Hartman написа
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какви ще бъдат новите самолети на ВВС
Collapse
X
-
Иска ми се да стане хубав конкурс-да се вдигне малко или много гюрултия. Нека покрай този конкурс, доста фирми които не се занимават със самолетостроене да се заинтересуват от нас. Въпросът е как ще си изиграем картите или по-точно кой колко ще даде на нашите хораТо исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Han Solo написаПич току що се завръщам от форумна сбирка с човек , който е бил на Бурже служебно, и никаква подобна информация не изтече, ако имаш нещо по-конкретно кажи :sm186:
Няма начин да кажа нещо повече, нито пък да разкривам източници! Всъщност се връщам към тази тема само понеже информацията се е добрала и до някои вестници вече. Всъщност информацията е вече доста стара (вж. например кога съм пуснал постинга)! Цитирам Дневник:
Дневник 01082005 написаБългария e първата държава в света, която официално е отправила запитване за цената и наличните бройки от най-модерния американски изтребител Ф-18 "Супер Хорнет" на компанията "Боинг". Всеки от тези самолети има базова цена от 54-60 милиона долара и никой друг освен САЩ не притежава подобна машина. Стойността на цялата сделка, ако се стигне до реализирането й, ще надхвърли 1 милиард долара.
Според информационния сайт InsideDefense.com, който цитира американските военноморски сили, на 30 юни военният министър Николай Свинаров е изпратил до посолството на САЩ в София запитванe за 16 изтребителя F/A-18E/F ("Супер Хорнет"), от които 4 учебни. Допълнително се пита и за цената и наличностите за 12 употребявани F-5 (близък до МиГ-21 модел от 50-те години, който вече не се произвежда, но масово се ползва в света за обучение). По принцип всяка продажба на американско оръжие на други страни се одобрява от редица американски агенции, включително Държавния департамент, Пентагона и Конгреса.
Информацията за проявения интерес беше потвърдена пред "Дневник" от зам.- министъра на отбраната Илко Димитров, който отговаря за модернизацията на армията. "В момента търсим повече информация", каза той, като предпочете да не навлиза в детайли.
"Интересът на България към "Супер Хорнет" е голяма изненада, тъй като повечето страни от НАТО летят на Ф-16 (по-ниския клас - бел. ред.), а не на Ф-18", коментира пред InsideDefense Ричард Абулафия, анализатор от Тийл груп (Teal Group). Според него логично би било интерес към "Супер Хорнет" да проявят армии, които вече летят на "Хорнет" като Испания, или пък имат желание да развият по-близки връзки с щатските военноморски сили. "Но България няма хорнети, а и вероятно няма да видите много американски бойни кораби да оперират в Черно море, допълни той. Това е доста неочакван пазарен пробив," коментира Абулафия, но добавя, че е виждал и по-странни неща. Справка за качествата на "Супер Хорнет" показва, че той може да излита и каца и от самолетоносачи.
Изтребителите са необходими за охрана на въздушното пространство на България, както и за участие в съвместни операции с НАТО, обясняват военни експерти. Очакването на нашите военни са, че алиансът ще възложи на България да гарантира сигурността над Черно море, което е външна граница на НАТО. Най-вероятно новите самолети ще бъдат използвани именно за това.
Покупката на изтребители за българските военновъздушни сили (ВВС) е най-големият от одобрените преди година от кабинета "Сакскобургготски" 11 проекта за модернизация на армията. Той ще бъде и най-скъпият - предварителните разчети сочат, че ще надхвърли 1 млрд. щатски долара. Според решенията на Министерския съвет освен това всеки по-голям военен проект с чужд изпълнител се обвързва с т.нар. офсетна програма - компенсаторно споразумение, което задължава изпълнителят да инвестира у нас средства в определено съотношение спрямо цената на сделката.
Новите изтребители трябва да заменят МиГ-29, които не са съвместими със стандартите на НАТО. След като преди година опитите за модернизация и ремонт на МиГ-овете се провалиха, проектът за новите самолети стана още по-належащ. На 24 април т.г. започна работа специална група по избор на подходящи машини. Освен специалисти на ВВС в нея бяха включени чужди експерти и представители на министерствата на отбраната, на финансите и на икономиката.
