Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самолет за тотална война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Amazon написа Виж мнение
    Съществуващите са вече старички и за тях нищо не се произвежда като двигатели и резервни части. Нашите ВВС в чудо се виждат да му намерят двигател. Програма максимум при него е това което направиха израелците с румънските Лансери. Но дори и те ако срещнат някой F-16 или Грипен...ами няма да е хубаво. А ако търсим някаква ефективност, специализиран изтребите за ПВО с ограничени възможности няма да е най-разумното според мен.
    Номера е самолет дето хем да трепа танкове и да може сам да се пази от други самолети и да не е пълна жертва за ПВО-то на противника. И да не струва колкото F-15E или Су-35. Докколко е възможно да се постигне и какво може да се изреже, поне за мен е интересна част от дискусията.
    Така е естествено. Но все пак ако има налични някакви бройки, страната участваща в тотална война ще е задължена да утилизира по някакъв начин.

    Comment


      Ф-18 излезе на сцената по-късно с концепцията за единен универсален ударен самолет (първоначално тази концепция беше за флота и морската пехота) изпълняващ ролята и на истребител-прехващач и на истребител-бомбардировач. Подобна роля и с подобни възможности за Европа е Еврофайтъра, може би най-добрия (универсалния) самолет за момента, но и съответно от най-скъпите. Друг е въпроса дали в съвременния свят е възможно воденето на тотална война; Тя е много скъпа и рискова; Много е по-удобно и ефтино воденето на "хибридна" война и там старите типове истребители (с невъзможност за нанасяне на точни въздушни удари в/у наземни цели отвисоко) не вършат или вършат малко работа; Особено ако въстанниците са въоръжени с ПЗРК, както това се наблюдава в Украйна или преди това в Сирия; Такъв е и опита от войната в Афганистан; Произвеждането на стари самолети за съвременна война е производство на скъпи кофчези.
      Оттук като говорим за самолети за сега случваща се война само от Ф-16 (послени изделия), Еврофайтъра (доказа се в Либия), Ф-18, за съвременните руски аналози - не съм запознат; Стават и за удари с/у бунтовници /инфилтрирани наемници, и да пазят въздушното пространство от противникова авиация; Грипена е много хвален като стойност/ефективност, но още не се е доказал във война; И хеликоптери, много ударни (бронирани) хеликоптери.
      Ако въстанниците нямат ПЗРК, то там и по-стари самолети вършат работа (като Су-25 или А-10); Всъщност някой знае ли защо последния се снема от въоръжение, мисля че се представи добре в Ирак като самолет за въздушна подръжка; Може би е икономически неефективен или нещо друго? Имам някаква идея, но....

      Comment


        Струва ми се, че пренебрегваш Рафал. Някои биха го поставили над Тайфуна по универсалност.

        А-10 си заминава по финансови причини - трябват им кинти за F-35. И то не е много сигурно, Конгреса нещо се дърпа.

        Comment


          Рафала при тези цени няма как да стане масов. Пък и самото му съществуване е само заради желанието на французите сами да произвеждат оръжията си, а не да се кооперират, както е при Еврофайтъра. Иначе с нищо не превъзхожда конкурентите.

          DDD написа Виж мнение
          И хеликоптери, много ударни (бронирани) хеликоптери....
          И много, много дрони. В най-различни варианти - хеликоптери, самолетоподобни, камикадзета... и т.н.

          Comment


            Кухулин написа Виж мнение
            Струва ми се, че пренебрегваш Рафал. Някои биха го поставили над Тайфуна по универсалност.

            А-10 си заминава по финансови причини - трябват им кинти за F-35. И то не е много сигурно, Конгреса нещо се дърпа.
            Отдавна не следя авиацията и може да имам пропуски; За А-10 мнението ми е, че го изместиха хеликоптерите, при липсата на ПВО и ПЗРК в Ирак и Афганистан, хеликоптера запълниха нишата му за близки удари; А отвисоко с бомби с лазерно и друго насочване, и Ф-16 /18 и другите самолети вършат работа и не е необходим щурмовик;
            Рафал си е само френски и трудно ще го продадат някъде, поне не се сещам да е продаден някъде, както не се сещам Грипен да е участвал в бойни действия?

            Дроните ... Някой от тях (ударните и тези за стратегическо/далечно разузнаване са много скъпи (може би на цената на няколко Еурофайтъра единия). По-ефтините модели за близко разузнаване са много необходими/безценни, даже на ниво взвод (виж евреите какво правят, мисля първи ги въведоха, много са опитни в хибридната война) и за баталльон. Но за ударни цели идват скъпо, а за стратегическо разузнаване освен скъпи са силно уязвим при наличие на ПВО/ВВС (спомнете си Иран).
            Дроните трябва да са ефтини, щото при наличие на противниково ПВО/ВВС ще се губят в големи количества и трябва лесно да се заместват; От скъпи дрони няма полза;
            Last edited by DDD; 28-06-2014, 11:43.

