее да отидем на бомбардировачите с наземно базиране, след като толкова държите на авиационната част.
G4M примерно си е една малка трагедия перфектна за типично колониални войни от сорта на тая срещу китайците. Maшина с много слабо отбранително въоръжение, за сметка на това направена от добре горящи материали, без защита за екипажа в ранните си версии,... въобще машина неспособна да оцелява дълго време в среда добре наситена с изтребители или над кораби добре наситени с всичко за каквото се сетиш в гамата едноцевни 20 мм. четирицевни 40 мм., 127 мм. снабдени със снаряд с радиовзривател или двуцевно 76 мм. автоматично към края на войната(100+ цеви от всичко това на един кораб) - и всичко управлявано от радар и ефективно до такава степен, че ако някой от собствения ти САР(Combat Air Patrol) закъса във въздуха, едно от спасенията му е да се навре в зоната на действие на корабната зенитна артилерия или така да се повърти, че преследвачите му да попаднат там.
G3M - същата трагедия.
И на двете места няма самозапушващи се резервоари.
Интересното е, че от другата страна в един момент се появява машина от сорта на В-25J, на която не само викат "таралеж"(сами се сетете защо), ами в някои части се налага и да и махат част от "бодлите" понеже смятат, че са и много. Естествено има си защита за екипажа, самозапушващи се резервоари, радио, а и маневрените характеристики позволяват не само да се бяга от Зерото, ами в някои моменти да се действа по-агресивно срещу него.
А, да и като стана дума за радарите - липсата на ефективни такива, води до практическа невъзможност за ефективна борба с ескадрили от сорта на "Черните Котки", в резултат на което значителна част от японските опити за снабдяване падат жертва именно на въпросните нощни бомбардировачи.
първо британците не са сънували такова нещоКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
von Danitz написаА сега за Ki 108 - височинен изтребител, ако отворим приказка, първо британците не са сънували такова нещо, второ сигуно ще излезе, че е по марсиански лиценз
сега защо сме обсъждали само двигателите- ами защото те се явяват най-наукоемкото нещов самолета тогва. И именно защото японците няамт потенцила да конструират такова изостават, от технологичн агледна точка това е липсата на сплави с подходящи механични характеристики, както и на оборудване за точна обработка, като резултат или недодавнена мощност или нисък ниска надеждност, а по-вероятно и двете.ето ти ги технологичните проблеми, а слабият двигател влачи за д себе си всичко останало, и нуждата от облекчена коснтукция и необходимоста да се ореже оборудването. Така втора част-нямат разработки в областа на автоматиката, ресултат от това че че режимана двигателя се регурира ръчно, и прехвалената далечина на полета изобщо не е по силите на всеки пилот.
Comment
-
Sailor_Malan написаслед като толкова държите на авиационната част.
Останалите описания в поста ти не са баш по темата, поне според мен. Само да напомня, че повечето самолети, които се обсъждат, не се създават с идеята "ще водим тежка война със САЩ", а с оглед на текущите нужди, които са предимно колониални. И с оглед на възможностите, а е ясно, че при тяхната стратегическа ситуация, трябва да са в състояние сами да си произвеждат всичко. Иначе в известен смисъл би им било по-евтино да закупуват военна техника от най-развитите в технологично отношение държави.
За двигателите - разбрах, Гоги. Както отбелязах, не са на нивото на най-развитите държави, което не само че не е чудно, а е очаквано- По-скоро е чудно, че въобще разработват и произвеждат сами двигатели. А че те налагат ограничения върху машините, които се проектират, също не е чудно.
Да напомня пак, темата не е "дайте да опишем как японските технологии през ВСВ не струват в сравнение с тези на САЩ или Великобритания", а по-скоро "какво е нивото и тенденциите в технологичното развитие на Япония в периода преди и по време на ВСВ". Ако с първата тема (с обяснима леснота), се справяте, то по втората няма изписано почти нищо.
Comment
-
von Danitz написа
А сега за Ki 108 - височинен изтребител, ако отворим приказка, първо британците не са сънували такова нещо, второ сигуно ще излезе, че е по марсиански лиценз
Сигурно просто контактите им с марсианците са били по-добри, защото докато японското чудо крета с 600, британското развива 759, японеца се изкачва с 556м/мин, британеца с 1219, далечина на полета 2200 и 4019 съответно, верно сън, само дето едните явно са работели спейки, та сънят станал реалност:rock:
И пак да подчертаем към един и същи момент британското е серийно, японското прототип, едните характеристики са "истински" другите "заявени"
von Danitz написаСпитфайрът е бил като безкрила муха с дихателни проблеми на тия височини, както и да го премислям, при малката битка за Англия 44-та.
Comment
-
von Danitz написаСпитфайрът е бил като безкрила муха с дихателни проблеми на тия височини, както и да го премислям, при малката битка за Англия 44-та.
Аз "не държа".Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
[QUOTE=Gaden Gogi]И именно защото японците няамт потенцила да конструират такова изостават, от технологичн агледна точка това е липсата на сплави с подходящи механични характеристики, както и на оборудване за точна обработка, като резултат или недодавнена мощност или нисък ниска надеждност, а по-вероятно и двете.ето ти ги технологичните проблеми, а слабият двигател влачи за д себе си всичко останало, и нуждата от облекчена коснтукция и необходимоста да се ореже оборудването. Така втора част-нямат разработки в областа на автоматиката, ресултат от това че че режимана двигателя се регурира ръчно, и прехвалената далечина на полета изобщо не е по силите на всеки пилот.[/QUOТE]
Точно за сплавите не съм съвсем съгласен.В конструкцията на така обсъжданото нагоре "Зеро"( Rei-sen в оригинал,но на латиница :p )се използват сплави които прехвалената сащиянска технология въвежда в употреба след 42г.Тоест употребяват сплави със сходни характеристики 2 години по-рано.Вярно,използват ги в силовата конструкция,не в двигателите,но имат потенциала за това.За липсата на автоматика съм напълно съгласен.Там куцат много.Кабините им са тесни и заринати с механични превключватели като цяло.Last edited by bigbeer; 16-06-2008, 17:08.
Comment
Comment