Досега интерес към проекта са заявили американският гигант "Локхийд Мартин" с най-продавания в света Ф-16 и шведската компания "Грипен" с едноименния си изтребител. До миналия месец очакванията на компаниите бяха, че лобирането и рекламирането на техните продукти пред българската армия ще продължи между 3 и 5 години. Те изчакваха да бъде сформиран новият кабинет и да бъде назначен нов министър на отбраната, за да започнат официално кампанията си.
С отправеното от военния министър писмо обаче изборът на машините на "Боинг" изглежда предрешен. Източници от военното министерство разказаха, че преди два месеца началникът на Генералния щаб ген. Никола Колев е изпратил официална докладна до военния министър Николай Свинаров, в която се посочва, че след анализ на необходимия изтребител експертите на бойната авиация са препоръчали покупка Ф-18. Ген. Колев неведнъж е заявявал личните си предпочитанията към този самолет, въпреки че "Хорнет"-а е почти два пъти по-скъп от използваните в други натовски армии изтребители. За сравнение при цена от 60 млн. долара на самолет от модификацията F/A-18E/F, на която Генщабът се е спрял, един нов Ф-16 е около 27 млн. долара, "Грипен" - около 35 млн. долара.
Според публикацията в InsideDefense.com изпратеното от българската страна писмо не включва интерес към Ф-16, един от най-популярните американски изтребители в чужбина, независимо от усилията на "Локхийд Мартин" пред българското правителство. По неофициална информация изборът за българските ВВС се осъществил по специална методика и програма, която е разработвана през последната година именно с помощта на "Локхийд Мартин".
В същото време в "Боинг", които опитват да продават супермашината си в Япония, Швейцария и Индия, вероятно са останали силно изненадани от внезапния интерес и платежоспособността на българската армия.
Според InsideDefense се очаква България да реши кой самолет да купи през 2007-2008 г. Една покупка на "Супер Хорнет" може да бъде видяна като политическа игра за развитие на по-близки връзки със САЩ, отбелязва изданието. В същия текст се казва още, че ако все пак купи суперизтребителите, България ще се нуждае и от свръхмодерни бордови радари - AESA. Източникът на изданието обаче подчертава, че решението отново е в ръцете на Белия дом и Държавния департамент, които трябва да определят дали наистина на страна като България може да бъде продадена толкова авангардна технология. Радарът AESA е сред най-новите попълнения на американската авиация - той е на реално въоръжение едва от април тази година.
"В Министерството на отбраната не съществува механизъм за цялостна оценка на оръжейните системи, който да позволява конкурентност при възлагане на поръчки. Сериозни икономически и политически решения се моделират на ниво военна експертиза", коментира пред "Дневник" Велизар Шаламанов, директор на сдружение "Джордж Маршал" и бивш зам.-министър на отбраната. Според него не трябва да се тръгва към избор на изтребител, без да се отчетат всички "за" и "против". Шаламанов смята, че запитването за скъпия Ф-18 е спекулативно и целта е да се забави покупката на нови изтребители, за да се направи нов опит за удължаване на живота на МиГ-овете, около които има икономически интереси. "Спекулацията с Ф-18 цели да "изгони" от конкурентната борба реалистични варианти като Ф-16, "Грипен" и други самолети. Този ход цели да покаже, че силната фигура в доставките и модернизацията на армията е началникът на Генералния щаб, а не министърът на отбраната, Министерският съвет или парламентът, което говори зле за България", каза още бившият зам.-министър.
"Ако България желае да се сдобие с повече информация, това не звучи необичайно", отговориха от "Грипен интернешънъл" на въпрос как ще коментират предприетата стъпка за Ф-18. От компанията обаче допълват: "Смятаме, че това, което България иска, е открит и прозрачен търг, за да се гарантира, че ще получите точния продукт на най-добрата възможна цена и с най-изгодното финансиране, обвързано с офсетна програма, която да подпомогне икономиката във всички части на страната. Това е важно, защото след това никой няма да може да подложи на съмнение сделката. Освен това ще се покаже на българския народ, че тя е сключена на основата на истинските нужди на държавата, а не заради нездравословен политически натиск от чужди страни".