            Comment


              DDD написа Виж мнение
              За А-10 мнението ми е, че го изместиха хеликоптерите, при липсата на ПВО и ПЗРК в Ирак и Афганистан, хеликоптера запълниха нишата му за близки удари; А отвисоко с бомби с лазерно и друго насочване, и Ф-16 /18 и другите самолети вършат работа и не е необходим щурмовик;
              Факт. В момента най-голямото предимство на А-10 е възможността да се базира навсякъде. Не е капризен.

              Comment


                Е, вертолетите си имат собствена шиа така или иначе - и ще си я запазят. Реактивният щурмови самолет също си има своите предимства - най-вече скорост т.е. време за реакция. А и може да носи стабилно количество боеприпаси.

                Comment


                  Кухулин написа Виж мнение
                  Факт. В момента най-голямото предимство на А-10 е възможността да се базира навсякъде. Не е капризен.
                  За А-10 може да има и нещо друго; Няма (или поне аз нямам данни) за способността му да действа в условия на силно ПВО; Може да са го намерили за неефективен при такива условия; А при липса на ПВО оръжие по-ефективно от тежка картечница, управляема ракета изстреляна от хеликоптер (и управлявана от оператора на хеликоптера) сигурно е много по-точна от оръдието на А-10; Освен това вече има и хеликоптери с 30мм оръдие; Според мен проблема е може би в точността на оръжията и неефективността при наличие на ПВО. Може и да изпускам нещо... Като гледам как свалят Су-25 в Украйна; А-10 и Су-25 са долу-горе едно поколение самолети, строени за еднакви цели;

                  Comment


                    А-10 е много устойчив, вероятно превъзхожда по този показател вертолетите, котио ще го заменят. Т.е. вероятно има определена степен на устойчивост на ПВО-то, което е предназначен да срещне (преносими ПЗРК и лека ПВО артилерия). Но е ясно, че същата степен на устойчивост по друг начин може да се постигне и от щурмови вертолет (който може да се крие в гънките на терена и да се показва само за да стреля, да наблюдава с радар, качен над витлата и прочее). С навлизането на безпилотниците и усилването на ПВО - същевременно, намаляването на опасностите от "лавини" от тежка бронетехника, авиация, която действа от достатъчно високо (изцяло извън зоната на лекото ПВО) ще бъде предпочетена.
                    Що се отнася до въоръжението му - 7-цевното 30 мм оръдие въобще не може да се сравни с 30 мм оръдие на самолет или щурмови вертолет - много по-мощно и опасно е ( аз точността: самолетът е посторен около него и за него). Т.е. огневата му мощ си е впечатляваща. Въпросът е дали има подходящи цели за нея. А що се отнася до ракетите - тук няма разлика, а условията на тактическо приложение са различни. В някои ситуации щурмови вертолет ще е по-подходящ, в друг случай - реактивен щурмови самолет.
                    Що се отнася до цената: съмнявам се, че модерен щурмови вертолет ще излезе по-евтино. За универсална машина 5-то поколение е ясно. Но пък в тези въпроси политиката и икономиката имат предимство.

                    Comment


                      DDD написа Виж мнение
                      Дроните ... Някой от тях (ударните и тези за стратегическо/далечно разузнаване са много скъпи (може би на цената на няколко Еурофайтъра единия).
                      Не са чак толкова скъпи. Ето малко цени: http://nationsdawnofanera.weebly.com...-aircraft.html

                      Особено китайските. Даже малка държава може за 1-2 милиарда (цена на една ескадрила самолети) да има стотици дрони от всякакъв тип.

                      Comment


                        gollum написа Виж мнение
                        Реактивният щурмови самолет също си има своите предимства - най-вече скорост т.е. време за реакция. А и може да носи стабилно количество боеприпаси.
                        Точно по тези показатели никой не може да стъпи на B-1B който обаче излиза достатъчно скъпо. А-10 по-скоро се използва за усилване при конкретни мисии, като ниското му време за реакция се дължи именно на близкото базиране. Разбира се, гадая, не съм срещал данни.

                        DDD написа Виж мнение
                        За А-10 може да има и нещо друго; Няма (или поне аз нямам данни) за способността му да действа в условия на силно ПВО; Може да са го намерили за неефективен при такива условия;
                        A-10 минават ъпгрейд до A-10C, с който почват да използват всякакво високоточно оръжие от голяма височина. Тактиката им вече не се различава от другите самолети.

