Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загадка - що е това?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Мисля че е обратното.. първо е било като първата картинка, после е като втората:

    В това положение, и двата винта се въртели нагоре, като наближавали централното крило, което на терория би трябвало да даде по-добър контрол на единичен двигател. Това не се получило понеже самолета отказал да излети при първия тестови полет. След месец от изследване, северно американските инжинери най-накрая открили, че когато въртящите се витла се срещат в центъра във възходящо движение, създавали достатъчно (drag) за да неутрализират целия (lift) от централното крило, една четвърт от цялата повърхност на крилата. Тогава двигателите и соплата биват разменени, за да се засичат в низходящо движение, и проблема бил напълно решен.

    drag - в случая мисля че се има в предвид въздушно съпротивление
    lift - в случая е повдигащия ефект на крилото

    Предполагам когато витлата са се движили нагоре, не е достигал въздушен поток за горната част на средното крило, и така то не е произжедало lift.

    aeroforces

    transit time
    Last edited by StrEagle; 25-11-2011, 12:43.
    War, war never changes..

    Comment


      1951 написа Виж мнение
      Гледайте схемата на Ам-Гъл.
      Първоначално двигателите са били като втората картинка. В този случай са се образували вихри, които практически са нарушавали обтичането на крилото.
      В крайна сметка са се спрели на варианта от първата картинка (така пише в текста), което е решило проблема.
      Ako се бяха спрели на третия вариант, самолетът щеше да е изключително неприятен за летене.
      Въобще многодвигателен самолет с толкова мощни витлови мотори няма как да е приятен за летене, ако двигателите не парираха реактивния си момент. Ето към края на това видео добре се вижда посоката на въртене на винтовете на четирите двигателя на този В-24.
      И за горе-долу така го изтълкувах, но продължава да не ми е напълно ясно. Жалко, че вероятно няма по-подробно описание.
      Виж, за втората част от мнението не съм съгласен. Досега не знаех, но прочетох, че е имало вариант на P-38 с "еднопосочни" винтове (двигатели) - виж абзаца, започващ с "In March 1940, the French and the British ordered a total of 667 P-38s for US$100M,[42] designated Model 322F for the French and Model 322B for the British. The aircraft would be a variant of the P-38E. The overseas Allies wished for complete commonality of Allison engines with the large numbers of Curtiss P-40 Tomahawks both nations had on order, and thus ordered for the Model 322 twin right-handed engines instead of counter-rotating ones, and without turbo-superchargers." в статията http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_P-38_Lightning
      Освен това точно на B-24 винтовете се въртят в една посока. Видеоклиповете и други подобни кадри с обикновени камери не са показателни, защото камерите са бавни. (Получава се т.нар. биене.) И по начало постигането на противоположни посоки на въртене е сложно. С въпросния Allison на P-38 е било лесно, понеже само са променяли последователността на запалване в цилиндрите чрез разместване на контактите на свещите (или както там се наричат). Обаче с турбореактивните двигатели примерно трябва да се добави редуктор, дори и да е просто зъбно колело, което усложнява нещата. Така че в повечето случаи не си заслужава усилията. Няколко интересни отговора в тази тема: http://www.network54.com/Forum/14967...prop+rotation-

      Comment


        И нещо лесничко от мен.



        Папагал?

        Comment


          Construcciones Aeronáuticas Sociedad Anónima 295.


          Култов самолет

          Comment


            http://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Dragon_Rapide - не го знаех и не го бях виждал досега, но първата ми мисъл бе de Havilland, след което просто трябваше да прегледам списъка на http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...lland_aircraft за 'airliner'.
            Цитат от статията:
            "One famous incident involving the use of a DH.89 was in July 1936 when two British MI6 intelligence agents, Cecil Bebb and Major Hugh Pollard, flew Francisco Franco in one from the Canary Islands to Spanish Morocco, at the start of the military rebellion which began the Spanish Civil War.[2] You can see today in the Aeronautics and Astronautics Museum of Spain."

            Comment


              Click image for larger version

Name:	aircraft.jpg
Views:	1
Size:	29.5 КБ
ID:	530330
              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
              "But I know none, and therefore am no beast."