Представител на другата конкурентна за сделката компания "Локхийд Мартин" не беше открит за коментар.Проблемът на форума :damnyou:
"Чети историята и като познаеш от нея суетата на тоя свят, научи се да го презираш"
Паисий Хилендарски
Comment
-
SR-71 Locheed Blackbird написаДе бре!Вие се занимавате само с тея съборетини а где го юбавото черно птиче?.......may the Force be with you
Comment
-
Има една поговорка народа - "Цървули няма, за гайда пита!"
Каква работа ще ни свършат 20 самолета?
При условие, че на всички налични им изтича ресурса след наколко години.
Следващите 10 години ще имаме 20 скъпи играчки, на които летците да тренират, за да незагубят опит?
Скъпо ми се струва това.
Ако е за тренировки - евтини тренировъчни самолети бол.
Ако ще е за бойна работа, ни трябват повече от 20 машини - тия и за редовно патрулиране не стигат.
С тях ли ще завоюваме превъзходство във въздуха, същевремено ще нансяме удари по танковете и пехотата на противника?
Но се замислям - как е положението на армията
Танкове и самоходна артилерия -остарели и технологично и ресурсно
Въртолети - само колкото да се возят генералите останаха
Транспортна техника - тука вече дадохме милиардите.
ЗРВ - комплексите са връстници на баба ми!
Личен състав
1.Офицери без всякаква мотиваци - каращи на принципа ден да мине самун да загине. И силно притеснени от поредната чистка в армията
2. Сержантски състав - две единици на по долу
3. Наемни войници - не съм възхитен;-(
Та кого ще пазят тия самолети?
Мисля ще 1.5 първоначални разходи могат да се пренасочат за изграждане на армия както си трябва. А въздуха да си го пази НАТО. Около нас само една Сърбия не е в НАТО, но на нея не и останаха самолети.
БТВ знам ще по изискванията на нато е нужно да имаме определена бройка самолети, но това не променя факта, че са на гол корем- чифте пищофиСънят е слаб заместител на кофеина!
Comment
-
като стана дума за хеликоптери, наскоро стана дума че Македония има 6 Ми-24 от които летят 4 а ние имаме около 20 от които летят 2.... нее... въпроса е принципен, за стила на работа и за покупките на това което ще върши работа или това от което ще се взимат комисионни.... щото бракята си напазариха бързо щурмова авиация като им опря яйце до задника и то такава която работеше ефективно... а тук искат да купим самолети за самолетоносач , че може после и самолетоносач да си купимmay the Force be with you
Comment
-
BAGA_TUR написаМай най-добре да си вземем щурмовици.. Су-25 или А-6.
Хем по-евтино, хем повечко на брой.. Въздушното превъзходство ще го завоюват американците, пък ние ще вършеем по земята..
."I'm a fuel injected suicide machine. I am the rocker, I am the roller, I am the out-of-controller!"
Comment
-
BAGA_TUR написаМай най-добре да си вземем щурмовици.. Су-25 или А-6.
Хем по-евтино, хем повечко на брой.. Въздушното превъзходство ще го завоюват американците, пък ние ще вършеем по земята..
.
Уви ние сме малка държава и именно поради тая причина самолети като А-6 са излишна тежест за нас във финансово и кадрово отношение. Да не споменавам и че са остаряли във всяко едно отношение. На нас ни е необходим именно многоцелеви самолет, щото точно в най-критичния момент по закона на Мърфи може да се окаже, че наблизо съюзнически изтребители няма и щурмовиките нема кой да ги варди.
Друг е също така и въпроса, че А-6 реално си е палубен бомбардировач и горе долу със същия успех (не)бихме могли да експлоатираме и ескадрила FВ-111 или Су-24М. А както казах вече в друга една тема преди да си купим "противопартизански" самолети за вършеене по земята трябва да си внесем и поне двама партизани(мъжки и женски ), ей така за кадем и щото у нас нямаCan't talk! Got to Shoot!
Comment
Comment