                        Comment


                          DDD написа Виж мнение
                          Не е равностоен и като летателни качества;

                          При МиГ-21 крилата са с малка площ, оттам натоварването на крилото (съотношението на теглото на самолета към площта на крилата) е голямо - май беше нейде около 330 или 370 кг/м2, (по-памет, може да греша); Колкото по-малко е натоварването на крилото, толкова по-маневрен е истребителя; МиГ-21 е строен в зората на развитие на ракетите въздух-въздух, (мисля че е от 1957 година) когато се е смятало, че ще се стреля отдалече и няма да има типичен маневрен въздушен бой;
                          Ф-16 е конструиран 15-тина години по-късно с отчитане опита от виетнамската война и необходимостта да води маневрен въздушен бой; Там натоварването на крилото май беше около 270 кг/м2. Оттам по-добрата маневреност на този самолет; При Ф-15 (конструиран по същото време) натоварването на крилото беше още по-малко с оглед по-голяма маневреност (215-230 кг/м2); Отделно при Ф-15/16 ракетите В/В за близък бой с инфрачервено насочване (Спароу май се казваха)също бяха ново поколение с възможност за стрелба във всички ракурси (вкл. и при насрещно летящ самолет), докато съответните при МиГ-21 позволяваха само стрелба отзад на противниковия самолет; МиГ-25 вече носеха ракети за близък бой, които можеха да стрелят и в странични ракурси, но той беше строен за друго и тромав на подстратосферни височини; За въоръжението на МиГ-23 /27 - не помня, но те също не можеха да се сравняват с Ф-16 при близък въздушен бой; Руския отговор на Ф-16 / Ф-15 бяха МиГ-29 и Су-27;
                          Просто различни поколения самолети, различни бойни възможности; Явно още тогава са разбрали, че модернизация е невъзможна и са минали към нова конструкция; Нека да не сравняваме несравнимото!
                          Благодаря!
                          Само че не случайно започвам с кой Миг-21
                          Между първия и бис-а има доста разлики.
                          Една нова авионика и нов радар, нещо което ще даде шанс да се ползват и нови ракети, Мигът може да е доста досаден комар, ако се използва по схемата за която е проектиран - разполагане на летища близо до фронтовата линия. Излита, щурман го води до позиция, там включва радара, засича стреля и отива да каца.
                          Никой няма да го кара да влиза в маневрен бой
                          Но както казах няколко пъти по-нагоре - не си заслужава усилието, освен ако нямаш голямо количество консервирани

                          Колкото до 23-ката. Във вариант МЛД вече се справя с Ф-16, но тогава вече са имали и 29-ката
                          А да вкараш миг-25 в маневрен бой, трябва да си, ще си позволя да цитирам, доста олигофреничен между ушите :-)
                          Сънят е слаб заместител на кофеина!

                          Comment


                            Между другото поне по мои наблюдения до сега от Украйна на тема щурмова авиация:
                            1. Ми-24 в немодернизиран вариант без някакви мерки взети за снижаване на забележимостта в инфрачервения диапазон, без модерни топлинни капани и без системи за отбрана срещу ракети (по-модерните руски и западни варианти си имат такива) е просто летяща мишена срещу умерено наситен с ПЗРК противник. Може би и тактиката им куца (сваляха им вертолети на едно и също място по един и същи начин няколко пъти) и нямат обучени пилоти, но просто това ниво на загуби е безумно високо.
                            2. Су-25 се справя МНОГО по-добре от хеликоптерите, при все че дори не е модернизиран и не винаги ползва и топлинни капани при заходите. Във всеки случай изтърбушени цели на сепаратистите почти винаги са причинени от Су-25. Въпреки всички твърдения до сега няма доказателства и за свален самолет.
                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment


                              Така е, но се поотколнихме към непосредствената въздушна поддържка - по моя вина също. Както и да е, всякакъв реактивен щурмови самолет ще е сравнително добре защитен от преносимите ПЗРК - висока скорост (малко време за действие, а за ПЗРК си има и предварителна подготовка, което играе сероизна роля, особено при не кой знае колко добре тренирана войска) и малък прозорец за действие (ефективни са на малки височини). От друга страна, Украйна е пример за наистина остаряло въоръжение/тактика и лоша подготовка. Щурмовите вертолети ползват общо взето само оръдия, картечници и неуправляеми ракети. Това ги прави много уязвими. Дори Су-25 със същия тип въоръжение има много по-добри шансове да се измъкне. Ако се ползва управляемо въоръжение и прилична защита, загубите вероятно ще са в пъти по-малки до почти никакви.

                              Comment


                                Тук малко се смесиха нещата.
                                Су-25 и А-10, като щурмовици не мисля, че имат голям шанс в симетрична война (тоталната война от темата). Както ги ползват сега, срещу талибани или чеченци може, но на наситено с ПВО бойно поле ще е сложно. Всеки важен обект или подразделение ще се охранява от система с радар, оръдия и ракети (Панцир примерно). Как действа там Су-25 с оръдие, НУРС или нещо подобно ? Една крилата ракета има повече шанс, струва много по-малко и няма човешки загуби. А за управляемите боеприпаси си има други самолети.

                                Comment

                                Working...
                                X