              (Richard III - William Shakespeare)

              Comment


                Двигателите отгоре и двете тела (?) с издутините ме наведоха на мисълта за екраноплан. После не е много трудно да се намери, като имаме предвид, че една от снимките на http://ru.wikipedia.org/wiki/Экраноплан е на това въздухоплавателно средство в текущия му жалък вид.
                Иначе за повече подробности - http://www.testpilot.ru/russia/bartini/vva/vva_e.htm на английски и http://www.testpilot.ru/russia/bartini/vva/vva.htm на руски. Всъщност се оказа, че първоначално е замислян като самолет с вертикално излитане и кацане за борба с подводници (оттам и мерките за плаваемост), а на екраноплан е превърнат по-късно, след като подемните двигатели не са доставени, а пък екранният ефект се проявил достатъчно значимо.

                Comment


                  За Bartini Beriev VVA-14 - доколкото аз прочетох, си е бил замислен от самото начало като екраноплан с вертикално излитане за борба с подводници. Трябвало да е патрулира крайбрежните води на съюза.
                  А създателят му, Бартини, е достатъчно интересна фигура сам по себе си. Попада в СССР въобще като двоен агент и лежи 8 години, преди да е реабилитиран. http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Ludvigovich_Bartini
                  Attached Files
                  Last edited by Dinain; 10-12-2011, 17:27.
                  "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                  "But I know none, and therefore am no beast."

                  (Richard III - William Shakespeare)

                  Comment


                    И това е едно чудо с вертикално излитане. Днес май си на такава вълна, а? Ей сега ще го намеря.

                    Грешка, това би трябвало да е http://en.wikipedia.org/wiki/XF-85_Goblin - "самолет паразит".
                    Само че на снимката в статията е с номер 6523 и има известни разлики.
                    Last edited by bsb; 10-12-2011, 17:45.

                    Comment


                      Май се беше объркал с някой от онези "ракетни" изтребители от ВСВ, но си се поправил. Наистина е "Гоблин".

                      Този е втория прототип от общото двата построени, с-н номер 6523 и 6524, и е малко потрошен след аварийно кацане. Много интересен проект е бил тоя McDonnell XF-85 Goblin. ВВС на САЩ обявяват конкурса още 1942 г., това е било най-доброто решение за изтребителен ескорт на стратегическите бомбардировачи от ново поколение. Без въздушно зареждане е нямало друг начин. Както пише в статията, армадите Б-36 е трябвало да носят микс от бомби и такива изтребителчета (3-4 със сгънати крила в хангара на един бомбардировач), който да се пускат във въздуха при опасност от вражески изтребители и после да се прибират обратно чрез закачане с кука. Въоръжение 4 бр. 12.7 мм картечници, гориво достатъчно за 30 мин въздушен бой. Абе направо X-Wing vs. TIE Fighter.
                      Всичко точно, но закачането с кука и прибирането обратно в самолета-майка се оказало почти непреодолим проблем дори за опитния пилот-изпитател, какво остава за масово ползване. А Гоблинът няма колесник, за да се спести тегло и място. След като се появил напредък с презареждането във въздуха и проектът бил прекратен през 1949 г., но тези две десетилетия след ВСВ са си били една златна епоха за пилотите-изпитатели...

                      Ето и видео

                      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                      "But I know none, and therefore am no beast."

                      (Richard III - William Shakespeare)

                      Comment


                        Ето нещо доста лесно.
                        Attached Files
                        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                        "But I know none, and therefore am no beast."

                        (Richard III - William Shakespeare)

                        Comment


                          Американско летящо крило - значи "Нортроп". Само да видим кой е моделът. Аха, ето го: http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_YB-35
                          Кефят ме летящите крила и малко съжалявам, че не са се наложили.

                          Ето една снимка, която видях вчера и много ми хареса:

                          Не е загадка, просто любопитна снимка.

                          Comment


                            Имаше навремето един виц за студент по биология - как го скъсали на изпита, щот не можал да познае някаква птица по опашката. А той се направил, че си е забравил книжката и като отишъл да му впишат оценката, на въпроса на професора кой е, се събул и му предложил да познае... Обаче за тая птичка четох, че имала опашка като никоя друга! Коя е тя? Click image for larger version

Name:	tail.jpg
Views:	1
Size:	7.7 КБ
ID:	530382
                            "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                            Comment


                              Малко напомня Ту-154 ,но с по-голяма стреловидност и различен габарит.Не ми изглежда никак уникално.По скоро типична за СССР-ски самолет първите следвоенни поколения.Може би това Ту-155

                              Comment


                                Браво, личи си, че имаш натренирано око за СССР-ския дизайн!
                                Ту-155 е, да. Но е уникален - първия с двигател (¹ 2 от трите) на течен водород. Тази опашчица на опашката била извода на дренажната система - виж коментара към предпоследната илюстрация тук.
                                "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                                Comment

                                Working...
                                X